Na 3 jaar nog HIV?

12-06-2014 11:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie. Voordat ik hem kende, is mijn vriend 2x naar een prostituee geweest. Ik vond het heel erg natuurlijk, maar hij had geen relatie toen en het was ver voor mijn tijd, dus ik heb het geaccepteerd. Hij heeft wel een soa test gedaan, dus na een paar maand gingen we het onveilig doen. alleen is hij hier niet op hiv getest, kwam ik later achter.

Maar waar ik gelijk bang voor was, was hiv, omdat prostituees wel een risicogroep zijn. Hij zegt tegen mij dat hij bij allebei de keren een condoom heeft gebruikt en ik geloof dat ook wel. Omdat hij zeker weet dat hij geen risico heeft gelopen, wil hij geen test doen omdat hij het onzin vindt. Ik ben daarom vorig jaar naar de dokter gegaan (ben nogal panisch aangelegd) en heb me laten testen (we deden het toen al 2 jaar onveilig) en ik bleek het niet te hebben. Toch ben ik er nu opeens weer bang voor dat mijn vriend het wel heeft. Hoe groot is de kans dat ik hij het toch heeft? Ik kan me niet voorstellen dat ik het na 2 jaar nog niet zou hebben als hij het wel heeft, want we hebben alles gedaan (zowel vaginaal, oraal, anaal etc.)

Hoe denken jullie hierover?
Je hebt eerder een soa/hiv van een ''sloerie'' uit de kroeg, of whatever.

Dan van een prostituee, die zijn echt zuinig op hun lichaam, plus ze staan onder controle.

Naar vooroordeel heb jij.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En je hoeft niet perse na 3 jaar in je kist te liggen, je vriend kan hiv- positief zijn, zonder klachten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Geen test, geen seks.
quote:Cateautje schreef op 12 juni 2014 @ 13:18:

[...]

Alle drie in de jaren 90.

Een goed vriend van mij, hij had veel homosexuele contacten en dat heeft hem opgebroken. Een vriendin van mij, haar vriend was vreemd geweest met de verkeerde en besmette haar. Het ging ineens erg snel in die tijd. Ben blij dat er nu genoeg aan te doen is.

dat verklaart idd veel, vanaf eind jaren 90 is een snelle daling in het aantal doden te zien.

de laatste tien jaar is het aantal stabiel laag.
Dat zal het zijn.
Overdrijf je niet een beetje ?

Goed, hij is naar de hoeren geweest, heeft beide keren een condoom gebruikt (je gelooft hem, kan me ook niet voorstellen dat hij daar zonder zou mogen neuken) en hij weet zeker dat hij daar geen risico heeft gelopen.

Je bent nogal panisch aangelegd (dat zijn je eigen woorden) en je hebt je vorig jaar bij de doktor laten testen en je bleek het niet te hebben...

Laat het los, er is niets aan de hand !
One life, live it !
Bij mijn weten geldt HIV de laatste tien jaar in rijke landen als Nederland door de huidige medicatie als chronische ziekte en niet meer als fatale ziekte zoals in de vorige eeuw.

Ontopic: het dient geen enkel doel om na twee jaar onbeschermde monogame seks ineens bang te worden voor een geslachtsziekte. Het klinkt mij alsof je onderbewuste zich ineens zit op te winden dat je vriend ooit een hoerenloper was. Statistisch is de kans dat hij het van die twee bezoekjes heeft opgelopen vele malen kleiner dan dat hij of jij het via overig geslachtsverkeer heeft opgelopen. Lijkt me ook dat je als man bij een hoer vele malen scherper op condoomgebruik let, dan bij een slippertje na het uitgaan ofzo.

Ik denk dat je angst vooral iets zegt over wat je van je vriend vindt. Kennelijk is dat hoerenbezoek toch een soort sleutelprobleem voor je, iets dat je hem kwalijk neemt.
Waar heeft hij zich dan wel op laten testen? Indien er geen risoco was waarom dan wel die andere test maar geen hiv test? Indien hij zo overtuigd is van zijn gelijk dan zou hij toch nix testen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt wel 10 jaar hiv dragen zonder het te merken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven