Man meer zin

08-01-2012 20:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
oke, heel cliche onderwerp maar toch wil ik het vragen..

Wat doen jullie als je (als vrouw) veel minder zin hebt als je parnter?

Ik heb op zich best een goed libido maar zo'n 2 keer per week vind ik wel voldoende. Mijn man wil wel elke dag. We doen het dus ongeveer 3 keer per week..

Ik ben door een aandoening die ik heb ook vaak erg moe, zoals afgelopen week. Ik heb het heel de week niet zien zitten omm te vrijen. Man in ondertussen flink wanhopig en zit me al heel te vissen of het dan vanavond gaat gebeuren..Ik ben net boos geworden op hem maar dat voelt toch niet lekker.

Wat vinden jullie..toch zin maken? of moet hij niet zeuren en maar geduld hebben..?
Ik noem het niet "tegen je zin doen" maar uit liefde voor je man "zin maken".
quote:eliane1981 schreef op 08 januari 2012 @ 21:19:

[...]

Waarschijnlijk vind ik het ook lolliger dan hem ja;). Maar goed hij kan er goed mee leven. Hij weet ook wel dat elke dag niet reeel is. En hij begrijpt ook wel dat als ik weer 's drie nachten achter elkaar met een kind heb rondgelopen (chronisch ziek) of een kind met een nachtmerrie dat ik dan mijn slaap wel goed kan gebruiken.

Gedram en gezeur hierover komt ook niet voor, dat zou ik eerlijk gezegd een turn off vinden.Denk ook dat jullie een redelijk compromis hebben gevonden, en dat jouw man bij jou ook niet veel te klagen kan hebben over de frequentie, toch?
quote:blogbabe schreef op 08 januari 2012 @ 21:15:

[...]

Nou ja, medelijden? 't Is niet elke maand zo, hè!

Ja, met zulke mannen heb ik oprecht medelijden. Sex is een basisbehoefte in een relatie, en ik vind niet dat je als vrouw een maand lang voorbij kunt gaan aan zijn behoeftes. Extreme tijdelijke situaties daar buiten gelaten natuurlijk.

Zulke mannen krijgen dan de volle lading als ze naar jarenlange onthouding het een keer het buiten de deur gaan zoeken.
quote:Maryssa schreef op 08 januari 2012 @ 21:03:

Ai lijkt me erg als je man gaat vissen of het vanavond wel gaat gebeuren. Ik heb ooit een vriend gehad die steeds wilde en me bij wijze van spreken letterlijk in de hoek dreef. Van hem kreeg ik toen om de oren dat ik aan het begin van onze relatie wel vaak wilde en nu ineens niet. Tja that's life heb ik gezegd en resultaten uit het verleden staan niet garant voor de toekomst. Wat bij mij een echte lustkiller was was dat hij er zo mee bezig was dan kom je in een cirkel terecht. Het werd zo'n "ding" Het was niet ontspannen meer. Met huidige partner geen last van.

Ik vind dat hij rekening mag houden met jouw aandoening en dat je gewoon bekaf kunt zijn.Daar kun je niets aan doen. Jij komt hem al hartstikke tegemoet door er 3 keer per week van te maken.

Nog even wat vragen....hoe lang zijn jullie samen? Gaat de relatie verder goed?

Exact, ik zit ook in zo'n relatie en die staat ook op klappen. Als het zo vervelend word, spiraal je samen steeds verder weg en krijgt de één steeds minder zin en de ander juist meer... echt heel akelig. :(

Ik heb dus helaas ook geen oplossing voor je probleem, bij ons is het niet goed gekomen.
Als ik geen zin heb en hij heel erg dan doe ik iets wat snel en effectief is. Je kan jezelf tegen maken als je dat wil door jezelf telkens maar te vertellen dat je geen zin hebt en hij dus maar de pot op kan, dat een huwelijk slechts twee keer neuken per week inhoudt in ruil voor zijn salaris, maar je kan het ook als hulp uit liefde zien.
Dat is waar. Maar of hij nu elke dag zin heeft en ik 3 keer per week en de volgende man heeft wekelijks zin en de vrouw maar 1 keer per maand komt natuurlijk een beetje op hetzelfde neer.

Maar ik kan me voorstellen dat wel een probleem word als de zin mijlenver uit elkaar ligt. In de zin van 2 keer per week, naar 1 keer in de maand. Frustrerend voor beiden, maar voor degene die wel zin heeft misschien nog wel het ergste. Ik denk dat het stiekem ook de intimiteit in je relatie aantast.

Tegen je zin in doen, moet je nooit doen, maar ik ben het wel met je eens dat je je af en toe ook wel even in moet spannen om zin te maken. T is heel makkelijk om te vervallen in een patroon van bv 1 keer in de week op donderdag of gelijk als de kinderen op bed liggen op de bank neer te ploffen.
quote:Bahco schreef op 08 januari 2012 @ 21:30:

Als ik geen zin heb en hij heel erg dan doe ik iets wat snel en effectief is. Je kan jezelf tegen maken als je dat wil door jezelf telkens maar te vertellen dat je geen zin hebt en hij dus maar de pot op kan, dat een huwelijk slechts twee keer neuken per week inhoudt in ruil voor zijn salaris, maar je kan het ook als hulp uit liefde zien.

Eerlijk gezegd heeft dat ''zin maken'' bij ons een enorme doodssteek gegeven. Als je nl. elke keer weer zin probeert te maken, elke keer weer probeert je partner toch te verwennen, kan dat zich enorm tegen je keren. En zeker als je dan achteraf ook nog te horen krijgt dat het nooit écht genoeg was. Daar ga je aan kapot.

Een keertje zin maken is prima, maar als de twee libido's teveel uit elkaar liggen krijg je snel een hele scheve verhouding.
quote:Bahco schreef op 08 januari 2012 @ 21:30:

\dat een huwelijk slechts twee keer neuken per week inhoudt in ruil voor zijn salaris, maar je kan het ook als hulp uit liefde zien.
Welnee. Afwassen is veel vervelender en duurt ook veel langer.
quote:Bahco schreef op 08 januari 2012 @ 21:33:

Welnee. Afwassen is veel vervelender en duurt ook veel langer.En daar heb ik dus een afwasmachine voor. Was er ook maar een seksmachine waar ik mijn man af en toe in kon stoppen.
quote:woofy schreef op 08 januari 2012 @ 21:32:

[...]

Eerlijk gezegd heeft dat ''zin maken'' bij ons een enorme doodssteek gegeven. Als je nl. elke keer weer zin probeert te maken, elke keer weer probeert je partner toch te verwennen, kan dat zich enorm tegen je keren. En zeker als je dan achteraf ook nog te horen krijgt dat het nooit écht genoeg was. Daar ga je aan kapot.

Een keertje zin maken is prima, maar als de twee libido's teveel uit elkaar liggen krijg je snel een hele scheve verhouding.Sorry, maar dan zit er naar mijn idee nog wel meer mis in een relatie dan een verschillend libido. Dat kan volgens mij nooit jarenlang goed gaan.
quote:Bahco schreef op 08 januari 2012 @ 21:33:

Welnee. Afwassen is veel vervelender en duurt ook veel langer. Je hebt nog gelijk ook.
Ik denk namelijk ook dat als je als vrouw een lager libido hebt, je het ook wel omhoog zou kunnen krikken als je het vaker doet. En dan krijg je win-win situatie
quote:Nova78 schreef op 08 januari 2012 @ 21:47:

Ik denk namelijk ook dat als je als vrouw een lager libido hebt, je het ook wel omhoog zou kunnen krikken als je het vaker doet. En dan krijg je win-win situatie Dat klopt in een hoop gevallen. Meer seksen levert vaak meer zin op. Maar dan moeten er wel wat tradities worden doorbroken. Maak het wat spannender dan de afgezaagde alleen in bed en a;lleen 's avonds bijvoorbeeld. Trek hem even snel de badkamer in voor een snelle wip. Kan werken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Nova78 schreef op 08 januari 2012 @ 21:25:

[...]

Sex is een basisbehoefte in een relatie, en ik vind niet dat je als vrouw een maand lang voorbij kunt gaan aan zijn behoeftes. Extreme tijdelijke situaties daar buiten gelaten natuurlijk.

Helemaal eens met Nova. Sex is 'an appetite' ... , net als de behoefte aan eten en drinken. Hou er dus rekening mee dat je je man uithongert, als je het normaal vindt als er langere tijd niet gesekst wordt.

Volgens mij is het ook onmogelijk om hier 'afspraken' over te maken of te onderhandelen. Vraag je gewoon af wat je nodig hebt om vaker zin te hebben.... moet hij meer tijd of aandacht voor je hebben, je ontlasten in huis, je een avond lekker verwennen zonder seks; begin gewoon es bij je zelf en wie weet kom je spontaan tot een 3-4 keer in de week.
quote:Allegaartje schreef op 08 januari 2012 @ 22:17:

[...]

Helemaal eens met Nova. Sex is 'an appetite' ... , net als de behoefte aan eten en drinken. Hou er dus rekening mee dat je je man uithongert, als je het normaal vindt als er langere tijd niet gesekst wordt.

Volgens mij is het ook onmogelijk om hier 'afspraken' over te maken of te onderhandelen. Vraag je gewoon af wat je nodig hebt om vaker zin te hebben.... moet hij meer tijd of aandacht voor je hebben, je ontlasten in huis, je een avond lekker verwennen zonder seks; begin gewoon es bij je zelf en wie weet kom je spontaan tot een 3-4 keer in de week.

Nou, je kunt ook overdrijven. Als je niet eet en drinkt ga je dood, als je geen seks hebt zul je daar heus niet aan bezwijken.

En om nou je best te gaan doen om 3-4 keer in de week zin te krijgen vind ik echt onzin. Het lijkt me ook niks, van die gewoonteseks, want het moet zo vaak. Mij niet gezien en ik vind ook niet dat een partner daar recht op heeft, zoals hier gesuggereerd wordt.
quote:Roelfien schreef op 08 januari 2012 @ 21:36:

[...]

En daar heb ik dus een afwasmachine voor. Was er ook maar een seksmachine waar ik mijn man af en toe in kon stoppen.die zijn er, ¤ 50,-- per wasbeurt
quote:little_pickle schreef op 08 januari 2012 @ 22:26:

[...]

die zijn er, ¤ 50,-- per wasbeurt
quote:Bahco schreef op 08 januari 2012 @ 21:30:Je kan jezelf tegen maken als je dat wil door jezelf telkens maar te vertellen dat je geen zin hebt en hij dus maar de pot op kan, dat een huwelijk slechts twee keer neuken per week inhoudt in ruil voor zijn salaris, maar je kan het ook als hulp uit liefde zien.

Als je het idee hebt dat je "zin moet maken" zie je het toch JUIST als neuken in ruil voor zijn salaris?

Wie zegt trouwens dat zij op zijn salaris leunt...

(Libido-technisch lijkt me dat echt een killer, trouwens, zo'n "schuldgevoel". Eén van de betere redenen om financieel zelfstandig te zijn.)

En nee, seks staat niet in de Human Rights Watch. Verder zeggen mensen wel dat libido toeneemt bij meer seks, maar dan zou libido ook moeten afnemen bij minder seks.

Heb wel het idee dat het veel hetzelfde is bij jullie, misschien gewoon te saai dus.
quote:Friia schreef op 08 januari 2012 @ 22:37:

[...]

Als je het idee hebt dat je "zin moet maken" zie je het toch JUIST als neuken in ruil voor zijn salaris?

Wie zegt trouwens dat zij op zijn salaris leunt...

(Libido-technisch lijkt me dat echt een killer, trouwens, zo'n "schuldgevoel". Eén van de betere redenen om financieel zelfstandig te zijn.)

En nee, seks staat niet in de Human Rights Watch. Verder zeggen mensen wel dat libido toeneemt bij meer seks, maar dan zou libido ook moeten afnemen bij minder seks.

Heb wel het idee dat het veel hetzelfde is bij jullie, misschien gewoon te saai dus.Zeg ik, doe eens iets spontaans! Als je zin hebt, grijp hem!
Ik volg deze discussie met veel belangstelling. Niet zozeer vanwege het verschil in lbido (dat is er bij ons wel degelijk) maar meer vanwege de frequentie. Mijn man en ik zijn ruim 30 jaar bij elkaar. Maar neuken komt bij ons zelden voor. (Why? see my former posts). Je kunt daarvoor alternatieven ontwikkelen en benutten. Maardat vergt wel wat (levens)ervaring.
Ik wou dat mijn vriendin weer regelmatig seks zou willen we hebben het in 2011 maar liefst 2 keer gedaan zucht.

We hebben er al uren over gepraat en alles is al voorbij gekomen. Als het niet beter wordt (en ik heb al gezegd dat ik er alles aan wil doen om ons probleem op te lossen), dan is over en uit na 8 jaar.
Jezelf zijn staat altijd goed
quote:Roelfien schreef op 08 januari 2012 @ 22:26:

[...]

Nou, je kunt ook overdrijven. Als je niet eet en drinkt ga je dood, als je geen seks hebt zul je daar heus niet aan bezwijken.

En om nou je best te gaan doen om 3-4 keer in de week zin te krijgen vind ik echt onzin. Het lijkt me ook niks, van die gewoonteseks, want het moet zo vaak. Mij niet gezien en ik vind ook niet dat een partner daar recht op heeft, zoals hier gesuggereerd wordt.

Prima als jij vind dat er hier overdreven wordt. Moeten de vrouwen die continue sex "weigeren" ook niet raar opkijken als manlief zijn (basis) behoefte op een gegeven moment elders gaat zoeken. Dat kan namelijk ook gebeuren als je constant aan zijn verlangens voorbij gaat. Als er geen eten in huis is ga je dat ook elders zoeken.

Arme mannen die een vrouw hebben die niet snappen hoe belangrijk regelmatige sex in een relatie is.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de vrouwen die hier roepen dat mannen geen recht hebben op sex, en wie weigeren het tegen hun zin te doen, sex zelf ook helemaal niet iets als ontzettend plezierigs ervaren. Als een moetje elke keer weer. Als je er als vrouw zijnde namelijk ook veel lol aan beleefd, is het niet erg om zin te maken.

Ik sex niet alleen om mijn man te plezieren, maar ook voor mijn eigen genot. En als je het niet voor je eigen genot doet, kan ik me voorstellen dat het een veel grotere opoffering is.

Misschien is dat wel een grotere kern en zouden de vrouwen daar iets aan kunnen doen.
Bedankt voor jullie reacties. Erg uiteenlopend

Om op sommige vragen in te gaan; we hebben verder een erg goede relatie. Het is een hele fijne man alleen op het punt van seks heb ik moeite.

Ik vind zelf seks ook heerlijk, het is zeker niet saai bij ons en als we het doen geniet ik er erg van. Hij heeft zoiets van; als het zo lekker is, waarom dan niet elke dag.. Maar zo werkt dat dus niet bij mij. Er moet voor mij ook weer een "oplaad" periode zijn. \

En ik maak inderdaad wel eens zin voor hem maar om dat nu vaker te gaan doen. ik ben bang dat het me dan gaat tegenstaan.

Mijn man lijkt af en toe net een kind hierin; ach toe..mag het mag het..? Al heel vaak heb ik gezegd dat ik hiervan baal en het onaantrekkelijk vindt. Maar hij wordt altijd weer erg rusteloos en mopperig als we het langer dan 2 dagen niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven