Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik ook begonnen bij een sportschool met bovengenoemde lessen. Ik heb tot nu toe bodycombat, bodybalance en fightfun geprobeerd. Alle drie erg leuk!

Hoe gaat body pump in zijn werk? Is dat niet heel zwaar?
Alle reacties Link kopieren
Bodypump is zo zwaar als je het zelf maakt. Als je begint pak je een stang met aan iedere kant een schijf van één kilo. Dat kan vrijwel iedereen. Je voelt vanzelf als de oefeningen je makkelijk afgaan en dan kun je gaan verzwaren.
Het principe van bodypump is dat je met behulp van een stang met gewichten - en soms ook losse gewichtjes - je hele lijf traint. De opbouw van de les is altijd hetzelfde: warming up, benen (squats), borst, rug, triceps, biceps, benen (lunges), schouders en buik.
Ik vind het zelf een fijne les, omdat het weinig met 'pasjes en sprongen' van doen heeft; daar heb ik de motoriek niet voor :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Pump kun je zo zwaar / niet zwaar maken zoals je zelf wilt. Het gewicht bepaal je zelf.
Je doet gewoon oefeningen voor je hele lichaam. Alle spieren komen aan bod, schouder, rug, biceps, triceps, buik, benen, billen.. Ik vind het erg leuk! De eerste keer had ik lichte gewichten ( ik heb niet echt veel spiermassa) en mega spierpijn daarna. Nu paar maand later gaat het stukken beter en kan ik het wat zwaarder maken.
Ik zou zeggen gewoon proberen! :)
Alle reacties Link kopieren
We zijn het in ieder geval met elkaar eens, Julia :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Haha, we waren ook gelijk aan het typen. ;-D
Net les attack erop zitten en ging echt heel goed.
Morgen rustdag en van het weekend weer hardlopen. Maandag is het weer sportschool tijd :) .
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een les BBB meegepakt, maar dat is niet helemaal mijn ding.
Morgen weer lekker aan de gang met body balance of body combat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen zeggen: jammer... sportschool dicht, dus mijn donderdag avond workout gemist! Maar heb zo'n heerlijke dag gehad, met cultuur, zon, wijntjes etc. Ook wel eens lekker.
Heb wel nieuwe sportkleding gescoord vandaag... da's ook sportief, toch? :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Up! Zijn er nog Les Mills-ers actief? Ik heb BodyPump afgelopen week weer opgepakt, naast BodyAttack. Alles deed meteen weer 3 dagen pijn :lol: Doe verder af en toe eens BodyStep of BodyBalance, en X-CO.
Hello, ik check geregeld of er nieuwe berichten binnengelopen zijn. :)

BP is geweldig.... zelfs zonder gewichten kun je dagenlang spierpijn hebben! :-D

Ik ben ondertussen vijf weken geleden bevallen en moet nog een zevental weken wachten vooraleer ik mijn Sh'bam en Bodycombat kan oppikken.

Hebben jullie de nieuwe releases meegemaakt en wat is jullie mening?
Alle reacties Link kopieren
BodyStep vind ik leuk! De partystep ook zeker. Bij Pump moet ik vooral even flink wennen aan de muziek, zeker bij de rug.
Ik heb gisteren de nieuwe release Sh'bam meegedaan.

De pasjes zijn veel minder moeilijk dan de vorige releases en er zit geen latino track in. :(

Er is wel een nummer uit een oldskool BC. (iets met de ginga) Er wordt Bollywood op gedanst, erg fijn.

De release is ook minder cardio, maar misschien had ik wat hoger moeten springen. :)
Alle reacties Link kopieren
Bij fightfun een nieuwe release gehad. Eerst een aantal oefeningen boksen, daarna diverse loopjes met trappen/knietjes en elleboog. Ik vind het een leuke afwisseling!

Wij hebben sinds een paar weken een yoga try-out lopen. Deze vind ik ook erg fijn! Kan mijn grenzen net wat beter en bewuster opzoeken dan bij de body balance.

Sh'bam en zumba wil ik ook nog een keer uitproberen. Wat is hiertussen het grootste verschil?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een week of 6 geleden met body pump. Ik doe dat 1-2 keer per week, want ik doe ook nog bootcamp en freestyle pump. Ben ook wel bang dat body pump me misschien gaat vervelen op termijn omdat het telkens dezelfde oefeningen/muziekjes zijn. We hebben nu net een nieuwe routine, maar ik vind de muziek en oefeningen minder leuk dan voorheen.

Ik merk overigens ook wel dat sommige instructeurs bij de sportschool niet zo positief tegenover body pump staan, omdat de oefeningen te snel worden uitgevoerd. Ik heb er totaal geen verstand van, maar ben wel benieuwd of jullie daar een (onderbouwde) mening over hebben. Vooralsnog vind ik het wel leuk, en krijg voldoende afwisseling in andere lessen, dus ik ga lekker door.
Amby, bedoel je dat de bewegingen misschien niet veilig worden uitgevoerd door de snelheid?

Beija:
De Sh'bam is een groepsles in een 45' formaat. Een mix van verschillende stijlen dans, zonder dat het complex wordt. Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te doen. De pasjes zijn eenvoudig.

Zumba is (of althans was) een groepsles waar vooral latin-style wordt gedanst. Wel een stuk complexer dan de Sh'bam qua danspassen.
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
29-06-2017 19:55
Amby, bedoel je dat de bewegingen misschien niet veilig worden uitgevoerd door de snelheid?
Volgens mij was het drieledig; te snel om veilig uit te voeren, daarbij te hoog tempo/afwisseling om (in een grote groep) deelnemers te kunnen corrigeren en er zou een preferentie zijn om oefeningen langzamer en gecontroleerd uit te voeren. Ik heb soms ook wel het gevoel dat ik er niet het beste uit haal omdat er weinig tijd is om gewichten te vervangen, of vanwege de snelle wissels van step naar push-ups, maar dat is ook de routine leren kennen.
Een Les Mills topic :cheer2:

Bodypump doe ik 2x per week. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe release, dit weekend gaat die van start.
Een keer per week doe ik een les Bodycombat. Bodystep vind ik ook fijn, maar komt qua tijd minder uit.
Alle reacties Link kopieren
Zo stom. Omdat ik dit topic heb geopend, vindt Viva dat het in een ander lijstje moet. Ik had dus helemaal niet door dat er weer gereageerd was.

Im onze sportschool was vanavond een kwartaal release avond. Van drie programma's (Yoga, Battle en Power) een aantal nummers. In totaal een kleine anderhalf uur. Yoga en Power (de Club Joy versie van Balance en Pump) waren lekker! Dat Battle... daar heb ik echt de coördinatie en motoriek niet voor. Na afloop nog een borrel. Erg gezellig! Wat dat betreft is de leuke sfeer voor mij wel heel erg bepalend voor het sportplezier.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal. Ik lees al jaren mee op het forum en reageerde vroeger ook. Maar mijn oude nick werkt niet meer dus even een nieuwe aangemaakt.

Sinds december weer terug in nl en gelijk bij de sportschool ingeschreven. Ik volg de combat en shbam lessen en sta inmiddels op het podium naast de instructeurs. Vandaag ook de combatles gegeven en ging erg goed. Ik heb een karateachtergrond en geef sowieso al dagelijks les dus het ging me goed af.

Shbam is gewoon superlekker. En de nieuwe release is weer leuk!
Leuk sciencerocks, mijn sportschool heeft geen Shbam lessen, ik ga straks eens kijken op YouTube wat ik me erbij voor moet stellen.

Wat vinden jullie van de nieuwe release? Ik vond triceps zwaar, maar dat vind ik altijd. Maar de schouderoefeningen, ik begon met 3 kilo en nog niet eens halverwege gewisseld voor 1 kilo. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, de schouders zijn superzwaar! Ik sta ook met 1 kilo af te zien. Lunges kosten me ook moeite. De rest van de release valt me eigenlijk heel erg mee. Zeker de biceps vind ik erg licht en kon in 1 keer flink omhoog in gewicht. Maar de muziek.. Ik weet het niet, moet nog steeds wennen. Weinig 'power' voor mijn gevoel. Wat vinden jullie?
Sciencerocks, heb je dan ook de BC opleiding gevolgd? Wie was de master trainer?
Is de nieuwe BC goed? Vinden de mensen hem ook goed?

Wat betreft de pump, het klopt wel dat te veel mensen de bewegingen erg fout uitvoeren. Het beste zou zijn dat 1 instructor lesgeeft en een andere correcties doet in de zaal. Maar dan zijn er twee instructors nodig en dat is vaak niet het geval. Toen ik nog pump gaf deden we dat vaak zo en dat werd wel geapprecieerd door de leden. Er waren veel minder blessures en de mensen durfden dieper te gaan en meer gewichten te nemen.

Voor de Bodycombat houden we in onze club geregeld een workshop over de bewegingen zodat de drempelvrees om die les mee te volgen kleiner wordt.

Sh'bam is idd puur fun. Ik ben vanmorgen gaan Sh'bammen en mijn dag kan niet meer stuk. De mensen die de Sh'bam volgen zijn ook stuk voor stuk leuke en sociale mensen. :)

Morgen hoop ik de GO van mijn gyn te krijgen dat ik opnieuw mag lesgeven (zes weken geleden bevallen).
Alle reacties Link kopieren
@yaqui. Ik heb de opleiding nog niet gedaan maar wil die wel gaan volgen. Even met mijn sportschool overleggen en plannen. Voor nu ben ik support op het podium en inval als het nodig is

De nieuwe bc is veel technischer. Ik vind dat erg leuk omdat ik ook al 13 jaar aan karate doe en mezelf ook graag technisch blijf ontwikkelen vind ik het leuk dit als deel van bc te kunnen doen.

Wat betreft Sh'bam, de release is niet supermoeilijk en wat toegankelijker voor de iets minder gecoördineerden onder de deelnemers. Maar er zitten erg leuke dingen in en ook veel afwisseling.
De Sh'bam is inderdaad erg toegankelijk. Alle bewegingen zijn makkelijk uit te voeren. Behalve dat stukje hedendaagse dans waar coördinatie wel een beetje nodig is. :)

Zo tof dat je de opleiding zult volgen! Wil je graag ook andere programma's geven?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn sportschool vroegen ze ook if ik geïnteresseerd ben in bodystep geven. Maar aangezien ik fulltime lesgeef in het middelbaar onderwijs, en dus meedraai en de opleiding ga doen voor shbam en combat, laat ik step nog even achterwege 😊
sciencerocks wijzigde dit bericht op 06-07-2017 18:02
Reden: Pfffff, veel typefouten. Ik geef telefoon de schuld
1.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mocht weer een bc les waarnemen vandaag en over een paar weken ben ik invaller voor de Sh'bam. Erg leuk maar ook spannend. On ineens van deelnemer naar instructeur te gaan. Gelukkig is iedereen bij ons op de sportschool heel enthousiast en ontvankelijk.

Gaat iemand nog naar het grote filmweekend van les mills in Amsterdam in oktober?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven