Minnaar deel 40

16-07-2020 08:31 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 39 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Linkje naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-39/list_messages/4513 ... #p30528762
oranjexxx wijzigde dit bericht op 16-07-2020 08:35
Reden: tekst verwijderd dat de linkjes naar de overige minnaardelen in de eerste post staan.
2.78% gewijzigd
febag schreef:
19-09-2020 18:49
Want op Tinder zitten alleen maar vrijgezellen! :idee:

Titanic1913 schreef:
19-09-2020 18:59
Precies

Maar grappig dat ze het - als vrijgezel - ook op een datingsite voor seks & lol proberen.
Ben jij zo naïef of ik zo wereldwijs?
Alle reacties Link kopieren
febag schreef:
19-09-2020 20:06
Ben jij zo naïef of ik zo wereldwijs?




Je bent in ieder geval niet heel gezellig ;)
(beetje zuur)
Marana schreef:
19-09-2020 17:09
Zo lief van je hoe 2 mensen specifiek voor de vijfde keer bedankt terwijl er veel meer mensen net ze hard met je meedenken en je geven waar je om vraagt
Jezus, ben je echt gaan tellen?...
O nee hoor, bij deze dan: ik waardeer ieders inbreng; iedereen bedankt hiervoor!
Echter de adviezen/ posts van Roodkapje en Diana spreken mij gewoon op de een of andere manier het meeste aan, zowel de inhoud
(duidelijk en concreet) als de vorm
(zonder venijn of irritatie)
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
19-09-2020 19:33
Dan ben jij de eerste die zegt dat Tinder meer voor de vaste relaties is.
Overaanbod van mannen tegenover vrouwen is een probleem op zo ongeveer alle dating sites.
En die laatste opmerking bevestigt weer wat ik wel vaker constateer. Single vrouwen die op zoek zijn naar een man voor de leucq en de neucq, hebben vaak een voorkeur voor mannen met een relatie boven single mannen.





Voor de duidelijkheid ik ben MAN


Zit al even op Tinder.
De vrouwen waar ik mee match zijn - een uitzondering daargelaten - van het serieuze type.
De meeste hebben in hun profiel staan geen ONS / FWB

Kan zijn dat het per leeftijdscategorie verschild natuurlijk.
Ik hoor wel van vrouwen dat er op Tinder veel getrouwde mannen zitten en mannen op zoek naar seks.

Als je als vrouw iets zoekt voor de leuk & de neuk is een getrouwde kerel aantrekkelijk want dan heb je minder de kans dat hij de deur bij ja plat loopt, samen kerst wil vieren of je wil voorstellen aan je familie.

Nogmaals ik kom op Tinder weinig vrouwen tegen voor de leuk & en de neuk.
Ha, ik heb een PAK van nog 18 dagen met De Advocaat (misschien komt hij wel in PAK :P )

Zowizo: hoe was de date met je man?
Ilysm jaaaa was heel leuk... we wilden misschien naar een PC gaan maar ik twijfel nog erg ivm corona ook... man wil wel heel graag weer. Nu hebben we vandaag zelf in de tuin maar een privé feestje gehad ;-)

Leuk een PAK met een man in PAK... aftellen is begonnen! Het idee van meerdere minnaars klinkt eigenlijk wel erg aanlokkelijk.. zeker ook met je achterliggende gedachte van minder gehecht raken?

Ik voorzie ergens aankomende weken toch ook wel echt een date met nieuwe potentiële minnaar... hij blijft geïnteresseerd zonder opdringerig te worden. En de gesprekken via app gaan ook ergens over ipv alleen sexting en dickpics (al kan sexting ook heel prettig zijn soms)
Hey Zowizo, is de nieuwe potentiële date dezelfde man als de man met wie vorige week de afspraak niet door kon gaan omdat hij toen ziek was, of is dit weer iemand anders?

Ik wist trouwens niet dat jij ooit bent vreemdgeweest, aangezien je een open relatie hebt. Bedroog je destijds je huidige partner (misschien hadden jullie toen nog geen open relatie?) of gebeurde dit in een vorige relatie?
Hoi leeuwin! Ja klopt er is nog steeds heel leuk contact gelukkig!

Ik ben in een vorige relatie vreemd gegaan, uiteindelijk is hij mijn huidige man geworden maar het verdiende zeker niet de schoonheidsprijs hoe het allemaal gegaan is. We werden dus verliefd op elkaar en nou ja, eerst dus allemaal stiekem. Toen heb ik mijn relatie van destijds verbroken ongeacht of mijn man toen voor mij had gekozen, die relatie was gewoon aan alle kanten scheef. Een aantal maanden later is mijn man ook bij zijn toenmalige partner weggegaan.
Oké, duidelijk verhaal, Zowizo! Goed dat je je oude (scheve) relatie hebt verbroken destijds en nu een relatie hebt waarin je je wel gelukkig voelt.

Ben trouwens dit weekend begonnen met het lezen van het boek Liefdesbang.
De praktijkvoorbeelden die hierin worden gegeven zijn zo herkenbaar, dat het bijna eng is..
Ik wist wel dat mijn vriend last heeft van verlatingsangst (gelukkig niet meer zo erg als in het begin van onze relatie), maar wist niet dat ik waarschijnlijk bindingsangst heb... Wist ook niet dat deze polen elkaar (onbewust) aantrekken.
Dacht dat ik gewoon erg op mijn vrijheid gesteld ben, en daarom niet met hem wil samenwonen, terwijl dat het liefste is wat hij zou willen, elke dag bij mij zijn, terwijl het idee mij alleen al heel erg benauwd....
En ik wist ook niet dat je in een andere relatie kunt wisselen van pool.
Want in mijn 'relatie' met mijn minnaar is het dus net andersom, daar ben ík degene met verlatingsangst....
En nu snap ik ook waarom ik een time-out (sort-of...) heb ingesteld en nog niet definitief de knoop door durf te hakken.
Een tekstgedeelte uit het boek: "In de meeste gevallen is het de bindingsangstige partner die de relatie verbreekt. In sommige gevallen is het degene met verlatingsangst die, als de wanhoop nabij lijkt, de moed bij elkaar vat om de knoop door te hakken. Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. De ander confronteren met een definitieve breuk, roept nog meer angst op dan zichzelf opnieuw in de steek laten en de grens opnieuw te laten overschrijden".
Nog een ander tekstgedeelte wat mij trof:
Vanuit je angst om verlaten te worden beantwoord je dat door jezelf uit te besteden aan de ander en voor de ander de perfecte partner te willen zijn. Waar de een bovenmatig geeft, zal de ander vooral nemen. Het geven is gericht op de ander pleasen. De ander laat zich dat welgevallen. Bij de gever ontstaat passieve woede die het verlangen onderdrukt om ook iets terug te willen ontvangen.

Zo herkenbaar voor mij...
Wat een enorme berg blabla vind ik dat. Wat staat daar nu werkelijk? Je wilt pleasen om te ontvangen blijkbaar, en je wordt boos omdat je het niet terug krijgt?
Pleasen vanuit opportunisme dus ipv uit altruïsme. Als je iets geeft moet je dat doen omdat je wilt geven, niet omdat je wilt ontvangen.
is geen bla bla hechtingsproblematiek komt voor bij ongeveer 30% van de mensen. Uit zich in verlatingsangst of onvermogen om te binden. Mooi inzicht Leeuwin.
Ik vind het net een karakteromschrijving van je horoscoop: er staat zoveel blabla in dat veel mensen zich erin zullen herkennen. Goed voor de verkoop. Zoals zoveel zelfhulpboeken.
Werkelijk inzicht doe je volgens mij op met behulp van een professional.
Marana schreef:
21-09-2020 10:09
Wat een enorme berg blabla vind ik dat. .
Ik vind van niet. Dan verschillen we van mening.
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 10:17
Ik vind van niet. Dan verschillen we van mening.

Heb je de rest van mijn bericht ook gelezen?

Jij bent dus een pleaser begrijp ik? En dat pleasen doe je omdat je iets terug wil ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
21-09-2020 10:09
Wat een enorme berg blabla vind ik dat.
Pleasen vanuit opportunisme dus ipv uit altruïsme. Als je iets geeft moet je dat doen omdat je wilt geven, niet omdat je wilt ontvangen.
Ik kan me voorstellen dat het enorme oog openers zijn als het compleet nieuw voor je is. Ik ben blasé, ik lees het als "jaaa, wat is nieuw?"

Ikzelf geloof niet in altruïsme, zelfs moeder Theresa strooide met goedheid omdat ze er zelf een goed gevoel van kreeg. Ik denk dat "geven" en "opofferen" hier door elkaar gehaald worden. Als je offert ben je het kwijt en de ontvanger heeft het ook niet, het is naar de goden. Weg dus. Als je geeft met je hart mag de ander ontvangen met het hart. Win win situatie.
...
S-Meds schreef:
21-09-2020 10:15
is geen bla bla hechtingsproblematiek komt voor bij ongeveer 30% van de mensen. Uit zich in verlatingsangst of onvermogen om te binden. Mooi inzicht Leeuwin.
Ik denk dat ik idd last heb van hechtingsproblematiek...
Heb me nooit echt voldoende geliefd en gewaardeerd gevoeld door mijn ouders.
In materieel opzicht niks te kort gekomen, op emotioneel gebied wel.
Ik weet zeker dat ze van mij houden maar op een of andere manier kunnen ze hun liefde en genegenheid niet uiten.
Ik weet zeker dat ze dit niet bewust deden/doen, dus kan het ze het niet kwalijk nemen. Het zit er gewoon niet in.
Bevestiging door anderen is heel erg belangrijk voor mij.
Als iemand mij niet behandeld zoals ik vind dat ik behandeld zou moeten worden, dan neem ik dit die persoon ook kwalijk. Vooral als ik vind dat ik wel mijn best doe voor die persoon. Ik voel dan innerlijke boosheid en frustratie. Voel me snel afgewezen. Alsof ik niet goed genoeg ben voor die persoon, terwijl ik diep van binnen wel weet dat ik goed genoeg ben.. En ga dan toch twijfelen aan mezelf.. Waarom vindt die persoon mij niet leuk?... Wat doe ik verkeerd? Ik doe toch niets verkeerd?... Hoe kan dat dan dat ie mij niet leuk vindt...? ….
Marana schreef:
21-09-2020 10:18
Heb je de rest van mijn bericht ook gelezen?

Jij bent dus een pleaser begrijp ik? En dat pleasen doe je omdat je iets terug wil ontvangen?
nee omdat ze bang is afgewezen te worden
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 10:44
Ik denk dat ik idd last heb van hechtingsproblematiek...
Heb me nooit echt voldoende geliefd en gewaardeerd gevoeld door mijn ouders.
In materieel opzicht niks te kort gekomen, op emotioneel gebied wel.
Ik weet zeker dat ze van mij houden maar op een of andere manier kunnen ze hun liefde en genegenheid niet uiten.
Ik weet zeker dat ze dit niet bewust deden/doen, dus kan het ze het niet kwalijk nemen. Het zit er gewoon niet in.
Bevestiging door anderen is heel erg belangrijk voor mij.
Als iemand mij niet behandeld zoals ik vind dat ik behandeld zou moeten worden, dan neem ik dit die persoon ook kwalijk. Vooral als ik vind dat ik wel mijn best doe voor die persoon. Ik voel dan innerlijke boosheid en frustratie. Voel me snel afgewezen. Alsof ik niet goed genoeg ben voor die persoon, terwijl ik diep van binnen wel weet dat ik goed genoeg ben.. En ga dan toch twijfelen aan mezelf.. Waarom vindt die persoon mij niet leuk?... Wat doe ik verkeerd? Ik doe toch niets verkeerd?... Hoe kan dat dan dat ie mij niet leuk vindt...? ….
Ja je denkt dat je liefde kan winnen door aardig te doen maar dat is niet zo. De liefde die je niet van je ouders krijgt heeft een gemis veroorzaakt en niemand kan dat voor je invullen of opvullen. Hoe aardig je ook bent. Jouw opgave is om dat gemis te leren verdragen en te snappen dat het oude pijn is die je nu vastzet in allerlei patronen
Marana schreef:
21-09-2020 10:09
Wat een enorme berg blabla vind ik dat. Wat staat daar nu werkelijk? Je wilt pleasen om te ontvangen blijkbaar, en je wordt boos omdat je het niet terug krijgt?
Pleasen vanuit opportunisme dus ipv uit altruïsme. Als je iets geeft moet je dat doen omdat je wilt geven, niet omdat je wilt ontvangen.
Wat maakt dat deze informatie jou zo triggert? Het lijkt alsof je de dynamiek ontkent en er geen onderliggende oorzaak mag zijn voor vreemdgaan? Vreemd vind ik dat.
Niks mis met een stukje zelfinzicht.
anoniem_366979 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:21
0.17% gewijzigd
Denk dat je helemaal gelijk hebt, S-Meds...
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 11:20
Wat maakt dat deze informatie jou zo triggert? Het lijkt alsof je de dynamiek ontkent en er geen onderliggende oorzaak mag zijn voor vreemdgaan? Vreemd vind ik dat.
Niks mis met een stukje zelfinzicht.


Ik vind er ook niks mis met een stukje zelfinzicht. Maar ik heb denk ik een allergie voor zelfhulpboeken. Zoals ik al eerder vandaag schreef, als je er echt zelf aan wilt werken heb je meer aan een professional die het op jou persoonlijk toespitst dan aan een boek vol algemeenheden.
Ik ben wel benieuwd wat je met al dat zelfinzicht gaat doen Leeuwin. Je weet dat vreemdgaan einde relatie is als het uitkomt, je weet dat je blijkbaar verlatingsangst hebt in een minnaarsrelatie, je weet dat je aandacht en liefde niet bij een ander kan halen maar in jezelf moet zoeken. Je hebt een lul van een minnaar die nooit contact met jou opneemt. Dit alles pleit er dan toch alleen maar voor om die tijdelijke pauze om te zetten naar een definitieve breuk?
……..

En ja, ben heel bang voor die definitieve afwijzing vanuit zijn kant... Daarom durf ik het niet goed te stoppen, kan die afwijzing nog niet aan, en houd het daarom op afstand door de 'relatie;' (nog) niet te (willen) beëindigen, zodat ik de afwijzing ook op afstand hou..

Zie hierboven, Dreaming...
anoniem_394544 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:49
88.48% gewijzigd
Marana schreef:
21-09-2020 11:26
Ik vind er ook niks mis met een stukje zelfinzicht. Maar ik heb denk ik een allergie voor zelfhulpboeken. Zoals ik al eerder vandaag schreef, als je er echt zelf aan wilt werken heb je meer aan een professional die het op jou persoonlijk toespitst dan aan een boek vol algemeenheden.
Er zijn meerdere wegen naar Rome toch? Je reacties zijn wel erg fel bijna alsof je persoonlijk geraakt bent.
Het gaat denk ik niet om “ geloven” in zelfhulpboeken maar klaar zijn om te ontvangen wat er uitgereikt wordt.
Dat kan een boek zijn of gesprek met vriendin, een levensles, lezing of therapie. Dit soort inzichten zijn heel belangrijk om jezelf te begrijpen en te groeien. Vooral als je in verkeerde patronen bent beland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven