Waarom is dit zo ingewikkeld

15-04-2021 10:14 75 berichten
Ha,

Ik woon nog niet zo lang in Nederland en ik ben niet toe aan een vaste relatie. Ik ben hele dagen alleen thuis aan het werk en mis het om een knuffelbuddy te hebben. Zelfs via dating apps lukt het me niet dat te vinden. Mannen willen graag óf date 1 al gelijk seks (ik moet altijd even wennen aan iemand en heb minimaal 2 of 3 dates nodig) of ze willen een serieuze relatie. Dates regelen gaat ook moeilijk, ik heb de afgelopen maanden 2 dates gehad met iemand en dat was het.. Als ik initiatief neem knappen mannen al af lijkt het.

Ik weet niet wat ik fout doe, ik ben gewoon een heel normale vrouw met een heel normaal gemiddeld uiterlijk volgens mij. Is dit iets wat iedereen overkomt of moet ik een andere aanpak gaan overwegen? Ik merk dat ik het gewoon frustrerend vind, ik heb al een half jaar geen knuffel gehad.

Ik houd me verder overigens volledig aan de coronamaatregelen, niet in de laatste plaats omdat ik eigenlijk amper kennissen of vrienden heb hier.. Ik voel me vooral erg alleen.

PS dit is geen oproep, er zullen vast mannen zijn die me nu een pb gaan sturen, ik reageer daar via dit forum sowieso niet op.
Alle reacties Link kopieren
wat is voor jou een "knuffelbuddy"?
lilalinda schreef:
15-04-2021 10:16
wat is voor jou een "knuffelbuddy"?
Een friend with benefits
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
15-04-2021 10:17
Een friend with benefits

Dan zul je eerst ‘friends’ moeten worden.
Hoe heb je het in je datingprofiel gezet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
15-04-2021 10:17
Een friend with benefits
ah, dat is neuken, niet knuffelen! :)

daar kan het dus al fout gaan
Alle reacties Link kopieren
Het vinden van een partner is gewoon heel lastig. Ook als je puur wilt knuffelen (met of zonder sex) moet je maar net iemand vinden die ook precies dat kader prettig vindt en bij je past. Dus nee het ligt niet aan jou denk ik
lilalinda schreef:
15-04-2021 10:26
ah, dat is neuken, niet knuffelen! :)

daar kan het dus al fout gaan
haha ja dat klopt! Maar ik ben redelijk onervaren, en wil me eerst echt op mijn gemak voelen bij iemand.

Het probleem is niet echt dat mensen niet begrijpen wat ik bedoel met 'knuffelbuddy', maar eerder dat niemand echt de moeite wil doen om eerst even twee dates 'af te tasten'. En uberhaupt om dates te krijgen, dat lukt me haast niet. Terwijl ik toch best open en duidelijk ben over mijn intenties. Meestal willen mannen niet eens daten als ze geen garantie hebben op seks de 1e date. Terwijl dat hetgeen is waar ik me dan niet goed bij voel.

Dit hele dategebeuren is helemaal nieuw voor mij. Ik kom uit een lange relatie (enige partner ook) waar ik behoorlijk onder de duim zat ( vrij heftige situatie zelfs) en ik ben nu in Nederland opnieuw gestart. Corona helpt niet echt ook. Ik wil me gewoon vrij voelen, maar ik moet ook even het vertrouwen in mensen terug krijgen. Seks meteen kan ik om mede die reden dan ook niet.

Er staat in mijn dateprofiel: just enjoying life, not looking for marriage ;)

Dat zou duidelijk genoeg moeten zijn. En ik geef het ook wel aan in gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
15-04-2021 10:39

Het probleem is niet echt dat mensen niet begrijpen wat ik bedoel met 'knuffelbuddy', maar eerder dat niemand echt de moeite wil doen om eerst even twee dates 'af te tasten'. En uberhaupt om dates te krijgen, dat lukt me haast niet. Terwijl ik toch best open en duidelijk ben over mijn intenties. Meestal willen mannen niet eens daten als ze geen garantie hebben op seks de 1e date. Terwijl dat hetgeen is waar ik me dan niet goed bij voel.


Er staat in mijn dateprofiel: just enjoying life, not looking for marriage ;)

en toch, kan het nog duidelijker. Iets als:
ik zoek iemand voor lichamelijk plezier, maar het moet natuurlijk wel klikken.

En in de mail leg je dan uit wat je zoekt, en ook dat je de eerste date geen seks wil, maar daar wel naar toe wil groeien, in 2 a 3 dates

Corona is niet handig, gewoon iemand opscharrelen in de kroeg gaat eenvoudiger. Dan kun je het even aan elkaar 'snuffelen' en even kletsen al in dat café gehad hebben en dat sla je die eerste date over en wissel je alleen nummers uit, als je seks ziet zitten.
Het lijkt alsof je geen relatie wil maar wel seks wil en toch het relationele deel daarvan leidend laat zijn. Zodat als iemand seks met je wil, je daar niet aan toe komt omdat hij niet door de relationele keuring komt van de relatie die je niet wil. En hij komt niet door die keuring omdat hij seks wil.

Ik denk dat het wat dat betreft inderdaad best lastig is om daar de juiste balans in te vinden. Als single vrouw vriendschappen aan gaan met een single man, waar mogelijk meer uit volgt maar geen relatie, is al een lastig aspect op zichzelf.

Dus ik snap denk ik wel wat je wil. Maar ik snap ook dat wat je wil inderdaad heel ingewikkeld is. Dat ligt niet aan jou maar wel aan wat jij wil. En dat is denk ik voor heel veel anderen ook ingewikkeld als die datzelfde willen.
-Shifty- schreef:
15-04-2021 10:46
Het lijkt alsof je geen relatie wil maar wel seks wil en toch het relationele deel daarvan leidend laat zijn. Zodat als iemand seks met je wil, je daar niet aan toe komt omdat hij niet door de relationele keuring komt van de relatie die je niet wil. En hij komt niet door die keuring omdat hij seks wil.

Ik denk dat het wat dat betreft inderdaad best lastig is om daar de juiste balans in te vinden. Als single vrouw vriendschappen aan gaan met een single man, waar mogelijk meer uit volgt maar geen relatie, is al een lastig aspect op zichzelf.

Dus ik snap denk ik wel wat je wil. Maar ik snap ook dat wat je wil inderdaad heel ingewikkeld is. Dat ligt niet aan jou maar wel aan wat jij wil. En dat is denk ik voor heel veel anderen ook ingewikkeld als die datzelfde willen.
Nja 'relationeel' is misschien wel wat veel gezegd hoor. Ik wil me vooral op m'n gemak voelen bij iemand, ik hoef er niet bepaald mijn diepste zieleroerselen mee te delen.
lilalinda schreef:
15-04-2021 10:43
en toch, kan het nog duidelijker. Iets als:
ik zoek iemand voor lichamelijk plezier, maar het moet natuurlijk wel klikken.

En in de mail leg je dan uit wat je zoekt, en ook dat je de eerste date geen seks wil, maar daar wel naar toe wil groeien, in 2 a 3 dates

Corona is niet handig, gewoon iemand opscharrelen in de kroeg gaat eenvoudiger. Dan kun je het even aan elkaar 'snuffelen' en even kletsen al in dat café gehad hebben en dat sla je die eerste date over en wissel je alleen nummers uit, als je seks ziet zitten.
ik vind het lastig om dat zo direct te benoemen eigenlijk, maar misschien heb je wel gelijk.

Ja de kroeg, dat was fijn geweest! Ik denk dat het wel nog even duurt voordat we dat weer kunnen doen zoals 'vroeger'
Maar het is vooral het feit dat ik überhaupt geen dates krijg. Dan wordt het wel heel lastig om een fwb te regelen. Gewoon gezellig een rondje wandelen of koffie halen, daar lijken mensen al geen zin in te hebben. Is natuurlijk wel minder praktisch dan even naar een café en een drankje doen en weer op huis aan als het niet bevalt..
Waarom moet het een man zijn? Zoek gewoon open en eerlijk iemand (m/v) voor knuffels zonder seks. Daar zou in coronatijd wel een meer vraag naar kunnen bestaan dan je denkt.
Als in die behoefte voorzien is, kun je op je gemak op zoek naar iemand voor seks en/of een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Om Friends with Benefits te worden moet je eerst friends zijn, dus ik snap je wel.
Benoem het duidelijk in je profiel.

ik ben op zoek naar een FWB, voor we de benefits gaan benutten wil ik graag eerst een date of 2/3 contact hebben om elkaar wat te leren kennen en op ons gemak te raken. Geen relatie, wel een klik.
Zit je alleen op Tinder? Ik vind Tinder vaak ook dramatisch. Heb heel veel matches, maar echt afspreken is altijd een gedoe.
Wellicht oriënteren op andere dating app/site? Happn al geprobeerd?
bobobobo schreef:
15-04-2021 11:08
Nja 'relationeel' is misschien wel wat veel gezegd hoor. Ik wil me vooral op m'n gemak voelen bij iemand, ik hoef er niet bepaald mijn diepste zieleroerselen mee te delen.

Met het 'relationele aspect' bedoel ik ook dat; niet dat je over trouwen begint.

Maar zie je wel de tegenstelling die ik beschrijf? En dat het dus niet aan jou ligt maar wel aan de vorm die je kiest/zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind overigens dat je je verdomd goed uitdrukt voor iemand die nog niet zo lang in Nederland is.
'Just enjoying life, not looking for marriage' en 'fwb' betekenen allemaal dat je voor de seks wil daten. En de meeste mannen zullen dan ook met jouw willen daten om seks mee te hebben. Niet om te wandelen en koffie te drinken.

En mannen die wel graag willen wandelen en koffiedrinken zijn doorgaans gericht op relaties. En willen dan niet met iemand daten die dat uitsluit.

Ik denk dat je dus moet werken aan je dating-profiel. Daar zal sterker in naar voren moeten komen dat je graag allereerst vriendschappelijk wil daten zonder dat een relatie of seks daarvan het doel is, maar ook niet uitgesloten is.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
15-04-2021 11:40
Ik denk dat je dus moet werken aan je dating-profiel. Daar zal sterker in naar voren moeten komen dat je graag allereerst vriendschappelijk wil daten zonder dat een relatie of seks daarvan het doel is, maar ook niet uitgesloten is.
Zoals ik het begrijp is een relatie uitgesloten, en seks op een eerste date. Maar is bij een klik seks na 2 à 3 dates wel gewenst.
Dus ze zoekt iemand voor vriendschappelijk contact waarin ze minstens 2 dates de tijd krijgt om haar op haar gemak te voelen voor seks. Niet?
kastella schreef:
15-04-2021 11:40
Ik vind overigens dat je je verdomd goed uitdrukt voor iemand die nog niet zo lang in Nederland is.
Ik ben half Nederlands en wel opgegroeid met de taal ;)
madamzonderm schreef:
15-04-2021 11:54
Zoals ik het begrijp is een relatie uitgesloten, en seks op een eerste date. Maar is bij een klik seks na 2 à 3 dates wel gewenst.
Dus ze zoekt iemand voor vriendschappelijk contact waarin ze minstens 2 dates de tijd krijgt om haar op haar gemak te voelen voor seks. Niet?
Precies dat!

En na dat aangeven heb ik vaker de reactie gehad: ja je weet binnen een kwartier toch ook wel of je seks kan hebben? Ik ga niet eerst twee keer koffie lopen drinken.

Maar bij mij heeft het nu even tijd nodig, ik heb slechte ervaringen en ik wil me rustig weer open stellen.
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
15-04-2021 11:55
Precies dat!
:high5: 8-)
bobobobo schreef:
15-04-2021 11:55
En na dat aangeven heb ik vaker de reactie gehad: ja je weet binnen een kwartier toch ook wel of je seks kan hebben? Ik ga niet eerst twee keer koffie lopen drinken.

Maar bij mij heeft het nu even tijd nodig, ik heb slechte ervaringen en ik wil me rustig weer open stellen.
Rare reactie van hen. Discussie voeren over iemands grens.
Zoiets is niet alleen jou grens fwiw.
madamzonderm schreef:
15-04-2021 12:03
:high5: 8-)

Rare reactie van hen. Discussie voeren over iemands grens.
Zoiets is niet alleen jou grens fwiw.
Thanks, ik ging daardoor ook wel even aan mezelf twijfelen. :)

Dank jullie allemaal trouwens voor het meedenken, helpt me enorm!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens sites als second love of secret flirt geprobeerd? Op deze sites staan niet enkel vreemdgangers, ook best veel mensen in een open relatie of single maar niet zoekend naar een relatie.

Ik heb jarenlang via deze sites gedate en wat jij omschrijft herken ik helemaal niet! Ik was bijzonder duidelijk in mijn profiel dus men wist bij het lezen meteen wat de bedoeling was.

Ik denk echt dat jij niet duidelijk genoeg bent. Als jij eerst wil kennismaken dan geef je dat aan: "een wandeling in een stukje natuur om de wederzijdse klik te onderzoeken" bv.
En als je de tweede date nog steeds platonisch wil houden dan kun je dat prima tijdens de 2e date vertellen: "ik vind je tof maar ik zou toch graag nog een keer koffie drinken/iets eten/ een filmpje kijken.

Wees duidelijk. Dan krijg je waarschijnlijk wat je wenst.
...
Thanks voor je aanvulling Roos! Ik ga duidelijker zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven