7 minutes workout

03-11-2019 22:16 48 berichten
Wie heeft hier ervaring mee? Is dit echt zoveel effectiever dan een uur per week trainen (fitness)? En zo ja: zijn er aanraders voor een echt goede workout van 7 minuten?
Ik ben benieuwd!
De 7 minutes workout hoeft voor mij niet perse de beste te zijn hoor, maar ik onderzoek graag de mogelijkheden. Ik merk dat hier heel snel wordt gereageerd van: het is niks, je kunt beter dit doen of dat doen en ik ben dan dus heel benieuwd waarom ik beter iets anders kan doen dan de 7 minutes workout.
Alle reacties Link kopieren
Elke workout die je doet, is mooi meegenomen.

Of het wel/ niet effectief is, hangt ook van je trainingsdoelen af.

In 7 minuten kun je - als je wilt - al zwaar trainen. Als je meerdere malen per dag 7 minuten traint dan kom je wel ergens.

Wil je uithoudingsvermogen/ algehele conditie verhogen en spierconditie verhogen e.d. dan moet je toch echt wel langdurig gaan trainen.
bloemke007 schreef:
04-11-2019 10:42
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Tabata training van 4 minuten gelijk staat aan een cardio workout van 20 minuten.
niet waar
S-Meds schreef:
04-11-2019 17:30
niet waar
Want? Ik ben echt oprecht benieuwd naar de antwoorden. Met zulke korte antwoorden kan ik net zoveel als wanneer iemand zegt “waar”.
voor cardio vasculaire verbetering moet je minimaal 20 minuten intensief trainen
voor vetverbranding heb je minimaal 20 minuten matig intensief nodig
en voor massawinst, sterker worden train je tot maximaal spierfalen. in theorie kunnen dat 3 deadlifts zijn, maar dan wel met warming up dus dat haal je niet in 7 minuten. Alleen al je spullen klaarleggen vraagt meer tijd
bloemke007 schreef:
04-11-2019 17:59
Want? Ik ben echt oprecht benieuwd naar de antwoorden. Met zulke korte antwoorden kan ik net zoveel als wanneer iemand zegt “waar”.
je kan trainingen gewoon niet vergelijken, een tabata is een interval training dat kan heel intensief zijn maar dat ligt aan de oefening. Je kan ook 20 minuten een intervaltraining doen, die is dan natuurlijk intensiever. Je kan ook 45 minuten bodybuilding doen, dat is misschien ter plekke minder intensief maar wel effectief omdat je in een schema werkt. Bovendien heb je dan profijt van je afterburn. In de regel gaat het niet om de tijd die je traint maar wat je tijdens je training doet.

Ik raad iedereen af om elke dag een tabata te doen, je pakt geen herstel dus dan is het niet effectief
Alle reacties Link kopieren
Moet er niet aan denken om me elke dag om te kleden voor een 7' workout.
Denk dat je dan gewoon beter een blokje om wandelt, stofzuigt, de fiets neemt, je trappen een paar keer op en af loopt...
Alle reacties Link kopieren
bloemke007 schreef:
04-11-2019 14:00
Wat maakt dat je dit niet gelooft en hoe bedoel je appels met peren vergelijken?
Omdat ik 'ergens gelezen' geen bewijs vind. Ik heb veel gesport en er is gewoon geen easy way als je resultaat wilt. 7 minuten is gewoon te kort. Ik heb het wel een tijdje gedaan om uit te testen. Echt, het deed voor mij helemaal niks. Maar ik was dan ook getraind toen.
I wanna live my life with the volume full!
S-Meds schreef:
04-11-2019 18:43
voor cardio vasculaire verbetering moet je minimaal 20 minuten intensief trainen
voor vetverbranding heb je minimaal 20 minuten matig intensief nodig
en voor massawinst, sterker worden train je tot maximaal spierfalen. in theorie kunnen dat 3 deadlifts zijn, maar dan wel met warming up dus dat haal je niet in 7 minuten. Alleen al je spullen klaarleggen vraagt meer tijd
Dank je! Dat klinkt inderdaad logisch. De focus ligt bij deze training voor mij bij spieren. Qua cardio doe ik echt al voldoende. Zou je met een bodyweight training je spieren voldoende kunnen trainen?
S-Meds schreef:
04-11-2019 18:46
je kan trainingen gewoon niet vergelijken, een tabata is een interval training dat kan heel intensief zijn maar dat ligt aan de oefening. Je kan ook 20 minuten een intervaltraining doen, die is dan natuurlijk intensiever. Je kan ook 45 minuten bodybuilding doen, dat is misschien ter plekke minder intensief maar wel effectief omdat je in een schema werkt. Bovendien heb je dan profijt van je afterburn. In de regel gaat het niet om de tijd die je traint maar wat je tijdens je training doet.

Ik raad iedereen af om elke dag een tabata te doen, je pakt geen herstel dus dan is het niet effectief
Heb tips om zo’n training thuis te doen?
Attraverso schreef:
04-11-2019 18:57
Moet er niet aan denken om me elke dag om te kleden voor een 7' workout.
Denk dat je dan gewoon beter een blokje om wandelt, stofzuigt, de fiets neemt, je trappen een paar keer op en af loopt...
Dat is wel een goed punt!
Eidde schreef:
04-11-2019 19:39
Omdat ik 'ergens gelezen' geen bewijs vind. Ik heb veel gesport en er is gewoon geen easy way als je resultaat wilt. 7 minuten is gewoon te kort. Ik heb het wel een tijdje gedaan om uit te testen. Echt, het deed voor mij helemaal niks. Maar ik was dan ook getraind toen.
Is ook geen bewijs. Daarbij is het natuurlijk ook dat bepaalde uitkomsten in het voordeel van de opdrachtgever worden geïnterpreteerd.

Goed om je laatste stuk te lezen. Dank je!
bloemke007 schreef:
04-11-2019 19:58
Dank je! Dat klinkt inderdaad logisch. De focus ligt bij deze training voor mij bij spieren. Qua cardio doe ik echt al voldoende. Zou je met een bodyweight training je spieren voldoende kunnen trainen?
ligt aan je doel, ik zou je dan aanraden om turnoefeningen te doen maar in 7 minuten per dag gaat er echt niks gebeuren hoor. Het belangrijkste in het verbeteren van prestaties is supercompensatie, dus rust
7 minuten is gewoon belachelijk.
Maar ik heb een poos workouts gedaan van 15-20 minuten per dag waardoor ik veel afviel. Hangt ook af van de intensiteit van de work out denk ik.
Ik kan soms in 20 minuten harder knallen dan in een uur omdat ik dan weet dat ik het er snel op heb zitten waardoor ik harder mijn best doe.

Hasfit op YouTube als je interesse hebt.
Alle reacties Link kopieren
Popsugar fitness heeft ook leuke 30 minuten trainingen.
I wanna live my life with the volume full!
S-Meds schreef:
04-11-2019 20:05
ligt aan je doel, ik zou je dan aanraden om turnoefeningen te doen maar in 7 minuten per dag gaat er echt niks gebeuren hoor. Het belangrijkste in het verbeteren van prestaties is supercompensatie, dus rust
Dank je! Die 7 minuten laat ik maar voor wat het is ;-)

Hoeveel rust moet je nemen voor supercompensatie?
Hasfit en popsuger ga ik eens bekijken. Dank jullie wel!
bloemke007 schreef:
04-11-2019 20:23
Dank je! Die 7 minuten laat ik maar voor wat het is ;-)

Hoeveel rust moet je nemen voor supercompensatie?
na kracht ongeveer 2 dagen
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier nog iets aan:

#bbc
HIIT at home - The Truth About Getting Fit - BBC One

Ik ben zelf 5 jaar geleden 20 kg verloren in 2 jaar tijd. En ben nog steeds op gewicht. Een dagelijkse routine heeft daarin bijgedragen maar was zeker niet het enige. Grootste impact was de verandering van eetpatroon, dat was ook het moeilijkst. Maar dat is volgens mij helemaal niet jouw doel en begin jij op een heel ander fit level dan dat ik dat deed. Overigens was ik nooit een couch potato, maar hormonen en wat heftige gebeurtenissen in korte tijd maakten dat ik in 5 jaar tijd die 20 kilo was aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
04-11-2019 15:22
Elke workout die je doet, is mooi meegenomen.

Of het wel/ niet effectief is, hangt ook van je trainingsdoelen af.

In 7 minuten kun je - als je wilt - al zwaar trainen. Als je meerdere malen per dag 7 minuten traint dan kom je wel ergens.

Wil je uithoudingsvermogen/ algehele conditie verhogen en spierconditie verhogen e.d. dan moet je toch echt wel langdurig gaan trainen.
En dan telkens voor die 7 minuten eerst 10 minuten opwarmen?
Wel gek ik doe nu die milon circle en ik merk wel resultaat (hoop tenminste niet dat ik het me verbeeld)
Dat is 3 kracht(?)oefeningen, 4 minuten crosstrainer, 3 kracht(?)oefeningen, 4 minuten fietsen en dan nog een keer dat rondje.
Als dat om is (ik ben een coach potatoe) dan zweet ik als een otter. Mijn conditie is echt verbeterd in een paar weken, dat merk ik gewoon als ik bezig ben. Ik let ook op mijn eten en ben nu een paar kilo kwijt in een week of 4 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
bloemke007 schreef:
04-11-2019 10:42
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Tabata training van 4 minuten gelijk staat aan een cardio workout van 20 minuten.
Dat zal dan wel verschil maken hoe zwaar die tabata is. Met welke oefeningen.
Ik doe bootcamp en daar doen we regelmatig een tabata. 8x40sec.
Erg leuk, maar niet het zwaarste van de training vind ik. We doen wel oefeningen die ik een stuk zwaarder vind. Bij tabata doen we bijv jumping jacks, opdrukken, lunges etc.
Ik zag ook een leuke tabata op YouTube. Die doe ik thuis wel eens. Vind ik ook al wel pittiger dan die bij onze bootcamp.

Ik denk zeker wel dat als je trouw elke dag zulke oefeningen doet, en op je eten met, je verbetering moet zien in je kracht of lijn. Ik heb ooit zo'n 10 weken lang trouw elke dag oefeningen gedaan thuis. Een kwartier denk ik. Naast 2 of 3x hardlopen en ik zag mn buik wel strakker worden.
Het hardlopen doe ik nog steeds, de oefeningen niet..ging me op den duur echt vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Er is veel verwarring over de 7 minutes workout. Het idee er achter is dat je alles traint in een korte cyclus, niet dat je slechts 7 minuten iets hoeft te doen. Zodra je conditie het toelaat ga je meerdere "rondjes" achter elkaar doen. Eventueel met een korte pauze er tussen.

Het zou mooi zijn als je in 7 minuten iets kunt doen wat normaal een uur of zo kost, maar ook hier gelden de normale natuurkundige en biologische principes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven