Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
@xitsmex, ik ben nog nooit alleen geweest, mijn man wil ook niet naar een parenclub, zelfs niet om te kijken hoe het is. Ik ga altijd met mijn minnaar. Wij hebben ook een open relatie en ook andere fantasieën , dus dat herken ik wel een beetje .

Heb je geen vast vriendje waarmee je kan gaan, is dan toch vertrouwd, je hoeft niet alleen en je kan jouw fantasie beleven
Niets zo verandelijk als de mens, we gaan as zaterdag... Tellen af
Fun, here we come. Nu nog een grote mond, zaterdag ben ik onwijs zenuwachtig
Weet ik wel zeker Was ik ook, veel praat en kwam ook van mijn kant om te gaan (wel in goed overleg) maar toen de dag aankwam was ik zenuwachtiger dan zij. Ook binnen heeft het nog ff geduurd voordat ik rustiger werd. Het is ook allemaal zo spannend pfffff
Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje met veel plezier mee op jullie topic en heb een vraag.

Gister hebben mijn vriend en ik onze 3e swingdate gehad. De eerste 2 waren wat soft, maar deze was perfect. Van ontvangst tot vertrek geweldig!

Ik voel geen jaloezie, hooguit af en tot een kort ongemakkelijk gevoel. Vind het heerlijk om m'n vriend bezig te zien met andere vrouwen en kan daar ook echt van genieten.

Echter, mijn vriend lijkt tijdens date een soort "verliefdheid" uit te gaan stralen en ook op de terugweg is hij vol van de andere vrouwen. Met de sex en actie heb ik totaal geen probleem, dit kan ik echt helemaal loslaten. Maar deze soort "verliefdheid" zit me dwars. Met verliefdheid bedoel ik;

- Knuffelen

- In elkaars oor fluisteren

- Lieve kusjes geven

- Koosnaampjes en heeeeel veel complimentjes

Ik ga zelf ook ver met de mannen maar voel alleen maar lust en genot. Daarnaast houden we van een klein wappie en weet ik ook dat bovenstaande kenmerken daarbij horen. Mijn vraag is dan ook;

Herkennen jullie dit van jullie swingdates, ga ik wennen aan dit gevoel, is het verstandig aan m'n vriend te vragen er rekening mee te houden. (dit laatste wil ik rationeel niet omdat het ongeremde voor mij heel belangrijk is op een date)

Alvast dank voor jullie mening en ervaring!
quote:doosje1980 schreef op 07 juli 2012 @ 23:26:

@xitsmex, ik ben nog nooit alleen geweest, mijn man wil ook niet naar een parenclub, zelfs niet om te kijken hoe het is. Ik ga altijd met mijn minnaar. Wij hebben ook een open relatie en ook andere fantasieën , dus dat herken ik wel een beetje .

Heb je geen vast vriendje waarmee je kan gaan, is dan toch vertrouwd, je hoeft niet alleen en je kan jouw fantasie beleven

Nog niet...ben wel vol op aan het daten... Wie weet zit is erbij en kan ik eerdaags met jullie mee praten...

Nu is het nog steeds een fantasie
@ leprimeur

Wij zijn heel ervaren en actieve swingers, ook wap. In clubs, thuis- en hotelfeestjes en dates. En we zijn na 4 jaar nog steeds verliefd en gek op elkaar. Geen jalouzie, we gaan ook weleens apart aan de gang (maar wel altijd samen heen en terug).

Voor swingers geldt als vaste stelregel: "geen emotionele bindingen", en juist daardoor kan iedereen lekker los gaan.

Dat wappen geeft inderdaad wat meer aanhankelijkheid. Maar dan wel alleen TIJDENS het wappen! Als je vertrekt moet het klaar zijn. Nou zijn jullie nog een beetje beginners dus dan kan het de opwinding zijn die nog lang na-ijlt (maar dat wordt ook snel minder hoor na een tijdje haha). Dus tot zover zou ik er niet zo'n probleem in zien.

Maar als het snoepje ook is uitgewerkt en jullie pakker de draad thuis weer op, ja DAN moet het back to normal zijn! Zo niet dan is de vraag: hoe goed ken jij hem, en hoe zeker ben jij van zijn liefde voor jou? Als 't goed zit tussen jullie dan zou ik het gewoon tegen hem zeggen, hij houdt daar dan vast wel rekening mee. Maar als hij niet goed reageert en het voelt niet goed voor je, gewoon ff time out met swingen doen. Kijken hoe hij dan reageert...

Je vraag of je er aan went... NEE, want als je er nu een probleem mee hebt dan blijft dat!!!

Wat jij beschrijft komt niet zo vaak voor hoor, hooguit wat meer bij beginners zoals jullie maar dan moet het ook wel snel opgelost zijn! Ik zou het dus al met al zeker heel serieus nemen.
@ Shareen

Super bedankt voor je reactie, heel duidelijk en open. Ik heb gelijk met m'n vriend gesproken en hem ook jouw reactie laten lezen. We kunnen (vind ik) heel goed met elkaar praten maar omdat dit allemaal nieuw voor me is wil ik ook niet op alle slakken zout leggen. Hij begrijpt wat ik bedoel en heeft uiteraard aangegeven er in het vervolg rekening mee te houden.

Je hebt het over 'back to normal', nou vind ik dat sowieso erg lastig na een swingweekend. Zeker om dan op kantoor weer normaal m'n werk te doen..

Hoe definiëer je de term "emotionele binding"? We maken heel wat mee met elkaar op zo'n nacht, hebben ervoor en erna contact met de stellen en wij hebben wel de ambitie om vriendschappen op te bouwen. Ik vind het nu moeilijk om te bepalen waar je de grens kunt trekken.
quote:MoodyMissy schreef op 07 juli 2012 @ 22:52:

ik ben heel vaak alleen geweest, en me prima vermaakt hoor

Dat was mij, die ene keer die ik tot op heden geweest ben, ook al opgevallen MoodyMissy.

De alleengaande vrouwen, die er zijn, hebben aan aandacht niet te klagen. Wel stoer hoor dat je toen alleen ging.
quote:leprimeur schreef op 08 juli 2012 @ 15:29:

. Met verliefdheid bedoel ik;

- Knuffelen

- In elkaars oor fluisteren

- Lieve kusjes geven

- Koosnaampjes en heeeeel veel complimentjes

Ik ga zelf ook ver met de mannen maar voel alleen maar lust en genot. Daarnaast houden we van een klein wappie en weet ik ook dat bovenstaande kenmerken daarbij horen. Mijn vraag is dan ook;

Herkennen jullie dit van jullie swingdates, ga ik wennen aan dit gevoel, is het verstandig aan m'n vriend te vragen er rekening mee te houden. (dit laatste wil ik rationeel niet omdat het ongeremde voor mij heel belangrijk is op een date)

Alvast dank voor jullie mening en ervaring!

Nou sorry hoor maar een man (soms vrouw ) die mij bovenstaande niet bied hoeft niet meer aan me te zitten. Ik ben vooral gaan swingen om het werk maken wat je weer doet voor iemand en dat doe je door te flirten, complimentjes te geven, te verleiden te knuffelen enz.

Mijn man was altijd al iemand die dat deed, voor we gingen swingen dus van hem weet ik niet beter, hij kan geen eens lust in een vrouw zien en bij hem moet zo iets ontstaan uit bovenstaande dat jij verliefdheid noemt.

En zelf een beetje verliefd voelen (zeker als je wapt) hebben veel mensen, het is toch juist heerlijk als je dat gevoel even hebt...(vinden wij) het is even een moment opname.

Mensen die lust zoeken heb je ook maar wij zouden zo'n date overslaan, het wordt alleen lastig als je beide er anders in staat en er zelf problemen onstaan als de ander er moeite mee heeft dat zo iets ook gedeeld wordt. Want het moet voor jou natuurlijk wel goed voelen. Ik weet ook niet of het gaat wennen, omdat ik er nooit aan heb moeten wennen. Voor mij maakt bovenstaande een date alleen maar meer waardevol en leuker.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:shareen schreef op 08 juli 2012 @ 18:24:

@ leprimeur

Wat jij beschrijft komt niet zo vaak voor hoor, hooguit wat meer bij beginners zoals jullie maar dan moet het ook wel snel opgelost zijn! Ik zou het dus al met al zeker heel serieus nemen.

leprimeur zou je niet eers wat meer reacties van leden afwachten voor je een conclusie uit 1 antwoord trekt?

Ik ben het er nl totaal niet mee eens, denk dat dat aan de kring ligt waar je mee omgaat, de stellen die bij ons komen hebben juist vaak lust los gelaten en zijn meer voor het gevoel gegaan, het zijn ook in normal life meer gevoelsmensen geworden en het is ook niet helemaal weg al zal het die avond met wat middelen op versterkt gevoeld worden en ook geuit, want het is wat je op dat moment voelt, maar weg is het niet, ik heb nog steeds warme gevoelens voor die mensen. En bij wie we dat niet hebben daar verwatert ook het contact mee. (want wie ben je dan echt? als het alleen tijdens een wap komt en het ineens erna weg is? Dan snap ik wel dat tegenstanders van wappen het onechte gevoelens noemen of je ondrukt die wel erg als je nuchter bent)

Als ik naar ons zelf kijk en onze vrienden dan hebben die het juist andersom, het daten was in begin oppervlakkiger en meer op lust gebaseerd en is gaandeweg naar een voorkeur ontstaan voor avondjes met meer warmte en intimiteit.
Hier een berichtje van Blinkie123. Ik heb een hele tijd hier niet geschreven. Maar wil dat regelmatig weer gaan doen. Ik ben trouwens weer single. Mijn ex en ik hebben besloten om met onze relatie te stoppen. Onze karakters lagen te veel uit elkaar. We zijn een keer naar een parenclub geweest maar dat was toch niet zo zijn ding. Voor mij is zo’n club echter geen probleem. Nu ik weer vrij ben staat niets mij in de weg om weer eens een club te bezoeken.
Beter te laat dan over tijd.
welkom back blinkie
Dank je wel doddie.
hoi allemaal,

heb ons net proeflid gemaakt voor sdc,

kunnen mensen terug zien dat ik hun profiel heb bekeken?
Nee. alleen als je die favorite maakt of herrinnerd.
dank je wel doddie
Overigens als proeflid kun je niet alle profielen bekijken, vaak alleen de intro. je kunt niet chatten en niet valideren. Je kunt dus eigenlijk weinig met de mogelijkheden die de site bied, beter kun je een korte tijd betalend lid zijn om echt alle mogelijkheden te kunnen bekijken. Veel leden hebben hun profiel nl afgesloten voor proefleden, om reden dat het geen serieuse gegadigde kunnen zijn maar nieuwsgierigen die alleen even willen kijken, en men is dan als de dood dat een nieuwsgierige collega of buurman er eens op kijkt en ze herkennen.
Ben hier dus een tijd niet geweest en ben begonnen met bijlezen. Jeetje wat is er weer veel geschreven. Veel nieuwe mensen ook zo te zien. Maar gelukkig ook wat oude namen. Is toch weer iets vertrouwd.

Ik las dat Mayaelf in het begin wat beschrijvingen uit het vorige deel had overgenomen. Leuk om ook een stukje van mij betreffende Mystique tegen te komen. Bedankt Mayaelf, behoor ik toch ook een beetje bij de regelmatige schrijvers van dit forum.

Onze relatie is al weer twee maanden uit. Het was op en het ging niet meer. Steeds meer irritatie. Nou ja, dan maar alleen. Ik ben nog jong genoeg hoor.

Ik hoef niet naar mijn werk (ziekenhuis) dus kan lekker lezen.

De leuke stukken en vragen doornemen. Dan ben ik snel weer helemaal bij de les om daarna hier weer mee te kunnen kletsen.
laatst hebben we een stel ontmoet in een club ,en hebben later in de avond een borreltje gedaan bij hun.

Vervolg afspraak gaat eraan komen, een etentje en hebben zelf geen idee wat er nog meer op de planning staat bij hun.

Wijzelf zijn niet ervaren, hebben 3x een partnerruil gedaan in een club.

Hun zijn van de thuisfeestjes en houden van een pilletje,

zij hebben een profiel op sdc , ben een beetje geschrokken zij zijn

echt van alle markten thuis zeg maar, nu voel ik me angstig dat wij

te verlegen voor hun zijn, tuurlijk onze grenzen geven wij wel aan.

Aan de ene kant spannend om erin te springen aan de andere kant onrustig omdat wij niet aan hun verwachting voldoen?

Of moet ik het niet zo zien, wij hebben wel gezegd niet veel ervaringen hebben opgedaan,

we hebben die avond het zo gezellig gehad en had ze niet zo ondeugend ingeschat.

Had ik maar niet gekeken maar was te nieuwschierig.
Hoe kom ik toch van die verlegenheid af..
Hey hallo,

Ik ben nog niet zo lang lid van het forum , maar vind het geweldig er een swingerstopic te vinden.

Wij bezoeken nu pas sinds een maand of 2 een parenclub (exotica in Brecht). Wij zijn daar nu enkele keren geweest , hebben er geweldig genoten.Seks met andere stellen is er nog niet van gekomen daar , maar dat maakte ons op dat moment niets uit.

Ook staan wij op SDC (proeflid) en ook op B4. Die laatste vind ik zelf wat prettiger omdat het lijkt dat je daar makkelijker contact legt.
Dat kan dus te maken hebben met de proeflid status. Veel stellen hebben hun profiel daarvoor afgeschermd. Mijn ervaring is dat je juist in begin op sdc bedolven wordt onder mail door mensen die juist de nw stellen benaderen en hun profiel bekijken, hebben jullie bv wel foto's staan op jullie profiel? Ook dat wil nog wel eens erg schelen of stellen je profiel bekijken en benaderen.
quote:channie32 schreef op 09 juli 2012 @ 14:08:

Hun zijn van de thuisfeestjes en houden van een pilletje,

zij hebben een profiel op sdc , ben een beetje geschrokken zij zijn

echt van alle markten thuis zeg maar, nu voel ik me angstig dat wij

te verlegen voor hun zijn, tuurlijk onze grenzen geven wij wel aan.

Aan de ene kant spannend om erin te springen aan de andere kant onrustig omdat wij niet aan hun verwachting voldoen?

Of moet ik het niet zo zien, wij hebben wel gezegd niet veel ervaringen hebben opgedaan,

we hebben die avond het zo gezellig gehad en had ze niet zo ondeugend ingeschat.

Had ik maar niet gekeken maar was te nieuwschierig.

Je bent duidelijk geweest in dat jullie nog niet veel ervaring hebben dus weten ze dat toch? Vertrouw erop dat een stel dat daar niet op zit te wachten je niet had benaderd. Zijn jullie bekend met wappen in de zin dat je vaker met stellen hebt gedate die dat deden? Weten zij of jullie dat wel of niet doen? Zij kunnen er van uit gaan omdat je met ze wil afspreken dat jullie het ook doen of er in ieder geval geen bezwaar tegen hebben.

Van alle markten thuis zijn betekend niet dat de hele riedel dan ook moet gebeuren op een avond, om die reden hebben wij die mogelijkheden ook weggelaten, het schept een beeld dat je dat ook allemaal wil beleven op een avond en die garantie is er niet.

je zou het ook gewoon kunnen voorleggen aan ze, geef je onzekerheid gewoon aan en kijk eens wat ze er op antwoorden, je wil toch ook een leuke avond en geen teleurstelling, zij vast ook niet en het is alleen maar prettig om beide te weten wat je ongeveer kunt verwachten die avond. je kan dan altijd nog bedanken of je bent misschien enorm gerustgesteld en minder nerveus en onzeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven