Het zelfverdedigings- en vechtsport topic

10-01-2018 19:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Het leek me leuk om een topic te maken waarin we kunnen kletsen over zelfverdedigingssporten en vechtsporten. Ik heb ze allebei bewust bij elkaar gedaan omdat ik hoop dat het topic zo iets voller wordt.

Misschien is het leuk als je een aantal vragen beantwoordt:
Welke sport beoefen je?
Hoe lang al?
Wat vind je het leukste eraan?
Doe je wedstrijden?
Welke band heb je eventueel?
Hoe vaak train je?
etc.

Ik hoop dat hier een beetje animo voor is en we elkaar kunnen motiveren!

(En sorry als ik iets fout doe dit is mijn eerste topic)
maritk schreef:
14-01-2018 15:09
Haha ja dat herken ik wel. Mijn vriend vond het eerst maar niks dat ik Krav Maga doe. Hij deed er ook heel neerbuigend over, hij was van mening dat een vrouw toch nooit wat kan uitrichten tegen een man.
Eerst werd ik er boos om, tenslotte heb ik hem uitgedaagd om mij eens serieus vast te grijpen en toen belandde hij dubbelgevouwen op de vloer. Sindsdien toont hij meer respect :yes:
:D hier is het meer omdat hij bang is dat ik mijn acties nog onvoldoende kan coordineren en hem daardoor serieus pijn ga doen. Hij vertrouwt me niet helemaal (en op zich snap ik hem daarin ook nog).
Alle reacties Link kopieren
Horizon81 schreef:
17-01-2018 23:10
:D hier is het meer omdat hij bang is dat ik mijn acties nog onvoldoende kan coordineren en hem daardoor serieus pijn ga doen. Hij vertrouwt me niet helemaal (en op zich snap ik hem daarin ook nog).

Eventueel kan hij beschermende kleding (b.v. toque) dragen?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
maritk schreef:
14-01-2018 15:30
Bij mij zat het hem meer in het aanleren om de technieken fel genoeg uit te voeren, zonder aarzelen of in te houden.
Ik denk dat de meesten de zwakke plekken (ogen, oren, neus, ballen enz.) op zich wel kennen maar daarmee ben je er nog niet.
Hier niet zozeer felheid, ik ben vooral niet snel genoeg / zie openingen te langzaam. Ik ben op werk super scherp en analytisch, maar als ik aan het trainen ben dan lijkt het wel alsof het benodigde deel van mijn hersenen aan het snoozen is. Het helpt ook niet dat ik maar 1 keer per week ga (ik vind bootcamp, spinning en hardlopen ook heerlijk..). Ik zie het dus ook deels als hersentraining, en ga gewoon stug door met langzaam kleine stapjes vooruit. Is wel beetje uit mijn comfort zone gaan, maar dat is ook wel eens goed.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag verkeerd gevallen en nu een gekneusde spier in mijn schouder. Ik kan echt niks. Zo irritant! Iemand ervaring en tips? Zijn jullie wel eens ernstig geblesseerd geraakt?
Alle reacties Link kopieren
balderdash schreef:
18-01-2018 09:10
Afgelopen vrijdag verkeerd gevallen en nu een gekneusde spier in mijn schouder. Ik kan echt niks. Zo irritant! Iemand ervaring en tips? Zijn jullie wel eens ernstig geblesseerd geraakt?
oh wat rot!! :(
Beterschap en nee ik heb geen tips. Heb zelf nog nooit een ernstige blessure gehad gelukkig. Wel een keer plotseling enooooorm veel pijn gehad in mn bovenbeen bij een hoge trap en kon daardoor een paar dagen niet lopen maar met heel veel rust ging dat weg. Maar het is zo zo vervelend om niet te kunnen trainen. Hopelijk is je blessure snel genezen.
-
anoniem_326119 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 22:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Krav maga lijkt me geweldig. Snel en doeltreffend. Ik ben heel slecht in pasjes onthouden en ik wil me snel iets eigen maken. Dus geen ellenlange herhalingen van kata's bijvoorbeeld. Alleen zou ik het liefst bij een Women Only willen trainen. Zie het niet zo zitten om met een vreemde kerel te sparren. Maar die van mij wil niet...
Iemand ervaring met krav maga voor vrouwen regio Eindhoven?
Alle reacties Link kopieren
Waterdame schreef:
18-01-2018 20:06
Zie het niet zo zitten om met een vreemde kerel te sparren. Maar die van mij wil niet.

Kan ik me voorstellen, het leek mij eerst ook niks. Maar dat wende heel snel.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik train met alleen maar mannen. De eerste keer dat ik binnenkwam dacht ik: "oh, oké, maar eens kijken of ik hier als vrouwtje van krap 50 kilo tussen pas." Maar niemand deed er moeilijk over dat ik geen harige spierbundel was dus ik ben gebleven. Als je het uitprobeert merk je snel genoeg of je je op je gemak voelt en zo niet, zeker verder zoeken, want de ene club is de andere niet.
Alle reacties Link kopieren
In onze groep zit nog 1 andere vrouw, de rest mannen. Nu kennen wij elkaar al eeuwen en voelt het heel vertrouwd dus kan mij voorstellen dat het spannend is in het begin..

Schouder is nog steeds waardeloos. Bijkomend nadeel is dat ik in de zorg werk en ook daar dus helemaal niks kan. Echt super *** dus..
Alle reacties Link kopieren
Morgen lekker traaaaaaaaainen :-P
Waterdame schreef:
18-01-2018 20:06
Krav maga lijkt me geweldig. Snel en doeltreffend. Ik ben heel slecht in pasjes onthouden en ik wil me snel iets eigen maken. Dus geen ellenlange herhalingen van kata's bijvoorbeeld. Alleen zou ik het liefst bij een Women Only willen trainen. Zie het niet zo zitten om met een vreemde kerel te sparren. Maar die van mij wil niet...
Iemand ervaring met krav maga voor vrouwen regio Eindhoven?
Ik heb een women only les in een andere plaats gevolgd. Warming up die eraan voorafging was wel gemixed. Vond het een fijne les om mee te starten, lag de drempel wat minder hoog. Ga nu vooral naar de gemixte lessen. (Klinkt nu alsof ik al jaren ga, maar ben ook nog echt beginner beginner).

Vond het eerst behoorlijk spannend om t.o. een man te staan. Had ook nog een 100 kg plus kerel t.o. me staan, qua uiterlijk type hells angel. Maar de gene verdween snel. Mijn ervaring is dat iedereen erg behulpzaam is; geduldig, denken mee en geven goede feedback.
Zou gewoon een keer gaan, naar een womens only en een gemixte les. Is best goed om soms even buiten je comfort zone te gaan. Je hebt toch ook niets te verliezen? Als je het niet leuk vind, ga je daarna gewoon niet meer.
Waterdame schreef:
18-01-2018 20:06
Krav maga lijkt me geweldig. Snel en doeltreffend. Ik ben heel slecht in pasjes onthouden en ik wil me snel iets eigen maken. Dus geen ellenlange herhalingen van kata's bijvoorbeeld. Alleen zou ik het liefst bij een Women Only willen trainen. Zie het niet zo zitten om met een vreemde kerel te sparren. Maar die van mij wil niet...
Iemand ervaring met krav maga voor vrouwen regio Eindhoven?
Ik begrijp het wel hoor. Maar bedenk dat als je ooit aangevallen zou worden het meestal door een man zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
23-01-2018 21:43
Ik begrijp het wel hoor. Maar bedenk dat als je ooit aangevallen zou worden het meestal door een man zal zijn.
Dit vind ik wel een goeie. Toen ik nog met een meer gemengde groep trainde trok ik meer naar de vrouwen toe, maar als je dan een keer oefent met een man merk je dat je techniek toch niet zo goed is als je dacht. Een goede leerschool, want al hoop ik mijn vaardigheden nooit buiten de dojo nodig te hebben, je kunt er maar beter voor zorgen dat ze ook werken als je iemand tegen het lijf loopt die groter en sterker is.

Mijn laatste training was weer leuk maar ik heb zo'n vreselijke spierpijn nu :'(
Alle reacties Link kopieren
Ow, wat een leuk topic!

Ik doe nu sinds twee jaar een vorm van Pencak Silat. En ik vind het echt zo vreselijk leuk! Voorheen was sporten altijd toch een beetje een ‘moetje’ maar sinds ik dit doe heb ik altijd zin om te trainen.
Ik train twee keer in de week, en we trainen altijd erg lang.

Ik vind de veelzijdigheid het leukst. We trainen op de tanding (het sparren), de seni (stijlvorm, voor de mooi dus) en de Bela Diri, de praktische zelfverdediging.
Ik vind het leukste onderdeel stijlvorm met de wapens. Lange stok, kapmes en waaier heb ik tot nu toe gehad. Maar ook sparren vind ik leuk, het geeft echt een boost aan adrenaline he?

Wedstrijden doe ik niet, daar ben ik al te oud voor. En bovendien bij lange na niet goed genoeg :D Maar een van de jongens van mijn training zit in het internationale team, dus ik supporter wel veel op de wedstrijden. Super gezellig altijd.

Ik heb wel heel erg een drempel over gemoeten om echt te slaan en te trappen met kracht. Hadden jullie dat ook? Ik ben eigenlijk nog steeds gauw bang dat ik iemand per ongeluk pijn doe, al slaat dat nergens op want sterk ben ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Magickwings: ik moet nog steeds elke keer een drempel over om echt kracht te gebruiken. Vooral bij vrouwen/meisjes die een stuk fragieler of jonger zijn. Na de eerste paar tikken die ik krijg ben ik daar vaak wel overheen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik train de laatste tijd veel met een makiwara (Japanse variant op de boksbal). Dat werkt voor mij heel goed want hoe hard je ook slaat, je doet zo'n ding geen pijn. Trainen met mensen vind ik nog steeds lastig, het is niet mijn bedoeling iemand het ziekenhuis in te slaan, maar ik merk wel dat ik mijn kracht beter leer kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar eigenlijk geen last van, bang zijn mensen pijn te doen. Als iemand duidelijk lichter of minder sterk is houd ik me gewoon in en ik vertrouw er dan op dat de ander geen pijn heeft en soms vraag ik t voor de zekerheid.

Eigenlijk vind ik t stiekem wel vervelend om me in te houden bij mensen, daarom spar ik ook liever met mensen die sowieso beter en/of sterker zijn dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Op sommige dagen, zoals vandaag, heb ik zo ontzettend veel behoefte om een potje rammen tegen een kussen of lekker hard te sparren. Ik verlang er echt naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven