wippende buren

07-10-2013 15:13 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja....

Wat mijn bovenburen in bed beleven zijn mijn zaken niet maar het komt wel eens voor dat ik herhalende gekraak/gebonk/gebeuk hoor net op het moment dat ik wil gaan slapen.

Nu weet ik wel dat het komt doordat de woning gehorig is, want ook mijn vloer kraakt als ik lig te wippen maar zorg er wel zelf voor dat mijn onderburen mij niet horen.

De bovenburen kunnen er dus ook eigenlijk niks aan doen

Maar toch heb ik er last van.

Ik heb weleens aangebeld maar helaas werd er niet open gedaan.

Moet ik maar niks zeggen, de tv harder zetten en wachten tot de daad is verricht of toch maar even benoemen dat ik hun bedspelletjes kan horen?
Ik word zo moe van de opmerking dat 'je maar niet moet klagen'. Wat een onzin. Ik vind het héél normaal dat je rekening met elkaar houdt. Zeker in een gehorig huis. De asociale tendens dat iedereen herrie mag maken omdat het nu eenmaal 'leefgeluid' is begrijp ik echt niet.

Mijn buren hebben af en toe gillende, maar dan ook echt gillende ruzie. Heb ik iets van gezegd. Ook zij realiseerden zich niet, dat ik alles letterlijk kon verstaan. Misschien zijn de buren van TO zich er ook wel niet van bewust, en vinden ze het vervelend dat zij hen hoort.
quote:Melpomene schreef op 07 oktober 2013 @ 16:22:

Ik word zo moe van de opmerking dat 'je maar niet moet klagen'. Wat een onzin. Ik vind het héél normaal dat je rekening met elkaar houdt. Zeker in een gehorig huis. De asociale tendens dat iedereen herrie mag maken omdat het nu eenmaal 'leefgeluid' is begrijp ik echt niet.

Mijn buren hebben af en toe gillende, maar dan ook echt gillende ruzie. Heb ik iets van gezegd. Ook zij realiseerden zich niet, dat ik alles letterlijk kon verstaan. Misschien zijn de buren van TO zich er ook wel niet van bewust, en vinden ze het vervelend dat zij hen hoort.Gillende ruzie is niet normaal. Dat reken ik ook niet onder leefgeluiden. Maar gewoon seks om een christelijke tijd?
Tja, voor hen is het wel normaal. En wat is een christelijke tijd? Wie bepaalt dat? Ik vind dat je in principe geen overlast moet veroorzaken. Als je huis gehorig is, kan daar van beide kanten rekening mee worden gehouden.

Ik heb ooit een minnaar gehad die ummm... nogal tekeer ging. En we deden het zeer regelmatig, ook overdag, dus op een 'christelijke tijd'. Ik vond het vervelend dat anderen dat konden horen, en heb gevraagd of het wat minder kon, of hij in het kussen kon brullen. Vind ik heel normaal. Waarom zouden anderen ervan moeten meegenieten?
Ik vind overigens ook je rekening met elkaar moet houden. Maar je kan door klagen over dagelijkse en normale geluiden ook het leefgenot van anderen verpesten. En dat is ook weer zoiets. Zeker als het risico bestaat dat de last die TO ervaart niet de maat der dingen is.

Ergo: waar TO last van heeft is vooralsnog volledig subjectief. Een ander slaapt er doorheen, maar TO staat al op hoge poten aan te bellen bij de buren.
quote:Melpomene schreef op 07 oktober 2013 @ 16:28:

Tja, voor hen is het wel normaal. En wat is een christelijke tijd? Wie bepaalt dat? Ik vind dat je in principe geen overlast moet veroorzaken. Als je huis gehorig is, kan daar van beide kanten rekening mee worden gehouden.

Ik heb ooit een minnaar gehad die ummm... nogal tekeer ging. En we deden het zeer regelmatig, ook overdag, dus op een 'christelijke tijd'. Ik vond het vervelend dat anderen dat konden horen, en heb gevraagd of het wat minder kon, of hij in het kussen kon brullen. Vind ik heel normaal. Waarom zouden anderen ervan moeten meegenieten?

Gillende ruzie IS niet normaal. Je snapt mijn punt toch wel? Je lijkt nu te willen zeggen dat geluid maken in geen geval kan. Want gillende ruzie = seks = doortrekken op de wc = gewoon rondlopen. Geluid is geluid en ik wil verdomme niets van de buren horen. Zoiets? Want dat lijkt me onzin.

En seks rondom bedtijd lijkt me normaal en redelijk gezond.
quote:Blackadder schreef op 07 oktober 2013 @ 15:26:

Gekraak en gebeuk is niet zo erg als gekreun... vooral heel overdreven gekreun.. alsof ze met een gangbang bezig is..

Ik heb ooit een huisgenootje gehad die dit dus echt heel overdreven hard deed, soms schreeuwde ze zelfs. Samen met mijn andere huisgenoten zijn we toen een keer bij haar kamerdeur gaan staan en hebben gewacht tot ze klaar was, en toen hebben we heel hard geapplaudiseerd.

Daarna nooit meer last gehad van haar seksgeluiden
Ik snap zeker je punt wel, maar over wat 'normaal' is, kun je ook van mening verschillen. Als jouw buren vinden, dat ze rond 10 uur 's avonds lawaaiig seks kunnen hebben, kun je daar wel degelijk last van hebben.

Mijn toilet in de badkamer ligt naast de slaapkamer van de buren. Ik ga dus op het toilet beneden zodat ze er geen last van hebben als ik doortrek. Kom ik 's nachts laat thuis, dan doe ik voorzichtig met deuren e.d. Rekening houden met elkaar vind ik echt heel heel normaal, zeker als je in een flat met veel bewoners woont. Ik heb in diverse gehorige flats gewoond. In de ene had je totaal geen last van elkaar, in de andere was het gewoon echt k*t.

Gillende kinderen, blaffende honden, ruzies, televisies etc. etc. Tja, 'leefgeluiden', wordt er dan heel gemakkelijk gezegd.

Er is geluid dat je kunt voorkomen, en geluid dat je niet kunt voorkomen.
quote:strike schreef op 07 oktober 2013 @ 16:29:

Ik vind overigens ook je rekening met elkaar moet houden. Maar je kan door klagen over dagelijkse en normale geluiden ook het leefgenot van anderen verpesten. En dat is ook weer zoiets. Zeker als het risico bestaat dat de last die TO ervaart niet de maat der dingen is.

Ergo: waar TO last van heeft is vooralsnog volledig subjectief. Een ander slaapt er doorheen, maar TO staat al op hoge poten aan te bellen bij de buren.Ik vind het wel heel knap, dat jij via een forum weet dat de overlast van TO volledig subjectief is, en dat iemand anders er doorheen zou slapen.
Ik heb een krijsende buurvrouw. Ze laat zich uitwonen in de keuken op een tafel, en schreeuwt zo hard dat mijn man in zijn slaap eens het balkon op ging omdat hij dacht dat ze in elkaar geslagen werd. Ik bleef lachend zitten wachten op wanneer hij door had dat het was anders was

Vervolgens ziet zij hem, en gaat ze verder in de deuropening.

Hierna is dit nog een paar keer gebeurd, en wel om 3 of 4 uur s'nachts.

Zelfs met deuren dicht hoorde je haar nog blehren.

Je kunt je voorstellen dat ik liever een bed hoor kraken.

TO

Als het kort duurt steeds, zou ik er niks van zeggen, doe wat oordopjes in.
quote:Nu weet ik wel dat het komt doordat de woning gehorig is, want ook mijn vloer kraakt als ik lig te wippen maar zorg er wel zelf voor dat mijn onderburen mij niet horen.

Hoe doe je dat dan?

En omdat je onderburen niet klagen maak je 'dus' geen herrie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze kunnen toch wel stil genieten? Ik schreeuw toch ook mijn buren niet in de touwen als ik van mijn harinkje geniet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zo net fietste er een buurman langs en die voegde mij toe dat ik een lekkere kont heb maar een lelijke rotkop, en van het weekend stond diezelfde buurman dronken en wel op m'n raam te bonken om twee uur 's nachts

Het kan dus nog altijd erger

Maar goed, overlast is altijd vervelend, misschien kun je een netjes briefje in de bus doen, mischien de eerste keer de sex niet noemen maar gewoon iets zeggen over "gerammel/gebonk" 's nachts.

Dan weten ze zelf ook wel hoe laat het is.

In een flat hoor je elkaar altijd wel een beetje natuurlijk, maar ze kunnen er best een beetje op letten.
Tsja ik vind dat het afhangt van de mate en frequentie van het lawaai. Ik heb op de camping wel eens om 2u 's nachts op 30cm naast mij een uren durende vrij/praatpartij gehad, nou daar was ik echt heel zat van. 'Gewone' seks zou ik niet om klagen, 3x per dag een uur gegil misschien wel maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Een keer een avond een kwartiertje, tsja, hoort erbij denk ik dan.
quote:roza34 schreef op 07 oktober 2013 @ 15:55:

Ik zou in een bejaardenflat gaan wonen.Is dat een garantie op geen sexoverlast?
Ik zou er wat blij mee zijn, als de buren mij zouden waarschuwen.

Je moet e toch niet aandenken dat je er 2 jaar later pas achter komt

dat je de buren lastig valt met een nummertje.
Maar als er wat van seksgeluiden van de buren gezegd mag worden (en er verwacht wordt dat er daarna ook rekening met de klager wordt gehouden), mag er ook geklaagd worden over schreeuwende/stampende kinderen?

Of is het ene geluid overlast, en het andere 'normale leefgeluiden'?
Als je er echt last van ondervindt, zou je kunnen overwegen om je plafond te isoleren. Allicht dat het iets helpt.
"Ze laat zich uitwonen" ?????

Het Viva forum is papaja.
quote:himalaya schreef op 07 oktober 2013 @ 19:56:

Maar als er wat van seksgeluiden van de buren gezegd mag worden (en er verwacht wordt dat er daarna ook rekening met de klager wordt gehouden), mag er ook geklaagd worden over schreeuwende/stampende kinderen?

Of is het ene geluid overlast, en het andere 'normale leefgeluiden'?De originele klacht ging over sexgeluiden s avonds laat of s nachts. Ik klaag ook bij buren over gegil, geren en geschreeuw van kinderen boven mij na 2200 uur
Een goeie tip: emigreer naar Finland, in het binnenland. Bossen bomen bossen bomen en bossen. Je naaste buur woont minstens 25 km ver. Azijn pissen doe je gewoon in het meer naast je huis. Dat is groot genoeg.

Ik blijf er dus bij dat het geen slecht idee is om je verdraaglijk op te stellen tegenover je medemensen. We kunnen ook nog een topic opzetten over die buur die steeds zijn bestelwagen voor jouw raam parkeert, zodat je uitzicht en je licht weg is, de buur die lawaaierige kindjes heeft, de buur die een boom in zijn tuintje heeft waar soms bladeren afvallen aan jouw zijde, de buur die zijn gras maait net als jij rust wil in je tuin, enz. En dan vragen sommige mensen zich nog af hoe het komt dat er oorlog op de wereld is. Als je nog niet eens je buren kan verdragen.
TO, hoe laat ga jij naar bed en wippen ze altijd on dezelfde tijd?
Ik zou vragen of ik mee mag kijken......hihi
Mijn vriend had de kreunende en gillende bovenbuurvrouw een keer aangesproken en volgens mij heeft hij het met haar gedaan. Ze bloost als ze ons zien...
Als ik naar bed ga rond een uurtje of één. Of ik word er wakker van terwijl ik bijna in dromenland ben.
quote:NymphadoraTonks schreef op 07 oktober 2013 @ 20:48:

"Ze laat zich uitwonen" ?????

ja klinkt echt fout.. Leek me de gepaste zin

Maar goed, wanneer je voor elke dag van de week weer een andere man verslijt, noem ik het niet meer 'de liefde bedrijven' of gewoon sex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven