BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@jack-off ik voel me ook niet "aangevallen" hoor. Het niet dat hij me bewust uit de scene houdt, het is echter een beetje op deze manier gegroeid, al weet ik zeker dat als ik daar belangstelling voor zou tonen hij dit alleen maar heel leuk zou vinden. Ik voel er zelf op dit moment (nog) weinig voor.

bdsm is voor mij ook meer dan alleen seks.... Hij helpt mij bijvoorbeeld met wat goed voor mij is. Bijvoorbeeld qua eten, sporten, wanneer ik moet opruimen en dergelijke en beloond mij en toont zijn trots als ik goed luister (even heel kort en beknopt beschreven)
Alle reacties Link kopieren
Hai Forum.

Even voorstellen, ik ben Sweet-Dom, de liefste Dom die er is, wel streng als het nodig mocht zijn :)

Ben vroeger in een relatie begonnen met wat spelletjes, binden, boeien, spanken, helaas was die pret over met de desbetreffende relatie :) en begin de laatste tijd weer veel te fantaseren over de spellen die we speelden.

Ik heb mijzelf nooit als een persoon beschouwd die into BDSM zou zijn, maar realiseer me na het lezen van wat info, dat de zaken die me boeien wel degelijk onder die noemer vallen :)

Dus, dat.... :) Leuke info hier trouwens, goed topic :)

S-Dom
Sideoflife schreef:
26-07-2017 20:11
bdsm is voor mij ook meer dan alleen seks.... Hij helpt mij bijvoorbeeld met wat goed voor mij is. Bijvoorbeeld qua eten, sporten, wanneer ik moet opruimen en dergelijke en beloond mij en toont zijn trots als ik goed luister (even heel kort en beknopt beschreven)

Ik voel dat ook zo hoor.. dat ik (de wens heb dat ik) op iemand kan leunen, iemand die zegt wat goed voor mij is
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sweetdom


Ik heb zelf niet echt behoefte aan een D die verteld wat goed voor me is. Uiteraard mag hij dat wel zeggen en mij dingen opdragen als hij dat nodig vind. Maar ik zie mijzelf als een sterke onafhankelijke slavin die zichzelf kan redden. De D bepaald en stuurt en zal er uiteraard voor willen zorgen dat het goed gaat met zijn eigendom, maar ik zie het als slavin als mijn taak om het leven van mijn Meester makkelijker te maken.

Ik las ooit over de tegenstelling tussen de verzorgende Dom en de VIP-Dom. De eerst verzorgd en maakt het leven van de sub makkelijker, de tweede laat zich verzorgen en dan maakt de sub zijn leven makkelijker.
Uiteraard zitten in meeste relaties beide elementen, maar meestal voert één van de twee de boventoon, al is het maar gevoelsmatig. En voor mijn gevoel is het niet zijn taak mij te verzorgen. Maar uiteraard zal hij wel zorgdragen dat het goed met mij gaat, zoals hij met al zijn dierbare bezittingen doet waar hij lang plezier van wil hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Rooss4.0 schreef:
26-07-2017 11:33
Heb je je man wel eens verteld dat jij je juist wel fijn voelt bij zijn dagelijks dominante houding? En dat hij die houding door mag trekken naar de echtelijke sponde?
Wat was voor jou de reden om juist dit stuk buiten de deur te zoeken terwijl je man van nature een dominante instelling lijkt te hebben?
Ja hij weet dat sinds enige tijd, maar hij vindt het juist geen prettig idee. Hij wil gelijkwaardigheid en ziet die niet als hij dominant is. Hij irriteert zich dan aan mij en heeft het idee dat hij alles moet voorkauwen.

Verder heb ik seks buiten mijn relatie gezocht en ben toen pas gaan merken dat ik onderdanigheid erg fijn vind
Alle reacties Link kopieren
Sideoflife schreef:
26-07-2017 20:11


bdsm is voor mij ook meer dan alleen seks.... Hij helpt mij bijvoorbeeld met wat goed voor mij is. Bijvoorbeeld qua eten, sporten, wanneer ik moet opruimen en dergelijke en beloond mij en toont zijn trots als ik goed luister (even heel kort en beknopt beschreven)
Zijn dat dingen waar je in het dagelijks leven zelf moeite mee hebt?

Ik heb ook wel bepaalde regels maar binnen die grenzen kan ik zelf invullen hoe en wanneer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrij zelfstandig. Ik heb ook gewoon een goede baan, eigen huis en dergelijke. Ik ben prima in staat om voor mij zelf te zorgen, maar vind het soms heerlijk als ik zelf niet hoef na te denken en hij aangeeft hoeveel ik aan sport ga doen of wat ik ga eten. Niet dagelijks maar zo nu en dan. Of als hij ervaart dat ik moe ben dan geeft hij bijvoorbeeld een uiterlijke bedtijd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je toelichting Sideoflife.

Hoe je het nu stelt kan ik mij meer in vinden idd. D kiest ook vaak uit wat ik aantrek en in principe vraag ik eigenlijk altijd wel wat hij zou willen eten dus zo vergezocht is het niet wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sideoflife en Sweetdom.

Sideoflife, je bent nogal vaag in je berichten. Is hij enkel je dom is of is hij je (liefdes)partner plus je dom?
Als hij alleen je dom is, waarom voorstellen aan je familie?
Als hij je partner en daarnaast je dom is, waarom is het zo belangrijk voor hem om de vanilla buitenwereld te confronteren met jullie kink? Cru gezegd, het gaat anderen geen sodeflikker aan hoe jullie je relatie vormgeven en ze willen het waarschijnlijk niet eens weten! Het enige dat er toe doet is dat ze weten dat jullie een relatie hebben, dus de titel "vriend" moet maar goed genoeg zijn tot hij een ring om je vinger schuift en promoveert naar "verloofde" of "echtgenoot". Dat hij zijn kink aan de vanilla wereld wil opdringen ("Hij zou het graag willen. Dat een ieder weet dat ik van hem ben, zijn eigendom.") vind ik eerlijk gezegd een hele slechte zaak.

Wat mijn relatie met BB betreft, ik ben volledig autonoom.
We wonen niet samen
Ik bepaal wat mijn huisdieren nodig hebben
Ik bepaal wat ik draag qua kleding
Ik bepaal wat ik kook (en gelukkig vindt hij alles heerlijk) :love:
Ik bepaal of ik sport of niet

Het enige wat BB nog wel eens wil doen is mij verplichten voor een bepaalde tijd in bed te liggen, maar alleen omdat dat beter is voor MIJ.

Wat lollypopje zei over verzorgende Dom en de VIP-Dom, BB zit volgens mij precies in het midden, of hij is een klasse apart.
Hij stimuleert en respecteert mijn intelligentie en laat me (daardoor) een betere versie van mezelf zijn :flirting:

Het gaat niet om de buitenwereld. Het gaat om hoe en wat jij met je partner beleeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel apart idd!!

Waarom anderen confronteren met jullie kink?

Ik heb een brandmerk maar de meeste mensen denken gewoon dat ik een beetje gek ben en het als een versiering heb. De achterliggende betekenis zouden ze toch niet snappen en zou ons/mij alleen maar in een ander daglicht plaatsen waar niemand op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Framberry schreef:
27-07-2017 19:17
Ja hij weet dat sinds enige tijd, maar hij vindt het juist geen prettig idee. Hij wil gelijkwaardigheid en ziet die niet als hij dominant is. Hij irriteert zich dan aan mij en heeft het idee dat hij alles moet voorkauwen.

Daar zit de crux... Ik ben ook dominant maar thuis gelijkwaardig. Ik moet 's avonds ook nog met haar normaal op de bank kunnen zitten om een film te kunnen kijken! ;) Het is best een kunst om jezelf als Dom te kunnen laten gaan en tegelijkertijd respectvol met je Sub om te blijven gaan voor voornamelijk haar plezier. In een vreemd bed lukt mij dat ook gemakkelijker. Maar ik heb geen idee waarom precies...
Alle reacties Link kopieren
Max74 schreef:
28-07-2017 10:16
Het is best een kunst om jezelf als Dom te kunnen laten gaan en tegelijkertijd respectvol met je Sub om te blijven gaan voor voornamelijk haar plezier.
Dit stukje snap ik niet helemaal. Waarom is het moeilijk om respectvol naar je sub te blijven als je haar domineert. Voor mij is dit inherent aan elkaar en geen tegenstelling. Iemand die niet respectvol is, kan mij niet domineren.

Ohw en dat stukje dat het voornamelijk voor haar plezier is, laat ik zeggen dat mijn beleving om Zijn plezier gaat en niet het mijne. Juist daarom is die respect zo belangrijk.

Maar terug naar het respect deel. Waar zit het hem in dat jij het moeilijk vind dat te behouden als je haar domineert?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lollypopje. Ik vind dat best wel wat eigenlijk Max. Wat je aangeeft is dus dat dat respect niet in je zit maar je dat bewust moet aanzetten. Want als het in je zit, dan verdwijnt dat niet als je je laat gaan.

Wat overigens niet wil zeggen dat er niet wat mis kan gaan, qua respect en je laten gaan. Maar dan is het een misstap uit enthousiasme, iets om te herkennen, erkennen en niet nog een keer te doen. Maar als het "best een kunst" is om dat respect te behouden als je je laat gaan? Wow...
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
:hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper:

Lijkt erop dat we een enorm druk weekend gaan hebben.. ik weet niet of ik enthousiast ben of er tegenop zie :P

Eerst overleg over onderzoek, dan lezing, dan speelfeest, dan slapen en morgen een speelfeest van 11 uur lang. Dat gaat pittig worden denk ik :P

Max74 misschien is er een vertaalslag nodig, wat bedoel je met "respectvol omgaan met"?
Alle reacties Link kopieren
Overigens: hi allemaal!!! *zwaait*

Ben er nog ;-) Even wat stil geweest, de "honeymoon" van het begin van het contact met een nieuwe D vergde nogal wat van m'n tijd... en de post-honeymoon struggles ook. Hoge pieken en een paar vervelende dalletjes. Maar er lijkt wat rust te komen nu. Lekker.

Kinkgewijs klikken we nog steeds ontzettend. Veel groei, aangename verbazing soms over niet eerder besproken kinks die dan óók al hetzelfde blijken te zijn.
Emotioneel is een ander verhaal. Ik heb meer gevoelens voor hem dan omgekeerd. Is wel bespreekbaar gelukkig, en wordt heel fijn en respectvol mee omgegaan. Het type "relatie" en wat we van elkaar willen in het dagelijks leven verschilt dan wel weer nauwelijks, dus ik durf het aan om te kijken waar het toe leidt. Risico op een gebroken hart? Yep, maar al het moois wat ik meemaak nu maakt dat ik dat risico het wel waard vind. You gotta live a little ;-)
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje en Sweet_Concubine
Ik heb het nogmaals overgelezen en begrijp de verwarring. Ik doe nog een poging, goed? Thuis heb ik te maken met mijn partner en zij is tevens de moeder van mijn kinderen. Met haar leef ik samen. Het is niet altijd gemakkelijk om in bed over te gaan op dominantie. Denk aan spanking of dirty-talk. Het vergt iets om zoiets bij haar te doen omdat zij daadwerkelijk mijn gelijke is. Het voelt respectloos, de weg naar vanilla is dan makkelijker om te kiezen.

In een vreemd bed is dit iets anders. Ik kies dan bewuster voor die scene. En zij hopelijk ook. Dan is het makkelijker om je als Dom te laten gaan. Natuurlijk behoud je ten allen tijde je respect... Ik heb gemerkt dat het een kunst is om je te kunnen laten gaan.

Hopelijk leest het nu wat beter!
Alle reacties Link kopieren
@G ach ik heb weleens feestjes gehad die een heel weekend duurde ;-)
Maar klinkt als een druk, maar heel leuk weekend :)

@SC :hello:

@Max ik denk dat ik je snap. Wel nog vragen ;)
Ik heb wel vaker gehoord van D's die het niet kunnen, zodra er gevoelens komen kijken. Voor mij zou dat juist niet werken, omdat er voor mij dan nog meer verdieping in komt. Omdat mijzelf geven uit liefde en de ander die mij pijn wilt doen uit liefde en wil ontvangen uit liefde, dat is voor mij het mooiste wat er is.
Dat jij dat moeilijker vind en daardoor voelt als respectloos, komt dat door opvoeding en maatschappij en het idee dat je vrouwen niet hoort te slaan?

Je schrijft dat je bij een ander bewuster voor een scene kiest en zij hopelijk ook. Hoe bedoel je dat precies? Want een spel is volgens mij meestal niet iets dat je overkomt :-p
En waarom zou je eigen geliefde niet bewust voor een spel met jou kiezen?

Je schrijft ook dat het bij haar moeilijker is, omdat ze je gelijke is. Maar is het dan niet mogelijk om haar te slaan vanuit die gelijkheid, gewoon omdat jullie het beiden willen?
Als ik speel als maso, ben ik bijvoorbeeld niet onderdanig, dan spelen we vanuit gelijkheid. En dan voelt het vaak als samen lolmaken/klieren, alleen ben ik dan de gene die pijn heeft :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje
Je zit spot-on met je eerste vraag en suggestie. Door opvoeding en maatschappij heb ik lang (te lang) dingen onderdrukt. Door bewust te spelen met iemand anders dan degene thuis ben ook ik erachter gekomen dat er een dominantie in mij zit die wacht om tot uiting te komen. Helaas (en daarmee beantwoord ik tevens je tweede vraag) is het thuisfront niet gediend van BDSM. Beetje bondage is oke, maar te veel kink en ik krijg blikken toegeworpen.

Het is nogal wat om in je midlife voor het eerst mee te maken dat je vanuit je gevoel een ass-slap uitdeelt die dankbaar ontvangen wordt. Dit hoef ik niet uit te leggen hier, toch?

Ik snap je verhaal over spelen vanuit gelijkheid ook heel goed. Klinkt mooi! Ego's moeten volgens mij ook aan elkaar gewaagd zijn, anders wordt het niets. Persoonlijk vind ik spelen in combinatie met overgave en vertrouwen al heel erg mooi. Dat ik bepaal en de ander stuur zodat we beiden genieten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
@Max ik had gemist dat je vriendin niet into bdsm is. Dat verklaart voor mij ook wel, waarom het naar haar toe onrespectvol zou voelen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dan nog had ik het krom omschreven in mijn post, haha!
Alle reacties Link kopieren
Max74 schreef:
28-07-2017 14:08
Dan nog had ik het krom omschreven in mijn post, haha!
Hangt er vanaf. Aan bdsm doen met iemand die niet wil, is natuurlijk niet respectvol :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw ook niet Max... totaal niet... hooguit een pets op haar billen...
Ik respecteer dat.. maar bij iemand die zich bewust wil onderwerpen aan mij word het een totaal ander verhaal.
Maar altijd respectvol en in goed overleg als jullie snappen wat ik bedoel.
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
Nu snap ik je inderdaad beter Max ;-)
En ik denk dat ik jou ook snap Jack.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer even. Lees met vlagen mee, en kan me vaak aansluiten bij lollypop.

Vraagje aan khemam,heb jij je brandmerk zichtbaar zitten?
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag KG weer gezien. Vanwege allebei pubers thuis spelen we als er één huis gegarandeerd pubervrij is en dat is in de zomervakantie niet al te vaak de afgelopen tijd.

Maar het brengt ook wat leuks. Als KG viezig, stoffig, dorstig en vermoeid uit zijn werk rechtstreeks naar mijn huis komt, kan ik mijn dienstbaarheid volledig aanzwengelen. Heerlijk! Zorgen dat de koffie klaarstaat, inschenken, twee schepjes suiker, roeren. Hij drinkt 'm nog net wel zelf op :-P Maar ook zorgen dat in de badkamer een fijne zachte handdoek voor 'm klaarligt, de douche aanzetten op de temperatuur die hij fijn vindt. En douchen... dat doet 'ie dan weer niet zelf. Hij vindt het heerlijk als ik hem was, van top tot teen. En ik vind dat heerlijk om voor hem te doen. Nja, en als ik dan uiteindelijk toch bij zijn voeten ben aanbeland en toch al op mijn knieën zit... :A: Dat is dan vaak het startsein.

Wat ook zo fijn is: na de dalletjes de afgelopen tijd leest hij me alleen maar beter en beter. Hij laat me dieper gaan en hoger vliegen en het voelt iedere keer natuurlijker als de keer daarvoor. En het zijn de kleine dingen die het doen. Een woordje, een vraag. Na het douchen als eerste een halsband uit de speeltjeskist pakken omdat hij weet dat ik zo van dat gevoel om mijn nek hou. Na het spelen in elkaars armen in slaap vallen.

Life's good :thumbsup:
Dulcissime, totam tibi sibdo me...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven