Mijn man wil meer sex dan ik.... wat nu?

21-03-2019 20:19 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sex fijn in mijn relatie maar het is niet het belangrijkste wat er is. Mijn man denk daar anders over. We hebben gemiddeld 2 keer per maand sex en hij wil meer...
We zijn bijna 22 jaar getrouwd... Hoort dit er bij of ligt het echt aan mij..... ik weet het niet.
Lilian43 schreef:
22-03-2019 09:22
Ik las dat ook altijd...2/3 x p week gemiddeld..maar bij welke leeftijd en thuis situatie 🤣.....
Je snapt het idee van een gemiddelde?
JollyRider schreef:
22-03-2019 09:27
Ooit in een onderzoek naar de biologie van menselijke seks een aardige verklaring gelezen: het gemiddelde van 1,4 keer per week zorgt er voor dat, los van anticonceptie waar de natuur geen rekening mee houdt, de kans op bevruchting door vreemdgaan van de vrouw het kleinst is. Bij 1,4 keer per week heeft de vrouw namelijk altijd levend sperma van haar partner in zich.

En dat vind ik persoonlijk een beter verhaal dan allerlei sociaal wenselijke enquêtes
Dat zou dan alleen kloppen als iedereen het 1.4 keer per week deed (en we deze kennis allemaal onbewust voorgeprogrammeerd hadden). Maar er zitten mensen bij die het nooit doen en ook die het elke dag doen.
Alle reacties Link kopieren
Het gemiddelde.....vind ik altijd zon dooddoener.....

Hier net zo lang ongeveer getrouwd, en er zijn weken dat man in het buitenland is en dan gebeurd er dus niets.... En er zijn weken dat we er allebei echt zin in hebben....
JobEva schreef:
22-03-2019 10:26
Hier net zo lang ongeveer getrouwd, en er zijn weken dat man in het buitenland is en dan gebeurd er dus niets....
Dat hoop je
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, zo'n vrolijke, meekletsende TO. O_o
...
kindrebel schreef:
21-03-2019 22:29
Dat seks niet het allerbelangrijkste is vind ik een kulargument als je maar 2x per maand seks hebt. Er zijn heel veel dingen die ik niet het belangrijkst vind maar veel vaker dan 2x per maand doe.

Eigenlijk zeg je dat je de verlangens van je man niet het allerbelangrijkst vindt. Dat zal een reden hebben.
Mooie post.
Blijft een pijnlijk onderwerp in veel relaties.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-03-2019 10:55
Gezellig, zo'n vrolijke, meekletsende TO. O_o
Ik denk dat TO hoopte op "wat een zeikerd / 2x per maand?! DAT IS VEEL JOH!" etc.
Alle reacties Link kopieren
Dat is moeilijk want het is het belangrijkste dat beide partners tevreden zijn.

Mijn man en ik hebben beiden een extreem laag libido, altijd ook al gehad eigenlijk.

Wij hebben hoogstens 1 keer in de 6 tot 8 weken seks en ik geloof dat het nu al bijna 4 maanden geleden is eigenlijk. Voor de meesten onder jullie waarschijnlijk extreem lang binnen een relatie/ huwelijk maar wij zijn er beiden tevreden mee. Wij doen wel veel knuffelen en zoenen, gewoon intimiteit delen.

Ik zou dus echt niet samen kunnen zijn met een man die meerdere keren per maand seks zou willen en mijn man ook niet met een vrouw die dat fijn zou vinden.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Humbull82 schreef:
22-03-2019 12:23
Wij hebben hoogstens 1 keer in de 6 tot 8 weken seks en ik geloof dat het nu al bijna 4 maanden geleden is eigenlijk.
Je kunt je libido niet afmeten aan het aantal keren dat je samen sekst. Masturberen jullie bijvoorbeeld niet daartussendoor?
Alle reacties Link kopieren
Hoe hebben jullie de afgelopen 20 jaar geprobeerd hiermee om te gaan dan? waren er periodes dat jullie beiden meer tevreden waren of juist minder?
Alle reacties Link kopieren
Het huishouden is misschien ook niet je hobby maar dat doe je ook meer dan 2x per maand. En misschien wel met meer tegenzin dat seks. Dus waarom je man niet af en toe een pleziertje gunnen? Je hoeft er niet uren voor in de ringen te gaan hangen of zo. Ik vermoed dat je hem met een haf uurtje aandacht al heel veel plezier doet.
Niets tegen je zin doen. Als het zin maken niet lukt en je je niet prettig voelt bij doen alsof, gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
“Gewoon niet doen” inderdaad. En dan gewoon niet zeuren over de gevolgen natuurlijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Niet zeuren over de gevolgen? Hou toch op. In kwesties als dit valt het me altijd tegen dat mensen zeggen dat zin gemaakt moet worden. Anders zou je niet om je man geven. Ja, doei. Seks tegen je zin is het begin van het einde en daar kun je nog lang last van hebben.

TO, is dat verschil in behoefte er altijd geweest? Is er iets dat gelijker getrokken kan worden? Ben je nog blij met hem en bij hem? Een groot verschil in behoefte kan onoverkomelijk zijn. En ik vind twee keer in de maand niet veel. Maar het gaat om jullie. Daarom kijken of er oorzaken zijn. Als die oorzaken er niet zijn dan weet ik geen tips. Ik geloof niet in seks tegen je zin, voor beide kanten niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
frettie schreef:
22-03-2019 18:13
Niet zeuren over de gevolgen? Hou toch op.
Ik niet, haar man wel. Als je zo gemakkelijk je schouders ophaalt als Minke suggereert, dan moet je niet zeuren over de gevolgen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-03-2019 16:47
Niets tegen je zin doen. Als het zin maken niet lukt en je je niet prettig voelt bij doen alsof, gewoon niet doen.
Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Als een man geen zin heeft om bij te dragen in het huishouden en dus niets doet dan gaat iedereen hier los. Dan is het een lul. Maar andersom is het prima om je niets aan te trekken van zijn behoeften? Gewoon blijven afwijzen?

Lijkt mij ook niet oke.
Alle reacties Link kopieren
huismeermin schreef:
22-03-2019 18:29
Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Als een man geen zin heeft om bij te dragen in het huishouden en dus niets doet dan gaat iedereen hier los. Dan is het een lul. Maar andersom is het prima om je niets aan te trekken van zijn behoeften? Gewoon blijven afwijzen?

Lijkt mij ook niet oke.
Daar geldt natuurlijk hetzelfde: gewoon niets doen tegen je zin en niet zeuren over de gevolgen van een dergelijke non-communicatieve, compromisloos egocentrische levenswijze
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het verschil is natuurlijk dat je onderaan de streep allebei verantwoordelijk bent voor het huishouden. De 1 helpt de andere niet. Je hebt de verplichting om je deel te doen als man. Dat kun je toch niet vergelijken met seks? Je deel doen in het huishouden is geen gunst die je aan een ander verleent. Je lichaam is echter wel alleen van jezelf, je hebt geen verplichting om dat te delen als je niet wilt. Bot gezegd: je kunt makkelijker een keer zeggen ‘ik heb geen zin in seks’ dan gewoon niet je deel in het huishouden doen.
Alle reacties Link kopieren
frettie schreef:
22-03-2019 18:43
Het verschil is natuurlijk dat je onderaan de streep allebei verantwoordelijk bent voor het huishouden. De 1 helpt de andere niet. Je hebt de verplichting om je deel te doen als man. Dat kun je toch niet vergelijken met seks? Je deel doen in het huishouden is geen gunst die je aan een ander verleent. Je lichaam is echter wel alleen van jezelf, je hebt geen verplichting om dat te delen als je niet wilt. Bot gezegd: je kunt makkelijker een keer zeggen ‘ik heb geen zin in seks’ dan gewoon niet je deel in het huishouden doen.
Dit gaat niet om een keer, dit gaan om heel veel keren. Ik zou mijn man dat niet aan willen doen, daarvoor hou ik teveel van hem. Wat dan weer resulteert in dat het mij een fijn gevoel geeft als ik hem een fijn gevoel geef.
Alle reacties Link kopieren
Tessa72- schreef:
21-03-2019 20:19
Ik vind sex fijn in mijn relatie maar het is niet het belangrijkste wat er is. Mijn man denk daar anders over. We hebben gemiddeld 2 keer per maand sex en hij wil meer...
We zijn bijna 22 jaar getrouwd... Hoort dit er bij of ligt het echt aan mij..... ik weet het niet.
Twee keer per maand vind jij genoeg?
Meen je dat serieus? Dat de man nog niet is weggelopen of een minnares heeft. Eigenlijk is hij dom dat hij bij je blijft. Jullie liggen niet op een lijn. Jij voelt bijna niks voor hem.

Hebben jullie vaste dagen sex? Bijvoorbeeld de 1e en 3e zaterdag van de maand of heeft hij een strippenkaart?
JollyRider schreef:
22-03-2019 18:04
“Gewoon niet doen” inderdaad. En dan gewoon niet zeuren over de gevolgen natuurlijk.
Dat vind ik wel ja. Ik heb te vaak over mijn grenzen laten gaan. Dat heeft nogal wat gevolgen voor je psyche. De vergelijking met het huishouden vind ik nogal onzinnig. De werkster kun je ook niet seks laten hebben voor hetzelfde geld als waarvoor ze strijkt.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 19:04
21.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Te kort door de bocht Henk jan. Er zijn stellen zat blij met zo'n frequentie, dat jij dat niet zou zijn heeft er niets mee te maken.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
frettie schreef:
22-03-2019 18:43
Het verschil is natuurlijk dat je onderaan de streep allebei verantwoordelijk bent voor het huishouden. De 1 helpt de andere niet. Je hebt de verplichting om je deel te doen als man. Dat kun je toch niet vergelijken met seks? Je deel doen in het huishouden is geen gunst die je aan een ander verleent. Je lichaam is echter wel alleen van jezelf, je hebt geen verplichting om dat te delen als je niet wilt. Bot gezegd: je kunt makkelijker een keer zeggen ‘ik heb geen zin in seks’ dan gewoon niet je deel in het huishouden doen.

In een relatie heb je dan wel weer de verplichting om voor elkaar te zorgen. Ook seksueel.

Niet overeenkomende libido's is gewoon heel erg lastig.
julius schreef:
22-03-2019 19:12
In een relatie heb je dan wel weer de verplichting om voor elkaar te zorgen. Ook seksueel.

Niet overeenkomende libido's is gewoon heel erg lastig.
Verplicht? Ik heb nergens voor getekend hoor, en ook in de huwelijksbelofte staat daar niets over.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-03-2019 19:01
Dat vind ik wel ja. Ik heb te vaak over mijn grenzen laten gaan. Dat heeft nogal wat gevolgen voor je psyche. De vergelijking met het huishouden vind ik nogal onzinnig. De werkster kun je ook niet seks laten hebben voor hetzelfde geld als waarvoor ze strijkt.
Als je psychische schade oploopt door iets frequenter seks te hebben met je partner dan moet je uit elkaar gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven