Minder zin in seks.

19-08-2013 14:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 25 jaar en heb sinds een aantal maanden weer een relatie. We kennen elkaar al langer en zijn erg serieus. We zijn een maand samen op vakantie geweest, samen met zijn ouders. Het gaat allemaal super, we zijn veel samen en hij heeft net voor mijn tijd een huis gekocht, waar we nu samen aan het klussen zijn en het samen verder afmaken. We zijn daar ook al veel samen, afgewisseld met een aantal dagen dat we apart van elkaar zijn. We hebben het heel erg naar ons zin samen, zoiets heb ik nog nooit met iemand meegemaakt.

In het begin was ik bang dat ik vooral goed was voor de seks, omdat ik eerder zo'n relatie heb gehad. Uiteraard heeft mijn vriend bewezen dat het om mij gaat en heb ik leren omgaan met die eerdere ervaring, en kan ik met zekerheid zeggen dat IK degene ben die belangrijk voor hem is en niet mijn lichaam.

Daarna volgde een periode van fijne, goede, regelmatige seks. Maar sinds een aantal weken heb ik er niet zo'n zin meer in.. Ik vind het zo'n gedoe en vind het vervelend als hij me op zo'n manier aanraakt. Terwijl ik het heerlijk vind om bij hem te liggen, hem aan te raken, te voelen.. Maar nu even niet op seksueel vlak. Hij weet me vaak uiteindelijk wel te verleiden, maar ik geniet er niet zo van als voorheen.

Ik ben al 12 jaar aan de pil, ivm mijn menstruatie. Ik weet dat een verminderd libido te maken kan hebben met de pil, maar ik slik al jaaaaren dezelfde.. Daarnaast ben ik sinds 2 weken officieel werkloos (daarvoor had ik vakantie).

Gister en eergister heb ik er met mijn vriend over gepraat en hij is bang dat ik hem niet aantrekkelijk (genoeg) vind of dat onze relatie nu alleen maar bergafwaarts gaat. Terwijl we superveel lol en plezier hebben samen, we hebben zo'n onwijs goede klik in alles!

Op een verjaardag gister zette hij zich tegen mij af. Niet willen knuffelen, af en toe een steek onder water.. Hij nam het mij kwalijk dat ik een (degelijk) jurkje aan had.. Hij had nog nooit een vriendin gehad die last had van een verminderd libido, terwijl ik dit zelf al eerder heb ervaren.. Toen ging het vanzelf weer over.

Uiteindelijk hebben we er nog langer over gesproken en dachten we dat het wellicht te maken heeft met mijn werkeloosheid. Dat ik nu vooral behoefte heb aan steun, liefde, veiligheid en geborgenheid en niet zozeer iemand die mij ook als 'lekkerding' ziet. Dit omdat een groot deel van mijn zekerheid nu weggevallen is.. Hij leek dat gelukkig te begrijpen en hij heeft ook zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag.

Waar het mij vooral om gaat, is of iemand dit herkent? Of iemand, naar aanleiding van mijn verhaal, een idee heeft waar dit vandaan komt? Zou het inderdaad een gevolg zijn van de pil, of de stress en het wegvallen van een zekerheid, vanwege de werkeloosheid? Herkennen jullie dit, hoe gaan jullie er mee om, hoe gaan jullie partners er mee om?

Alvast bedankt!
"In het begin was ik bang dat ik vooral goed was voor de seks, omdat ik eerder zo'n relatie heb gehad."

In het begin of stiekem nog steeds?

Dat het door de pil komt betwijfel ik en of het door de werkloosheid komt weet ik ook niet. Heb je veel stress?
.
Grotendeels ben ik daar niet meer bang voor nee.. Ergens schuilt het natuurlijk nog steeds wel.

Verder heb ik geen stress eigenlijk. Woon een aantal dagen per week bij mijn vriend en een aantal dagen bij mijn ouders. In beide situaties is er weinig tot geen stress. Alleen het feit dat ik zonder werk zit, is voor mij iets dat me onrust bezorgt. Geen dagindeling, geen vooruitzicht, onzekerheid, financieel schiet het zo ook niet op..

Madeloeloe, kan jouw vriend dat accepteren? Dat het zo schommelt bij jou?
Ik herken me deels in je verhaal.

Als ik gestresst ben over iets, en ik daardoor niet lekker in mn vel zit (bewust of onbewust) heb ik ook geen zin.

Soms is het zo dat ik dagelijks wel wil, maar soms is het ook zo dat er een hele week geen sex in mijn hoofd en gevoel voor komt.

Mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar bij elkaar.

Als je in de fase zit dat je elkaar nog moet leren kennen, zoals bij jullie, dan kunnen sommige dingen voor onzekerheid zorgen bij de ander.

Mijn vriend vond het in het begin wel eens lastig, als ik zo'n periode had dat ik even een week geen zin had. Hij vroeg dan soms: vind je mij nog wel aantrekkelijk?

Mijn vriend is iemand die zich dan sneller niet meer aantrekkelijk voelt. Terwijl ik hem plat knuffel en kus, elke dag.

Wij vrouwen halen misschien meer uit knuffelen en kussen dan sommige mannen?

Nu kent mijn vriend me daarin, en maakt het hem niet onzeker als ik eens een week niet wil.

Hij weet dat dat niks met hem te maken heeft.

Misschien is dat voor jullie ook zo, dat je elkaar gewoon nog wat beter moet leren kennen in elkaars behoeften, gevoelsleven en sexleven?

En, aan de ene kant is het heel fijn, zoveel samen zijn.

Aan de andere kant kan het ook te snel gaan, raak je een soort van aan elkaar vergroeid, en is het soms na de sex lastig te bepalen van wie het nou kwam, en of jij eigenlijk wel wilde.

Of dat je het deed om het hem naar de zin te maken.

Wat je misschien automatisch meer in het begin doet, bewust of onbewust.

Dan ben je heel lief voor iemand, wil je het ze naar de zin maken, ze uit onzekerheid misschien voor je winnen.

Tenminste dat had ik.

En dan kan het voor je vriend verwarrend werken dat hij denkt: maar in het begin wilde ze veel vaker en veel meer, dus wat is er aan de hand, wil ze nog wel verder, enz.

Wat helpt is het voor jezelf goed op een rijtje hebben.

Wie jij bent, wat jij wilt in je relatie, wat jij van je vriend wilt, en vooral wat je van jezelf wilt.
heb je de klassieker: "dan maak je maar zin" al eens geprobeerd?

van seks, krijg je weer meer zin in seks.
.
Hoihoi,

Haha de klassieker 'dan maak je maar zin', heb ik zeker geprobeerd, maar dat werkt alleen maar averechts voor een volgende keer, vind ik.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het inderdaad een kwestie van wennen aan elkaar is en dat hij moet leren dat het niet aan hem ligt. Blijft lastig, dat wel.

Ik heb de dingen wel op een rijtje, wat mijn relatie betreft en ook als het op mezelf aankomt. Maar blijft lastig soms, de dingen des levens haha.
Toen ik dat had, was dat ik gewoon verminderde/geen gevoelens meer had voor mijn vriend. Dus vond ik het niet prettig meer om door hem op die manier aangeraakt te worden. Ik heb verder nooit problemen met mijn libido gehad. Ik zou jezelf afvragen of je nog wel genoeg voeld voor je vriend of dat het meer vriendschappelijk is geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven