Nieuwe partner premature ejaculatie

07-01-2020 07:09 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal dates gehad met een hele leuke man. Afgelopen weekend hadden we voor het eerst seks en toen was hij tijdens het voorspel al klaargekomen in zijn boxershort. Hij schaamde zich natuurlijk; ik zei dat hij zich echt geen zorgen hoefde te maken en er nog genoeg kansen kwamen. Later die avond probeerden we het nogmaals. Deze keer kwamen we iets verder: hij had een condoom om en hij penetreerde me. Alleen toen hij dat deed gebeurde het weer onmiddellijk. Hij schaamde zich weer enorm en ik heb hem verteld dat dit echt niet nodig is. Dat we samen uit kunnen vinden hoe we hier mee om kunnen gaan en ik vooral wil dat hij ook als hij zo snel komt er als nog van geniet.

Ik heb hem ook gevraagd hoe dit in zijn vorige relatie was een hij zei dat het niet zo'n probleem was omdat zijn ex niet echt om seks gaf. Het lijkt voor mij een beetje alsof ze nooit serieus geprobeerd hebben hier mee te dealen.

Ik vind deze man echt leuk en wil graag kijken of er dit op kunnen lossen. Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips? Hoe help ik hem zonder dat ik hem onder druk zet en het probleem mogelijk nog erger maak? Ik zou zelf ook open staan voor hulp zoeken bij een seksuoloog, maar dat wil ik zo vroeg eigenlijk nog niet aankaarten, omdat ik denk dat hij dat niet waardeert.

Dankjewel!
Groetjes, Caro
Alle reacties Link kopieren
Met een paar minuten zou ik al heel blij zijn. Sinds de vorige keer houdt hij de boot een beetje af met bij een van ons thuis afspreken... Hij wil vooral dingen gaan doen. Begrijp ik ook wel... Het zal voor hem heel moeilijk/spannend zijn. Ben ook maar niet over het onderwerp begonnen.
Kun je er niet beter juist wel over beginnen? Anders wordt het zo'n langslepend verhaal en voor je het weet ben je een paar jaar verder met een relatie die nergens naartoe gaat. Dan kun je misschien beter nu even doorpakken en indien nodig je conclusie trekken.
Seksuele frustratie binnen een relatie is echt ontzettend vervelend; er worden niet voor niets bijna wekelijks topics over dat onderwerp geopend op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gelijk hebt, Rik! Wil er ook eigenlijk heel graag bekijk meer aan de slag. Vind het nu wel even moeilijk hoor ik moet beginnen zonder hem nog onzekerder te maken...met name nu hij alles qua afspreken zo probeert te doen dat het niet bij een van ons thuis is
Alle reacties Link kopieren
Je kan zeggen dat dát je is opgevallen en dat je je afvraagt of dat met de sex te maken heeft. Als er niet over te praten valt, weet je óók genoeg toch.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Nou weet ik niet of dit ook echt zo werkt, maar zou het niet ook kunnen dat omdat hij bang is dat hij (te) snel klaarkomt het net in de hand werkt dat hij te snel klaarkomt?

Ik zou het sowieso even tijd geven, misschien gaat het wel beter als de spanning eraf is.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar... De aller- aller- allereerste keer dat ik het deed, kwam ik een keer of vier klaar in een tijdsbestek van een paar minuten. Ik geneerde me rot. De keren erna was het al niet veel beter. Naar mate we verder kwamen in de relatie, gingen samenwonen en meer tijd voor elkaar kregen, werd het een stuk beter... Maar zelfs op het laatst hoefde ik alleen maar een paar keer te bewegen en ik was er al...

Met andere bedpartners is dat wel anders gebleken. Naar mate er minder fysieke aantrekkingskracht is, kan ik het langer volhouden. En ik ben ook zelf meer een pleaser geworden, met als gevolg dat de aandacht sowieso meer op de vrouw is komen te liggen en minder op mijn orgasme. Dat is weer een leeftijddingetje.

Maar nog steeds... Eerste hoogtepunt is snel bereikt als dat moet. De keren erna is het een stuk beter te doen.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
12-01-2020 11:36

Maar nog steeds... Eerste hoogtepunt is snel bereikt als dat moet. De keren erna is het een stuk beter te doen.
In ieder geval fijn dat je daarna nog meerdere keren kan. Degene met wie ik nu date krijgt helaas tot nu toe nog geen stabiele erectie daarna
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie er nog over kunnen praten?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
CarolienR schreef:
19-01-2020 19:56
Degene met wie ik nu date krijgt helaas tot nu toe nog geen stabiele erectie daarna
Oei, spijtig dat je types aantrekt die niet zo bedreven zijn in seks.
Ik hoor niemand over edging? Dus dat hij zelf met masturberen probeert zijn orgasme steeds langer uit te stellen.
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik heb begrepen dat dat goed kan helpen in zo'n situatie.
Ik hoop dat jullie er uit komen!
Alle reacties Link kopieren
Hmm edging klinkt alsof het nuttig kan zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hij vertelde wel dat het met masturberen niet zo snel gaat trouwens.
Laat hem naast jou masturberen. Totdat ie gewend is aan jouw aanwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
CarolienR schreef:
29-01-2020 12:04
Hmm edging klinkt alsof het nuttig kan zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hij vertelde wel dat het met masturberen niet zo snel gaat trouwens.
Ik heb edging tussen 20 en 30 geleerd en kan oneindig uitstellen, als ik wil. Het is vooral de vraag hoe jouw vriend daarmee geholpen kan worden.

Toevallig naar aanleiding van dit topic ook de start stop methode gelezen en dat lijkt er ook wel op. Een verschil zou kunnen zijn is dat bij edging het opwindingsniveau voortdurend dicht bij de rand blijft. Dat is vooral een vaardigheid in je hoofd, ik kan gewoon moeilijk uitleggen.

Als hij er echt (eerlijk) langer over kan doen met masturberen is er misschien wel wat hoop maar het lijkt me een heel lange weg.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
29-01-2020 13:25
Laat hem naast jou masturberen. Totdat ie gewend is aan jouw aanwezigheid.
Interessante tip! Tegelijk denk ik dat om je gevoel te leren herkennen de stimulans voorspelbaar en constant moet zijn. Het is een concentratie dingetje.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is toch hoe erg hij ermee zit en of hij het wíl oplossen. Om daarachter te komen moet je eerst praten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2020 18:57
Reden: medisch advies
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens meer lezen over edging. Het gaat beetje bij beetje wel wat beter. Ik heb hem nu vooral steeds geprobeerd op zijn gemak te stellen door te zeggen dat ik het echt niet erg vind en dat heeft al wel geholpen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
CarolienR schreef:
08-02-2020 20:02
Ik heb hem nu vooral steeds geprobeerd op zijn gemak te stellen door te zeggen dat ik het echt niet erg vind en dat heeft al wel geholpen
Oei, en daarmee niet helemaal eerlijk geweest tegenover jezelf, want natuurlijk wil je liever langer...

Edging en beheersing van je lichaam en orgasmes in het algemeen komt niet zozeer door theorie, eerder uit ervaring waarbij op een cognitieve manier met fysieke prikkels omgegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
09-02-2020 21:41
Oei, en daarmee niet helemaal eerlijk geweest tegenover jezelf, want natuurlijk wil je liever langer...
Oei, ze is zelfs heel eerlijk en begripvol tegenover haar partner. Ze proberen samen aan een probleem in hun relatie te werken. Je probeert haar een schuldgevoel aan te praten en te demotiveren om met haar partner verder te gaan.

Iemand met narcistische trekjes is meestal niet de juiste persoon om anderen advies te geven. Dit omdat de zelfpromotie dan zwaarder weegt als het probleem van de TO. Dat lijkt toch niet de juiste weg te zijn wanneer iemand om advies vraagt.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Charles heeft wel een punt. Ik heb ook jarenlang gezegd dat het zo erg niet was. Achteraf had ik beter niet hem én mezelf voor de gek kunnen houden.
Kan best wezen dat je Charles niet mag, maar in dit geval lees ik niets over zelfpromotie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
10-02-2020 09:20
Charles heeft wel een punt. Ik heb ook jarenlang gezegd dat het zo erg niet was. Achteraf had ik beter niet hem én mezelf voor de gek kunnen houden.
Kan best wezen dat je Charles niet mag, maar in dit geval lees ik niets over zelfpromotie.
Het gaat er niet eens om of ik Charles wel mag of niet. Ik twijfel gewoon aan de oprechtheid van zijn “behulpzaamheid “. Er zit een bepaald patroon in waar ik persoonlijk alleen een schaamteloze dwangmatige zelfpromotie kan ontdekken.

Zijn eerste bericht in dit topic gaat over hoe lang hij het wel niet kan volhouden met zeer knappe bedpartners. Zie jij hier de toegevoegde waarde wel van in? Op welke manier helpt hij TO met deze mededeling? Naar mijn mening mogen we elkaar hierop aanspreken op een openbaar forum.

TO heeft in ieder geval van andere forummers tips gekregen waarmee ze aan de slag wil gaan. En ik hoop dat ze slaagt om het probleem op te lossen.
Let’s Go Brandon!
Bulbul, dank je voor de verheldering. Uiteindelijk heeft dit forum tot voornaamste doel het delen van informatie en ervaringen. Ik sta uiteraard open voor alle commentaar, maar probeer dit gericht te doen en niet ad hominem. Een meta-gesprek zoals in de laatste post hierboven draagt immers zeer weinig bij.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
10-02-2020 16:24
Bulbul, dank je voor de verheldering. Uiteindelijk heeft dit forum tot voornaamste doel het delen van informatie en ervaringen. Ik sta uiteraard open voor alle commentaar, maar probeer dit gericht te doen en niet ad hominem. Een meta-gesprek zoals in de laatste post hierboven draagt immers zeer weinig bij.
Mijn commentaar op jouw post gedrag is toch zeer duidelijk omschreven? Ik doel daarbij niet op jouw kwaliteiten als mens want die zijn mij immers onbekend. Ik doel op hoe jij je profileert op dit forum en met welke onmiskenbare insteek het overgrote deel van jouw posts zijn. En dat is zelfpromotie tot op het narcistische af.

En wat betreft het delen van informatie en ervaringen is dat ook nog een groot raadsel. Want je schrijft toch regelmatig geen relatie te hebben gehad in de afgelopen 4 jaar. Dat je op latere leeftijd bent begonnen met seks, en dat je ook wel eens periodes van 2 maanden of meer droogstaat. Dat herleid ik uit jouw posts en is informatie die door jouw is gedeeld. Dus vraag ik me af hoe je aan al die kennis komt? Dat is toch gewoon een legitieme vraag waar je best op kunt antwoorden denk ik dan? Dat is geen aanval op jouw persoonlijk maar een aanval op tegenstrijdige informatie die je verstrekt.
Let’s Go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven