Seks
alle pijlers
Wie houdt er niet van tongzoenen?
vrijdag 21 december 2007 om 12:22
Heb sinds enkele weken een nieuwe vriend, hij is lief, attent, hij houdt van vrijen en knuffelen, maar tongzoenen, daar vindt hij niks aan... Ik heb geprobeerd om er met hem over te praten en gevraagd hoe dat eigenlijk komt, en zijn antwoord is dat hij gewoon meer van andere dingen houdt...
Nu vraag ik me af, zijn er nog meer mensen die niet van tongzoenen houden (ben zélf nog nooit zo iemand tegengekomen (en ben toch niet meer van de 'jongsten', ben in de veertig ) en heb het ook nog nooit gehoord tijdens gesprekken met vriendinnen enzo.
Graag had ik gehoord wat jullie ervan afweten!
Nu vraag ik me af, zijn er nog meer mensen die niet van tongzoenen houden (ben zélf nog nooit zo iemand tegengekomen (en ben toch niet meer van de 'jongsten', ben in de veertig ) en heb het ook nog nooit gehoord tijdens gesprekken met vriendinnen enzo.
Graag had ik gehoord wat jullie ervan afweten!
vrijdag 21 december 2007 om 12:24
vrijdag 21 december 2007 om 12:31
Nee hij heeft bij mijn weten geen last van tandproblemen... en ja ik vind zoenen ook heerlijk... en mis het erg!
Hij komt uit een erg lange relatie, waar zijn ex in het geheel niet van sex en aanraken en alles wat er mee te maken heeft, hield. Dus op dat vlak is hij eigenlijk jaren 'verwaarloosd' geweest... Misschien heeft dàt er wel mee te maken.
Hij komt uit een erg lange relatie, waar zijn ex in het geheel niet van sex en aanraken en alles wat er mee te maken heeft, hield. Dus op dat vlak is hij eigenlijk jaren 'verwaarloosd' geweest... Misschien heeft dàt er wel mee te maken.
vrijdag 21 december 2007 om 12:33
vrijdag 21 december 2007 om 12:51
Hoe meer reacties, hoe liever! En ik vind het geen lullige vraag hoor!
Voor zover ik weet heb ik zelf geen tandproblemen en heb nog nooit (van mijn kinderen of andere dichtbij-mensen) een opmerking gehad dat mijn mond niet zo fris zou ruiken...
Zal hem voor de zekerheid eens de vraag stellen - haha! Heb toch zin om er nog eens een gesprek met hem over te hebben, want ik vind zoenen heel fijn en mis het érg! Dat heb ik trouwens al aangegeven, en rechtaf gevraagd of hij het erg zou vinden indien we toch soms af en toe eens zouden zoenen...
Daar had hij geen probleem mee zei hij, maar toch neemt hij geen initiatief, en ik vind dat het van hém moet komen, zoniet zou ik het gevoel hebben dat het tegen zijn zin is, en tja... alles wat met sex te maken heeft, moet van zelf komen, geen dwang...
Voor zover ik weet heb ik zelf geen tandproblemen en heb nog nooit (van mijn kinderen of andere dichtbij-mensen) een opmerking gehad dat mijn mond niet zo fris zou ruiken...
Zal hem voor de zekerheid eens de vraag stellen - haha! Heb toch zin om er nog eens een gesprek met hem over te hebben, want ik vind zoenen heel fijn en mis het érg! Dat heb ik trouwens al aangegeven, en rechtaf gevraagd of hij het erg zou vinden indien we toch soms af en toe eens zouden zoenen...
Daar had hij geen probleem mee zei hij, maar toch neemt hij geen initiatief, en ik vind dat het van hém moet komen, zoniet zou ik het gevoel hebben dat het tegen zijn zin is, en tja... alles wat met sex te maken heeft, moet van zelf komen, geen dwang...
vrijdag 21 december 2007 om 13:05
Mijn vriend houdt ook niet zo heel erg van zoenen..Verder is hij vreselijk lichamelijk, maar zoenen..het doet hem niet zoveel. We zoenen wel af en toe en ik vind het heerlijk, maar echt missen doe ik het niet meer. In het begin wel , maar ik heb me erbij neegelegd dat hij al het andere zo vréselijk goed en lekker doet dat dat het niet-zoenen wel goedmaakt..
vrijdag 21 december 2007 om 13:25
Mijn ex hield ook niet zo van tongzoenen. Terwijl hij verder wel heel knuffelig en vrijerig was (en zoenerig ook, maar dus zonder tong). Maar hij vond het gewoon niet zo belangrijk. In het begin miste ik het wel, maar het went. Zolang er maar andere tekenen van genegenheid zijn. En áls er dan wel gezoend werd, was het extra speciaal.
vrijdag 21 december 2007 om 14:07
vrijdag 21 december 2007 om 15:47
Ik hou wel van kussen, maar met tongzoenen heb ik ook niet zoveel...
Verder wel knuffelen en kusjes geven enzo... maar tongzoenen ..neuh.. pas toen ik dit topic las ging ik er pas over nadenken eigenlijk!! Ik mis het niet, zal het es aan vriend vragen!!
En ook hier geen tandproblemen, mondgeuren of andere ongemakken...
Verder wel knuffelen en kusjes geven enzo... maar tongzoenen ..neuh.. pas toen ik dit topic las ging ik er pas over nadenken eigenlijk!! Ik mis het niet, zal het es aan vriend vragen!!
En ook hier geen tandproblemen, mondgeuren of andere ongemakken...
vrijdag 21 december 2007 om 16:01
Zoenen is heerlijk maar ligt er ook aan met wie,sommigen gaan tekeer als de nieuwste Zanussi wasmachine op hoogste centrifuge stand of lebberen je onder zoals een dorstig schaap en das ook niet echt bevordelijk voor het genot!Maar als het goed gedaan wordt,dus met veel gevoel en passie dan is het wat mij betreft 1 van de heerlijkste dingen om te doen.
vrijdag 21 december 2007 om 16:10
Ik vind zoenen ook zalig en het kan voor mij erg veel doen qua opgewonden worden (een goeie kusser dan he, een slechte veroorzaakt het tegenovergestelde). Maareh, helaas is mijn vriend niet meer zo van het zoenen. Vroeger (toen we nog neit zo lang samen waren) zoenden we dagelijks. Maar nu na 12 jaar eigenlijk nooit meer. Ik heb een tweetal jaar geleden aangegeven dat ik het wel erg mis en waarom hij er niet om lijkt te malen. Maar hij vindt het te intiem en niet iets dat je zomaar doet. Het hoort wat hem betreft echt thuis als je vrijt en dan nog lang niet altijd. Dus de keren dat we zoenen zijn ook op 1 hand te tellen.
In het begin heb ik het vreselijk gemist. Inmiddels ben ik eraan gewend geraakt.
In het begin heb ik het vreselijk gemist. Inmiddels ben ik eraan gewend geraakt.
vrijdag 21 december 2007 om 17:07
Dankjewel voor jullie reacties!
Het doet me goed om te horen dat er nog mensen zijn die niet zo van zoenen houden of die een partner hebben die er niet van houdt, en dat je het met de tijd dan toch minder gaat missen!
Ik kan me wel voorstellen dat je het op de duur minder belangrijk gaat vinden, of er nu gezoend wordt of niet... veelal naarmate een relatie langer duurt, wordt er toch al minder gezoend dan in het begin. En ja, mijn vriend is erg knuffelig en geeft ook veel 'gewone' kusjes, dus dat maakt veel goed! Maar op sommige momenten voel ik zo'n gemis... pff! Lastig!
We hebben wel eens (heerlijk) gezoend, en gelukkig was het niet zoals een wasmachine op zwierstand, haha! Pràchtige vergelijking! Dat zou pas een afknapper zijn en dan zou ik het zoenen ook wel voor bekeken houden!! Maar hij zoent heerlijk, alleen vindt hij er zelf niets aan...
Wat ik me afvraag, zou hij daar ooit in kunnen veranderen, ik bedoel, hij heeft jàren in een huwelijk gezeten waar er van intimiteit eigenlijk geen sprake was, zou dat er iets mee kunnen te maken hebben? Wat denken jullie?
Het doet me goed om te horen dat er nog mensen zijn die niet zo van zoenen houden of die een partner hebben die er niet van houdt, en dat je het met de tijd dan toch minder gaat missen!
Ik kan me wel voorstellen dat je het op de duur minder belangrijk gaat vinden, of er nu gezoend wordt of niet... veelal naarmate een relatie langer duurt, wordt er toch al minder gezoend dan in het begin. En ja, mijn vriend is erg knuffelig en geeft ook veel 'gewone' kusjes, dus dat maakt veel goed! Maar op sommige momenten voel ik zo'n gemis... pff! Lastig!
We hebben wel eens (heerlijk) gezoend, en gelukkig was het niet zoals een wasmachine op zwierstand, haha! Pràchtige vergelijking! Dat zou pas een afknapper zijn en dan zou ik het zoenen ook wel voor bekeken houden!! Maar hij zoent heerlijk, alleen vindt hij er zelf niets aan...
Wat ik me afvraag, zou hij daar ooit in kunnen veranderen, ik bedoel, hij heeft jàren in een huwelijk gezeten waar er van intimiteit eigenlijk geen sprake was, zou dat er iets mee kunnen te maken hebben? Wat denken jullie?
vrijdag 21 december 2007 om 17:29
lapaloma, ik denk dat een vorige relatie best wel invloed hierop kan hebben en dat hij er misschien weer een beetje aan moet wennen en 'lol' in moet krijgen. Maar een echte zoener wordt hij misschien wel nooit. Voor sommige mensen hoeft het nu eenmaal niet zo nodig. Ik vind zoenen heerlijk, maar er waren zoveel andere dingen die fantastisch waren, waardoor ik het niet zoenen maar even op de koop toe nam.
Ik zou hem iniedergeval niet pushen, want dan vindt hij het misschien straks helemaal niet meer leuk. Maar een beetje initiatief nemen kan natuurlijk best. En dan merk je toch wel hoe hij erop reageert?
Ik zou hem iniedergeval niet pushen, want dan vindt hij het misschien straks helemaal niet meer leuk. Maar een beetje initiatief nemen kan natuurlijk best. En dan merk je toch wel hoe hij erop reageert?
vrijdag 21 december 2007 om 18:05
vrijdag 21 december 2007 om 18:12
Nee pushen doe ik niet! Ben een voorstander van 'vrijheid'!
En ik vind ook dat een mens een 'totaalpakket' is, met soms al eens een minder iets, en hij heeft inderdaad heel veel dingen die ik fantastisch vind aan hem!
Had er gewoon nog nooit van gehoord dat er mensen bestonden die niet houden van tongzoenen! Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren!
En ik vind ook dat een mens een 'totaalpakket' is, met soms al eens een minder iets, en hij heeft inderdaad heel veel dingen die ik fantastisch vind aan hem!
Had er gewoon nog nooit van gehoord dat er mensen bestonden die niet houden van tongzoenen! Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren!
zaterdag 22 december 2007 om 10:29
tongzoenen is best lekker maar niet uren lang, Ik ben niet zo'n lange tonger. WAt spelen met de tong is prima, soms er even zacht op zuigen. Maar ik hou meer van variatie. Van vlinderkussen, tot speels tongspelen dan van dat aan 1 gesloten roeren met die tong in je mond.
Vaak nog hard en als een thurbo ook (waar ik al helemaal niets mee hebt) eerder verkennend en zacht en zwoel.
Vaak nog hard en als een thurbo ook (waar ik al helemaal niets mee hebt) eerder verkennend en zacht en zwoel.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.