Zin in seks zoeken bij een ander

22-08-2024 00:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn partner en ik zijn 6 jaar samen. We hebben een prima seksleven. Echter merk ik dat ik het laatste 1,5 jaar een lager libido heb.

Een paar weken terug ben ik een oude bekende tegen het lijf gelopen. Ik heb met deze bekende altijd een bepaalde seksuele aantrekkingskracht gevoeld, maar we hebben nooit met elkaar het bed gedeeld.
Deze bekende heeft na onze ontmoeting contact met me gezocht via social media waar we elkaar regelmatig spreken. Hij toont enorme interesse en maakt veel flirterige opmerkingen. Hij weet van mijn relatie en geeft aan dat hij hier niet tussen wil komen, maar geeft ook aan dat hij altijd nieuwsgierig is geweest wat het had kunnen worden tussen ons.
Op de een of andere manier voel ik weer enorme spanning bij hem. Zo erg dat de zin in seks met mijn partner ook weer toegenomen is. Ik voel me schuldig tegenover mijn partner dat ik dit zo voel, maar tegelijkertijd vind ik het heerlijk dat ons seksleven hierdoor weer wat opbloeit.

Herkent iemand dit? Hoe gaan jullie hier mee om?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind er verschil inzitten om jezelf seksueel op te laden en nieuwe energie te krijgen en deze energie met je lief te consumeren of op het randje lopen en kijken of er misschien wat te halen valt. Misschien niet nu, maar flirten met het idee en wie weet. Je snapt dat ik daar verschillende meningen over heb.

Welke kant van de lijn loop jij?

Als je geneigd bent het veld te onderzoeken, dan moet je dit minstens delen met je lief. Dan heeft hij de keuze om daar wel of niet in mee te willen gaan. En het is natuurlijk een no brainer waar de ander naartoe aan het werken is.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 22-08-2024 10:41
15.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
"Hij weet van mijn relatie en geeft aan dat hij hier niet tussen wil komen, maar geeft ook aan dat hij altijd nieuwsgierig is geweest wat het had kunnen worden tussen ons. "

Ja jezus hee :facepalm: Ik ben te oud voor dit soort gelul denk ik...
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
22-08-2024 10:04
"Hij weet van mijn relatie en geeft aan dat hij hier niet tussen wil komen, maar geeft ook aan dat hij altijd nieuwsgierig is geweest wat het had kunnen worden tussen ons. "

Ja jezus hee :facepalm: Ik ben te oud voor dit soort gelul denk ik...
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simpel: je mag fantaseren tijdens de sex met iemand. Dat is eigenlijk heel gezond. Vraag aan je partner waar hij over fantaseert tijdens de sex met jou.
En ziedaar, je schuldgevoel is gelijk weg.

O ja, die oude bekende wil alleen maar neuken met je. En is nu aan het proberen hoever hij je kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honger krijgen buiten de deur mag, thuis eten ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent de oude bekende een paar weken terug tegen get lijf gelopen. Deze heeft contact met je gezocht via social media waar jullie elkaar regelmatig spreken terwijl er altijd een sexuele aantrekkingskracht tussen jullie was.

Waarom spreek je iemand regelmatig waarmee een sexuele aantrekkingskracht is als je een partner hebt?
Waarom is je contact met hem niet gestopt toen hij begon met flirten en zelfs, terwijl hij weet van je partner zulke toespelingen doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gaat dus virtueel vreemd. Leuk voor je vriend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede vragen Nanouk. Heb daar overheen gelezen.

@ to, Klinkt alsof je jezelf aan het voeden bent met spanning, terwijl je in een relatie zit. En blijkbaar voel je je daar ook niet schuldig om en vind je het wel leuk.

Niet netjes als je dit achter de rug omdoet van je partner. Want op deze manier ben je een tikkende bom die op een keer afgaat, terwijl je partner denkt dat je gewoon op jullie relatie gericht bent. Maar feitelijk heb je die spanning nodig of wil je die iig niet loslaten.

Nu lees ik wel vaker dat het trend is tegenwoordig om jezelf seksueel niet vast te willen leggen in een relatie. Maar doe dat dan minimaal met open vizier. Dan weet de ander hoe je erin staat en het niet zo nauw neemt. Kan hij zelf ook gaan flirten met anderen en die seksuele spanning opzoeken als hij daar behoefte aan heeft. Of kiezen om hier niet mee verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag je eens af hoe jij het zou vinden als je partner dit deed.
Nu is het misschien nog onschuldig maar een volgende stap is zo gezet want wat ga je doen als de oude bekende af wil spreken ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het ook niet de aandacht die fijn aanvoelt? Dat je weet dat je nog in de “markt” ligt? Ik heb ooit van die sekstherapeut Ester Perel gehoord, dat vreemdgaan vooral komt door de aandacht en spanning die je mist in je eigen relatie.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
22-08-2024 11:22
Je bent de oude bekende een paar weken terug tegen get lijf gelopen. Deze heeft contact met je gezocht via social media waar jullie elkaar regelmatig spreken terwijl er altijd een sexuele aantrekkingskracht tussen jullie was.

Waarom spreek je iemand regelmatig waarmee een sexuele aantrekkingskracht is als je een partner hebt?
Waarom is je contact met hem niet gestopt toen hij begon met flirten en zelfs, terwijl hij weet van je partner zulke toespelingen doet?
omdat het bv heel goed werkt voor haar huwelijk en haar seksleven? Niet altijd meteen zo negatief doen, dames. Ze kan dit ook positief gebruiken om haar huwelijk een boost te geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valt hier over te praten met je man?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een goede flirt of spanning doet ook wonderen voor m'n libido. Kan je toch mooi gebruiken in je relatie, die energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
22-08-2024 12:07
omdat het bv heel goed werkt voor haar huwelijk en haar seksleven? Niet altijd meteen zo negatief doen, dames. Ze kan dit ook positief gebruiken om haar huwelijk een boost te geven.
Ja zo kun je alles goed praten wat scheef is natuurlijk.
Al 1,5 jaar een lager libido, contact met iemand tot wie je je sexueel aangetrokken voelt waardoor je eigen sexleven weer opbloeid. Klinkt natuurlijk heerlijk maar los het oorspronkelijke probleem niet op. Daarnaast is deze man nu op haar aan het inspelen terwijl hij weet dat ze een partner heeft. Allemaal leuk maar als gevoelens wederzijds zijn en iemand zo trekt moet je wel erg sterk in je schoenen staan om daar geen gehoor aan te geven.

Als ik al 1,5 jaar problemen met mijn man zou hebben op dit vlak en er ineens weer opbloeid zou ik me afvragen waar dat vandaan komt en komt dat omdat mijn man digitaal vreemd gaat zou ik hier echt niet blij van worden. Sterker nog het opbloeien is fake en gebaseerd op spannende gesprekken met een ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
22-08-2024 13:19


Als ik al 1,5 jaar problemen met mijn man zou hebben op dit vlak en er ineens weer opbloeid zou ik me afvragen waar dat vandaan komt en komt dat omdat mijn man digitaal vreemd gaat zou ik hier echt niet blij van worden. Sterker nog het opbloeien is fake en gebaseerd op spannende gesprekken met een ander.
heel gemiddeld genomen, werkt dat bij mannen niet echt zo. Bij vrouwen zeker wel

Als je als man in een langere relatie zit, en je vrouw heeft plots weer meer zin... Dan heeft ze of een kinderwens, of een fling
:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
22-08-2024 13:19
Ja zo kun je alles goed praten wat scheef is natuurlijk.
Al 1,5 jaar een lager libido, contact met iemand tot wie je je sexueel aangetrokken voelt waardoor je eigen sexleven weer opbloeid. Klinkt natuurlijk heerlijk maar los het oorspronkelijke probleem niet op. Daarnaast is deze man nu op haar aan het inspelen terwijl hij weet dat ze een partner heeft. Allemaal leuk maar als gevoelens wederzijds zijn en iemand zo trekt moet je wel erg sterk in je schoenen staan om daar geen gehoor aan te geven.

Als ik al 1,5 jaar problemen met mijn man zou hebben op dit vlak en er ineens weer opbloeid zou ik me afvragen waar dat vandaan komt en komt dat omdat mijn man digitaal vreemd gaat zou ik hier echt niet blij van worden. Sterker nog het opbloeien is fake en gebaseerd op spannende gesprekken met een ander.
Ik vind er niks scheefs aan. Vrij normaal in lange relaties. Niks mis mee zolang je er niets mee doet.
star⁴ wijzigde dit bericht op 22-08-2024 18:14
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou TO, het is allemaal herkenbaar hoor, voor mij tenminste.

Dat het een boost geeft aan je eigen seksleven vind ik echt niet per se iets negatiefs. Ik zie dit persoonlijk ook niet als virtueel vreemdgaan. Je kunt het ook te zwaar maken. Net als dat mensen roepen dat als je een crush hebt op iemand dat het dan in je eigen relatie niet goed zit. Zo zie ik het zelf helemaal niet (maar misschien ben ik wat ruimdenkender ingesteld).

Het is wel op de grens omdat je het verzwijgt voor je partner. Als je daar op den duur niet meer mee kunt leven dan moet je kleur gaan bekennen (lees: het gesprek aan met je partner).
Alle reacties Link kopieren Quote
Rozebottel schreef:
22-08-2024 10:25
. Vraag aan je partner waar hij over fantaseert tijdens de sex met jou.
En ziedaar, je schuldgevoel is gelijk weg.
En je krijgt hoogstwaarschijnlijk ruzie.

“ Wat ? Fantaseer je over die trut ? Ze heeft ook nog eens hartstikke neppe tieten “.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
22-08-2024 12:07
omdat het bv heel goed werkt voor haar huwelijk en haar seksleven? Niet altijd meteen zo negatief doen, dames. Ze kan dit ook positief gebruiken om haar huwelijk een boost te geven.
Er zit een verschil tussen af en toe beetje geprikkeld worden door wat je ziet en onschuldig dagdromen of ook echt -niet zo- onschuldig chatten met iemand waarbij je elkaars seksuele spanning zit op te jagen.
Het een vinden de meeste mensen geen probleem, want hypothetisch en meer een fantasietje. Het ander vinden de meesten wel een probleem, want je bent heel bewust seksuele lading aan het zoeken en triggeren bij 1 iemand waarmee je dan contact zit te voeden. En dat valt voor de meesten toch wel onder (emotioneel) vreemdgaan.

Als dat binnen een relatie besproken is en iedereen is daar prima mee, dan geniet ervan. Maar aangezien daar hier een topic over geopend wordt (en to nergens te bekennen, dus of dit weer een of ander proefbalonnetje voor een nieuw tijdschrift verhaal is, wie zal het zeggen....) ga ik ervan uit dat haar vriend niet op de hoogte is.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 22-08-2024 14:54
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
22-08-2024 13:36
Niks scheefs aan. Vrij normaal in lange relaties. Niks mis mee zolang je er niets mee doet.
Vind je zes jaar lang? Ai, kom ik aan met 25+ jaar relatie en nog altijd seks met dezelfde en nooit gesnoept uit de koektrommel. En ik ben echt geen uitstervend ras.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
22-08-2024 13:36
Niks scheefs aan. Vrij normaal in lange relaties. Niks mis mee zolang je er niets mee doet.
Spreek voor jezelf.

Andersom zou ik er verre van geamuseerd over zijn. Wij hebben dan ook de afspraak dat alles dat met derden gedeeld wordt door de andere partner pijnloos leesbaar moet kunnen zijn.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel meer mensen natuurlijk waarbij het na langere tijd wat uitgeblust raakt. Wat maakt dat jij niet meer zo'n zin hebt in je partner? Te druk (werk, gezin), iets in partner of passen jullie qua intimiteit niet meer zo goed bij elkaar? Het zou verstandig zijn om met je partner het gesprek aan te gaan. Hoe staat hij hierin en wat is zijn reactie? Het maakt natuurlijk een groot verschil hoe hij gaat reageren. Begripvol en mogelijkheden voor verbetering of juist niet.

Daarnaast kan een nieuw iemand ook spannend zijn. Er zijn dingen mogelijk die met je partner geen optie zijn. En genoeg mensen die na 6 jaar ook wel weer wat nieuws willen ontdekken. Maar ook daarover moet je met je partner in gesprek. Laat deze man erbuiten. Zou een open relatie mogelijk zijn? Wil hij dat en kan jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het normaal? Tja dat ligt ook aan wat je onder Normaal vindt vallen

Komt het veel voor? Dat zeker
Een derde van de mensen gaat vreemd. Dat is een flinke groep. Tel daarbij op de mensen die afspraken hebben idee seks met anderen en de groep is nog groter

Als je die cijfers beziet, dan is het bijna zo, dat als jij niet vreemdgaat de kans dat je partner het doet, statistisch gezien groot is
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
22-08-2024 10:04
"Hij weet van mijn relatie en geeft aan dat hij hier niet tussen wil komen, maar geeft ook aan dat hij altijd nieuwsgierig is geweest wat het had kunnen worden tussen ons. "

Ja jezus hee :facepalm: Ik ben te oud voor dit soort gelul denk ik...
En ook zo manipulatief... Hij wil niet in de weg staan, maar ondertussen contact houden.... ja , ja, jaaaa...
:blabla:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven