Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik vind het behoorlijk wollig geschreven en herken er eigenlijk ook niet veel in.

Hoezo al die plechtige beloftes naar elkaar en naar jezelf?? Die ook nog constant verbroken worden, die beloftes, of gebaseerd worden op illusies, dus stellen ze ook nog niks voor.

Passie en perfectie? Hij gaat gewoon vreemd, bedriegt zijn vrouw --> is dat perfectie?

Dat de liefde geen bestaansrecht heeft, betwijfel ik ook. Als de liefde er is, ben jij degene/zijn jullie degene die die liefde bestaansrecht geeft. Ook in een bubbel, kan er liefde zijn. Als die liefde er echt is, en niet alleen bestaat uit verlust, mag die bestaan.

Gevoelens worden niet gebonden door een huwelijksbelofte die ooit afgelegd is. Die gaan dwars door alles heen.

Ik begrijp dat je bedoelt dat de liefde in de buitenwereld geen bestaansrecht heeft, maar dat betekent niet dat die liefde niet bestaat.

In ieder geval vind ik het allemaal heel dramatisch opgeschreven. In plaats van blij te zijn dat je in je leven iemand hebt die je zo raakt en die dicht bij je is, ook al is hij officieel dan niet 'van' jou, er is toch veel meer dan alleen die huwelijksverbintenis?

Ik herken de waan van de dag daarom ook niet, omdat mijn leven los van hem ook leuk is en hij hoe dan ook een deel van mijn leven is. Het heeft iets afhankelijks, als je leven veranderd in 'waan van de dag', als de deur dicht valt. Het klinkt als de invulling van je single leven, niet als een aanvulling. Helemaal als je verdrietig wordt van het feit dat hij niet van jou is of zal worden.

En waarom heb je het over een verbond van eeuwige liefde, als je weet dat er een einde aan de bevlogen liefde gaat komen ooit? Eeuwige liefde eindigt toch nooit?

Nou ja, ik zal wel weer te kritisch hebben gelezen, maar ik herken me er echt niet in. Ik denk zelfs dat als het echt zo dramatisch is of beleefd wordt en het ook zoveel verdriet geeft, het niet slim is om op deze manier je leven in te vullen.

Maar misschien komt het ook omdat mijn situatie anders is, dat kan. Ik kan me alleen niet voorstellen als je er zoveel narigheid door hebt, je jezelf bij elkaar moet rapen soms om door te kunnen gaan, je er echt gelukkig van wordt. Ja, die paar keer in de bubbel wel, maar alles daarbuiten niet. Misschien moet je dan toch eens kritisch naar de realiteit kijken.

Apollonia, je psycholoog noemt je seksverslaafd? Verrassend. Volgens mij riepen een aantal van ons dat hier ook en toen was dat absoluut onmogelijk, volgens jou. Jouw gedrag was heel normaal en het was raar dat wij dat niet vonden. Ik hoop dat deze gesprekken je helpen er mee om te kunnen gaan.

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe de psycholoog het dan in je dagelijks leven ziet. Veel andere verslavingen bestaan uit geheel onthouding, omdat een middenweg niet bestaat. Maar een leven zonder seks, is dan wel weer heel onrealistisch. Zoals een alcoholist nooit kan leren om matig te drinken, valt het wrs nog niet mee om daar een tussenweg in te vinden.

Petronella, waarom blijf je hangen aan iemand die jou niet wil ontmoeten? Of blijf je hopen op een ontmoeting als hij dat niet wil? Kun je dat hele ontmoeten-deel niet gewoon loslaten en dan genieten van het contact dat jullie wel hebben?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:lotje_42 schreef op 23 april 2014 @ 08:48:

Ja maar soms wordt nee ja en is ze gewoon hoe noem je dat: playing hard to get? Waarom zou ze anders het contact aanhouden en zo snel pikante foto's sturen? Dat doe je toch niet zo maar, als je verder niks verwacht? Lijkt mij dan, geetje vreemd toch? Toen wist ze toch al dat rob nog zo jong is? En zoals je oud-oud hebt, is er ook verschil in jongheid. Misschien is rob dan wel 23, maar geestelijk, of in gedrag ouder.

Zoals ik al eerder schreef, misschien vindt ze dit gedrooggeil wel vreemdgaan genoeg, daar mag je op een bepaald moment gewoon respect voor hebben. Daar hoeven geen verdere verwachtingen uit te spreken.

En dat leeftijdsgedoe geldt voor mij, schijnbaar niet voor Rob en dat hoeft ook niet. Ik schrik niet van een oudere vent, ik wil gewoon geen joch in mijn bed.

En ik kan me voorstellen dat dat voor Robs fling ook geldt. Ze heeft dat ook al aangegeven. Contact vindt ze leuk, afspreken niet.
Heidi, voor mij is het stuk van Elynn ook niet per definitie herkenbaar maar dat hoeft toch ook niet?
Dat zeg ik toch ook niet?

Het was meer dat er allemaal reacties komen met hoe geweldig het geschreven is, en ik heb daar een andere mening over. Maar dat heeft niets te maken met dat ik me er niet in herken.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ik ben het wel met Heidi eens dat het een hoog drama queen gehalte heeft. En perfectie? De man gaat vreemd! Niks perfect aan lijkt mij. Ik hoop dat je hier vooral het leuk neer wilde zetten en dat je in je dagelijks leven er wat nuchterder in staat Elynn.
Het drooggeilen vraagt bij mij toch ook om meer. Ik denk dat als ik zeker zou weten dat het nooit tot een afspraak zou komen het me persoonlijk niet zo zou interesseren. Het blijft toch spannender te fantaseren over wat je gaat doen ipv wat je zou willen doen maar nooit zal gebeuren.

En leeftijd is al helemaal iets wat me niet interesseert. Ik ben zelf rond de 40 btw
koekies zijn lekker
Elynn, ik geloof best dat jij jouw hart aan die getrouwde man verloren hebt en natuurlijk houd hij van de seks die jij hem bied.

Wat een wolkig stuk vol luchtfietserij over een "bevlogen liefde" heb jij geschreven. Ik kan persoonlijk niets met iemand die een stiekemerd zo ongekend zit op te hemelen en het contact met de realiteit zo verliest dat de confrontatie met de echte wereld telkens als een klap aankomt.

Volgens mij ben jij iemand die tot in de toppen van haar kunnen een romantische ziel is die iemand zoekt om op een voetstuk te zetten, te idealiseren, tegen op te kijken, bij weg te dromen, een man die in de echte wereld altijd onbereikbaar als partner zal zijn voor haar.

Het is naar mijn idee de achtbaan van dramatische emoties, de toppen als hij bij jou is en de dalen als jij geconfronteerd word met zijn vrouw en kinderen, die jou het gevoel geeft dat jij leeft.

Hoe kun jij aan hem beloven dat jullie affaire voor eeuwig is als jij tegelijkertijd aan jezelf belooft dat jij stopt met deze man??

Edit:

Jij hebt dus sinds jouw voornemen van vorige maand om te gaan afkicken van het contact met jouw getrouwde manager nog steeds geen concrete stappen in die richting ondernomen?

Jouw gevoel schreeuwt nog steeds om zijn aandacht?

Zit jij nu al in die andere baan of loopt hij jouw overplaatsing nog steeds te saboteren ten gunste van zichzelf?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik hou wel van wolligheid en een gehalte dramaqueenisme denk ik
quote:zoetjerminder schreef op 23 april 2014 @ 09:41:

En leeftijd is al helemaal iets wat me niet interesseert. Ik ben zelf rond de 40 btw

Woehaha, zoek de tegenstrijdigheid!

Ik plaag je hoor.
quote:highlander schreef op 23 april 2014 @ 09:53:

Ik kan persoonlijk niets met iemand die een stiekemerd zo ongekend zit op te hemelen

Hè?

Het hele topic staat toch bol van vreemdgangersophemelarij? Is het stommer als iemand het wollig verwoordt?

Ik lees niks anders dan een Jane en een Mikmakk en een Lotje over vreemdgangers die hun stiekeme geliefde alle hoeken van het bed laten zien en dan mag het wel?

Gek.
Er zit een nuanceverschil in Roos.

De andere dames wéten dat die tijdelijke roze scheet komt door de mindblowing seks met hun geheime minnaar, zij blijven niet (lang) luchtfietsen over hoe perfect hij is, eerder zie ik hen erkennen dat hij een dierlijke klootzak is, de landing op de aarde doet hun niet die pijn zoals dat bij Elynn wel het geval is en zij gaan over tot de orde van de dag met hun geliefdes.

Amusant zo makkelijk als jij jezelf op de kast laat jagen door mijn reacties.
quote:Rooss4 schreef op 23 april 2014 @ 10:09:

[...]

Woehaha, zoek de tegenstrijdigheid!

Ik plaag je hoor.

Plagen is leuk .

Kwam een beetje vreemd over in die context inderdaad
koekies zijn lekker
quote:highlander schreef op 23 april 2014 @ 10:20:

Er zit een nuanceverschil in Roos.

De andere dames wéten dat die tijdelijke roze scheet komt door de mindblowing seks met hun geheime minnaar,

Welnee joh, ik heb hier al zoveel geluchtfiets gelezen, neem een Jane die 3 weken na dato nog niet geland was (sorry Jane dat ik jou als vb neem). Perfectie is ook maar een woord met een gevoelscontext behorende bij een bepaald persoon op een bepaald moment. Net als leuk, mooi en grappig. Ik vond mijn minnaars altijd leuk, mooi en grappig maar hun vrouwen hadden er vast anders over gedacht als ze hadden geweten wat hij uitvrat.

Amusant zo makkelijk als jij jezelf op de kast laat jagen door mijn reacties.

Ja, vind ik ook. Ik zit trouwens graag op de kast hoor, zo groot ben ik nou ook weer niet.

Zolang je maar niet uit de kast komt vind ik alles best.
Man, ik pas er niet eens in!!
Ik wist al dat jij een grote meid bent.

Ja, minder groot nu jij het babyvet kwijt bent.
Geen probleem hoor roos. Ik ben een goed voorbeeld van hoe het eigenlijk niet moet
quote:highlander schreef op 23 april 2014 @ 11:11:

Ik wist al dat jij een grote meid bent.

Ja, minder groot nu jij het babyvet kwijt bent.Nou voel ik me echt een olifant in een porseleinkast!
Heb je je posting weer verandert Tssssk! Daar heb jij toch ook een abonnement op.

Jane

Neem vooral geen voorbeeld aan mij, 2 maanden seksloos!

"Kamerolifantjes" hebben ook zo hun charmes.

Ik moet mezelf aanleren dat ik voordat ik op versturen druk mijn hele zegje doe ipv halve zinnen. Ik weet het.

Laat ik maar niets zeggen over mijn zelfgekozen celibaat van nu 8 maand.
quote:Rooss4 schreef op 23 april 2014 @ 11:15:

Heb je je posting weer verandert Tssssk! Daar heb jij toch ook een abonnement op.

Jane

Neem vooral geen voorbeeld aan mij, 2 maanden seksloos! haha, nee hoor roos, zal geen voorbeeld aan jou nemen. Ik mag Zaterdag weer op date
quote:highlander schreef op 23 april 2014 @ 11:15:

"Kamerolifantjes" hebben ook zo hun charmes.

.Met dito geheugen, pas dus maar op met wat je zegt!
quote:highlander schreef op 23 april 2014 @ 11:15:

Laat ik maar niets zeggen over mijn zelfgekozen celibaat van nu 8 maand.

Goddank is het mijne ook zelfgekozen, ik ben uitgedroogd en er zitten nu 28 spinnen in mijn kruis.

Ook gezellig.
Houd je tenminste jeuk in je kruis.

Zou je die hond nu nog wel nemen nu jij al 28 nieuwe huisdieren hebt?
Crisis, zo lang seksloos... Ik heb dan al 100.000 jaar geen minnaar meer gezien, maar helemaal geen seks.. Nah, niks voor mij. Seks is ook een uitlaatklep, een stress releaser. Helemaal geen orgasme, dat is net als alleen maar grijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven