seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.

Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.

Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?

Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:25:

[...]

Eh, dat is precies wat ik zeg....Maar wat ga jij er aan doen? Wat zijn jou plannen? Behalve geen seks hebben dus. Want wat wil je nou eigenlijk bereiken door mannen seks te onthouden? Dat snap ik niet. Hoe zie je dat voor je? Wat gaat er volgens jou gebeuren als mannen geen seks meer krijgen?
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:36:

Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig? Heteroseks is inderdaad ongelijkwaardig: ik lig met mijn benen wijd en hij penetreert me. En het voelt superlekker!
quote:nessemeisje schreef op 29 juli 2014 @ 11:27:

Een piepjonge vrouw met lef en kwaliteit?

Piepjong check.

Lef?? Het enige wat je doet is NIET met mannen slapen, poeh poeh, dappere jij. Ga naar India of Afghanistan om vrouwen te helpen in plaats van hier met je lees- en denktankclubje principieel lesbisch te zitten zijn.

Kwaliteit?? Waar dan? Je hebt werkelijk nog helemaal niemand overtuigd. Voorlopig kom je over als iemand met flinke issues. Waar zit die kwaliteit dan?

Mensen blijven elkaar napraten dat ik niets concreets doe. Waar dat op gebaseerd is? Ik hou me bezig met tal van concrete activiteiten.

Als jullie dat niet geloven, so be it....
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 09:08:

Je merkt het aan mij.... een piepjonge vrouw met lef en kwaliteit, die ambities uitspreekt. En veel vrouwen, in de dertig of veertig, lijken het niet goed te kunnen hebben dat een ander harder gaat.En in welk opzicht precies ga je harder dan andere vrouwen hier dan?quote:dymo9 schreef op 29 juli 2014 @ 09:38:

Ik vind het ook oneerlijk tov je partner. Als je niet biseksueel bent geniet je dus niet van seks met je partner, zal het je uiteindelijk misschien zelfs tegenstaan en onthou je je partner van seks, omdat die partner nou eenmaal niet van het geslacht is waar jouw voorkeur naar uitgaat.

Kijk even wat verder rond op deze pijler om te zien wat dat met je doet, een partner die jou seksueel niet wil...Precies. Leuk hoor, uit principe lesbisch 'zijn', maar het getuigt nou niet echt van liefde voor je partner.quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 11:17:

Maar ik verdenk TO er vanaf het begin al van een gefrustreerde man te zijn die zich geïntimideerd voelt door (seksueel) bevrijde vrouwen. Dat sowieso.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:25:

[...]

Eh, dat is precies wat ik zeg....Alleen wil jij dit verschil opheffen. De rest wil het verschil op punten opheffen en op andere punten accepteren als gegeven.
quote:mwcactus schreef op 29 juli 2014 @ 11:30:

[...]

Maar wat ga jij er aan doen? Wat zijn jou plannen? Behalve geen seks hebben dus. Want wat wil je nou eigenlijk bereiken door mannen seks te onthouden? Dat snap ik niet. Hoe zie je dat voor je? Wat gaat er volgens jou gebeuren als mannen geen seks meer krijgen?Heb je dit topic wel goed doorgelezen? Want dat staat heel duidelijk uitgelegd.
Zo krijgen we de Viva-vakantiepagina's wel gevuld. Hartelijk dank namens de adverteerders, TO.
Ik gooi mijn vragen er nog even in hoor:quote:Doreia schreef op 28 juli 2014 @ 16:11:

Maar je zit nog niet in de politiek? Je bent niet lid van een politieke partij? Dat kun je toch wel melden? En of je betrokken bent bij het huidige politieke stelsel door te stemmen en je in te lezen in programma's? Over 6 jaar klinkt ver weg, maar is maar een peuleschil in de politiek.

Wat doe je nu om over 6 jaar in Den Haag te zitten?
quote:Capibara_ schreef op 29 juli 2014 @ 11:31:

[...]

En in welk opzicht precies ga je harder dan andere vrouwen hier dan?

Ik wil al op jonge leeftijd heel invloedrijk zijn. Of dat gaat lukken, is een tweede. Maar alleen al de ambitie doet me kennelijk met het hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Verder ben ik op academisch/intellectueel vlak al een stuk verder dan veel van de oudere vrouwen hier, en dat is kennelijk onuitstaanbaar.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:34:

[...]

Ik wil al op jonge leeftijd heel invloedrijk zijn. Of dat gaat lukken, is een tweede. Maar alleen al de ambitie doet me kennelijk met het hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Verder ben ik op academisch/intellectueel vlak al een stuk verder dan veel van de oudere vrouwen hier, en dat is kennelijk onuitstaanbaar.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:22:

[...]

Besteed er maar geen aandacht aan.... ik heb de hoop al opgegeven dat ik serieus met die man kan discussieren.

Heb je dat dan geprobeerd dan? Was mij nog niet opgevallen.

Maar goed zand erover en een nieuwe frisse start;

Ik begin wel: ik ben het volslagen niet eens met je.

[...]

Je zo denigrerend over andere vrouwen uitlaten is onuitstaanbaar. Het heeft niets met feministische solidariteit te maken. En je wint er zeker geen kiezers mee.

Nog maar eens mijn post er in gooien:

Het is bijna grappig en behoorlijk ironisch hoe jij naar vrouwen kijkt. Als beïnvloedbare zwakke wezens die zelf eigenlijk helemaal niet weten wat ze willen. Een zeer denigrerend vrouwbeeld, waar "de onderdrukkend man" nog een puntje aan kan zuigen.

Jij zal die domme vrouwtjes wel even vertellen wat ze denken, willen en voelen, want daar zijn die arme schepsels zelf niet toe in staat.

[...]

Verder ben ik op academisch/intellectueel vlak al een stuk verder dan veel van de oudere vrouwen hier, en dat is kennelijk onuitstaanbaar.Wil je dan eens antwoord geven op de vragen van deze oude taart, die blijkbaar dommer is dan jij bent? Welke stappen volg jij concreet om je doelen te verwezenlijken?

Nu weet ik het zeker: M81 is weer terug.
En nog een gratis tip van flip:

Als je een discussie wilt voeren die constructief is, stap dan eens af van het aanval-verdedigen principe. Zeg eens: goh, bedankt voor die invalshoek, daar heb ik nog niet over nagedacht. Of: daar kan ik je gelijk in geven. Of: het is meer dat ik het zus en zo bedoel.

Jij bakken, op de man spelen en mensen afdoen als gefrustreerd vanwege je diepe intelligentie, gaan je niet in de Tweede Kamer brengen.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:31:

[...]

Mensen blijven elkaar napraten dat ik niets concreets doe. Waar dat op gebaseerd is? Ik hou me bezig met tal van concrete activiteiten.

Als jullie dat niet geloven, so be it....

Wat doe je dan concreet, geef eens wat voorbeelden want ik ben wel benieuwd.

[...]

Verder ben ik op academisch/intellectueel vlak al een stuk verder dan veel van de oudere vrouwen hier, en dat is kennelijk onuitstaanbaar.Wat wil je dan doen. Op welke manier wil je invloedrijk zijn? Vanuit welke positie?
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 11:41:

[...]

Je zo denigrerend over andere vrouwen uitlaten is onuitstaanbaar. Het heeft niets met feministische solidariteit te maken. En je wint er zeker geen kiezers mee.

Het is bijna grappig en behoorlijk ironisch hoe jij naar vrouwen kijkt. Als beïnvloedbare zwakke wezens die zelf eigenlijk helemaal niet weten wat ze willen. Een zeer denigrerend vrouwbeeld, waar "de onderdrukkend man" nog een puntje aan kan zuigen.

Jij zal die domme vrouwtjes wel even vertellen wat ze denken, willen en voelen, want daar zijn die arme schepsels zelf niet toe in staat.en dat al op de rijpe leeftijd van 19 jaar! Dit wordt de jongste minister-president die er maar bestaat, let op!
ik geloof er niks meer van idd...
Het andere topic zou ik opgeven feministe

ik kom niet meer bij

Toch, ik ga een poging doen tot een on topic inhoudelijke reactie op deze OP.

Hoi ladies,

Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.

Klopt. Jou generatie is 18-20. Lijkt me volstrekt logisch. Ik zie ook niet veel politiek geëngageerde mannen van die leeftijd.

Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.

Niet waar, check Opzij en het nieuws, de fora die erbij horen. Ja, meer vrouwen in de politiek zijn welkom, net als mannen in de zorg en op basisscholen.

Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?

Nee. Er is geen vijand. Als we alles over duizenden jaren gaan bezien heeft niemand (geen enkel volk. los van het slacht) schone handen.

Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?

Nee. De seks die ik heb is gelijkwaardig en ik doe alles binnen mijn macht om ervoor te zorgen dat dit voor iedere man/vrouw/trans/ho/le/bi geldt. Als ik seks lekker vind en hij ook, dan is er niets ongelijkwaardig aan toch? Dat geldt zelfs voor de kinky stuff .

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?

Daar zou ik niet trots op zijn. Als je dit ziet als een prestatie heb je kennelijk meer behoefte aan een kerel dan je zelf wil toegeven.

Nee ik doe niet mee; hou van mijn vriend, hou van seks en we willen graag een kleintje

Nee, waarschijnlijk doet niemand mee. De meeste vrouwen voelen zich wel gelijkwaardig. Mij is nooit een strobreed in de weg gelegd omdat ik een vrouw ben. Ja, het is wel eens moeilijk dat de verwachtingen anders zijn maar dat kun je niemand kwalijk nemen. Ga je ook niet oplossen met een seksstaking.
Voor de allerlaatste keer: nee, ik ga geen overzicht geven van mijn concrete activiteiten en ik zeg ook niet van welke partij ik lid ben (ik denk dat jullie dat wel een beetje kunnen raden overigens).

Dat ik liever wat anoniemer blijf, betekent dus niet dat ik niets doe.
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 09:39:

[...]

Néééé!!!Niet doen! Denk aan je bloedje van kind, dat dan zonder sturing moet opgroeien.

En daarbij; wij (Limburgers. red.) hebben ook lesbiennes nodig!
Ga in therapie!
Kijk hier eens. Vrouwen in mannenwereld Dan zul je zien dat er zeker nog verbetering mogelijk is in de houding naar vrouwen maar dan zul je ook zien dat de vrouwen die succesvol zijn in een omgeving die gedomineerd wordt door mannen, respect van diezelfde mannen krijgen door hun kennis en kunde. Niet door schreeuwen en eisen maar door hard te leren en te werken. Weten waar je over praat. Dan nemen mensen je serieus en willen naar je luisteren. In deze tijd moet je als vrouw misschien iets harder je best doen maar er zijn echt mogelijkheden.
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 11:41:

[...]

Jij zal die domme vrouwtjes wel even vertellen wat ze denken, willen en voelen, want daar zijn die arme schepsels zelf niet toe in staat.Ik vind vrouwen zeker niet zwak of beinvloedbaar. Ik zie de vrouw als de sterkere sekse. Wel denk ik dat maatschappelijke omwentelingen niet tot stand komen zonder leiding. Wat dat betreft (en ook op andere punten) denk ik dat Marx' analyse nog heel actueel is.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:52:

Voor de allerlaatste keer: nee, ik ga geen overzicht geven van mijn concrete activiteiten en ik zeg ook niet van welke partij ik lid ben (ik denk dat jullie dat wel een beetje kunnen raden overigens).

Dat ik liever wat anoniemer blijf, betekent dus niet dat ik niets doe.Wil je wel iets kwijt over wat je toekomst plannen zijn? Want je zegt dus eigenlijk weinig anders dan dat het anders moet en dat jij dat wil bewerkstelligen. Ik ben erg benieuwd hoe dan?
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 11:54:

[...]

Ik vind vrouwen zeker niet zwak of beinvloedbaar. Ik zie de vrouw als de sterkere sekse. Wel denk ik dat maatschappelijke omwentelingen niet tot stand komen zonder leiding. Wat dat betreft (en ook op andere punten) denk ik dat Marx' analyse nog heel actueel is. Dan moet je toch iets doen aan je communicatie als je woorden zo totaal anders overkomen bij verschillende mensen. Jouw doel bereik je alleen door samenwerking, niet door overheersing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven