Hebiho

11-02-2012 22:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een opmerking in het ballstretchertopic;

Ik ben door de jaren heen overtuigd geraakt van de theorie dat elke mens zich ergens bevindt op de glijdende schaal tussen 99%hetero/1%homo en 1%hetero/99%homo. Dat betekent dus dat iedereen in de basis bi is, zij het soms maar 1%.

Homo's en hetero's zijn dus of the same kind, ze bevinden zich alleen aan verschillende zijden van het midden. Volgens deze theorie heb je een aangeboren en niet-te-wijzigen plek op deze schaal, wat je er vervolgens mee doet bepaal je zelf.

Imdese theorie kwam onlangs weer ergens ter sprake en nu vraag ik me af: ben ik gaan geloven in de zelfbedachte theorie van een vriend of is dit een bekende theorie?

In beide gevallen ben ik benieuwd of jullie hem ook aanhangen! Of niet, natuurlijk!
ik denk er ook zo over
Pfff.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
interessante theorie. ..
Fame, is er iets met je toetsenbord? Ik kan uit je reactie geen duidelijk antwoord opmaken!
Ik val op persoon, niet op geslacht. Dus heb een bonte exen verzameling.

Maar volgens mij klopt t wel, en is een mens van nature multi seksueel.
quote:liefspook schreef op 11 februari 2012 @ 22:54:

Homo's en hetero's zijn dus of the same kind.

Ja, dus?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
"Homo's en hetero's zijn dus of the same kind."

(Quote Enn) Ja, dus?

Dus niet of-of-of, zoals de theorie waarmee ik ben opgevoed beweert. Je quote was overigens onderdeel van de theorie die ik probeerde uit te leggen, geen stelling die ik poneer.
Er is toch een soort test of grafiek waaruit je op kan maken waar op de schaal je zit?
@scamp

Dat is nieuw voor me. Lijkt me lastig om uberhaupt een verdeling aan te brengen!

Zou wel grappig zijn, qua nieuwsgierigheid, maar ik zou niet weten welk praktisch nut het zou hebben dit te weten !
Dubbel
Nu moet ik het wel opzoeken.

Ik had een vrij feministische lesbische vriendin die me ooit deze test liet maken haha

Vandaar dat ik weet dat er een is.
Nooit van gehoord, maar klinkt vrij aannnemelijk.
Niet officieel maar ik vond dit topic met een test.

Seksuele Geaardheid Index - jouw score?
Je bent niet de enige. Ik heb ook altijd dit geloofd. En ben er zelfs van overtuigd dat dit een "feit" is.

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

|---------------------------|---------------------------|

Hetero..................Bi.....................Homo

Iedereen zit ergens op die lijn, afhankelijk van vele factoren; genen, opvoeding, omgeving etc etc.

Mezelf schat ik op D

Puur een eigen verzonnen theorie, maar blijkbaar zijn er meer mensen met soortgelijke ideeën
Dit is zo'n test
Okee, grappig om te lezen dat deze theorie gemeengoed is, ik heb er ook wel eens afwijzend commentaar op gehoord.

Ik geloof echter niet dat zo'n test iets bijdraagt!
Waarom niet? Het zou je theorie kunnen ontkrachten of bijstaan.
Ik denk er eigenlijk gewoon zo over:

http://25.media.tumblr.co ... 8i5id3Dn1qd6k8fo1_500.gif
You know how I know? Because I reeaally think so!
@ scamp; Omdat ik geloof dat je zelf een leven lang bezig bent je exacte positie te bepalen. Op basis van welke gegevens zou een test dat kunnen?

Wat zou de uitslag van zo'n test moeten zijn? Een nummer? Een lettercombinatie? Een percentage he/ho? Wat kun je daar dan vervolgens mee?

Het mooie van deze theorie is voor mij dat hij suggereert dat er geen zwart/wit verdeling te maken is in geaardheid, maar dat iedereen zich ergens in hetzelfde grijze gebied bevindt. Dat nodigt uit tot zelfonderzoek.

Door nu een eenvoudige online-test te laten bepalen welke grijstint jouw gebiedje precies heeft wordt er alsnog een hokje voor je gecreeerd terwijl de theorie nu juist probeert aan te geven dat er geen geaardheids-hokjes bestaan!
Ik denk dat de meeste mensen niet hun hele leven lang bezig zijn om hun plek te bepalen hoor. Ik denk dat de meeste mensen overwegend homo of overwegend hetero zijn. Dan heb je denk ik nog een groep biseksuelen die voor zichzelf misschien iets langer nodig hebben om te weten dat ze toch echt op beiden vallen.

En dan heb je nog een heeeel klein grijs gebied van biseksuelen die bijv verliefd zijn geweest op 8 vrouwen en op 1 man en die dan twijfelen. Of hetero's die bischierig zijn, maar die weten stiekem wel dat ze hetero zijn.

Ik denk dus niet zozeer in hele specifieke hokjes, maar ik denk vooral dat bijna niemand er bij stil staat waar op de schaal men zich bevind.

Biseksuelen misschien wat eerder, maar die hoor ik ook nooit zeggen 'ik val voor 28% op vrouwen en voor 72% op mannen.'
Zucht, wat maakt het uit. Je bent wat je bent, een indeling in een bepaalde schaal verandert daar niets aan. Een kwalificatie impliceert een waarde-oordeel en er wordt al teveel in hokjes gedacht.
Geen Intresse in de man

Maar dan ook op geen enkel vlak

Geen naakte gasten in dromen

Dus 100% hetro geen 99%
Maar is dat vreemd? Dat geld namelijk voor alles in het leven. Immers we zijn allen opgebouwd uit hetzelfde materiaal. Ik ben nog nooit op een vrouw gevallen. Maar, en du ga ik even in de extremen, ben ook nooit gewedadig geweest, terwijl in theorie iedereen het in zich heeft om iemand te doden. Zo'n test kan je voor alles maken en nooit zal iemand helemaal zwart of 100% wit scoren.

Zo'n test zegt dus gewoon niet zoveel.
quote:liefspook schreef op 12 februari 2012 @ 00:36:

@ scamp; Omdat ik geloof dat je zelf een leven lang bezig bent je exacte positie te bepalen.

!Wat vreselijk vermoeiend. Ik ben het hier niet mee eens omdat ik hier echt totaal niet mee bezig ben. Ben het wel met je eens dat een test dat ook niet kan. De meeste testen worden dusdanig geschreven en opgesteld dat de uitkomst voldoet aan de wens van diegene die hem heeft opgesteld. Niet wat daadwerkelijk leeft in diegene die de test afneemt. Men moet vooral ook totaal geen waarde hechten aan dit soort testjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven