Fietsen en starten daarmee

15-05-2017 09:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Sinds ik een sportieve en lichte fiets heb die is uitgezocht door mijn fietsfanatieke vriend (in plaats van loodzware unit) begrijp ik beter waarom fietsen ook leuk kan zijn! Nu gaan wij in september fietsen in Marokko (bergen!) en wil ik me hierop voorbereiden... maar zonder dikke beenspieren te kweken. Dus hoge frequentie en lage belasting trappen. Hebben jullie tips en leuke suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is vakantie fietsen wel gewoon van alles en nog wat gebeuren, weers gewijs en inspannings gewijs. Fietst ook totaal anders dan een racefiets. Maar dat is nog niet gevraagd dan wel gezegd door jou TO. Gaan jullie daar een beetje kloten op een racefiets of een vakantie fiets met volle bapakking.?
fietsen varen vrouwelijk doen
Hoe ga je fietsen? Mountainbike? Racefiets? Crossover?
Hoe vaak of hoeveel drinken jullie tijdens het wielrennen?
Je zou een halve liter per uur moeten drinken, volgens mij. Ik drink ongeveer de helft. Omdat ik weet dat ik tijdens het fietsen niet veel drink, zorg ik ervoor dat ik van tevoren goed drink. Het hangt ook nog wel van het weer af. Bij lage temperaturen drink ik echt heel weinig onderweg. Als het warm is, drink ik meer. Bij social rides kom ik in de richting van een halve liter per uur.
TO, ikzelf (man) ben nogal sportief gebouwd en heb geen zware bovenbenen (alhoewel ik regelmatig MTB). Ik rij altijd op lichte versnelling op vlak en bergop, en ik probeer ook altijd in zadel te blijven zitten en voldoende omwentelingen te maken. Grote voorbeeld is Froome voor mij. Nu moet ik wel zeggen dat in het geval van veldwegen ik soms achterblijf ten opzichte van fietsers met stevigere benen, die hebbentoch precies meer kracht (maar dan van korte duur, bergop en op asfalt haal ik die wel terug in).
Dus voldoende km rijden, licht trappen en dan lukt het hopelojk je ambitie waar te maken: conditie + geen sprintersbenen...

@ avondzon, ik drink toch wel wat af op de fiets ifv inspanning en temperatuur. Maar is verschillend voor iedereen. Ik kom snel de man met hamer tegen als ik niet voldoende eet, maar ook als ik onvoldoende drink.

Veel fietsplezier!
was het maar waar dat je dikke benen krijgt van fietsen
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
15-05-2017 09:57
Gewoon regelmatig gaan fietsen, rondjes uitzoeken en conditie opbouwen? Maar ik snap het probleem van dikke beenspieren ook niet. Ik heb die namelijk wel en ben er trots op!
Ik ben er ook trots op
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-05-2017 22:28
was het maar waar dat je dikke benen krijgt van fietsen
Je krijgt wel spieren maar je benen worden er niet dik van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven