etiquette voor swingers / daters / ONS's

25-10-2007 22:26 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
De do's and dont's als je bij een stel / single ( als stel of single ) op " visite " gaat .....of als je visite krijgt .

Wat waardeerde je zelf ? Wat miste je ? Wat vind je belangrijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
doddie schreef op 29 oktober 2007 @ 14:39:

Maar eigenlijk vinden we dat beide niets. Het is juist zo leuk om met elkaar in slaap te vallen en in de morgen weer koffie te drinken.

Ik heb nu een leeftijd waarop ik s morgens niet graag gezien word als ik nét mijn ogen openheb :)

Buiten het feit om dat het voor ons gewoon heel moeilijk te regelen valt heb ik ook echt die behoefte niet ...en naar huis rijden is inderdaad niet altijd even leuk , maar logeren vinden we nóg minder leuk :) Al kan ik me voorstellen dat zoals jullie het doen / willen wél leuk is , Doddie .
ja maar voordeel is dat je er allemaal wat minder florisant uitziet. Ik zeg dan altijd maar 'ik kwam leuk binnen' Maar heb ook nog nooit commentaar gehad en we mochten vaak nog terugkomen dus denk dat de schrik wel meevalt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
doddie schreef op 29 oktober 2007 @ 14:52:

ja maar voordeel is dat je er allemaal wat minder florisant uitziet. Ik zeg dan altijd maar 'ik kwam leuk binnen' Maar heb ook nog nooit commentaar gehad en we mochten vaak nog terugkomen dus denk dat de schrik wel meevalt.

Ik schrik vaak al zo op Zondag in de tuin van de Fun....en dan valt het later in het schemerdonker wel weer mee, maar iemand die ik bij daglicht niet leuk vond....dat gaat never-nooit meer iets worden bij mij :) :)

Maar jemig........dan moet je ook nog voor ontbijt zorgen enzo.......... ook nog veel gedoe enzo . Zijn al die mensen hun kinderen hele weekenden weg ? WANT DAN EET JE DUS>>>>DAN MOET ER IN PLOEGENDIENST GEDOUCHED WORDEN>>>NOG EEN BAKKIE OPPLeurkoffie ( sorry ; caps weer vast ) dan zouden ze rond een uur of ...11 weg zijn ? En dan moet je ook nog als een debiel alles opruimen....
Wij willen het liefst naar huis en hebben dat ook het liefste van onze gasten. Tenzij ze natuurlijk van ver komen of als we zelf ver weggaan,,, Gelukkig gebruiken we niet, drinken hooguit twee glaasjes en hebben een voorraad red bull in de auto voor als we terugrijden,,,
Logeren. Mijn man vindt dat altijd erg leuk. 's Ochtends verdergaan waar je gebleven was en daarna gezellig samen ontbijten. Verse jus, klassiek muziekje, verse bolletjes, koffie, heel veel koffie. We hebben eigenlijk moeten wennen toen we dates kregen die wel teruggingen en dan 's avonds in het gedempte licht in de woonkamer op zoek moesten naar hun ondergoed (is dit jouw slip? Van wie is deze sok? ). Ik vind het wat katerig ontwaken uit een heerlijke avond. De wind is dan opeens ook koud als je halfnaakt bij de voordeur je bezoek uitwuift, zo ergens in de vroege ochtend.

Ik vraag overigens nooit zelf of we kunnen blijven slapen. Ik vind het wel prettig als het aangeboden wordt. Omgekeerd bied ik het vrijwel altijd aan. We hebben overigens vrijwel nooit meer dates ver weg. Er zijn genoeg leuke stellen voor ons te vinden op minder dan een uur reizen. Terugrijden van de Fun vind ik al zo'n eind.
blijfgewoonbianca schreef op 29 oktober 2007 @ 15:00:

[...]

Ik schrik vaak al zo op Zondag in de tuin van de Fun....en dan valt het later in het schemerdonker wel weer mee, maar iemand die ik bij daglicht niet leuk vond....dat gaat never-nooit meer iets worden bij mij :) :)

Nou, dat is dan toch een prima selectiemechanisme ;-]

Maar jemig........dan moet je ook nog voor ontbijt zorgen enzo.......... ook nog veel gedoe enzo . Zijn al die mensen hun kinderen hele weekenden weg ? WANT DAN EET JE DUS>>>>DAN MOET ER IN PLOEGENDIENST GEDOUCHED WORDEN>>>NOG EEN BAKKIE OPPLeurkoffie ( sorry ; caps weer vast ) dan zouden ze rond een uur of ...11 weg zijn ? En dan moet je ook nog als een debiel alles opruimen....

LOL, nou, zoals jij het beschrijft word ik er ook niet vrolijk van.

We hebben overigens 2 douches, dus dat gaat prima. Is ook erg leuk, hoor, nog even douchen als je net samen nog een keer gespeeld hebt. We plannen wel dat we de kinderen dan pas rond 13/14 uur hoeven te halen. Als er niet geslapen wordt is dat 12 uur.

En opruimen? Wat dan? FF check op lege condoomverpakkingen en klaar.
oh ontbijt, vaak heb je helemaal geen trek maar de oplossing zit hier in kant en klare poffertjes uit de magnetron, zo klaar en zo weg.

Brood krijg ik zeker na wappen niet eens weg.

Maar ook als we wel een lekker ontbijt maken krijg je altijd hulp of bied je even hulp aan.
Op feestje vorige week viel dat ook wel mee. Gastvrouw kwam boven met een doos waarin ze alleen warme broodjes had, bestek borden en beleg en zo kon iedereen zelf zijn broodje smeren. Niemand vind het erg dat je dat even makkelijk doet na een leuke avond. Men is al vaak blij dat je kan blijven slapen en nog wat te eten krijgt.
Nog over het matrasverhaal: helemaal eens met doddie. Ik vind het juist iets toevoegen aan de sfeer. Mits het niet alleen een matras is, maar ook sfeerlicht, een muziekje, lekker frisse geur in huis, etc. Idd het lounge-effect.

Blijven slapen: is een lastige. Zelf ben ik er niet zo'n fan van, vind samen slapen intiemer dan samen seksen, maar nog naar huis gaan is soms ook niet handig. Bovendien: als ik jullie verhalen lees zou ik bijna zin krijgen in croissantjes op bed (matras dus X-D). Het liefs date ik mensen die zo dichtbij mogelijk wonen, maar toch net zo dat je ze in het dagelijks leven niet meer tegen hoeft te komen, wanneer dit even niet uitkomt ;-)

Echtelijk bed vind ik wel tricky hoor. Ik zou het zelf noooooit doen.

Hoe denken jullie over leeftijdsverschillen? Ik weet dat ik eens een opmerking heb gelezen (ik dacht van BGB?) dat je je twijfels hebt bij grote leeftijdsverschillen zowel tussen twee partners die swingen als tussen twee swingende stellen. Wat zijn grenzen voor jullie wat dit betreft?

Nog een DO:

Géén loslopende dieren in huis!!!!
doddie schreef op 29 oktober 2007 @ 15:12:

oh ontbijt, vaak heb je helemaal geen trek maar de oplossing zit hier in kant en klare poffertjes uit de magnetron, zo klaar en zo weg.

Brood krijg ik zeker na wappen niet eens weg.

Mooi dat je dat zegt, Doddie. Want dat heb ik ook wel eens meegemaakt op een afterparty. Wij als enige niet-gebruikers hadden echt trek (we hadden inmiddels visioenen van knapperige croissants met Ardennerpaté ;-] ), maar de rest was nog zo onder invloed, dat ze hooguit koffie wilden.

Erg jammer, maar goed, wij hebben er weer van geleerd.

Maar ook als we wel een lekker ontbijt maken krijg je altijd hulp of bied je even hulp aan.
Hihi, mijn ervaring is dat het klaarmaken van het ontbijt ook allerlei andere leuke effecten heeft.
En paar keer een feestje meegemaakt waar de gastvrouw de volgende ochtend al vroeg in de keuken in de weer was met broodjes koffie en de rest. Jeetje wat een werk had ze er van gemaakt. Wel heel lekker en lief na zo'n nacht.

Maar meestal rijden we eigenlijk altijd terug, of het nou koud is of niet. Geen zin om 's morgens weer gezellig te doen, ik wil op m'n eigen wc en in m'n eigen bed....Die keren van de feestjes dat we bleven slapen waren er 'smorgens van die types die nog een keer sex willen en er écht niet meer uit zien (in mijn ogen).

We zijn om de beurt de bob en aangezien we niet (meer) wappen is het best verantwoord. Zelfs vanuit de fun, voor ons toch een tering eind rijden we terug.
Het komt weleens voor dat ik met een man van stel wakker wordt in ons bed, gewoon omdat ik ons bed het lekkerst vind liggen. Van te voren heb ik dat natuurlijk wel ff aangekondigd, maar meestal vallen we op de matrasjes in slaap.

Red Bull ligt bij ons altijd al standaard in de auto, maar vanaf de fun naar huis? No way Jose! Dat werd echt een hotel onderweg. Werd omdat we er nooit meer komen. Binnenkort gaan we de Organza van binnen bekijken. tenminste als we nog een entreekaartje kunnen bemachtigen voor een feest van een bepaalde swingerssite. Hoe we teruggaan, nog geen idee. We struinen het net nog wel ff af en anders gaan we een hotelletje boeken.

Laptopje mee, muziekjes mee....... Ik zie het wel zitten.
Roodhaar schreef op 29 oktober 2007 @ 15:40:

[...]

Mooi dat je dat zegt, Doddie. Want dat heb ik ook wel eens meegemaakt op een afterparty. Wij als enige niet-gebruikers hadden echt trek (we hadden inmiddels visioenen van knapperige croissants met Ardennerpaté ;-] ), maar de rest was nog zo onder invloed, dat ze hooguit koffie wilden.

Erg jammer, maar goed, wij hebben er weer van geleerd.

[ft.
Oh die ervaring heb ik niet, of men nu gebruikt of niet er is altijd gezorgt voor eten voor hen die trek hadden, het werd altijd aangeboden waarbij je dan weinig kan eten of het bij koffie kan houden. Niet gastvrij dus maar heeft verder naar mijn ervaring niets te maken met of iemand wat gebruikt op een feest.l
[quote]Spinster schreef op 29 oktober 2007 @ 15:38:

Hoe denken jullie over leeftijdsverschillen? Ik weet dat ik eens een opmerking heb gelezen (ik dacht van BGB?) dat je je twijfels hebt bij grote leeftijdsverschillen zowel tussen twee partners die swingen als tussen twee swingende stellen. Wat zijn grenzen voor jullie wat dit betreft?

quote]

volgens mij is er ergens nog een naar onderen gezakt topic over , anders is misschien het topic advertenties een betere plek om het daarover te hebben .
Is dat fruit speciaal bij wap-dates ? ik heb namelijk nog nooit ergens fruit gehad ............. wat voor soort hapjes serveren jullie eigenlijk als er niet gewapperd wordt ?
Geen idee, ik ben het wel gaan waarderen, dus ik vind het tegenwoordig een prima idee bij een date. Fruit is erotisch en fris. Licht te verteren. Gewoon veel beter dan kaas of worst (bv) Maar het is zeker niet standaard dat het bij wapdate's wordt neergezet. Het wordt wel meer een trend.
Leeftijd werd inderdaad in het topic profielen bediscuseert.

Ik zelf vind het weinig van belang. Een stel moet ik aantrekkelijk vinden en dat zal voor ons met leeftijd niets te maken hebben. Wel met iets te vertellen, niet te oppervlakkig en me geen gevoel geven dat ik met een broekie of bejaarde zit. Maar tussen de ene jongere/oudere en de ander kan daarin een enorm verschil zitten.

Tussen stellen heb ik om die reden ook geen probleem met een leeftijdverschil. Ik denk eerder dat het voor hen lastig is omdat de stellen waarmee ze daten daar toch een grens in kunnne hebben naar boven of naar onderen. Dus zullen ze minder reacties kunnen krijgen op hun profiel.
Persoonlijk vind ik dat er niet meteen naar leeftijd gekeken wordt.

Zelf hebben dan wel nix met 20ers, maar dat is op het 1e gezicht en het idee. We komen ze best weleens tegen, maar we zoeken ze dus niet.

Ik denk dat fruit bij wapdates vandaan komt.Laatst kwam ik ook een pot gewone snoepgoed tegen.

Op een wapdate zeg ik voor de grap weleens van wie er een patatje oorlog of een frikandel speciaal wil...... Van wappen krijg je nl geen trek in eten. Zelf krijg ik de volgende dag smiddags pas weer eens trek.
doddie schreef op 29 oktober 2007 @ 17:21:

[...]

Oh die ervaring heb ik niet, of men nu gebruikt of niet er is altijd gezorgt voor eten voor hen die trek hadden, het werd altijd aangeboden waarbij je dan weinig kan eten of het bij koffie kan houden. Niet gastvrij dus maar heeft verder naar mijn ervaring niets te maken met of iemand wat gebruikt op een feest.l
Nou, ik kon ook best een boterham krijgen hoor ;-] Maar ik wist toen nog niet dat van wappen je eetlust wegging, dus ik had het idee dat er iets mis moest zijn met mij dat ik om 8 uur 's ochtends na een hele nacht doorhalen trek had. Ik wilde niet zeuren, want eten is toch een sociaal gebeuren en mij is 'geleerd' dat je niet alleen gaat eten. Mijn man en ik hebben het er na afloop samen over gehad dat we het zo ráar vonden dat wij de enigen waren die honger hadden. How little did we know ;-)
Nou er wordt best wel eens iets in de frituur gegooit hoor. En vaak gaat het dan ook wel op.

Maar in begin dachten we wel eens "dat zijn goedkope feestjes" zat iedereen aan de water en de thee.
doddie schreef op 29 oktober 2007 @ 21:26:

Nou er wordt best wel eens iets in de frituur gegooit hoor. En vaak gaat het dan ook wel op.

Op een wapfeest? Van mij mag het hoor, maar niemand die eetlust heeft.

Maar in begin dachten we wel eens "dat zijn goedkope feestjes" zat iedereen aan de water en de thee.
Het scheelt idd de alkoholische drankjes, ook het aanslepen ervan.
Op zo'n wapfeest..........wie betaalt dat wappen ? Neemt iedereen zijn eigen spul mee of is dat aan de gastheer/vrouw en wordt daar eventueel nog iets voor betaald ?
Zo duur is een 'snoepje' ook weer niet BGB, 2,00 a 2,50 ong en meestal heb je aan 1 wel genoeg om de hele nacht door te gaan vooral als je er wat G bijgebruikt, die haalt het gevoel weer op.

Maar meestal neemt iedereen zn eigen snoepje mee omdat hij of zij perse die wil nuttigen die hij of zij gewent zijn.

Maar voor wie wil, hebben we een snoepje en g en... vul maar in.
Wie denk er wel eens aan massage/glijmiddel. Met name de x man, eros, en pjur. Mij valt op dat als je zo'n fles neerzet het gelijk gemeengoed geworden is en je moet uitkijken dat je fles niet leeg is of nog erger weg.

Wij doen het nu vaak over in een klein meeneemflesje. Ook hiervan mag men gebruiken maar ik ben dan niet meer kwijt dan ik wenselijk vind.

Ook voor de gastheer en gastvrouw is het behoorlijk kostbaar om daar voor te zorgen.

en condooms opruimen na gebruik. Ik vind het ronduit asosiaal als je met het opruimen soms de condooms in de planten terug vind. Alsof het zoveel moeite is ze even in een bakje te gooien.

Overigens wel een idee als je een feest geeft om daarvoor in de buurt ook wat afvalemmertjes neer te zetten.
Overigens nog een tip wat de kosten voor alcoholische drank betreft. Vrienden van ons geven heel vaak grote en kleinere feestjes. Als men vroeg (maar hij zette dat ook in de uitnodigingen) wat men mee moest nemen stelde hij altijd een fles alcoholische drank voor. Vaak nam men dan iets mee wat men zelf dronk, en zeg nou zelf je weet vaak toch niet wat je nu weer eens moest meenemen.

maar hij had zo altijd een enorme selectie alcoholische drank op zijn feestjes die hij kon aanbieden. Nu nog kan hij er feestjes van geven en heeft hij verschillende soorten likeur, en sterke drank. Zo sleep je minder en kost het je ook heel wat minder om eens een feestje thuis te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven