Een dag te laat begonnen aan nieuwe pilstrip

11-07-2020 22:01 14 berichten
Even een vraagje, ik heb 1 hele pilstrip geslikt en wou zonder stopweek de pil doorslikken. Ik ben alleen waarschijnlijk 1 dag te laat begonnen aan de nieuwe strip, wat dus eigenlijk de 4e week is en dan een soort van 1 daagse stopweek is? Ik heb toch maar die van de avond ervoor er ook bij ingenomen, dus 2 pillen tegelijk (misschien ook niet nodig achteraf). Ik vraag me af of de pil dan nu nog betrouwbaar is. Ik denk van wel aangezien je in de stopweek ook beschermd bent. Maar ik dacht, toch even navragen of iemand dit weet of heeft gedaan/gehad?
Ja de pil is nog betrouwbaar. Het is als een pil vergeten in de derde week. Als je doorslikt tellen alle weken als derde week zeg maar.
Bel anders even met de dienstdoende apotheek.
@Marana dank je, dacht ik ook inderdaad. Ik weet dus niet meer zeker of ik woensdag of donderdag de laatste heb genomen van de strip. Dus als het donderdag was, klopt het en is er niks aan de hand. Maar heb toch maar 2 pillen geslikt. Dat betekent wel dat ik misschien 1 pil te kort kom aan het einde. Dus ik dacht, uit een aangebroken strip eentje halen en deze als laatste innemen?

Ik kan inderdaad maandag wel even bellen, maar dacht kan het hier ook even delen!
Twee pillen slikken was niet nodig. Bel de volgende keer gewoon even met de dienstapotheek voordat je zoiets doet.

Je hoeft niet perse een hele strip door te slikken. Je kunt ook na 5 weken een stopweek inlassen. Of na 5 weken en 5 dagen.
@Marana dacht ik ook achteraf. Maar lees dan ook weer dat je soms 2 pillen moet slikken als je een vergeten bent. Dus dat maar gedaan met de gedachte dat dat waarschijnlijk niet nodig was nee. Normaal staan dingen wel in de bijsluiter, maar dit wist ik even niet. Maar bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of je een fase pil hebt, dan kan geloof ik nog anders zijn. In dat geval zou ook even bellen met huisarts
Alle reacties Link kopieren
Maryse21 schreef:
11-07-2020 22:18
@Marana dacht ik ook achteraf. Maar lees dan ook weer dat je soms 2 pillen moet slikken als je een vergeten bent. Dus dat maar gedaan met de gedachte dat dat waarschijnlijk niet nodig was nee. Normaal staan dingen wel in de bijsluiter, maar dit wist ik even niet. Maar bedankt!
Je kunt ook een stopweek in lassen als je in deze strip last van spotting krijgt, of doorbraakbloeding. De rest van de strip hou je dan als reserve.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Combinatiepil heb ik. Levenorgestrel/ethinylestradiol
123smile schreef:
11-07-2020 22:20
Weet niet of je een fase pil hebt, dan kan geloof ik nog anders zijn. In dat geval zou ook even bellen met huisarts

De apotheek. Die heeft er meer verstand. En de dienstapotheek is bovendien gratis 24/7 te bereiken in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de bijsluiter?

Ik heb het stukje over vergeten/te laat gewoon uitgeknipt en in een la liggen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je bent gewoon beschermt en 2 pillen hoeft niet. In de bijsluiter staat ook dat je je stopweek gewoon kan inkorten. Dat heb je nu dus in principe gewoon gedaan, stopweek ingekort met 6 dagen. Verlengen van de stopweek kan niet. Maar inkorten en daarmee veranderen van startdag kan gewoon zonder dat de betrouwbaarheid afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad helemaal niets aan de hand, hooguit kun je een doorbraakbloeding krijgen. Ik heb dat altijd al een beetje na 1 dag de pil niet slikken.
Bedankt!

Ik hoop niet dat ik inderdaad een doorbraakbloeding krijg. Tot nu toe nog niet. Ik heb nog via een chat bij GGD gevraagd, zij zeiden ook dat het prima is maar dat ik nu de hele strip moet afmaken en niet eerder mag stoppen (geen idee waarom). Extra maatregelen helemaal niet nodig want dat doe je in principe tijdens stopweek ook niet. Ook toch nog maar apotheek gebeld om te vragen en die wisten het niet en zeiden alleen, aankomende dagen aanvullende conceptie gebruiken. Vind het wel typisch dat er een groot verschil in antwoorden zit.
Alle reacties Link kopieren
Maryse21 schreef:
12-07-2020 11:25
Bedankt!

Ik hoop niet dat ik inderdaad een doorbraakbloeding krijg. Tot nu toe nog niet. Ik heb nog via een chat bij GGD gevraagd, zij zeiden ook dat het prima is maar dat ik nu de hele strip moet afmaken en niet eerder mag stoppen (geen idee waarom). Extra maatregelen helemaal niet nodig want dat doe je in principe tijdens stopweek ook niet. Ook toch nog maar apotheek gebeld om te vragen en die wisten het niet en zeiden alleen, aankomende dagen aanvullende conceptie gebruiken. Vind het wel typisch dat er een groot verschil in antwoorden zit.
Wat een vreemde adviezen. Eigenlijk heb je de stopweek ingekort, en dat mag volgens de bijsluiter.

Ik vermoed dat zij denken dat je wel een stopweek hebt gehad en daarna te laat bent begonnen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven