Nog meer zwemmers hier?

24-06-2020 18:22 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik weer gestart met zwemmen. Sinds mijn pubertijd niet meer getraind dus ik huiverde al voor alle spierpijn.
Nu na een week of 3 merk ik dat ik best goed ga. Alleen wat stijf in de bovenrug de dag erna maar verder niet zoveel.
Ik ben benieuwd of hier nog meer zwemmers zijn en of jullie een schema hebben ofzo.
Ik zwem meestal tussen de 30 en 35 minuten en als ik dan zie dat er een douche vrij is dan race ik daar heen. Ik wissel borstcrawl en schoolslag af, meer borstcrawl dan schoolslag.
Rosalind schreef:
24-06-2020 18:45
Ik zie jou dit vaker schrijven. In zwembad in de tuin toch? Maar hoeveel slagen kun je zwemmen in een zwembad van een paar meter?

Ik zwem ook TO. In mijn jeugd wedstrijdzwemmen en de laatste jaren twee keer per week 1.5 km. Altijd crawl.
Nu al een tijd niet meer geweest maar het zwembad is weer open dus ik ga het weer oppakken :)
4 slagen per baantje, dus niet geschikt voor de sportzwemmer ;-D (al heb ik wedstrijdzwemmers in een intex bad bezig gezien met 'n elastiek om hun middel)
Maar ik vind het heerlijk in de privacy van m'n eigen tuin, dus geen gezeik met elders om moeten kleden en bovenal geen last van andere mensen.
alfea schreef:
24-06-2020 21:05
Het inhalen is hier wel goed opgelost. Je gaat in één baan heen en in de andere weer terug, maar je kunt natuurlijk ook, als de ruimte het toestaat, onder de lijn door naar de andere baan en dan de andere kant weer op zwemmen. Dan hoef je dus niet achter een langzaam iemand te hangen. Nadeel is dan dat je je baan niet afmaakt, maar ik vind het persoonlijk fijner om op mijn eigen tempo te kunnen blijven zwemmen.
Ja dat is hier ook, maar als je dan met drie anderen in een baan ligt die allemaal langzamer zwemmen dan schiet het alsnog niet op want dan zit je meteen weer achter de volgende. Hier ook de ene baan heen, de andere baan terug dus in principe genoeg ruimte om iemand even te laten halen bij het keerpunt maar niet iedereen houdt hier helaas rekening met elkaar. Er wordt wel naar snelheid gekeken maar toch zijn de verschillen per vak vaak nog groot.
redbulletje schreef:
24-06-2020 21:34
4 slagen per baantje, dus niet geschikt voor de sportzwemmer ;-D (al heb ik wedstrijdzwemmers in een intex bad bezig gezien met 'n elastiek om hun middel)
Maar ik vind het heerlijk in de privacy van m'n eigen tuin, dus geen gezeik met elders om moeten kleden en bovenal geen last van andere mensen.
Ik snap prima dat je thuis zwemmen fijn vindt. Ik vroeg me gewoon af of je werkelijk zo´n enorm zwembad had. Maar het is dus meer dobberen dan zwemmen ;-D Wel bikkelen hoor, in de winter!
Ik heb vroeger aan wedstrijdzwemmen gedaan (om 6 uur 's ochtends trainen, waarom deed ik dat?) en ik ben altijd wel blijven zwemmen. Nu 1 x per week bij een vereniging, waar ik tegenwoordig samen in een baan met mijn oudste dochter zwem (dat vind ik wel heel leuk). Ik zwem altijd iets tussen de 2 en 3 km. Soms heb ik een paar maanden geen zin, maar ik kom dan toch weer terug.
Rosalind schreef:
24-06-2020 22:18
Ik snap prima dat je thuis zwemmen fijn vindt. Ik vroeg me gewoon af of je werkelijk zo´n enorm zwembad had. Maar het is dus meer dobberen dan zwemmen ;-D Wel bikkelen hoor, in de winter!
Ik zwem zo wel 200 baantjes in 'n half uur en het gaat me om de beweging en het zwemgevoel, niet om snelheid. Ik ben nooit een echt goede zwemmer geweest, met mijn poging tot borstcrawl kom ik uberhaupt niet vooruit ;-D
In de winter geeft het echt 'n enorme kick en mentale oppepper. Dan blijf ik overigens maar 6 minuten in het water. Heb die ene dag dat het sneeuwde in februari ook gezwommen. Dat was zo gaaf!
redbulletje schreef:
24-06-2020 22:34
Ik zwem zo wel 200 baantjes in 'n half uur en het gaat me om de beweging en het zwemgevoel, niet om snelheid. Ik ben nooit een echt goede zwemmer geweest, met mijn poging tot borstcrawl kom ik uberhaupt niet vooruit ;-D
In de winter geeft het echt 'n enorme kick en mentale oppepper. Dan blijf ik overigens maar 6 minuten in het water. Heb die ene dag dat het sneeuwde in februari ook gezwommen. Dat was zo gaaf!
:worship:
Goed voor je bloedsomloop!
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem bijna iedere dag, met schema.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem al mijn hele leven zowel binnen als buiten in alle seizoenen. Ik kan alle slagen zwemmen, goed genoeg om er wedstrijden in te zwemmen. Met schoolslag won ik regelmatig wat. Nu zijn er geen wedstrijden dus valt er ook niks te winnen.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2020 19:19
Telefonisch reserveren, maximaal een uur zwemmen, niet omkleden, niet douchen en het is echt erg duur. Ik ben een beetje nukkig.
Hier hetzelfde, alleen dan max. kwartier en met een driedubbele lading chloor, en dan na afloop niet mogen douchen :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Eén kwartier???
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
06-07-2020 21:30
Eén kwartier???
Oh sorry, ik zie dat woord drie is weggevallen... :mrgreen:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik dacht ook al...kwartier?? Dan ben je nog niet eens nat :-D
Hier gaat het lekker. Elke keer rond de 35-40 minuten, 2 a 3 keer per week. Soms lekker doorzwemmend, soms wat lastiger door langzame zwemmers in de baan.
Kan inmiddels ongeveer 15-20 baantjes borstcrawl achter elkaar afgewisseld met 2-4 baantjes schoolslag.
Alleen nog een vraag aan jullie, met wat voor zwembril zwemmen jullie? Ik heb nu een speedo van eennaantal jaar oud maar die drukt behoorlijk afdrukken in mijn oogkassen🤭 . Iemand een beter idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem al jaren met een Zweeds brilletje. Dat zijn twee harde oogstukken met een touwtje ertussen en natuurlijk een elastiek. Je moet ze zelf in elkaar zetten.

Waarom telt bijna niemand in meters? Wij kunnen 55 minuten zwemmen per keer en dan haal ik zo'n 2700-3300 meter afhankelijk van wat ik doe. Gisteren bijvoorbeeld 3x400, 3x300 en daarna wisselslag en tempo/sprint. Gelukkig zijn er inderdaad geen wedstrijden nu, want 55 minuten is hooguit 'beter dan niks'.

Nu moeten we weer in 1 baan heen en weer, in plaats van in 2, en dat haalt wel moeilijker in. We mogen nu officieel inhalen, maar dat werd al vanaf 18 mei toegestaan bij ons. Het was gisteren ook ineens veel drukker.
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
06-07-2020 22:06
Haha ik dacht ook al...kwartier?? Dan ben je nog niet eens nat :-D
Hier gaat het lekker. Elke keer rond de 35-40 minuten, 2 a 3 keer per week. Soms lekker doorzwemmend, soms wat lastiger door langzame zwemmers in de baan.
Kan inmiddels ongeveer 15-20 baantjes borstcrawl achter elkaar afgewisseld met 2-4 baantjes schoolslag.
Alleen nog een vraag aan jullie, met wat voor zwembril zwemmen jullie? Ik heb nu een speedo van eennaantal jaar oud maar die drukt behoorlijk afdrukken in mijn oogkassen🤭 . Iemand een beter idee?
Na een aantal jaar is een brilletje vaak wel aan vervanging toe. Welk brilletje goed is,NOS ontzettend afhankelijk van je gezicht. Wat bij mij fantastisch zit kan bij jou helemaal prut zijn (of andersom.
Ik draag brilletjes op sterkte van speedo (speedo pulse), en ik heb ook een brilletje zonder sterkte voor als ik lenzen in heb (Speedo fastskin elite) maar eigenlijk vind ik het brilletje op sterkte lekkerder zitten.
Ik ben niet zo kritisch qua zwembrilletje. Bij mij zitten die hele goedkope van de Decathlon prima. En ik zwem nu in een badpak van de Lidl van een paar euro. Was even een noodgreep omdat ik snel een badpak nodig had, maar eigenlijk zwemt het prima (weet alleen nog niet hoelang het mee gaat).
Alle reacties Link kopieren
Zwembrilletje moet je passen zonder de bandjes te gebruiken. Als die dan goed blijft plakken is die goed voor jou.
Ik had altijd deze: SPEEDO MARINER SUPREME MIRROR
Maar die kon ik laatst niet meer hier krijgen. Nu heb ik een vergelijkbare van Arena.
Het fijne aan dit type brillen vind ik dat je verschillende neus stukjes hebt.
Ik heb geen gemiddelde neus, want ik pas veel andere brilletjes niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond heerlijk in de regen gezwommen. En blijkbaar vonden de andere zwemmers dat niet fijn want we lagen met 5 man in het hele zwembad. Er kunnen er max18 zwemmen tegelijk. Ik had gewoon 2 banen voor mijzelf.
Ik heb nu 15 minuten borstcrawl gezwommen, 4 baantjes schoolslag en daarna nog ongeveer 15 minuten borstcrawl. Toen maar het bad uitgegaan, ik was nog de laatste, de 2 badmeesters zaten echt te wachten tot ik eruit ging. Konden ze gaan schoonmaken en afsluiten.
En een nieuw zwembrilletje besteld. Als het goed is met wat grotere glazen en .minder druk op de oogkassen. Ik zit na een uur nog met de afdrukken onder mijn ogen tot grote lol van de pubers hier in huis😁
Afdrukken rond je ogen van het zwembrilletje herken ik ook. Vooral irritant als je na het zwemmen de deur uit wil.
Ik zweer al jaren bij een Aqua Sphere Vista zwembril. Ik koop ze van Amazon.

Ik heb inmiddels ook alweer een paar keer gezwommen. Het zwembad ging open met maximaal 8 personen (1 per baan) maar inmiddels zijn er 30 personen toegestaan (5 per baan). Nu dus eigenlijk altijd wel plek want meer dan een man of 15 zijn er nooit.
Alle reacties Link kopieren
Afdrukken van badmutsen heb ik wel soms.
Alle reacties Link kopieren
zx123 schreef:
10-07-2020 08:55
Afdrukken van badmutsen heb ik wel soms.
Die draag ik niet. Dat voelt iets te profi😁
Ik denk alleen dat de kapper over een paar weken minder blij is. Ik heb al flink geblondeerd haar en dat chloorwater doet niet goed. Straks even op zoek naar een haarmasker
Alle reacties Link kopieren
Ook met een badmuts wordt je haar nat, maar dan komt het in ieder geval niet in je gezicht tijdens het zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
zx123 schreef:
10-07-2020 12:13
Ook met een badmuts wordt je haar nat, maar dan komt het in ieder geval niet in je gezicht tijdens het zwemmen.
Haar is lang genoeg voor een staart dus geen last van haar in mijn gezicht!
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
10-07-2020 15:05
Haar is lang genoeg voor een staart dus geen last van haar in mijn gezicht!
Ik heb zelfs met staart last van losse haren in mijn gezicht. Of de staart die weerstand veroorzaakt of onder mijn oksel gaat klemmen als hij te lang is. Ik doe het dus altijd eerst in een staart en dan rol ik die onder mijn badmuts. Ook moeten de elastiekjes van mijn bril boven het bolletje van de staart zitten over mijn badmuts; met een hoge staart zonder badmuts zit mijn bril niet goed en mijn badmuts ook niet (lucht eronder). Veeleisend eigenlijk wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
zx123 schreef:
10-07-2020 16:30
Ik heb zelfs met staart last van losse haren in mijn gezicht. Of de staart die weerstand veroorzaakt of onder mijn oksel gaat klemmen als hij te lang is. Ik doe het dus altijd eerst in een staart en dan rol ik die onder mijn badmuts. Ook moeten de elastiekjes van mijn bril boven het bolletje van de staart zitten over mijn badmuts; met een hoge staart zonder badmuts zit mijn bril niet goed en mijn badmuts ook niet (lucht eronder). Veeleisend eigenlijk wel ;-)
Haha ik heb zo'n dubbel elastiek, de ene zit boven de staart en de ander zit eronder. Maar altijd gedoe met het linkerglas. Hopelijk gaat het nieuwe brilletje beter. Voelt sowieso zachter aan. Zondag ga m uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker buiten? Hier is helaas geen buitenbad in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven