Betast terwijl ik sliep

15-12-2017 00:44 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik weet niet goed of het op dit forum kan maar ik zoek gewoon een plek om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Ik ben een meisje van 20 jaar en een week geleden heb ik iets minder fijn meegemaakt.
Ik was een avondje uit gegaan met mijn studentenvereniging. Toen ik terug aankwam op mijn kot kreeg ik een berichtje van een andere iets oudere jongen uit mijn vereniging dat hij geen slaapplek had en dringend op zoek was naar een slaapplek.
Ik heb hem toen uit de nood geholpen en hem mijn adres gegeven. want ik heb al wel vaker iemand zonder slaapplek opgevangen.
Toen hij aankwam was het mij al heel snel duidelijk dat hij wel meer wou dan gewoon slapen. Volgens mij was hij ook wel een beetje dronken.
De bedoeling was dat hij op een matras op de grond zou slapen maar dat wou hij niet, hij wou per se bij mij in bed liggen.
En voor ik het wist probeerde hij mij ook binnen te doen.
Ik heb dat gewoon genegeerd en ben gaan slapen met mijn rug naar hem toe, ik ben dan ook vrij snel in slaap gevallen. Maar dat hield hem blijkbaar niet tegen
want plots werd ik terug wakker omdat hij mij aan het betasten was.
Plots lag mijn hand op zijn penis en zaten zijn handen onder mijn t-shirt.
Ik wist echt niet wat te doen en ik verstijfde helemaal, ik heb hem dan maar even laten begaan en verder gedaan alsof ik sliep in de hoop dat het snel ging stoppen.
Maar het werd alleen maar erger. hij probeerde ook zichzelf af te trekken met mijn hand en heeft zelfs geprobeerd mijn broek een beetje uit te trekken.
Hij was ook constant aan het zuchten omdat ik niet meewerkte of wakker werd
Ook heeft hij mij op allerlei plaatsen aangeraakt waar ik niet aangeraakt wou worden. en in mijn kont geknepen enzo.
Ik was blij dat hij op een gegeven moment naar het toilet ging toen ben ik een beetje gekalmeerd, toen hij terugkwam heb ik laten merken dat ik wakker was en een beetje tegengewerkt omdat hij gelijk weer wou beginnen en ik was het echt beu. Ik durfde niets te zeggen maar heb gewoon een beetje weggeduwd. hij heeft toen nog enkele dingen geprobeerd maar uiteindelijk heeft hij het wel opgegeven.
Die jongen dacht dat ik de hele tijd aan het slapen was, wat ook een tijdje het geval was. En ik vind het niet echt normaal dat je iemand aanraakt terwijl die persoon slaapt. En ik vond het zeker niet fijn op een gegeven moment was ik zelfs echt bang.
Ik heb geen enkele vorm van medewerking getoond en toch bleef hij doorgaan. Ik weet niet juist hoelang maar toch zeker nog een half uur nadat ik wakker werd. Maar het leek wel langer
Ik ben daar toch wel redelijk gechoqueerd door, heb mij moeten inhouden om niet te beginnen wenen. Wie weet wat heeft hij gedaan toen ik nog echt sliep of stel je voor
dat ik niet eens wakker was geworden en helemaal van niets wist.
Ik wou mijn verhaal eerst even kwijt, want ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.
Moet ik het zo laten en doen alsof er niets gebeurd is of moet ik iemand anders uit mijn vereniging in vertrouwen nemen?
Ik blijf er maar aan denken maar ik ben bang dat ze me niet zullen begrijpen
Ik durf het niet zo goed te vertellen omdat ik mij er ook wel een beetje voor schaam en ik wil geen problemen veroorzaken. Ik zou willen weten of ik de enige ben die dit echt niet vind kunnen.
Achteraf gezien had ik gewoon direct moeten ingrijpen en duidelijk maken dat hij moest stoppen. En zoals ik eerder zei was de jongen waarschijnlijk dronken.
Maar op dat moment was ik helemaal verstijfd en kon ik echt niets doen. Ik had gewoon gehoopt dat hij het wel ging opgeven. Ik ben ook een verlegen meisje wat het allemaal nog moeilijker maakt. Ik weet nooit echt goed wat te zeggen of te doen en zeker niet in zo'n situatie.
Alle reacties Link kopieren
pandake97 schreef:
15-12-2017 00:44
Toen hij aankwam was het mij al heel snel duidelijk dat hij wel meer wou dan gewoon slapen. Volgens mij was hij ook wel een beetje dronken.
De bedoeling was dat hij op een matras op de grond zou slapen maar dat wou hij niet, hij wou per se bij mij in bed liggen.
En voor ik het wist probeerde hij mij ook binnen te doen.
Ik heb dat gewoon genegeerd ...
Verstijven en niet reageren is een normale reactie. De naïviteit zit in het bovenstaande.

Opmerkelijk trouwens hoe onzeker je tekst in de OP en de felheid waarmee je vervolgens reageert als mensen je op die naïviteit wijzen.

Hij zit fout en had geen enkel recht te dien wat hij deed. Je angst, je niet reageren, daarin heb jij niets fout gedaan en dat vermindert zijn schuld niet. Maar wat er aan vooraf ging, wat je zelf beschrijft, toont een opmerkelijk slechte beoordeling van de situatie door jou. Naïef. Daar heb je nu natuurlijk niets meer aan, maar je verzet tegen die constatering is wat zorgwekkend naar de toekomst. Maar goed, je wil dat niet horen, dus dat is ook prima.
[...]


Spoor jij wel?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-12-2017 10:30
Reden: op de man
94.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat hij heeft gedaan kan zeker niet! Maar je zegt je kent hem nee niet goed genoeg jongens met drank op doen rare dingen of sommige jongens denken alles te kunnen doen. Ik weet niet of je hem nog gesproken hebt? Maar als je al kampt met angststoornis wees wat voorzichtiger met je zelf en wie je in huis haalt meid.
Kun je het niet gewoon tegen hem zeggen? Zo van 'zeg jij deed dit en dat en daar ben ik niet van gediend, zo als je hopelijk zelf ook wel snapt.' ?

Verder is het erg klote idd. Hij had geen enkel recht om dat te doen. Wel eens dat het naïef is. Gewoon voortaan zo'n zatte kerel bij z'n mannelijke vrienden laten slapen. Gaat hij die maar betasten.
A geen vreemde jongens laten slapen
B logees niet in jouw bed toestaan
C logees die zich niet gedragen de straat op schoppen
Waarom heb je m trouwens niet gelijk buiten geschopt toen hij gelijk al liet merken meer te willen? Je bent nog te naief/dom om al op kot te kunnen wonen.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
15-12-2017 07:09
In onverwachte situaties kun je op verschillende manieren reageren. Fight, flight of freeze. Het is dus niet zo gek dat je bevroor. Dat gebeurt meer vrouwen (en mannen) en daar hoef jij je niet voor te schamen. Ga erover praten met iemand, wellicht heeft de school een psych waar je hiermee terecht kan. Ga dit niet negeren en net doen of er niks aan de hand is. Dat gaat je sowieso opbreken.

Daarnaast, ga leren jezelf te beschermen. Ga op training om nee te leren zeggen en voor jezelf op te komen. En laat geen mensen meer bij je slapen die dronken zijn. Als ze dronken voor je deur staan dan stuur je ze weg. Jammer dan, dan vinden ze je maar een trut, daar komen ze wel weer overheen.

En, je bent niet de schuldige partij. Hij heeft zijn tengels thuis te houden en jij hoeft je nergens voor te schamen wat iedereen ook zegt. Want mensen leggen graag de blaam bij het slachtoffer. Dat is makkelijker, want 'zij doen zoiets niet, dus zij zullen niet aangerand worden' dan denken dat óók zij slachtoffer kunnen worden...
Dit.....
je bent aangerand., en dat is niet goed. Hij heeft misbruik gemaakt van je gastvrijheid en moet met zijn poten van je af blijven.

Het is erg rot en nare situatie. Sterkte, zoek hulp voor jezelf. Je kan ook aangifte doen bij de politie.
TO, deze jongen is fout. Dit mag niet gebeuren. Nooit.
Je moet dat nog duidelijk gaan maken aan hem.

En jij hebt nog veel ‘werk’ te doen.
Zo te horen heb je zware psychische problemen en functioneer je slecht in jouw situatie. Dat alleen wonen ben je niet toe in staat zo te horen. Heb je ouders waar je weer bij kunt gaan wonen, totdat je wel in staat bent om voor jezelf te zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Er was voordat jullie samen in bed kropen allang duidelijk dat jij dat eigenlijk niet wilde. Hij heeft bewust je grenzen niet gerespecteerd. En nogmaals toen hij aan je zat terwijl jij geen toestemming kon geven en nógmaals toen hij ondanks weerstand doorging.
Wat je beschrijft is aanranding en er is geen excuus.
Ga hier met iemand over praten want zo'n inbreuk op je veiligheid en integriteit doet wat met je. Bevriezen is normaal, dat het door je hoofd blijft gaan is normaal. Helaas zijn reacties die jou de schuld geven ook normaal, in de zin dat ze nog vaak voorkomen. Wees daarom ook voorzichtig wie je hiermee vertrouwt.

Had jij beter nee kunnen roepen toen hij meer bleek te willen en hem de deur uitzetten? Ja, tuurlijk, maar dat lukte je niet. Iets om aan te werken, maar het is zinloos on je nu nog schuldig over te voelen. Je bent naïef geweest en dat zou niet zo bestraft moeten worden, maar dat is wel gebeurd.
Voor jou is het nu eerst belangrijk om dit te verwerken. Je zegt dat je een angststoornis hebt, ben je daarvoor in behandeling? Om te werken aan het uiten en verdedigen van je grenzen is dat ook belangrijk. (Niet dat je reactie alleen zo is door je angststoornis; niet assertief genoeg reageren en bevriezen en geen nee durven roepen komt veel vaker voor. Helaas).

Woon je in Nederland of in België? In Nederland kun je een melding maken bij de politie. Dat is niet hetzelfde als aangifte; je doet je verhaal en dan kan de politie aangeven of ze denken dat aangifte zinvol is. Bij melding gebeurt er niet gelijk wat mee, de verdachte hoort er ook niets over, maar als er later weer zoiets gebeurt en iemand anders doet wel aangifte, dan kan de bestaande melding van belang worden. Hoe het in België werkt weet ik niet.

Ik raad je sterk aan om iemand die je vertrouwt te vertellen wat er gebeurd is. Misschien kunnen sommige mensen zich echt niet voorstellen dat je bevriest en reageren ze bot; maar mensen met meer inlevingsvermogen kunnen je juist er steunen en dat helpt.

Sterkte.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Hij wil bij je komen slapen: je zegt geen nee.
Hij wil in je bed: je zegt geen nee.
Hij raakt je aan: je zegt geen nee.
Hij gaat plassen. Je laat merken dat je wakker bent. Hij raakt je weer aan: je zegt geen nee.

Je bent wel heel erg beïnvloedbaar en meegaand. Dat maakt je erg kwetsbaar voor mensen met slechte bedoelingen.

Waar komt dat vandaan en wat ga Je er aan doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
15-12-2017 07:09
In onverwachte situaties kun je op verschillende manieren reageren. Fight, flight of freeze. Het is dus niet zo gek dat je bevroor. Dat gebeurt meer vrouwen (en mannen) en daar hoef jij je niet voor te schamen. Ga erover praten met iemand, wellicht heeft de school een psych waar je hiermee terecht kan. Ga dit niet negeren en net doen of er niks aan de hand is. Dat gaat je sowieso opbreken.

Daarnaast, ga leren jezelf te beschermen. Ga op training om nee te leren zeggen en voor jezelf op te komen. En laat geen mensen meer bij je slapen die dronken zijn. Als ze dronken voor je deur staan dan stuur je ze weg. Jammer dan, dan vinden ze je maar een trut, daar komen ze wel weer overheen.

En, je bent niet de schuldige partij. Hij heeft zijn tengels thuis te houden en jij hoeft je nergens voor te schamen wat iedereen ook zegt. Want mensen leggen graag de blaam bij het slachtoffer. Dat is makkelijker, want 'zij doen zoiets niet, dus zij zullen niet aangerand worden' dan denken dat óók zij slachtoffer kunnen worden...
Dit plus ik denk dat je dit beter wel aangeeft bij de mensen van je vereniging.
Wat als hij dit al met verschillende meisjes gedaan heeft?
Wat als iedereen zwijgt en hij daardoor het idee krijgt dat dit wel acceptabel gedrag is?
Wat als er volgende jaar een nieuwe lading groentjes komt en hij daar weer de meest onzekere meisjes uitkiest om dit mee te doen?
Zo'n gedrag moet je echt aankaarten.
Niet alleen om jezelf te beschermen maar ook om andere meisjes te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
15-12-2017 00:54
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-12-2017 10:56
Reden: op de man
14.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij bent een goed mens door een slaapplek aan te bieden. Hij is een lul door daar misbruik van te maken.

Dronken? Geen excuus!
Mannen doen dat nu éénmaal? Geen excuus!
Je had hem niet in je bed mogen laten?
Wat is er zo ingewikkeld aan "NEE"?

Die knul heeft je aangerand. En daar mag jij zelfs aangifte van doen.

Waarom lees je toch iedere keer "redenen" waarom mannen zich zo gedragen? Waarom al die verklaringen/uitvluchten?

Er is namelijk maar 1 verklaring. Ze zijn onbeschofte huftersa.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-12-2017 09:05
Hij wil bij je komen slapen: je zegt geen nee.
Hij wil in je bed: je zegt geen nee.
Hij raakt je aan: je zegt geen nee.
Hij gaat plassen. Je laat merken dat je wakker bent. Hij raakt je weer aan: je zegt geen nee.

Je bent wel heel erg beïnvloedbaar en meegaand. Dat maakt je erg kwetsbaar voor mensen met slechte bedoelingen.

Waar komt dat vandaan en wat ga Je er aan doen?
Hij heeft ook geen ene seconde gevraagd of ze het goed vond wat hij deed.
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk waar maar zijn gedrag kan zij niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mensen, stop aub met victim blaming.
Pandake, dit is jou zeker niet te verwijten. Of het verstandig is om iemand binnen de vereniging in de lichten laat ik aan jouw eigen oordeel over. Probeer in ieder geval iemand in vertrouwen te nemen (familie, een vriend?) bij wie je je verhaal kwijt kunt of wie jou eventueel verder kan helpen met het zoeken naar hulp wanneer je hier behoefte aan hebt.
anoniem_351102 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 12:36
Reden: Typfoutje
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
15-12-2017 10:46
Jij bent een goed mens door een slaapplek aan te bieden. Hij is een lul door daar misbruik van te maken.

Dronken? Geen excuus!
Mannen doen dat nu éénmaal? Geen excuus!
Je had hem niet in je bed mogen laten?
Wat is er zo ingewikkeld aan "NEE"?

Die knul heeft je aangerand. En daar mag jij zelfs aangifte van doen.

Waarom lees je toch iedere keer "redenen" waarom mannen zich zo gedragen? Waarom al die verklaringen/uitvluchten?

Er is namelijk maar 1 verklaring. Ze zijn onbeschofte huftersa.
Waarom mag ze aangiften doen, heeft hij een signal gehad dat ze eerdere dingen,
voordat ze naar de wc ging niet prettig vond?
Zelfs daarna heft ze geen nee gezecht.

(heeft ze nee of niet doen gezecht) uit het verhaal maak ik dat niet op.

Buiten dat ik vind dat je je als man (ben ik namelijk ook) totala neit zo hoort te gedragen en dit zou ik ook nooit kunnen of iwllen doen.
VInd ik het stukje aangiften in dit geval wel ver gaan,

Hoe moest hij het weten, dat ze hiervoor niet I was en het niet wilde?

conclusive aangiften zou ik vreemd vinden
man mag dit niet zomaar doen, maar zonder tegenbericht moeilijk in te schatten?
ikke606 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 12:47
5.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het slachtoffer niet de schuld.

Ik vind alleen wel dat het slachtoffer wat beter voor zichzelf mag zorgen.

Er zijn helaas slechte mensen op de wereld. Ga in therapie, op assertiviteitscursus en zelfverdediging om jezelf te leren beschermen. Het hoeft niet te zeggen dat je nooit meer het slachtoffer wordt van een naar iemand. Het kan de kans wel kleiner maken en je leert beter met je eigen grenzen omgaan.

Wanneer je alleen woont gaat niemand anders je beschermen. Het begint bij veilig zijn bij jezelf en in je eigen huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij was fout, wat hij heeft gedaan kan echt niet en je kunt dat best delen met een vertrouwenspersoon (hebben ze die bij de vereniging? anders evt bij je opleiding?)

Ik hoop wel dat een volgende keer beter voor jezelf gaat zorgen. Dat je verstijft is een logische reactie, maar helaas niet de beste. Hopelijk kun je jezelf aanleren om een volgende keer duidelijk je grenzen te stellen.

En schop deze lul uit je vriendenkring.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is hij fout en niet jij.
Waar volgens mij de meesten hier op doelen is dat er vooral in het voortraject sprake is van naïviteit/niet genoeg voor jezelf opkomen.
Ga hier over praten en haal er ook wat leermomenten uit, want eerlijk gezegd denk ik dat je anders flink de kans hebt dit vaker mee te gaan maken en ook nog erger.
Ja, mannen verwachten vaak iets als ze bij je mogen slapen. Vooral zo een jonge man. Hij heeft maar een beetje hoeven aandringen en toen mocht ie ook bij je in bed slapen. Dat punt had je denk ik wel kunnen voorkomen, dat er daarna dingen gebeuren waar je niet op kan reageren zoals je wil, dat is begrijpelijk.
Maar ik zou geloof ik toch ergens hebben gezegd nou Harry, als je die matras niet wilt helpen pakken dan wordt het de hade vloer voor je, of zal ik even naar vd Valk bellen of er nog een bedje vrij is. Dat je ergens op dat punt geen tegengas hebt gegeven maakt dat ik me ook afvraag of het niet te vroeg voor je is om op jezelf te wonen. En dat is geen victim blaming maar damage control.
Sterkte!
Ik heb eens als student toen ik uit de kroeg kwam ergens in de vroege ochtend een licht aangeschoten jongeman van de straat geplukt en mee naar m'n kamer genomen. We waren in gesprek geraakt (over een serieus onderwerp) op straat en het was zo gezellig, maar koud, dat ik zei: joh kom nog even mee naar binnen. Nou, de jongeman had deze uitnodiging blijkbaar totaaaal anders opgevat. Probeerde te zoenen en meer en wilde niet meer weg uit mijn kamer. Uiteindelijk de afspraak gemaakt dat hij weg zou gaan als hij me eerst mocht zoenen. Thank god ging hij daarna ook weg. De volgende dag stond hij met appeltaart op de stoep om excuses aan te bieden. Ik heb de appeltaart aangenomen en toen de deur dicht gegooid. Mij naïviteit ten opzichte van mannen was ook weer een stuk afgebrokkeld.
Natuurlijk kon ik achteraf ook bedenken dat ik bijvoorbeeld gewoon de politie had kunnen bellen. Maar op zo'n moment doe je echt wat jij denkt dat het beste is, achteraf (of als buitenstaander) is altijd makkelijk praten. Was opeens zo intimiderend, zon grote vent in dat kleine kamertje, paniek!
To, ik begrijp wel hoe het heeft kunnen gebeuren. Die jongen was absoluut fout. Twijfel daar niet aan.
Dat dit een 'goede' les was tav jezelf beschermen, hoef ik niet te zeggen.
Mocht je last houden van nare flash backs etc, ga naar de huisarts. Eventueel kan EMDR therapie goed werken om het een plekje te geven. Je zou het haast ook nog kunnen gebruiken voor het verwerken van sommige rottige reacties hierboven, niet leuk!
Ik neem aan dat de betekenis van elk woord in "vecht, vlucht of (be)vries" voor iedereen duidelijk is, maar ik moet vaststellen dat ook hier weer de betekenis van (be)vriezen aardig wordt opgerekt tot waanzinnige proporties.

TO is nooit bedreigd, heeft zich ook nooit bedreigd gevoeld maar heeft ervoor gekozen zich afzijdig te houden. Zelfs toen die gast ging plassen was dat voor TO geen reden om voor zichzelf te kiezen: ze is gewoon blijven liggen. Geen duidelijke nee (geen zachte, geen harde), hoogstens wat tegenstribbelen (wat vreemd is voor iemand die bevriest), dus tja, waar is ooit een grens aangegeven, waar kon die grens worden uit opgemaakt?

Kortom, geen aanranding, ook niet in de al opgeblazen #metoo context.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat als een bekende aangeeft geen slaapplaats te hebben, dat jij hem dan een slaapplaats biedt. Bij ons op de studentenvereniging zou het een beetje 'not done' geweest zijn om iemand buiten te laten staan zonder sleutels/ met kapotte fiets/ die trein gemist had.
Je gaat er gewoon niet vanuit dat iemand zich zo misdraagt.

Ik zou zeker een vriendin in vertrouwen nemen en daarna ook iemand van bestuur oid van de studentenvereniging. Ook om te voorkomen dat hij volgende week bij een andere vrouw hetzelfde flikt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
HuLang schreef:
15-12-2017 13:42
(...)
TO is nooit bedreigd, heeft zich ook nooit bedreigd gevoeld maar heeft ervoor gekozen zich afzijdig te houden. (...)
Wouw, wat knap dat jij beter weet dan de TO zelf hoe zij zich gevoeld heeft. Dat je #metoo overtrokken vind zegt wel iets over je gebrek aan inlevingsvermogen. Ik wens jou en anderen toe dat je je hierin nog verder ontwikkelt! Maar dat kan helaas alleen als je ervoor open staat.

TO, negeer alsjeblief deze reacties. Zorg goed voor jezelf en luister (alleen) naar mensen die het beste met je voorhebben. Misschien heb je wel hier iets aan: https://www.slachtofferhulp.nl/geweld/D ... anranding/
Vrouwen, is het nou echt zo moeilijk?

Als je een man in je bed laat slapen, verwacht een man dat er geneukt gaat worden, Wil je niet neuken, dan moet je niet met een man in 1 bed gaan liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven