Te jong voor seks

18-06-2019 23:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 14 was kreeg ik een relatie met de allerleukste jongen ever. We hadden al wel gekust en ook al wel wat gefriemeld, maar aan seks waren we nog niet toegekomen. Ik vond mezelf namelijk veel te jong!
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik op de fiets zat met een vriendin toen ik zei: 'laatst stond ik onder de douche met hem en...'. Op dat moment onderbrak mijn vriendin me. Ze viel bijna van haar fiets en zei stomverbaasd: 'Onder de douche! Je had toch wel wat aan?'. Het idee dat mijn vriend mij naakt had gezien was voor haar even te veel. Daarom antwoordde ik, alsof dat doodnormaal was, dat ik natuurlijk wel een bikini aan had. Dat was grote onzin en als ik er nu over nadenk ook heel ongeloofwaardig. Ik stond gewoon poedelnaakt met hem onder de douche en het was nog leuk ook! Vanaf dat moment vond ik het heel lastig om hier met mijn vriendinnen over te praten.
Ik was ondertussen 15 jaar en nog was het onderwerp 'seks' gevoelig. Telkens als ik er wat over wilde vertellen kreeg ik te horen dat ik het nog maar niet moest doen en dat zei dat al helemaal nooit zouden willen doen. Ze vonden het vies en gevaarlijk. Vooral pijpen en beffen vonden mijn vriendinnen echt raar en ze vonden ons daar ook veel te jong voor. Ik hield dus wijselijk mijn mond en deed alsof ook ik hier nog helemaal niet mee bezig was.
Mijn vriend en ik waren bijna drie jaar samen (en 17 jaar) toen mijn vriendinnen eindelijk anders tegen seks aan gingen kijken. Zij hadden ondertussen ook wel gekust met jongens en waren ook wel eens bij iemand in bed beland. Ik ben blij dat ik er voor mijn vriendinnen kon zijn in deze periode en ik luisterde graag naar al hun verhalen. Ik had het daarentegen wel leuk gevonden om deze ervaringen ook te kunnen delen met hen.
Ik heb gemerkt dat iedereen op een andere leeftijd klaar is voor seks. In het begin van mijn relatie was ik ook helemaal niet klaar voor seks, maar ik was wel eerder dan veel mensen in mijn omgeving. Ik heb ook vrienden, die nu 20 zijn en nog helemaal geen behoefte hebben aan seks.
Ik vraag me af of jullie ook zo’n ervaring hebben en hoe jullie je daarbij gevoeld hebben? Hoe oud waren jullie, bijvoorbeeld? Vinden jullie dat er een leeftijd is waarop mensen klaar mogen zijn voor seks? En is er dan ook een leeftijd waar het raar is dat je nog geen seks hebt willen of kunnen hebben? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie gedachten en ervaringen wat betreft dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Tja wanneer je ermee begint is je eigen keuze. Zelf was ik 18 tijdens ontmaagding, waar mijn vriendinnen dan weer over vallen is dat ik niet meer bedpartners heb gehad (inmiddels getrouwd).. mensen vinden toch altijd wat.

Ik ben er in elk geval trots op!
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn dochter was 14, ze heeft zes jaar verkering met hem gehad toen ze het uitmaakte. Ze is inmiddels getrouwd met een andere leuke gast. Zelf was ik 17, laat ongesteld, inmiddels alweer bijna 40 jaar samen...
die ik wilde bestaat al...
De wet is heel duidelijk over leeftijden en seks.

En ja, iedereen is verschillend: dat klopt hoor!
Verder zou ik me gewoon eens inlezen, verhalen genoeg in de diverse topics hier.
Over mannen en vrouwen die de 30 gepasseerd zijn en nog maagd bijvoorbeeld.
Succes ermee!
En waarom ben je zo benieuwd naar onze ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
14 hier.
Nu denk ik ook; jeetje, wat jong.
Maar dat vond ik toen niet.
In ieder geval geen spijt.
Ik weet niet hoe dat bij andeten is, maar over sex praten kan ik maar slecht met vrienden enz.
Meestal is het met een grapje of als er een probleem is. En noout in de details.
Ja met mijn partner kan ik er over praten.
En er is 1 vriendin, die ik op latere leeftijd heb ontmoet, waar ik mee erover kan praten.

* daarom is dit forum zo in trek ;-)
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf was 13, Het meisje waarmee ik seks had was 15 of 16. Achteraf bekeken vind ik het wel erg jong maar op dat moment had ik wel het gevoel dat graag te willen. Ik heb er ook eigenlijk nooit spijt van gehad of negatieve emoties bij gehad. In mijn klas zaten toen ook nog veel 'jongetjes' en 'meisjes' die nog niet erg ontwikkeld waren lichamelijk, die waren volgens mij ook nog helemaal niet echt met seks bezig. Ik had wel een meid in de klas die zelf ook al een stuk volwassener was en die heeft me echt de oren van mijn hoofd gevraagd over mijn eerste seksuele ervaringen. Uiteindelijk vertelde ze me verliefd op me te zijn en heb ik zowaar mijn eerste relatie van langer dan een jaar gehad, ik was haar eerste en samen hebben we echt heel wat af geéxperimenteerd samen.

Punt is vooral dat de leeftijd waarop je er klaar voor bent iets heel erg persoonlijks is. Als ik al een perfecte leeftijd zou moeten noemen die voor een gemiddeld persoon goed is om met seks te beginnen denk ik aan...17. Geen idee waarom

Gr
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
En TO, geniet heb je wat aan de reacties? Wordt je nieuwsgierigheid bevredigd?
Alle reacties Link kopieren
onder de 16 is het wettelijk strafbaar. Je vriend loopt het risico dat hij veroordeelt kan worden op "seks met minderjarigen". En wanneer hij een zedenveroordeling achter zijn naam heeft staan, kan hij fluiten naar een verklaring omtrent gedrag,

Ik zou heel erg oppassen wanneer ik hem was. Straks is het uit en jij of je moeder gaat naar de politie, en hij kan dag zeggen tegen zijn stage of baan. Niet alleen nu, maar, met een beetje pech, de rest van zijn leven. Hij zal niet de eerste zijn die dit overkomt.

Of dat jij er wel of niet klaar voor bent. Dat is persoonsafhankelijk. En doe alleen iets waar jij volledig achter staat. En dat geldt ook voor je vriend.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zelf was ik klaar voor seks toen ik 15 was. Met "er klaar voor zijn", bedoel ik dat ik seks niet langer vies vond en dat ik het niet erg zou vinden moest het gebeuren. Het heeft nog twee jaar geduurd vooraleer het ook echt gebeurd is.

De wet is heel duidelijk over wanneer seks "toegestaan" is, wanneer je het mag doén. Die grens vind ik op zich niet slecht, vooral voor de bescherming van kinderen. Maar of mensen echt toestemming moeten krijgen om zich er klaar voor te voélen? Dat vind ik zelf vrij beperkend.

Met de mogelijkheid van personen die zich als aseksueel identificeren in het achterhoofd, heb ik ook niet onmiddellijk een leeftijd in gedachten waarop het raar is dat mensen nog geen zin hebben in seks. Of kunnen hebben, los van aseksualiteit, maar omdat ze nu eenmaal geen seks voor het huwelijk willen, de kans nog niet hebben gehad, oid. Ik denk dat dat vooral niet mijn zaken zijn om daarover te oordelen, behalve dan het misschien spijtig vinden voor die persoon als die dat zelf ook jammer vindt, maar dan vooral uit empathie.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Als eerst even een vraagje, ben je nog samen met je vriend? En ik vind dat er geen minimum leeftijd voor moet zijn. De een is er veel sneller klaar voor dan de ander. Niks is raar
Alle reacties Link kopieren
Ikhebhulpnodig22 schreef:
19-06-2019 19:43
Als eerst even een vraagje, ben je nog samen met je vriend? En ik vind dat er geen minimum leeftijd voor moet zijn. De een is er veel sneller klaar voor dan de ander. Niks is raar
Er is nog nooit iemand vervolgd voor het hebben van vrijwillige en gelijkwaardige seks met een leeftijdgenoot.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Mooi omschreven NinaLoeka!

Het enige wat ik nog zou bedenken, maar waar ik me niet zoveel zorgen over maak als ik dit lees is dat je met je (toenmalige?) vriend deden wat ze deden omdat je/jullie dacht(en) dat het hoorde.

Om kort antwoord te geven op vraag naar eigen ervaring, ik was 17 jaar toen ik voor het eerst gemeenschap was. We waren gelijkwaardig en voor ons beiden was het voor het eerst. Maar bij haar was nog enigszins het idee dat het 'hoorde' en achteraf zei ze dat dat wel wat invloed had op haar wens om ontmaagd te worden.

Hopelijk niet te offtopic: In hoeverre worden mensen beïnvloed door normen van buiten om seks te hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven