Verlangen naar oprechte intimiteit

04-06-2020 14:31 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! Graag wil ik mijn hart even luchten door dit verhaal van mij af te schrijven.

Ik ben een man van 28 met vriendin (27), 3 super lieve dochters (6, 3 en 2), huis, vrienden, werk, alles op orde en grotendeels ook gelukkig, maar nu mis ik dus 1 dingetje en dat is het gevoel dat ik bemind wordt, dat het even om mij gaat.

Mijn vriendin is nooit echt een ster in bed geweest maar voordat we kinderen hadden deed ze soms nog haar best.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook ben opgehouden met elke keer maar proberen, strelen, kijken of ze misschien toch zin heeft of wilt maken. Maar na de zoveelste afwijking, met elke keer een excuus, bescherm ik mezelf voor de pijn van afwijzing door maar niet te proberen.
Ze zegt zelf nooit echt de behoefte te hebben, maar als we het eenmaal doen vindt ze het wel lekker en is ze ook wel nat enzo.

Onze routine is ook heel eenzijdig, alleen maar op haar gericht. Vroeger toen ik nog probeerde zag dat er zo uit: ze ligt altijd met haar rug naar mij toe, dan mag ik eerst minimaal een kwartier kriebelen voor ze ook maar denkt aan omdraaien. Dan ligt ze op haar rug en zo blijft ze liggen ook, ik kan haar opwarmen door over te gaan op haar erogene zones. Ik hou van beffen, dan wordt ze helemaal gek en dat doet mij dan weer goed. Tot het punt dat ze mij in haar wilt, dan trekt ze mij zo half op zich (kom schatje zegt ze dan hijgend). Zodra ze is klaargekomen is het ook klaar, meestal komen we wel zo ongeveer samen en is ze klaar.
Dan ligt ik weer de halve nacht wakker te balen, teleurgesteld, soms boos, vaak door onbegrip hoe ze zo egoïstisch kan zijn.

In die 10 jaar samen heb ik het natuurlijk meerdere malen geprobeerd te bespreken. Nu praat zij niet makkelijk over zichzelf of seks dus dit is al een hele opgave.
Heb alles al gehoord ; ik weet niet zo goed wat ik moet doen (dat dus maar uitgelegd, andere keer maar filmpje opgezocht) ..
Als je met mij bezig bent dan zit ik daar zo in dan vergeet ik jou (maar als ik niks doe doen we het simpelweg niet)..
Moe, stress door werk, school en/of kinderen.
In ons laatste gesprek hierover zei ze dat ze wel een keer had gedacht of ze niet aseksueel was. Maar dat was ze niet want als we het doen vindt ze het wel fijn.
Nou daar ben ik mooi mee geholpen.

Het is ook niet dat ik hele rare dingen wil. Wil gewoon ook gestreeld worden, aangeraakt, afgetrokken, gepijpt, ander standje.
Maakt niet uit als het maar meer in balans komt dan nu.

Ik weet niet meer wat ik moet,
Merk dat ik vaker chagrijnig ben om kleine dingen, nietszeggende dingen die ik vroeger hard zou weglachen.
Ben veel somberder, vorig jaar tegen depressie aangezeten.

Wil graag die vrolijke, creatieve, gezellige vader weer zijn die ik nu langzaam uit het oog verlies.

Al met al een heel verhaal. Ik hoop dat jullie bruikbare tips of verhalen hebben.

Groetjes, JongeVaderVan3
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:19
Als je dan geen match bent op dat vlak, dan moet daar toch een oplossing voor komen waar beide partijen blij mee zijn. Het is nogal lullig om te doen alsof het allemaal haar schuld is en ze één of ander koud ijskonijn is, en zij zich vooral maar aan moet passen en 'beter haar best moet doen.'
Maar wat is dan jouw oplossing?
...
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:19
Het probleem is dan ook het verschil in libido. Het is in onze maatschappij nogal vaak zo dat een hoog libido of mannelijk libido gezien wordt als normaal en goed en een 'laag' libido, daar moet wat aan gedaan worden.

Sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan seks, daar is niks mis mee en als de vrouw van TO daar zelf ook oké mee is is er geen reden om het te proberen veranderen.

Als je dan geen match bent op dat vlak, dan moet daar toch een oplossing voor komen waar beide partijen blij mee zijn. Het is nogal lullig om te doen alsof het allemaal haar schuld is en ze één of ander koud ijskonijn is, en zij zich vooral maar aan moet passen en 'beter haar best moet doen.'

Door het zogenaamde zin maken en doen alsof (want dat wil TO eigenlijk, dat ze het toneelspel beter speelt) wordt de afkeer van seks alleen maar groter.
Allemachtig lees nou eens terug wat je schrijft. Jij denkt dat de vrouw van TO van het begin af aan een toneelstuk opvoert om haar man (zijnde TO) tevreden en in de relatie te houden. De relatie als één grote leugen, vanaf het begin af aan.

Alsjeblieft zeg dat het niet waar is, òf dat TO zo snel als mogelijk moet gaan scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-06-2020 11:30
Maar wat is dan jouw oplossing?
Dat waar beide partijen vrede mee hebben, dat is niet aan mij. Ofwel TO legt zich erbij neer, ofwel TO zoekt seks buiten de relatie, ofwel de relatie is over. Kan allemaal.
lafolie wijzigde dit bericht op 05-06-2020 11:40
Reden: Typfout
0.72% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:33
Dat waar beide partijen vrede mee hebben, dat is niet aan mij. Ofwel TO legt zich erbij neer, ofwel TO zoekt seks buiten de relatie, ofwel de relatie is open. Kan allemaal.
Ik vraag het aan jou omdat ik -door je schrijven- heel sterk het gevoel krijg dat jij zelf degene bent met een laag libido. Stel dat dat zo zou zijn, stel dat jouw man zijn gerief niet bij jou kan neerleggen, zou je dan oké zijn met zijn buiten de deur acties? Zou je het willen weten?
...
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-06-2020 11:32
Allemachtig lees nou eens terug wat je schrijft. Jij denkt dat de vrouw van TO van het begin af aan een toneelstuk opvoert om haar man (zijnde TO) tevreden en in de relatie te houden. De relatie als één grote leugen, vanaf het begin af aan.

Alsjeblieft zeg dat het niet waar is, òf dat TO zo snel als mogelijk moet gaan scheiden.
Mwah, ik zou niet zeggen dat de hele relatie dan meteen een leugen is. Bovendien is het mijn invulling en interpretatie van wat ik hier lees hè, de gevoelswereld van de vrouw van TO kan heel anders zijn dan hoe het hier geschilderd wordt.

Weten wij veel, misschien is TO wel oer slecht in bed en gaat hij schreeuwen als zij daar over probeert te praten: dat zou dan hier vanuit TO natuurlijk niet gezegd worden.

Overigens is het 'toneelstukje' meer voorkomend dan je denkt en heeft het gros van de mannen dat niet door. Kijk maar naar het hoge aantal hoerenlopers dat beweert dat 'zij er ook echt van genoot'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik heb liever dat we uit elkaar gaan, hij elders neukt, een open huwelijk dan een periodiek toneelstukje op te voeren.

Echt waar. Dat betekent niet dat de liefde er niet is. Dat is enkel een verschil in libido.

(Hypothetische dan, want mijn man zeurt niet ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-06-2020 11:36
Ik vraag het aan jou omdat ik -door je schrijven- heel sterk het gevoel krijg dat jij zelf degene bent met een laag libido. Stel dat dat zo zou zijn, stel dat jouw man zijn gerief niet bij jou kan neerleggen, zou je dan oké zijn met zijn buiten de deur acties? Zou je het willen weten?

Ik heb inderdaad te maken met een laag libido, maar dat heeft te maken met eerdere ervaringen en is ook absoluut niet altijd zo geweest. Ik had eerder nml een vrij hoog libido, ik heb dan ook geen vrede met een laag libido.
Echter ben ik hierdoor wel de 'laag libido' gemeenschap ingerold o.a. door therapie en ben er daar achter gekomen dat er heel veel mensen zijn met een laag libido en het heeft niet altijd een oorzaak. Soms wordt het onnodig geproblemaliseerd. Door hun ben ik deze ervaringen en verhalen te weten gekomen.

Om je vraag te beantwoorden, nee ik zou daar niet mee kunnen leven een daarom heb ik ook geen relatie. Voor de vrouw van TO hoeft dat natuurlijk niet hetzelfde te zijn.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Wat delen jullie verder nog samen? Behalve voordeur, kinderen vrienden.....? Gaan jullie regelmatig samen weg? Of draait alles om de rest? Hebben jullie een zelfde hobby?
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:36
Mwah, ik zou niet zeggen dat de hele relatie dan meteen een leugen is. Bovendien is het mijn invulling en interpretatie van wat ik hier lees hè, de gevoelswereld van de vrouw van TO kan heel anders zijn dan hoe het hier geschilderd wordt.

Weten wij veel, misschien is TO wel oer slecht in bed en gaat hij schreeuwen als zij daar over probeert te praten: dat zou dan hier vanuit TO natuurlijk niet gezegd worden.

Overigens is het 'toneelstukje' meer voorkomend dan je denkt en heeft het gros van de mannen dat niet door. Kijk maar naar het hoge aantal hoerenlopers dat beweert dat 'zij er ook echt van genoot'.
Jawel! Hoe kun je nou in hemelnaam zeggen dat met jouw interpretatie er geen sprake is van een leugen die het hele bestaansrecht van de relatie onderuit haalt.

Misschien ben ik fors minder cynisch dan jij. Over vrouwen, over mannen.
Ik kan er niet bij dat je denkend zoals jij doet, dan daarna gewoon zegt dat je kunt doorgaan met die relatie. Of ermee begonnen kunt zijn in de eerste plaats.
Alle reacties Link kopieren
Je komt samen klaar en gaat dan de hele nacht boos zijn dat ze zo egoistisch is?? Ik zou je verhaal snappen als jij alleen haar laat klaarkomen en jij niet aan je trekken komt, maar dit gaat nergens over.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
05-06-2020 11:51
Je komt samen klaar en gaat dan de hele nacht boos zijn dat ze zo egoistisch is?? Ik zou je verhaal snappen als jij alleen haar laat klaarkomen en jij niet aan je trekken komt, maar dit gaat nergens over.

Nou, als je je wel uitgebreid laat beffen, maar verder niet aan hem zit.. Zou ik andersom ook niet leuk vinden. Maar ik zou me dat ook niet op deze manier laten gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Lafolie (ik quote je niet want je stelt je heel kwetsbaar op, dank daarvoor), bedankt voor je eerlijke antwoord.
Net als jij zou ik niet kunnen leven met buiten de deur gedoe, dat is (vind ik) al lastig genoeg als je het thuis goed hebt, laat staan wanneer dat niet het geval is.

Een laag libido is geen probleem als er geen probleem is. Het probleem ontstaat door het verschil in verlangens en ik ben het met je eens dat dat opgelost dient te worden. Ik denk alleen dat dat bijna nooit op een bevredigende manier kan. Ik denk dan ook dat heel veel relaties hiermee te kampen hebben en dat is ontzettend rot voor alle partijen. Zéker ook voor degenen zonder (veel) seksdrive. Je komt namelijk altijd te kort en dat lijkt me vreselijk.
...
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:19
Het probleem is dan ook het verschil in libido. Het is in onze maatschappij nogal vaak zo dat een hoog libido of mannelijk libido gezien wordt als normaal en goed en een 'laag' libido, daar moet wat aan gedaan worden.

Sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan seks, daar is niks mis mee en als de vrouw van TO daar zelf ook oké mee is is er geen reden om het te proberen veranderen.
er wordt wellicht vanuit gegaan, dat een hoger libido normaler is, dan een lager
Maar het probleem in veel relaties is, dat degene met een hoger libido de pineut is
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Roos.

Het is inderdaad een lastig probleem dat niet zomaar opgelost is, en vooral als er dan ook nog eens jonge kinderen in het spel zijn is het bijna onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.

Maar daar heeft TO natuurlijk nu ook niet zoveel aan... Misschien dat wat begrip ook naar haar toe al wat irritatie weg kan halen (en andersom ook natuurlijk).
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 12:02
er wordt wellicht vanuit gegaan, dat een hoger libido normaler is, dan een lager
Maar het probleem in veel relaties is, dat degene met een hoger libido de pineut is

Dat ben ik persoonlijk niet met je eens.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 12:07
Dat ben ik persoonlijk niet met je eens.
en waarom niet?

als ik elke dag wil neuken en mijn man nooit
en er is geen middenweg mogelijk, dus we doen het nooit, ben ik toch de pineut?
Hoe zie jij het??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 12:09
en waarom niet?

als ik elke dag wil neuken en mijn man nooit
en er is geen middenweg mogelijk, dus we doen het nooit, ben ik toch de pineut?
Hoe zie jij het??

Eens inderdaad. Het zou mooi zijn als je allebei wat water bij de wijn kan doen in een relatie. Degene met een hoog libido met wat minder genoegen nemen en dat dan zonder zeuren en degene met een lager libido toch wat vaker zin maken
lilalinda schreef:
05-06-2020 12:09
en waarom niet?

als ik elke dag wil neuken en mijn man nooit
en er is geen middenweg mogelijk, dus we doen het nooit, ben ik toch de pineut?
Hoe zie jij het??
Dan ga je compleet voorbij aan het gevoel van je partner.
Die partner weet dan heus wel dat jij tekort komt, dat er gefaald wordt, dat hij tekortschiet, dat er iets niet lekker loopt. Etc.

Denk je echt dat een partner met laag libido zich er niet ellendig door voelt? Dat ze het expres doen als pikstraf?
-Lucille- schreef:
05-06-2020 12:19
Dan ga je compleet voorbij aan het gevoel van je partner.
Die partner weet dan heus wel dat jij tekort komt, dat er gefaald wordt, dat hij tekortschiet, dat er iets niet lekker loopt. Etc.

Denk je echt dat een partner met laag libido zich er niet ellendig door voelt? Dat ze het expres doen als pikstraf?
Ik denk inderdaad dat vaak (= niet altijd!) degene met het lage libido het pas een probleem vindt, zodra de ander het een dusdanig probleem gaat vinden dat er wordt vreemdgegaan/gescheiden. Dus als het weinig tot niet neuken écht consequenties gaat krijgen.
Herfstblaadje19 schreef:
05-06-2020 12:22
Ik denk inderdaad dat vaak (= niet altijd!) degene met het lage libido het pas een probleem vindt, zodra de ander het een dusdanig probleem gaat vinden dat er wordt vreemdgegaan/gescheiden. Dus als het weinig tot niet neuken écht consequenties gaat krijgen.
Dat denk ik niet. Zelfs zonder libido herken je de wensen van je partner wel en zie je teleurstelling als het er alweer niet van komt en voel je de ongesproken woorden. Het is ook echt wel de olifant in de kamer voordat er met scheiding gedreigd wordt
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 12:19
Dan ga je compleet voorbij aan het gevoel van je partner.
Die partner weet dan heus wel dat jij tekort komt, dat er gefaald wordt, dat hij tekortschiet, dat er iets niet lekker loopt. Etc.

Denk je echt dat een partner met laag libido zich er niet ellendig door voelt? Dat ze het expres doen als pikstraf?
ik denk dat beiden zich rot voelen
Maar dat 1 van beiden water bij de wijn wil doen en de ander niet
als ik elke dag wil, mijn man elke maand, dan is 1x per week een prima oplossing.

en als ik nooit wel, en hij wel. En ik wil geen water bij de wijn doen, dan moet ik bij mijn man weggaan
lilalinda schreef:
05-06-2020 12:42
ik denk dat beiden zich rot voelen
Maar dat 1 van beiden water bij de wijn wil doen en de ander niet
als ik elke dag wil, mijn man elke maand, dan is 1x per week een prima oplossing.

en als ik nooit wel, en hij wel. En ik wil geen water bij de wijn doen, dan moet ik bij mijn man weggaan
Eens. En als hij vaker wil dan haar, moet hij bij haar weg gaan. Echt vertrekken.
En niet er niet mee dreigen om vaker te mogen.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 12:50
Eens. En als hij vaker wil dan haar, moet hij bij haar weg gaan. Echt vertrekken.
En niet er niet mee dreigen om vaker te mogen.
Ja. Uit het niks. Vertrekken. Doei.
Ook niet uitleggen, niet tijdens de relatie en niet erna.
babbeleo schreef:
05-06-2020 12:53
Ja. Uit het niks. Vertrekken. Doei.
Ook niet uitleggen, niet tijdens de relatie en niet erna.
Dat zeg ik niet. Je kunt er toch ook over spreken zonder dat het scheiden erbij betrekt? Toch?

Gewoon wensen uitspreken zonder dreigement. Of is dat raar? :wtf:
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 13:01
Dat zeg ik niet. Je kunt er toch ook over spreken zonder dat het scheiden erbij betrekt? Toch?

Gewoon wensen uitspreken zonder dreigement. Of is dat raar? :wtf:
Ok, eerst er over spreken. Niet vertellen dat het een breekpunt is.
En dàn uit het niks vertrekken. Doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven