Minnaar deel 40

16-07-2020 08:31 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 39 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Linkje naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-39/list_messages/4513 ... #p30528762
oranjexxx wijzigde dit bericht op 16-07-2020 08:35
Reden: tekst verwijderd dat de linkjes naar de overige minnaardelen in de eerste post staan.
2.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kan echter een andere seksuele handeling weer beter dan mijn minnaar.. Zo heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten... .
In het slechtste geval komen alle vaste partners er achter en kiest minnaar voor zijn vriendin en jouw partner niet voor jou. Heb je geen ene handeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar verschil in seksuele handelingen blijf je natuurlijk altijd houden, niet 1 man is hetzelfde (gelukkig). Het gaat erom of jij kunt leven (In monogamie) met hetgeen er wél goed is met je partner.

Sommige dingen kun je hem bijv ook wel ‘bijbrengen/leren’, maar stel dat je partner ergens absoluut niet van houdt, bijv tongzoenen, dan is het een ander verhaal. Dan moet je je afvragen of het wel een geschikte partner voor je is, want ik persoonlijk zou geen relatie kunnen/willen hebben met een man die absoluut niet van (goed 😁) tongzoenen houdt.
loisnvt schreef:
18-09-2020 15:52
Maar verschil in seksuele handelingen blijf je natuurlijk altijd houden, niet 1 man is hetzelfde (gelukkig). Het gaat erom of jij kunt leven (In monogamie) met hetgeen er wél goed is met je partner.

Sommige dingen kun je hem bijv ook wel ‘bijbrengen/leren’, maar stel dat je partner ergens absoluut niet van houdt, bijv tongzoenen, dan is het een ander verhaal. Dan moet je je afvragen of het wel een geschikte partner voor je is, want ik persoonlijk zou geen relatie kunnen/willen hebben met een man die absoluut niet van (goed 😁) tongzoenen houdt.

Ohhhhhhhh jaa,,, wat erg he....... Mijn vriend houdt dus absoluut niet van tongzoenen; doet ie dus ook niet/nauwelijks, en als ie t al doet, heel even, snel en zonder overgave....., en ik ben dus wel gek op tongzoenen, en minnaar ook...…………
En zo zijn er nog wat seksuele handelingen die minnaar bij mij uitvoert welke mij helemaal in extase brengen...…….
Daarom kan ik minnaar zo moeilijk loslaten denk ik. Maar tevens ga hier ik niet een zeer langdurige relatie voor opzeggen....

Vriend komt tegemoet in mijn emotionele behoeftes en toont 100% waardering/belangstelling/genegenheid
Minnaar komt tegemoet in mijn seksuele behoeftes maar toont 0% waardering/belangstelling/genegenheid
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin1974 schreef:
18-09-2020 16:04
. Maar tevens ga hier niet een zeer langdurige relatie voor opzeggen.... Maar je legt er wel een tikkende tijdbom onder.

Het volgende heb ik ook al eerder gezegd:
Vriend komt tegemoet in mijn emotionele behoeftes en toont 100% waardering/belangstelling/genegenheid
Minnaar komt tegemoet in mijn seksuele behoeftes maar toont 0% waardering/belangstelling/genegenheid
you can't have your cake and eat it too
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Getaway_Car_59 schreef:
18-09-2020 14:43
Dat advies geldt inmiddels niet meer voor de gebieden waar het oploopt. En volgens Oranje ging het om een gebied met veel besmettingen. Om dan hier halfjuichend aan te kondigen Corona te gaan trotseren is niet sociaal naar je medemens toe. Je kan ook zelf nadenken zonder daarvoor het RIVM raad te plegen.
kijk uit, straks word jij ook gestaft
uiteindelijk gaat het leven erom dat je leert om tevreden te zijn met wat er is. Ontevredenheid zit in jezelf en kan je dus nooit oplossen via een ander
Leeuwin1974 schreef:
18-09-2020 16:04
Ohhhhhhhh jaa,,, wat erg he....... Mijn vriend houdt dus absoluut niet van tongzoenen; doet ie dus ook niet/nauwelijks, en als ie t al doet, heel even, snel en zonder overgave....., en ik ben dus wel gek op tongzoenen, en minnaar ook...…………
En zo zijn er nog wat seksuele handelingen die minnaar bij mij uitvoert welke mij helemaal in extase brengen...…….
Daarom kan ik minnaar zo moeilijk loslaten denk ik. Maar tevens ga hier ik niet een zeer langdurige relatie voor opzeggen....

Vriend komt tegemoet in mijn emotionele behoeftes en toont 100% waardering/belangstelling/genegenheid
Minnaar komt tegemoet in mijn seksuele behoeftes maar toont 0% waardering/belangstelling/genegenheid
Dat haal ik dus meer dan voldoende uit mijn goeie vriendschappen en mezelf.

Toch vraag ik me dan in jouw situatie af of je überhaupt ooit monogaam zou kunnen blijven met je huidige partner als deze emotionele verbinding het enige is waar jij voldoening uithaalt.
S-Meds schreef:
18-09-2020 16:10
kijk uit, straks word jij ook gestaft
En wat houdt dat in? Nog nooit van gehoord.
S-Meds schreef:
18-09-2020 16:12
uiteindelijk gaat het leven erom dat je leert om tevreden te zijn met wat er is. Ontevredenheid zit in jezelf en kan je dus nooit oplossen via een ander
Jawel hoor, ik was ontevreden over mijn gebrek aan (goeie) seks. Minnaar heeft deze ontevredenheid meer dan prima opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
18-09-2020 15:33
Niet met onbekende mensen, hoor. Is echt een dikke middelvinger naar het zorgpersoneel met de oplopende besmettingen.
Bedankt voor je bezorgdheid en je advies. Je aannames zijn spot-on.
Nou, dames, bedankt voor al jullie reacties/adviezen/inzichten; ik sla het allemaal op hoor wat jullie zeggen in mijn grijze hersenpan...

Roos, Diana, Roodkapje, en ook andere dames die nog niet gereageerd hebben, als jullie nog wat toe te voegen heb, graag!!

Ben er in ieder geval door al jullie reacties er nu wel 200% bewust van geworden dat mijn minnaar gewoon echt geen ene ruk om mij geeft.. (hmm, mss verkeerde woordkeuze ha ha)…, geen ene zak dan.. (hmm, ook niet.. ). Nou ja, gelukkig heb ik mn humor nog niet verloren...

Fijn weekend allemaal! :sun:
Leeuwin... ik reageer een beetje laat... werk enzo... maar het lijkt wel alsof ik mezelf lees 1 maand geleden. Die twijfel, zoekend naar de bevestiging of hij je wel leuk/lekker/geil vindt, of hij hetzelfde voelt voor jou als jij voor hem en of het hetzelfde voor hem betekent.

En het doodsimpele antwoord is gewoon nee... als jij je zulke vragen moet stellen, en als jij zulke appjes moet sturen is je minnaarrelatie niet gelijkwaardig. En dan gaat 1 van jullie 2 daar last van krijgen en ik weet bijna zeker dat jij dat bent.

Ik heb het moeilijk gehad, en nog met momenten, soms veel vaker dan ik zou willen. Maar er is niks zo erg als in twijfel zitten over een minnaar waardoor je uiteindelijk ook nog aan jezelf gaat twijfelen. Wat Lois zo mooi zegt, daden zeggen 1000x meer dan woorden. En liegen is zo gedaan via app, en als het echt een botte hork is (zoals de mijne) dan zeggen ze het gewoon eerlijk... ik denk er anders over dan jij. Het is rete moeilijk, voor mij dan toch, maar beter dat dat voorbij is. Liever een man die er hetzelfde in staat dan trekken aan een dood paard en je zelfrespect verliezen. En nog een mooie, als het uitkomt, is hij het waard?
Leeuwin1974 schreef:
18-09-2020 16:50
Ben er in ieder geval door al jullie reacties er nu wel 200% bewust van geworden dat mijn minnaar gewoon echt geen ene ruk om mij geeft.. (hmm, mss verkeerde woordkeuze ha ha)…, geen ene zak dan.. (hmm, ook niet.. ). Nou ja, gelukkig heb ik mn humor nog niet verloren...

Fijn weekend allemaal! :sun:

:rofl: OMG je bent iig wel grappig. Fijn weekend ook.
Leeuwin: de anderen hebben het eigenlijk al grotendeels gezegd, en het is jou ook wel helder geworden. Maar ik wil er ook best nog even mijn plasje over doen hoor. Deze zin van jou viel mij namelijk enorm op:
Minnaar komt tegemoet in mijn seksuele behoeftes maar toont 0% waardering/belangstelling/genegenheid

Ik vind dat heel erg triest. Iemand waar jij zo aan hangt, die jij niet los wil laten, heeft 0 belangstelling voor jouw leven, waardeert jou totaal niet en toont buiten de seks geen genegenheid. Dat is toch heel verdrietig?
Al mijn minnaren leefden mee met belangrijke werk-issues, stuurden iets fijns met mijn verjaardag, lieten merken dat ze mij mooi/lief/lekker vonden tussen de dates door. Wat een ontzettend oppervlakkige horkerige minnaar heb jij als hij werkelijk niets van belangstelling voor jou toont.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-09-2020 16:18
Volgens mij is roken juist een fantastisch voorbeeld!

Een "verslaving" aan (een) minnaar(saandacht) is weinig anders dan een verslaving aan je eigen endorfinen, bijna verslavender dan nicotine. En je komt er dus ook op dezelfde manier vanaf, wilskracht, wilskracht, wilskracht.

We zijn nogal geneigd al onze volwassen acties terug te voeren op jeugd en hechting en problematiek, ik heb daar mooie diagnosestaaltjes van mogen lezen, de laatste tijd in dit topic.
Ik ben het er zo niet mee eens. Volwassenen hebben keuzes, hoe beschadigd je ook bent ooit. En het is naar mijn idee écht niet nodig om die hele prut totaal uit te rafelen om met je issues om te gaan.

En zelfs als dat wel zo is, dan kan het tijdelijk hebben van een minnaar ook onderdeel van je therapie zijn. Dat lees je hier ook prachtig, iedereen zit in een proces naar zelfheling op een bepaalde manier. (niet omdat iedereen stuk is maar omdat we dat nu eenmaal doen, omdat dat nu eenmaal groot deel uitmaakt van het leven)
Je hoeft het inderdaad niet totaal uit te rafelen.

Aan de andere kant: ik heb het boek "Verslaafd aan de liefde" gelezen. Best bijzonder, want ik heb niets met zelfhulpboeken. Ik herkende er veel in, maar vooral het patroon waarin ik steeds zat. Had niets met jeugdtrauma of zo te maken (heb ik niet), maar alles met herkenning van patronen in het algemeen.

Voor iets wat bedoeld is als "leuq voor de neuq" lees ik hier toch verdacht veel over gekwetste gevoelens, meer verwachten van die minnaar, etc
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin1974 schreef:
18-09-2020 11:30
Dank voor je vertrouwen in me, Dreaming. Doet me goed.
Ik hoop ook dat mijn behoefte verder afzwakt en dat ik uiteindelijk minnaar helemaal los kan laten, én hier vrede mee kan hebben.
Minnaar is idd heel makkelijk en nuchter. Hij trekt totaal niet aan mij, laat mij vrij. Wil ik komen? Prima. Wil ik niet komen? Ook prima. Wil ik ermee stoppen? Ook prima...…
Hij is dus heel rationeel / zakelijk ingesteld en voelt zich niet emotioneel verbonden met mij. Hij weet heel goed afstand te bewaren.
Toen ik hem ontmoette, zat hij in een aflopende relatie en had hij geen seks meer met zijn toenmalige vriendin, omdat zij daar geen behoefte aan had (vanwege bep. omstandigheden). Maar nu hij sinds enige tijd weer een nieuwe vriendin heeft, is de nood minder hoog bij hem, denk ik.

Ja, beide boeken heb ik gisteren ontvangen; ben benieuwd, nog niet in gelezen, wil er vandaag mee beginnen en hoop er veel van op te steken...
hij voelt zich niet emotioneel verbonden met jou, het maakt hem niet uit of jullie het bed wel of niet delen, maar hij belazert wel zijn redelijk prille vriendin met jou? Gewoon omdat het kan? Leuke man.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hij zit hierover te liegen.
Hij zegt dat hij haar vorig jaar in het najaar (september ofzo) voor t eerst heeft ontmoet.
Ik heb zeer sterke vermoedens dat hij haar al veel langer kent. Dat hij haar heeft leren kennen in het voorjaar van 2019, rond de periode dat ie mij leerde kennen. Mss zelfs al vóórdat ie mij leerde kennen. Mss zelfs ook via SL. Dus zo pril is de relatie niet meer.
Maar doet er niet toe..
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin1974 schreef:
19-09-2020 10:41
Hij zit hierover te liegen.
Hij zegt dat hij haar vorig jaar in het najaar (september ofzo) voor t eerst heeft ontmoet.
Ik heb zeer sterke vermoedens dat hij haar al veel langer kent. Dat hij haar heeft leren kennen in het voorjaar van 2019, rond de periode dat ie mij leerde kennen. Mss zelfs al vóórdat ie mij leerde kennen. Mss zelfs ook via SL. Dus zo pril is de relatie niet meer.
Maar doet er niet toe..
O gelukkig, dan valt het mee. Dan riskeer jij alleen de relatie met de man van wie je houdt voor een onverbeterlijke vreemdganger, die het verder niet zoveel uitmaakt of jij er wel of niet bent. Nee, dat maakt het een heel stuk beter.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
19-09-2020 08:29
Voor iets wat bedoeld is als "leuq voor de neuq" lees ik hier toch verdacht veel over gekwetste gevoelens, meer verwachten van die minnaar, etc
Hier heb je wel een mooi punt dat ook in de OP staat; daar wordt gevraagd of je een minnaar kunt hebben zonder je hart te verliezen. Ik denk dat het wel kan leuq voor de neuq wanneer je zelf heel goed weet waar de grenzen liggen bij jezelf. Maar dan nog zou het mij niet lukken om totaal zonder gevoel met iemand te vrijen. Dat maakt ook dat ik gekozen heb voor meerdere lovers; ik wil me niet teveel verbinden met een man omdat ik weet dat ik er wel gevoelig voor ben om me erg te hechten aan een persoon. En wanneer dat een persoon is die niet beschikbaar is dan is dat niet zo handig.
Overigens is er maar een van de vier lovers waarmee ik, als dat aan de orde zou zijn, zou kunnen overwegen om daar een vaste relatie mee aan te gaan. De anderen zijn lief, leuk gezelschap en lekker maar daar zou ik nooit een relatie mee willen.
Heb destijds, zomer 2019, samen met hem zn account op SL opgeheven in het voorjaar van 2019. Er stond toen een mail in zijn postbus. De profielnaam ( kleur haar en leeftijd) komt overeen met kleur haar en leeftijd van huidige vriendin. Ik denk dat zij single was.
En in januari heeft ie besloten deze relatie wat serieuzer te maken. Hij wilde t een kans geven. Toen ik 2 weken erna vroeg of ie verliefd was zei hij nee nog niet, ik word niet snel verliefd.
Raar, niet verliefd maar wel een relatie willen aangaan. Denk dat zij knettergek op hem is, maar andersom minder..
Denk dat t nog steeds niet zo serieus is, hij ziet haar 1x per week. Dan gaat ie naar haar toe s avonds en blijft daar een paar uur, maar hij blijft er nooit slapen. Het is niet zo dat ze elkaar standaard elk weekend zien. Er liggen ook geen spullen van haar bij hem thuis, geen foto in een fotolijstje, geen pantoffel of ochtendjas, zelfs geen tandenborstel of toiletspullen, niks van ' vrouwenspullen' . Beetje rare relatie dus.
Maar ja, als je een feestje hebt en iedereen komt daar met zn partner, dan is t wel fijn dat je niet alleen komt en zelf ook iemand mee kunt nemen en ermee mee kunt showen, en je ex-vriendin dr ogen mee kan uitsteken, want ze is 15 jaar jonger dan hij...
ilysfm schreef:
19-09-2020 11:01
Overigens is er maar een van de vier lovers waarmee ik, als dat aan de orde zou zijn, zou kunnen overwegen om daar een vaste relatie mee aan te gaan. De anderen zijn lief, leuk gezelschap en lekker maar daar zou ik nooit een relatie mee willen.

Ja, zo is t bij mijn minnaar denk ik ook.
Denk dat zn huidige vriendin eerst zn minnares was. En zij is net als jij ook single, dus hij wil t met haar proberen/ hebben, een relatie.
En met mij niet, aangezien ik al een relatie heb.
En mss houdt ie er net als jij er nog 2 sexvriendinnetjes op na met wie ie ook geen relatie wil, maar wel seks..
Wie zal t zeggen..
Leeuwin1974 schreef:
19-09-2020 11:21

En met mij niet, aangezien ik al een relatie heb.


Zie je hoe je het voor jezelf aan het rechtpraten bent? Hij wil alleen maar een relatie met haar omdat ze wel single is en omdat ze 15 jaar jonger is en dat is leuk tov zijn ex. Het kan niet zo zijn dat hij met haar wel een relatie wil omdat zij echt heel erg leuk is?
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin, waar komt je behoefte vandaan om dit ineens allemaal te delen?
...
Alle reacties Link kopieren
misschien wil ze haar hart luchten, of zichzelf moed inpraten (van haarzelf afschrijven), anyway respect ..
toch ?
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Het leest als een goed slecht boek, maar misschien is dat ook wel de bedoeling?

Het hoeft niet alleen maar leuck en neucq te zijn, het mag best eens schuren. Maar als er meer dan 10% (ik noem zomaar een percentage) niet leuk is of juist pijn doet, dan is het een goede vraag of dat het wel waard is.

Werkt dat goed voor jou Ilysfm, meer minnaars om niet te hechten? Ik vind zelf hechten aan iemand niet zo erg, als de verwachtingen over en weer maar helder zijn. Volgens mij moet John wat dat betreft nog wel eens lachen om mijn duidelijkheid :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven