Kinderen

20-10-2019 01:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezeressen,
Een situatie schets:
Mijn man en ik hebben al dochtertje van 6. We hebben al 2 jaar ( steeds als ik erover begin)een discussie over 2e kind. Ik 34 jr en hij 42 jr. hij zegt nee want al te veel kinderen op de wereld en hij vindt zich zelf te oud. Ik snap sowieso zijn eerste argument niet want waarom zet je dan wel je dochter op deze wereld?( hij zegt gewoon dan doodleuk ja dat wil ik niet missen en ik ben dol op haar). Ik wil heel graag 2e keer moeder worden ( emotioneel nu bewust mee maken na 1e) & voor mijn dochter broertje / zusje. Ze vraagt er steeds meer naar.
Ik heb op een jr geleden toen gezegd. Ik ga vd pil omdat als we er toch ervoor willen gaan ik dan wil dat de pil uit mijn lijf is want zwanger worden dan langer kan duren. Met zomer toch zwanger geweest maar miskraam. Hij was er nier blij mee met zwangerschap maar had er voor gegaan ( bij ongelukje zou hij het wel laten komen) later in gesprek zei hij we hadden toch beslissing genomen voor geen 2e kind? Ik zei nee hoor want anders had je je toch laten steriliseren? Nu 2 maanden later heeft hij nog steeds geen ziekenhuis gebeld of huisarts gezien.....
Wel na miskraam nog over 2e kind gehad en of hij mij het gunde, omdat ik er zo blij van wordt. Hij zou erover nadenken . Hij snijdt het onderwerp niet aan en intussen geen pil en wel seks.....
Ik denk dan jeetje als jij geen ballen kan tonen en ook geen actie neemt in sterelisatie of condoom met seks dan is het eigen schuld als je toch 2e kind krijgt....
Klinkt als een gezellige en gezonde basis voor een tweede, heel volwassen en weloverwogen besluit ook.
Top relatie...
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je nou in godsnaam mee bezig?
Leuk voor je toekomstige kind. Juliie relatie gaat dat waarschijnlijk niet overleven en dan kan dat kind zijn of haar hele leven aanhoren dat papa het eigenlijk niet wilde maar dat mama er 'blij van werd' om hem erin te luizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem wel heel passief / nonchalant als hij echt geen kind wil. Weet je zeker dat hij zich niet toch heeft laten steriliseren en er niks over gezegd heeft. Dit om ruzie met jou te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig jullie allebei!

Jullie hebben echt het belang van jullie kind voorop staan!

:thumbsup:

En wat doet dit in vredesnaam op de seks pijler?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Perfecte basis voor een tweede kind :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lekker volwassen ook om zo met elkaar, je bestaande kind en een evt toekomstig kond om te gaan... mijn hemel, doe eens normaal allebei!
Alle reacties Link kopieren
Ben jij straks alleenstaande moeder van twee kinderen
Leuk joh
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
20-10-2019 09:19
En wat doet dit in vredesnaam op de seks pijler?
Dit inderdaad!
Dus jij wil je zin doordrijven en hem er in luizen. Wauw.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
20-10-2019 09:15
Waar ben je nou in godsnaam mee bezig?
Dit. Wat onwaarschijnlijk onverantwoordelijk en boosmakend, jouw gedrag.
Klinkt als een hele goede basis voor een tweede kind :wtf:
Leuke vrouw ben jij voor je man.
Ga vooral voor dat tweede kind en je kunt je gaan voorbereiden op een leven als alleenstaande moeder.
Wat ben jij een drammer. Ik snap volkomen waarom je man geen tweede wil. Je gedrag speelt daarbij een grote rol.
Wat een verschrikkelijke egocentrische manier om je relatie naar de klote te helpen.
Ik heb nu al medelijden met een eventueel tweede kind.
SilverShadow schreef:
20-10-2019 09:34
Dus jij wil je zin doordrijven en hem er in luizen. Wauw.
Want haar man snapt niet hoe kinderen gemaakt worden? Het is wat
Alle reacties Link kopieren
Weet je.. het probleem is niet de overbevolking of zijn leeftijd. Het probleem is dat je man geen tweede kind wil.

En net zoals dat jouw ‘tweede keer emotioneel bewust meemaken’ (? de eerste keer niet?) en ‘broertje of zusje voor mijn dochter’ kulargumenten zijn vóór het krijgen van een tweede, zijn zijn argumenten kulargumenten tégen.

En kind wil je namelijk niet door voors en tegens uit te balanceren. Een kind wil je met je hart. Of niet. En je kunt hem dus ook niet overtuigen van jouw gelijk. Want dat heb je niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nou, even loepen dames.
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
20-10-2019 10:06
Nou, even loepen dames.
Want? Vind loepen erg privé en onnodig.
MissMaran schreef:
20-10-2019 10:15
Want? Vind loepen erg privé en onnodig.
nee hoor, het is erg openbaar en soms nodig
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
20-10-2019 10:17
nee hoor, het is erg openbaar en soms nodig
Heel soms, maar niet bij een moeder die kibbelt over een 2de kindje..
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
20-10-2019 10:23
Heel soms, maar niet bij een moeder die kibbelt over een 2de kindje..
Dat mag jij gerust vinden. Ik ben het daar dus 100% niet mee eens. En de functie/optie is er toch? Aan de forummers of ze die willen gebruiken dacht ik zo.
MissMaran schreef:
20-10-2019 10:23
Heel soms, maar niet bij een moeder die kibbelt over een 2de kindje..
Waarom niet? Ik heb niet geloept hoor maar waarom is het not done in dit geval?
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
20-10-2019 10:33
Dat mag jij gerust vinden. Ik ben het daar dus 100% niet mee eens. En de functie/optie is er toch? Aan de forummers of ze die willen gebruiken dacht ik zo.
:moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven