Het lukt niet meer, impotent?

02-09-2011 10:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben MaGNeT en ik lees al een poos mee op het forum, nooit wat gepost, maar nu denk ik dat ik jullie raad wel eens kan gebruiken.

Ik heb een relatie van ruim 4 jaar met een hele lieve jongen (ik noem hem even Bruce, i.v.m. herkenbaarheid). Het ging tot voor kort op alle vlakken eigenlijk super goed, maar de laatste tijd hebben we wat problemen in bed gekregen.

Het begon een maandje of twee geleden na een avondje uitgaan waarbij ik flink wat gedronken had. Toen kon ik dus geen erectie meer krijgen. Kan gebeuren, dus zijn we met handen en mond verder gegaan, komt wel weer goed, toch?

Maar ook de volgende ochtend lukte het niet. Toen dacht ik dat het dan door vermoeidheid of kater zou komen, dus ik maakte me ook nog geen zorgen.

Nu zijn we dus twee maanden verder en het lukt nog steeds niet. Als ik het zelf doe gaat het allemaal prima, maar zodra we samen "aan de slag" willen gaan verdwijnt mijn erectie al vrij snel.

Ik voelde me niet zenuwachtig ofzo, alhoewel ik me de laatste tijd natuurlijk wel wat zorgen ga maken.

Gelukkig is mijn vriend erg begripvol en we hebben ook onze handen en speeltjes nog, maar toch zit het me niet lekker.

Ik maak me de laatste tijd wel veel zorgen over onze financiele situatie, aangezien een project waar ik ben ingestapt een fiasco blijkt te worden en ondertussen 2/3e van zijn waarde is verloren. Misschien zou dat mee kunnen spelen?

Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt en goede tips voor mij en Bruce?
Ga naar de dokter. Je bent niet de eerste kerel die daar komt met zoiets.
Bazinga!
Het ligt duidelijk niet aan je lijf, want die functioneert (als je het zelf doet werkt het). Het is dus 100% psychisch. Tja, geduld is een schone zaak? Zoiets?
Het zit in je hoofd. Als een man een erectie MOET krijgen (omdat het gisteren niet lukte bijvoorbeeld!) dan lukt het gewoon niet. Relax, praat er met je vriend over, jullie hebben al vier jaar seks gehad dus als het even niet lukt dan is dat geen ramp, het komt wanneer het komt.
Alcohol en zorgen zijn niet echt potentieverhogend nee, dus dat heeft er vast mee te maken. En als het een paar keer niet lukt kan ik me voorstellen dat je daardoor nog arelaxter wordt en hij helemaal niet meer wil. Ik denk dat iedereen hierboven gelijk heeft: het komt vast vanzelf weer goed als je er niet teveel op probeert te focussen. Maar even langs je huisarts gaan kan ook helpen om je zorgen weg te nemen en wellicht wat nuttige adviezen te krijgen. Succes!
Als je gewoon 's morgens wakker wordt met een stijve en als je het zelf doet ook dan moet je het echt in een soort spanning zoeken. Ik heb er incidenteel last vn dat ik hem niet lekker stijf krijg en hoe meer ik vind dat het moet hoe slapper hij wordt. Daarentegen als mijn vrouw zegt nou dan doen we geen penetratie en we vrijen op een andere manier verder wordt ie wel stijf en kunnen we alsnog neuken.

Je zal er aan moeten wennen dat je penis een "eigen wil" heeft.

Spreek anders met je vriend af dat dat bijvoorbeeld even 2 maanden niet hoeft en sex op een andere manier dat neemt de druk misschien weg en maybe krijg je dan toch spontaan een keer een erectie
Als je de potentie niet (meer) hebt om een erectie te krijgen en te behouden in situaties dat je dat wel zou willen, heet dat inderdaad impotentie. En daar heb je nou huisartsen voor.
Ritmeester, wat denk je dat de huisarts gaat zeggen? Lichamelijk is er niks mis namelijk. Dit is toch bijna overduidelijk een gevalletje van weigering onder druk/onzekerheid? Meer dan het reeds gegeven advies kan de de huisarts niet geven.

Als TO nou helemaal geen erectie meer kan krijgen, ja, dan z.s.m. naar de dokter
Vervelend voor je, Magnet.

Zoals je het beschrijft lijkt er inderdaad niets lichamelijks aan de hand en is het iets wat tussen je oren zit. Anders zou het op andere manieren immers ook niet lukken.

Ik denk dat je in een vicieuze cirkel terecht bent gekomen. Het lukt een paar keer niet, en vervolgens speelt in je achterhoofd mee dat het misschien weer niet gaat lukken en daardoor lukt het inderdaad ook niet. Faalangst noemen ze dat, en 't is gewoon heel vervelend.

Met mijn ex heb ik het ook eens meegemaakt, hij had ongeveer hetzelfde als wat jij nu beschrijft. Wel graag willen, ook opgewonden zijn, maar als het puntje bij paaltje kwam (niet te letterlijk nemen ) dan lukte het niet.

Wij hebben het destijds 'opgelost' door ons er niet meer op te focussen. Gewoon een tijdje negeren die hap, en met een beetje geluk dan komt het vanzelf weer goed.

In jouw geval zou ik dat ook zo proberen te doen. Met je partner kortsluiten dat jullie er een tijd geen aandacht aan besteden en op een andere manier intiem zijn met elkaar, dan is de kans erg groot dat ie vanzelf weer sjoege gaat geven.

Heel veel succes/sterkte!
quote:kadanz schreef op 02 september 2011 @ 14:00:

Ritmeester, wat denk je dat de huisarts gaat zeggen? Lichamelijk is er niks mis namelijk. Dit is toch bijna overduidelijk een gevalletje van weigering onder druk/onzekerheid? Meer dan het reeds gegeven advies kan de de huisarts niet geven.

Als TO nou helemaal geen erectie meer kan krijgen, ja, dan z.s.m. naar de dokterIk denk dat je huisartsen wat onderschat als je denkt dat ze niets kunnen met psychische klachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven