Zo weinig vrouwen komen tot een hoogtepunt tijdens de seks.

22-11-2020 11:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit artikel: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/bizar ... s-de-seks/

De bekende seksuoloog Goedele Liekens deed onderzoek naar het vrouwelijke orgasme. Daaruit bleek dat ruim de helft van het aantal vrouwen zelden of nog helemaal nóóit een orgasme heeft ervaren.


Ik vond het erg pijnlijk om te lezen. Ik kom namelijk ook moeilijk tot een orgasme tijdens de seks, terwijl dat vroeger echt anders was. Maar het zette me wel aan het denken: komt het nou doordat ik te weinig durf te genieten en onbewust teveel met andere dingen bezig ben? Komt het door de zwangerschap en bevalling? Of komt het doordat mijn (bijna ex)partner gewoon weinig tot niets gaf om mijn orgasme?

Ik weet het antwoord van de vraag oprecht niet, maar ik schrok wel van het percentage. Als dat mijn toekomst is... :(
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
MariaKaz schreef:
22-11-2020 20:08
Zelf lukt het wel, al komt het er niet vaak van. Ten opzichte van vroeger masturbeer ik niet of nauwelijks nog en ik weet niet zo goed wat daar de achterliggende reden van is. Maar als ik het doe is het altijd wel raak en neem ik mezelf ook voor dat ik het snel nog een keer doe. Maar daar blijft het dan ook bij.
Voor mij geldt dat het wel werkt om met regelmaat zelf aandacht te besteden aan mijn seksualiteit. En dan niet op een manier waarop het een moetje is.

Verder vond ik het vroeger moeilijk om los te laten als een ander me aanraakte. En over een periode van zo'n 10 jaar (vanaf mijn 16e) is dat wel enorm verbeterd. Sleutel voor mij is voor een deel om mijn eigen genot ook echt als prioriteit te zien en niet als noodzakelijke opmaat naar penetratie.
Alle reacties Link kopieren
Oh en van een orgasme geen doel op zich maken helpt mij ook. Gewoon zonder verwachtingen het genot opzoeken is prima.

Ik las ooit de tip om af te spreken dat je dat ook niet 'mag' terwijl je dan wel het genot op zoekt. Soort omgekeerde psychologie, maar wel een lastige voor in de praktijk.
zeefietser1 schreef:
10-12-2020 14:59
Nou sinds kort ontdekt dat zo'n 50% van de mannen ook niet echt klaarkomt.

Huh? Ze komen nep klaar?
Alle reacties Link kopieren
Het is een kwestie van een man die zijn best doet en jezelf laten gaan bij mij.

Vroeger lukte het me ook niet zo goed. Dan was ik toch te veel bezig met hoe ik over kwam of zo. Mijn huidige vriend kickt er op om mij e laten genieten n ontspannen. Ik kan me dan helemaal laten gaan en dan lukt het zelfs meerdere keren achter elkaar.
Ik heb nog nooit een orgasme gehad, wat ik opzich wel erg vind.

Heb een Satisfyer gekocht om het zelf evt. te proberen. Maar op een gegeven moment voel ik soort spastische trekkinkjes (reflex?) in mn heupen/bovenbenen. Ik stop er dan weer mee omdat ik dat geen prettig gevoel vind.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
06-12-2020 23:23

Een man* aan de slag laten gaan voelt als een kleuter een kwast geven als je de muur aan het witten bent. Er komt verf op in de juiste kleur, maar ik ga er voor het echte werk straks gewoon met de roller ovenheen.

*behalve m’n vriend
:rofl:

Haha briljante vergelijking! :-D
Alle reacties Link kopieren
Miinto schreef:
10-01-2021 18:31
Ik heb nog nooit een orgasme gehad, wat ik opzich wel erg vind.

Heb een Satisfyer gekocht om het zelf evt. te proberen. Maar op een gegeven moment voel ik soort spastische trekkinkjes (reflex?) in mn heupen/bovenbenen. Ik stop er dan weer mee omdat ik dat geen prettig gevoel vind.
kun je misschien 'extra' ontspannen zodat die trekkinkjes minder worden? bij mij is dat de voorbode van een orgasme.
Al sinds ik seksueel actief ben vrij ik zowel met mijn man als met mijn beste vriendin. Niet tegelijk overigens... ;-)

Mijn vriendin kan mij wel laten klaarkomen, tijdens de seks met mijn man lukt dat niet of nauwelijks...
Miinto schreef:
10-01-2021 18:31
Ik heb nog nooit een orgasme gehad, wat ik opzich wel erg vind.

Heb een Satisfyer gekocht om het zelf evt. te proberen. Maar op een gegeven moment voel ik soort spastische trekkinkjes (reflex?) in mn heupen/bovenbenen. Ik stop er dan weer mee omdat ik dat geen prettig gevoel vind.


Ach joh, maak je er niet druk over. Sommige mensen komen klaar, anderen weer niet. Of in periodes wel of niet, weet ik veel.
Totaal onbelangrijk vind ik. Waarom is het erg?
Ik vind het zo niet boeiend. Wat is er in godsnaam zo belangrijk aan zoiets sulligs als een orgasme? Waarom moeten we allemaal orgasmes krijgen?
Cecilie schreef:
12-01-2021 18:29
Ach joh, maak je er niet druk over. Sommige mensen komen klaar, anderen weer niet. Of in periodes wel of niet, weet ik veel.
Totaal onbelangrijk vind ik. Waarom is het erg?
Ik vind het zo niet boeiend. Wat is er in godsnaam zo belangrijk aan zoiets sulligs als een orgasme? Waarom moeten we allemaal orgasmes krijgen?
Van mij hoeft niet iedereen ze te krijgen. Dus waarom "we" ze allemaal moeten krijgen? Niks moet.
Ik vind ze daarentegen erg aangenaam.
Hunebed schreef:
12-01-2021 18:33
Van mij hoeft niet iedereen ze te krijgen. Dus waarom "we" ze allemaal moeten krijgen? Niks moet.
Ik vind ze daarentegen erg aangenaam.

Ach ja, maar ik vind drop eten, muziek luisteren, schaatsen en wijn drinken ook erg aangenaam. Je kunt daar ook langer van genieten.
Maar de Viva blijft maar zeiken over die orgasmes, elke week weer. Mensen die ze niet of weinig hebben wordt bijna een kwaal aangepraat, een gemis.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-01-2021 18:40
Ach ja, maar ik vind drop eten, muziek luisteren, schaatsen en wijn drinken ook erg aangenaam. Je kunt daar ook langer van genieten.
Maar de Viva blijft maar zeiken over die orgasmes, elke week weer. Mensen die ze niet of weinig hebben wordt bijna een kwaal aangepraat, een gemis.
Ik ben niet van "de viva" maar ik wil niet orgasmeloos door het leven. Ik zou dat wel degelijk als gemis ervaren.
...
eva333 schreef:
12-01-2021 09:31
:rofl:

Haha briljante vergelijking! :-D
Thanks :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven