vraag over spiraaltje

21-12-2011 20:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil graag een spiraaltje laten plaatsen.

Mijn vraag:

Is het mogelijk dat tijdens diepe harde peneratie, het spiraaltje dieper erin kan worden gestoten?

zoiets moet ik natuurlijk niet hebben als dat het geval is
Hallo!

Ik denk dat ie er dan via de mond weer uit gaat. Geeft niks, dan doe je hem daarna weer terug.
Een spiraaltje wordt in je baarmoeder geplaatst.

Zelfs bij harde, diepe penetratie komt je partner niet zo ver dat hij in je baarmoeder stoot.
Is ook onmogelijk aangezien je baarmoedermond gesloten is.
ooops, okay :-) dan weet ik voldoende!

bedankt voor de reacties, just want to be sure
Kijk wel uit als je net bevallen bent. Bij mij is ie er door de baarmoederwand weer uit gefloept. Oeps. Operatie en gedoe. Maar nu toch gewoon weer aan het spiraal.
Als het draadje in je keel gaat kriebelen zit ie te hoog hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:mamalinus schreef op 21 december 2011 @ 20:42:

Kijk wel uit als je net bevallen bent. Bij mij is ie er door de baarmoederwand weer uit gefloept. Oeps. Operatie en gedoe. Maar nu toch gewoon weer aan het spiraal.oohh ik heb geen kind dus dat zit wel goed dan
Laat de touwtjes niet te lang maar zeker niet te kort afknippen. Te korte touwtjes kunnen tot hele vervelende wondjes op de eikel van je vriend lijden en te lang ach dat spreekt voor zich.
idd, te korte touwtjes gaan prikken!!!!
ooh ok dan vraag ik wel of ze het middel wille knippe haha
Iemand hier toevallig ook ervaring met het vervangen van de Mirena? Ik 'mag' in januari na 5 jaar mijn eerste Mirena laten vervangen en ben hiervoor doorgestuurd naar de gyn., aangezien de huisarts dit niet meer vergoed krijgt of zo.

Bij het plaatsen vond ik het een vervelend gevoel, maar niet al te pijnlijk, wel een dag zeurderige buikpijn gehad, maar verder nooit een centje pijn en nooit ongesteld. Ideaal dus. Maar nu het vervangen, ik zie er gek genoeg wel een beetje tegenop. Wie heeft hier (positieve of negatieve) ervaring mee?? Ben benieuwd!
ik heb hele goede ervaringen met de Mirena, het was wel even: au, maar daarna was het over. Gelijk daarna op de fiets gestapt en naar huis gegaan.
Ik heb ervaring met het verwisselen! Verwijderen was echt zo gedaan, daarna gelijk de nieuwe er in.
Pfff, goed nieuws dus, bedankt dames!
Ik hoorde ook dat het niet uit maakt of je de touwtjes nog wel of niet voelt. Hij kan in principe geen kant op.
Juist als het touwtje te lang is, kan je vriend hem voelen. Natuurlijk niet als de touwtjes te kort geknipt zijn, maar dat lijkt me nogal logisch.
quote:mamalinus schreef op 28 december 2011 @ 14:46:

Ik hoorde ook dat het niet uit maakt of je de touwtjes nog wel of niet voelt. Hij kan in principe geen kant op.Dat klopt helemaal niet. Een mirena kan door de baarmoederwand in je buik terecht komen. Resultaat: operatie om hem er uit te halen.

Of hij kan er via de baarmoedermond uit komen. Is mij pas gebeurd. Resultaat: weg mirena en een hevige bloeding.
quote:nokiafan schreef op 28 december 2011 @ 14:53:

Juist als het touwtje te lang is, kan je vriend hem voelen. Natuurlijk niet als de touwtjes te kort geknipt zijn, maar dat lijkt me nogal logisch.Nee, is niet logisch. Als de touwtjes te kort afgeknipt zijn kunnen ze zich niet om de baarmoedermond vouwen. Ze steken als het waren uit de baarmoedermond waardoor de puntjes dus kunnen prikken.
Hé Yvonne, Bij mij is de mirena door de baarmoederwand in de buik terecht gekomen. Dus was wat voorzichtig met het zetten van een volgende. Toch gedaan. De huisarts vertelde dat het niet meer nodig is om te voelen of het touwtje er nog wel zit. Hij kan geen kant op. Ach de één zegt dit de ander dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven