Vriendje lief is niet open

06-07-2020 06:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, ik ben 22 jaar oud en ik heb net een nieuwe relatie. We date al zo'n 7 maanden na dat we elkaar in de kroeg hebben ontmoet en nu hebben we officieeel 1 maandje een relatie. Maar het is niet wat ik van een relatie verwacht. En wat ik van mijn vorige relatie van 3 jaar gewend ben.

Mijn huidige vriend is echt een lieverd, en heel erg loyaal. Kan er goede gesprekken mee hebben en we lachen veel. Maar mijn vriend is niet open in bepaalde dingen en daardoor sluit ik mij ook weer op in mijn eigen wereldje. Praat niet graag over bepaalde dingen en gevoelens en daardoor heb ik het zelfde. Is erg veel met vrienden bezig en daardoor krijg ik het gevoel dat ik een bijzaak ben, terwijl mijn vorige vriend mij zo veel mogelijk wilde zien. Ik vind het belangrijk om ieder een eigen leven te hebben. Maar zo als ik het nu zie is het meer als ik nog tijd over heb dan spreken wij af.

Met appjes is het vaak dat ik een uur moet wachten, niet vertellen waar hij is of mij niet even slaaplekker wenst en niks meer van zich laat horen. Ik weet niet hoe dit in zijn vorige relatie ging omdat hij er zelf nooit over praat. Ik heb echt het idee dat hij zo is en ik vind het lastig om hier mee om te gaan. Maar ik wil hem niet kwijt omdat hij verder erg leuk is en een goede jongen is.

Graag hoor ik wat andere hier van vinden en of zei tips hebben.

Groet,
Sasie
Alle reacties Link kopieren
Hij doet dit fout en dat fout en het is niet goed en het deugt niet maar hij is wel heel lief en je wil m niet kwijt.

Wat denk je zelf?
Accepteren dan maar hè, hij gaat het echt niet op jouw manier doen.

Of toch zoeken naar een knul die wel tijd voor je heeft en met je wil praten. Ze bestaan hoor!
...
En dit staat bij seks omdat het eigenlijk daar om draait?
Alle reacties Link kopieren
Je verwachtingen zijn wel heel erg hoog, en hij voldoet daar dus niet aan.

Stel je verwachting bij, of zoek die aanbidder die wel aan je verwachtingen doet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Een uur "wachten" op een appje. Het gore lef!
...
Alle reacties Link kopieren
Iedere relatie is anders. In iedere nieuwe relatie zoek je weer andere compromissen wat jullie normen en waarden betreft. Hem vergelijken met 'wat je gewend bent' is niet zo fair. Zoek samen naar waar jullie je prettig bij voelen in contact met elkaar zonder hem aan de lat van je vorige vriend te leggen. Hoe je vriend is en doet is niet objectief raar, hij is gewoon een ander mens en iets meer gesteld op zijn eigen autonomie. Dat kan ook een positieve leerervaring voor jou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan beter iets beginnen met een chatbot.

(en dat is niet deze persoon:)

Afbeelding
anoniem_6428789dcd711 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 08:58
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al het gevoel hebt dat je zware concessies moet doen. Misschien kan je hem aanhouden als bijzaak totdat je wat gevonden hebt dat beter bij je past. Als je alleen maar gelukkig bent als je vriend spontaan het gedrag vertoont waar jij je fijn bij voelt dat zou ik hem meteen dumpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-07-2020 08:58
Misschien kan je hem aanhouden als bijzaak
Met een beetje fatsoen en respect voor andermans gevoelens doe je dit niet.
Alle reacties Link kopieren
weet hij dat jullie een relatie hebben?
hebben jullie besproken wat jullie verwachtingen zijn mbt relaties?
dit topic hoort op de relatiepijler
Zo diep is die liefde dus niet als je op zoveel slakken zout legt.
Weet hij dat de laatste maand jullie relatie anders is dan de 6 maanden ervoor? Had hij enig idee wat jij verwachtte van hem bij de wijziging van jullie relatiestatus? In hoeverre heb jij dat wel open aan hem verteld?
Alle reacties Link kopieren
Of je accepteert het zoals het is, of maak er een einde aan. Als je nu beiden al zo anders in een prille relatie staat is het misschien slimmer om los van elkaar verder te gaan.

Vriendje lief staat in je titel, maar uit het verhaal blijkt weinig echt leuk.
Dus jouw vriend heeft een leven naast jullie relatie. En zit dus niet continue met zijn telefoon in de hand te wachten tot jij aandacht nodig hebt van hem? Tsjonge?

En waar wil hij dan niet over praten?

Dat hij niet altijd wil vertellen waar hij is, is dat een reactie op dat jij het altijd wil weten misschien? Zou het kunnen dat jij hem een beetje verstikt met jouw gedrag?

Praat daar eens samen over.
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
06-07-2020 09:39
Of je accepteert het zoals het is, of maak er een einde aan.
eerst even bespreken lijkt me beter hoor
Iedere relatie is anders, iedere persoon is anders. Je ex is een ander persoon dan je vriendje. Je kunt niet verwachten dat je vriendje zomaar doet wat je ex ook altijd deed. Jij denkt misschien dat in iedere relatie je altijd direct op een appje antwoordt, en dat niemand gaat slapen zonder een welterustenappje naar zijn/haar partner. En in de eerste maand van een relatie legt niet iedereen direct al zijn gevoelens en onzekerheden op tafel. Wat voor dingen wil hij niet over praten waarvan jij vindt dat hij er wel over moet praten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op sommige gebieden je verwachtingen wel erg hoog. Jullie hebben pas een maand een relatie. Geef het even de kans om te groeien, zeg. Een uur wachten op een appje. Is dat echt verschrikkelijk belangrijk? Geen welterusten appje. Idem, je bent toch geen klein kind dat niet kan slapen zonder een laatste aai over de bol? Zijn dat echt dealbreakers? En waarom dan?
Dat hij een sociaal leven wil naast jou, dat lijkt me vrij logisch. Moet hij nu hij een maand een relatie heeft met jou alles laten vallen?
Stel je eigen verwachtingen een beetje bij en praat over een compromis. Dat hij moeilijk open is over gevoelens maakt nog niet dat jij geen dingen ter sprake kunt brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens bij jezelf nagaan waarom je zo onzeker bent over de relatie. Een uur 'wachten' op een app? Waarom verwacht je direct antwoord? Hij heeft een eigen leven naast de relatie, en dat is juist gezond. Zoals ik het lees hang jij heel erg aan hem en krijg je het liefst elk uur een bevestiging dat hij jou echt leuk vind. Waarom?

Als je wilt weten waarom hij de dingen doet zoals hij ze doet, zul je uiteindelijk toch met hem moeten praten. En 'hij praat niet graag over bepaalde dingen en gevoelens en daardoor heb ik het zelfde' is geen excuus om niet over dit soort dingen te praten. Open het gesprek, maar houd het bij jezelf. Ga hem niet lopen claimen, dan jaag je hem alleen maar weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, je hebt wel heel veel aandacht direct op afroep nodig TO. De meeste mensen hebben enige vrijheid en privacy nodig, ook in een relatie. Anders voelen ze zich gevangen in de relatie en worden onuitstaanbaar.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje in dezelfde situatie zoals jij gezeten. Ik had een hele hechte relatie, we konden alles delen, alles was fijn. Maar helaas ging ‘ie vreemd, dus dat ging kapot.

Daarna kreeg ik een ander vriendje, eigenlijk precies zoals jij beschrijft en ik had er net zoals jij erg veel moeite mee, heel oppervlakkige relatie. Over ‘diepe’ dingen werd bijna niet gepraat. Echt connectie was er niet. Hij vond praten er moeilijk (zijn woorden) Al probeerde ik vaak over dingen te praten, dingen los te peuteren, dingen samen te delen, het lukte me niet. En dat heb in zo’n 1,5 jaar geprobeerd.. heeft me enorm gefrustreerd.
En ook zoals jij beschrijft, je komt een beetje op de tweede plek voor je gevoel.

Ik vond hem ook lief, hoor. Hij zou alles voor me doen en konden het ook gezellig hebben. Ik geloofde in zijn goede karakter en ik geloofde ook dat hij ook graag een hechte band met mij op wilde bouwen. Maar het ging gewoon niet meer voor mijn gevoel. Ik wou graag een hechte band, een connectie. Exht het ‘samen’. Dus dat ging ook kapot.

Ik heb nu een relatie met iemand die ontzettend moeilijk is in omgang, even kort uitgelegd. We zijn twee tegenpolen met hele sterke karakters en dat botst enorm. Nu 1 jaar ongeveer.
Maar ik heb wel geleerd dat in deze relatie onze band hecht is geworden met de tijd. En ik weet nu een beetje hoe hij in elkaar steekt en hij weet hoe ik in elkaar steek, dat spelen we op elkaar in. Je leert pas iemand kennen na een lange periode.

Je moet je beseffen dat iedereen anders is, andere opvoeding, gewoontes, andere kijk op dingen dan jij, dingen die we mee gemaakt hebben.. soms moet je de kijk van iemand leren zien. En dat is soms erg moeilijk.

Maar mijn boodschap: put er niet te lang te veel energie in. Als het er niet is dan is het er niet. Misschien een leuke lieve jongen, maar zoals je beschrijft lijkt het een beetje een oppervlakkige vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Goh, het klinkt net of je een relatie hebt gekregen met mijn ex!

Zo'n 6 jaar mee samen geweest, laatste jaren begonnen steeds meer zaken me te irriteren. Kon geweldig met hem praten, we konden lachen, alles met elkaar delen.
Echter zag hij zijn vrienden liever dan mij, moest en zou hij minstens 5 keer per week naar de sportschool en zag hij ergens tussendoor wel of hij op zondagmiddag tijd voor me kon vrij maken. Appjes werden zeer laat beantwoord of heel erg droog, ik had niet meer het gevoel dat hij mij serieus nam en mij waardeerde.

Was heel laks, onverantwoordelijk .. dus na een tijdje zag ik in dat dit niet de man ging zijn met wie ik een gezin zou willen stichten, samen een huis kopen etc.

Soms kun je dingen beter snel beëindigen, voordat je te gehecht raakt en 6 jaar verder bent.. ;-)

Je veranderd iemand van 22 niet zo maar, is mij ook niet gelukt helaas.. iemand is nu eenmaal zoals hij/zij is.

Succes! Volg je hart.


P.S. Mocht je willen sparren over e.e.a dan hou ik me aanbevolen, je verhaal komt me heeeel erg bekend voor.. ;-)
roos1998 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 12:13
Reden: Toevoeging
5.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roos1998 schreef:
06-07-2020 12:07
Goh, het klinkt net of je een relatie hebt gekregen met mijn ex!

Zo'n 6 jaar mee samen geweest, laatste jaren begonnen steeds meer zaken me te irriteren. Kon geweldig met hem praten, we konden lachen, alles met elkaar delen.
Echter zag hij zijn vrienden liever dan mij, moest en zou hij minstens 5 keer per week naar de sportschool en zag hij ergens tussendoor wel of hij op zondagmiddag tijd voor me kon vrij maken. Appjes werden zeer laat beantwoord of heel erg droog, ik had niet meer het gevoel dat hij mij serieus nam en mij waardeerde.

Was heel laks, onverantwoordelijk .. dus na een tijdje zag ik in dat dit niet de man ging zijn met wie ik een gezin zou willen stichten, samen een huis kopen etc.

Soms kun je dingen beter snel beëindigen, voordat je te gehecht raakt en 6 jaar verder bent.. ;-)

Je veranderd iemand van 22 niet zo maar, is mij ook niet gelukt helaas.. iemand is nu eenmaal zoals hij/zij is.

Succes! Volg je hart.


P.S. Mocht je willen sparren over e.e.a dan hou ik me aanbevolen, je verhaal komt me heeeel erg bekend voor.. ;-)



Je kunt een relatie van 6 jaar niet vergelijken met een relatie van 1 maand (en 7 maanden contact).
Het gaat er trouwens ook niet om dat je de ander wilt/moet veranderen, maar dat je soms ook naar jezelf durft te kijken. Ik zeg niet dat dit in jouw geval ook zo is geweest, want het klinkt zeker niet leuk. Maar TO komt wel heel onzeker over, zeker omdat de relatie nog zo pril is.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-07-2020 13:43
Je kunt een relatie van 6 jaar niet vergelijken met een relatie van 1 maand (en 7 maanden contact).
Het gaat er trouwens ook niet om dat je de ander wilt/moet veranderen, maar dat je soms ook naar jezelf durft te kijken. Ik zeg niet dat dit in jouw geval ook zo is geweest, want het klinkt zeker niet leuk. Maar TO komt wel heel onzeker over, zeker omdat de relatie nog zo pril is.
Heb je zeker gelijk in, ik doelde er eigenlijk op dat ik het veel te lang zo heb laten doorgaan, als ik dat niet gedaan zou hebben dan waren we denk ik ook niet zo lang samen geweest. En ik heb absoluut naar mezelf gekeken, ik denk dat dat ook de reden is dat we uiteindelijk nog zo lang bij elkaar zijn geweest, omdat ik in het begin dacht dat dit aan mijn eigen 'onzekerheden' lag (we waren 14 toen onze relatie begon, hij was mijn eerste vriendje) en ik dus heel veel heb proberen goed te praten of mezelf heb proberen te schikken naar zijn tijd en interesse voor mij.

En de hoofdreden is zeker niet iemand willen/moeten veranderen, ik probeer er alleen mee aan te geven dat TO denk ik niet hoeft te verwachten dat haar huidige vriend hierin iets aan kan/wil passen. Misschien omdat hij simpelweg al jaren zo is en dit voor hem wellicht een normale omgang met mensen is, omdat hij niet beter weet?

Maar dan vraag ik me af, je hebt 7 maanden gedatet, was hij toen ook al zo via whatsapp, geen tijd voor haar maar wel voor zijn vrienden, etc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven