Tijdens de seks sla ik dicht

19-11-2019 07:57 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Mijn man en ik zijn inmiddels al weer 7 jaar samen. We hebben samen een kindje en hebben het samen erg leuk en fijn! Ons seksleven is in die 7 jaar iets dat nog altijd moeizaam verloopt. Ik ben eigenlijk bang dat ik daar zelf de grootste oorzaak van ben, maar ik vind het moeilijk om dit op te lossen.

Wat er bij mij gebeurt in bed (of waar dan ook) is dat ik het moeilijk vind om mij te laten gaan. Ik heb zelfs al moeite met hem intiem aan te raken. Ik ben dan nerveus en kan mezelf er moeilijk toe zetten om hem te verwennen. Hij doet dit andersom bij mij wel en dat maakt het gewoon extra stom.

We praten hier wel over, maar ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik nu als beste kan gaan doen. Bij mijn vorige relaties had ik dit ook wel, maar een stuk minder. Ik val gemiddeld wat meer op mannen die dominant zijn, mijn huidige man iets dat niet echt. Het lijkt wel alsof dat een verschil maakt.

Wat vinden jullie? Iemand een soortgelijke ervaring die mij misschien kan helpen??

Liefs,

Es.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-11-2019 20:34
En als jullie bijv samen douchen en je zeept hem in ? Of als je hem masseert?
Dat zijn dan “ nodige “ aanrakingen die misschien uitnodigen om meer te doen.
Dit doen wij wel eens ja. De laatste keer ging dit toen ook over naar meer, maar ook weer op zijn initiatief. Het is zo gek, maar ik vind het ook dan moeilijk om hem op intieme plekken aan te raken. Aftrekken of hem daar inzepen doe ik eigenlijk niet. Het is zo dom! Ik snap niet waarom dat een issue is.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
19-11-2019 10:59
Probeer het eens met een aantal drankjes op.
Dit doet zeker wel wat met die blokkade ja, maar ik kan niet zeggen dat mij dit écht anders maakt. En zoals al aangegeven hier; het is niet echt een permanente oplossing haha! Maar thanx! Het geeft wel aan waar het probleem (ook) zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw had mede door lichamelijk lijkende problemen diverse gesprekken en onderzoeken bij de huisarts en de gynaecoloog en werd ook doorverwezen naar een seksuoloog.
Wij hebben er toen de tijd voor gekozen om tantra massage`s te gaan doen, bij Tantra life maar er zijn meerdere goede adressen.
Na een aantal massage sessies hebben we ons verder verdiept en ook enkele cursussen gevolgd.
Naarmate we elkaar beter gingen aanvoelen en praten over de wederzijdse verlangens, fantasieën en voorkeuren is ons seksleven er enorm op vooruit gegaan.
We zijn ook een paar keer naar Pure Nature Passion geweest, Heleen is naast tantra masseuse ook seks werker en gaat net even verder maar heeft wel haar grenzen.
Wij wilden niet naar een heel zweverig en meditatie achtige toestand en als je de website`s goed door kijkt en de revieuws leest vind je er vast een die je aanspreekt.
Nu gaan we voor (onderhoud) een of twee keer per jaar naar een liefdescoach voor een tantrische massage en een soort upgrade, wij vinden dat beiden heel fijn en het heeft veel ongemakken opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Even voor mijn beeldvorming hoor, jullie zijn al 7 jaar samen, hebben een kind en je durft zijn piemel niet aan te raken?

Heb je enig idee wat je daar zo eng aan vindt? Is het onzekerheid, ben je bang om iets fout te doen of is het een piemel aversie in het algemeen?
En verder, durf je hem verder wel aan te raken? Begin je wel eens met zoenen of gewoon even een klap voor zijn kont ofzo? Zie jij je partner buiten het bed als seksueel wezen?
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-11-2019 08:38
Even voor mijn beeldvorming hoor, jullie zijn al 7 jaar samen, hebben een kind en je durft zijn piemel niet aan te raken?

Heb je enig idee wat je daar zo eng aan vindt? Is het onzekerheid, ben je bang om iets fout te doen of is het een piemel aversie in het algemeen?
En verder, durf je hem verder wel aan te raken? Begin je wel eens met zoenen of gewoon even een klap voor zijn kont ofzo? Zie jij je partner buiten het bed als seksueel wezen?
Ok, ik zij stelt haar kwetsbaar op. Zij snapt ook wel dat het raar is.
Essssie schreef:
20-11-2019 08:04
Dit doet zeker wel wat met die blokkade ja, maar ik kan niet zeggen dat mij dit écht anders maakt. En zoals al aangegeven hier; het is niet echt een permanente oplossing haha! Maar thanx! Het geeft wel aan waar het probleem (ook) zit.
Zou het misschien wat zijn dat je eens meer gaat concentreren op elkaars lichaam ontdekken waarbij je afspreekt dat het ook vooral daarbij blijft. Dus niet neuken, gewoon alleen handen gebruiken. En dat hij vooral begint met jouw lichaam ontdekken, waarbij jij hem dan als je wil kan sturen (tussenvraag: weet je zelf wel wat je lekker vindt/masturbeer je wel, of doe je dat ook niet?). En geniet dan gewoon van de aanrakingen. Kijk eens of het dan lukt om uit je hoofd te komen. Dat er geen druk is van moeten neuken/klaarkomen/enz.
Probeer seks als een experiment te zien, dan kun je ook niets fout doen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het probleem ook kunnen omdraaien he? Jouw man is niet dominant genoeg, i.p.v. dat je stelt dat je zelf niet genoeg initiatief neemt. Beide zijn niet persé goed of fout, maar het is maar net waar elkaars voorkeur ligt.

In jouw geval is het misschien toch gewoon een kwestie van jezelf forceren om het wél te doen. Begin gewoon klein. Met elke (kleine) stap raak je denk ik steeds meer gewend en/of vertrouwd met het concept. Jij bent denk ik in je verleden niks anders gewend geweest, dus moet je gewoon samen opzoek naar de oplossing.

Belangrijk: blijf altijd communiceren en ga elkaar niks verwijten. Zie het als een uitdaging voor jezelf. Er zijn echt minder leuke uitdagingen :).

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sjoerdt schreef:
20-11-2019 10:08
Je zou het probleem ook kunnen omdraaien he? Jouw man is niet dominant genoeg, i.p.v. dat je stelt dat je zelf niet genoeg initiatief neemt. Beide zijn niet persé goed of fout, maar het is maar net waar elkaars voorkeur ligt.

In jouw geval is het misschien toch gewoon een kwestie van jezelf forceren om het wél te doen. Begin gewoon klein. Met elke (kleine) stap raak je denk ik steeds meer gewend en/of vertrouwd met het concept. Jij bent denk ik in je verleden niks anders gewend geweest, dus moet je gewoon samen opzoek naar de oplossing.

Belangrijk: blijf altijd communiceren en ga elkaar niks verwijten. Zie het als een uitdaging voor jezelf. Er zijn echt minder leuke uitdagingen :).

Succes!
Thanx Sjoerd, misschien moet ik het inderdaad niet moeilijker maken dan het is. Ik houd jullie op de hoogte :)
Alle reacties Link kopieren
Sjoerdt schreef:
20-11-2019 09:40
Ok, ik zij stelt haar kwetsbaar op. Zij snapt ook wel dat het raar is.
Ja en?

Ik zeg niet dat het raar is, ik probeer het probleem een beetje in kaart te krijgen. Ik stelde volgens mij best een paar vragen waar TO wat mee kan. Als je je partner buiten bed nooit als lekker hapje ziet en het moet tussen de lakens ineens allemaal gebeuren dan kan een andere mindset best het eea teweegbrengen.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-11-2019 12:17
Ja en?

Ik zeg niet dat het raar is, ik probeer het probleem een beetje in kaart te krijgen. Ik stelde volgens mij best een paar vragen waar TO wat mee kan. Als je je partner buiten bed nooit als lekker hapje ziet en het moet tussen de lakens ineens allemaal gebeuren dan kan een andere mindset best het eea teweegbrengen.
Bij mij kwam het een beetje over alsof je iets ging samenvatten en suggereren dat dit uiterst ongewoon is, voordat je daadwerkelijk met een (terecht) punt kwam. Ik geef alleen maar aan dat zij waarschijnlijk zelf die conclusie ook wel had getrokken, that's all.
Alle reacties Link kopieren
Sjoerdt schreef:
20-11-2019 12:21
Bij mij kwam het een beetje over alsof je iets ging samenvatten en suggereren dat dit uiterst ongewoon is, voordat je daadwerkelijk met een (terecht) punt kwam. Ik geef alleen maar aan dat zij waarschijnlijk zelf die conclusie ook wel had getrokken, that's all.
Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-11-2019 13:23
Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit.
Met jou, met TO en met iedereen waar ik zin in heb om mij mee te bemoeien, want dat is waar een forum voor bedoeld is. Het is niet mijn probleem dat jij niet tegen kritiek kunt.
Alle reacties Link kopieren
O.
Ok.
...
Alle reacties Link kopieren
Nou, nou met deze discussie is TO wel geholpen denk ik met kissebissen over wat we van elkaar vinden komt ze niet verder.
Wij kunnen verzinnen en denken wat we willen maar niet voelen of beleven waarom TO zich niet kan laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vind je het soms lastig om echt sexy te zijn? Om je man te verleiden, geile woorden te zeggen? Misschien zit daar je rem!
Alle reacties Link kopieren
Aadnudist schreef:
21-11-2019 07:51
Nou, nou met deze discussie is TO wel geholpen denk ik met kissebissen over wat we van elkaar vinden komt ze niet verder.
Wij kunnen verzinnen en denken wat we willen maar niet voelen of beleven waarom TO zich niet kan laten gaan.
Ze is zelf nogal summier in haar reacties dus we gaan hier sowieso niet heel veel verder komen denk ik.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
21-11-2019 15:01
Ze is zelf nogal summier in haar reacties dus we gaan hier sowieso niet heel veel verder komen denk ik.
Sorry, ik ben nou eenmaal niet zo van de bijzonder uitgebreide antwoorden :-)

Afgelopen weekend ging al weer een stukje beter. Ik moest mezelf wel echt pushen over een mentale drempel om te beginnen met hem te zoenen en daarna ook doorzetten en hem beginnen af te trekken. Pfff als ik dit zo lees klinkt het echt dom, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen. Maar wat fijn is, is dat hij wel positief reageerde en er ontstond een soort van samenspel dat ik nog niet echt vaak met hem heb meegemaakt. Raar, want we kennen elkaar al zó lang en hebben natuurlijk al het nodige meegemaakt. Ik geeft toe, ik had een wijntje op, dus de drempel was wat lager, maar dat zal in de toekomst vast makkelijker gaan! Hoop ik ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven