Heel bang om syfilis te hebben na één keer pijpen

15-09-2025 09:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Afgelopen woensdag heb ik iemand gepijpt zonder condoom. Hij had geen rare plekjes of iets aan zijn penis. Ik heb sinds gisteravond behoorlijk jeuk over mijn lichaam. Zou ik syfilis kunnen hebben? Ik ben daar heel erg bang voor. Kan dat al zo snel dat je daar binnen vier dagen klachten van krijgt? En komt het vaak voor?
Heb je je relatie al beëindigd en is dit dat een nieuwe man?
Dit is dezelfde als waar ik zes weken mee heb gedate ja, dat klopt inderdaad.
Nee, dat is de man waar ze het mee uit gaat maken.

Misschien komt de jeuk wel van de stress.
Maak het zsm uit en bel nu ff de huisarts voor een afspraak.
Google is een bron van informatie. Incubatietijd syfilis is 10-90 dagen. Je kan dus pas de eerste symptomen krijgen na 10 dagen. Maar als je je zo snel zorgen maakt over heftige ziektes lijkt het mij dat je je beter niet aan dit soort dingen kunt wagen.
Ik had inderdaad al op Google gekeken maar mijn lichaam reageert wel vaker heftig op dingen dus vandaar dat ik dacht dat ik het misschien toch wel kon hebben.
Waarom nog een keer deze vraag?
Huisarts
vooral voor een paar sessies met de praktijkondersteuning GGZ
Omdat deze vraag meer in deze categorie thuishoort denk ik.
Lila Linda bedoel je te zeggen dat de kans dat ik syfilis heb niet zo groot is?
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 09:39
Nou nee. En je hebt in je andere topic ook gewoon al nuttige reacties gekregen.
En wat Lila zegt.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 09:39
nee, ik zeg dat je moet gaan werken aan hoe je je voelt
Aan je onzekerheden etc
Nou dit is echt onmogelijk zo snel en van 1 keer pijpen.. volgens mij zijn dit eerder dwanggedachtes
Ik heb ook regelmatig dwang gedachtes sorry dat ik daar mensen op deze site mee lastigval. Ik hoop dan toch een beetje op gerust stelling.
Nuttige tips weer. De kans dat je syfilis hebt is nihil. Verbreek het contact met deze man en geloof je onderbuik en intuitie. Ga je naar huisarts en poh ggz. Werk aan je angsten en je weerbaarheid. Je wilt ook een goed rolmodel zijn voor je dochter (ik heb je geloept).
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 10:05
Ik heb ook regelmatig dwang gedachtes sorry dat ik daar mensen op deze site mee lastigval. Ik hoop dan toch een beetje op gerust stelling.
maar dat ga je hier niet vinden, daarvoor moet je met jezelf aan het werk.
Ja Sjakie ik wil zeker een goed voorbeeld zijn voor mijn dochter. Zou je me alsjeblieft willen zeggen waarom je denkt dat de kans dat ik syfilis heb nihil is?
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 10:30
Ja Sjakie ik wil zeker een goed voorbeeld zijn voor mijn dochter. Zou je me alsjeblieft willen zeggen waarom je denkt dat de kans dat ik syfilis heb nihil is?
Die kans is heel klein omdat het weinig voorkomt.

En zelfs als je het zou hebben dan kan je het nu nog niet weten. Dus je jeuk heeft daar hoe dan ook niets mee te maken.

Het advies is: ga met jezelf aan de slag omdat je zulke rare dingen denkt. En zoek daar hulp bij.
Wat is de incubatietijd van syfilis?
De incubatieperiode van syfilis kan 10 tot 90 dagen zijn. Gemiddeld is de incubatietijd van syfilis 3 weken; dit betekent dat bij de meeste mensen de eerste symptomen van syfilis ongeveer 3 weken na de besmetting merkbaar worden. Let op: je kunt de soa wel direct na besmetting doorgeven aan een ander, óók als je zelf nog geen klachten hebt.

https://www.soapoli-online.nl/soa/heb-i ... ten%20hebt.
Wombat schreef:
15-09-2025 10:43
Die kans is heel klein omdat het weinig voorkomt.

En zelfs als je het zou hebben dan kan je het nu nog niet weten. Dus je jeuk heeft daar hoe dan ook niets mee te maken.

Het advies is: ga met jezelf aan de slag omdat je zulke rare dingen denkt. En zoek daar hulp bij.
Helaas,....het is weer terug van weggeweest. Niet om TO bang te maken, maar dat het weinig voorkomt is ook niet (meer) waar.

Voor TO, doe een bloedtest om het zeker te weten, dan ben je in een klap van die onzekerheid af.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 10:30
Mensen die last hebben van dwanggedachtes zijn doorgaans moeilijk te overtuigen. Er is al iets gezegd over incubatietijd. Het is niet aan een ander, denk ik, om jou te moeten overtuigen dat je het niet hebt. Want als dan krijg je meestal ja maar..., wat als..., Als je het zeker wil weten kun je beter naar een arts gaan.
.
Het komt weinig voor. De man had geen zichtbare afwijkingen. Je klachten zijn niet typisch. De periode tussen klachten en blootstelling komt niet overeen met de incubatietijd.
Niet meer reageren mensen, dit is hypochondrisch gedrag en geruststelling zoeken op een forum is geen gezonde coping.

TO, zoek hulp.
Henk-und-Roelie schreef:
15-09-2025 10:58
Helaas,....het is weer terug van weggeweest. Niet om TO bang te maken, maar dat het weinig voorkomt is ook niet (meer) waar.

Voor TO, doe een bloedtest om het zeker te weten, dan ben je in een klap van die onzekerheid af.
Het is onder hetero's vrijwel niet-bestaand. 34 heterovrouwen en 35 heteromannen in heel 2023 (van 2024 zag ik geen cijfers).
Het is echt een rare gedachtekronkel en de eerste hulp die TO nodig heeft is om die gedachten aan te leren pakken.
Sorry voor de vragen maar de dokter zei net met telefonisch spreekuur dat ik pas over drie maanden een bloedtest kan laten doen.
We hebben vier weken geleden ofzo voor het eerst gezoend. Dus als ik nu syfilis kan hebben daardoor dan kan die jeuk misschien wel een symptoom ervan zijn? Ik trek deze onzekerheid echt niet drie maanden lang.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 13:11
Sorry voor de vragen maar de dokter zei net met telefonisch spreekuur dat ik pas over drie maanden een bloedtest kan laten doen.
We hebben vier weken geleden ofzo voor het eerst gezoend. Dus als ik nu syfilis kan hebben daardoor dan kan die jeuk misschien wel een symptoom ervan zijn? Ik trek deze onzekerheid echt niet drie maanden lang.
Lees nou de berichten eens gewoon rustig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven