Sport
alle pijlers
Nordic Walking
zaterdag 27 juli 2024 22:16
Ik wil graag mijn wandel conditie verbeteren. Ik heb veel overgewicht en wil op een verantwoorde manier aan mijn conditie werken (naast het afvalproces waar ik mee bezig ben). Nu hoor ik steeds vaker dat mensen wandelen met nordic walking stokken omdat die een bepaalde balans geven en daardoor het wandelen makkelijker maken. Wie heeft hier ervaring mee en kan dit aan- of afraden. Welke stokken gebruiken jullie en zijn deze bijv. ook gemakkelijk mee te nemen op reis (vliegtuig) en dus bijv. opvouwbaar? Ik ben zelf klein (1.50 meter). Ik neem aan dat ik hierbij ook nog rekening moet houden bij de keuze hiervoor.
Music is what feelings sound like <3
zaterdag 27 juli 2024 23:15
Ik weet niet of nordic stokken het wandelen makkelijker maken, maar je gebruikt in ieder geval veel meer spieren in je bovenlichaam waardoor je meer calorieën verbrandt dan met normaal wandelen. Dus voor afvallen nog weer een stuk beter dan normaal wandelen.
De lengte van de stok en opvouwbaarheid ect daar zou ik me even over laten voorlichten, hoewel je het ook allemaal via Google kunt vinden.
Kleine tip: zorg voor goede en geschikte schoenen, dat voorkomt een hoop ellende en blessureleed.
De lengte van de stok en opvouwbaarheid ect daar zou ik me even over laten voorlichten, hoewel je het ook allemaal via Google kunt vinden.
Kleine tip: zorg voor goede en geschikte schoenen, dat voorkomt een hoop ellende en blessureleed.
zondag 28 juli 2024 00:03
Ik zie het heel af en toe ouderen nog doen, met name in het park. Ik heb het tig jaar geleden gedaan op vakantie door bergachtig gebied en toen vond ik die stokken wel meerwaarde hebben voor meer balans enzo. In Nederland zie ik het voordeel er niet van in, wellicht alleen in zuid Limburg waar het wat heuvelachtiger is of wellicht op het strand door de duinen. Maar die extra beweging die je maakt met de stokken zorgt natuurlijk wel dat je iets actiever bent.
Ik had stokken van Bristol maar heb voor mijn laatste vakantie stokken gekocht bij Decathlon (die pasten wel in mijn koffer, die anderen kon je niet uit elkaar halen) maar uiteindelijk niet gebruikt omdat ik ze net die dag dat we gingen wandelen door de bergen ik mijn stokken was vergeten in het hotel. Maar mijn moeder vond ze wel fijn op vakantie.
Ik had stokken van Bristol maar heb voor mijn laatste vakantie stokken gekocht bij Decathlon (die pasten wel in mijn koffer, die anderen kon je niet uit elkaar halen) maar uiteindelijk niet gebruikt omdat ik ze net die dag dat we gingen wandelen door de bergen ik mijn stokken was vergeten in het hotel. Maar mijn moeder vond ze wel fijn op vakantie.
zondag 28 juli 2024 05:12
Ik zou een cursus zoeken. Dan leer je de techniek en krijg je advies over welke stokken en lengte je nodig hebt.
Half september start ik met een cursus. Ik ben benieuwd.
In een ver verleden ooit een teamuitje nordic walking gehad. Opvallende vond ik toen dat ik er hoger tempo in wandelen had.
Ik zie trouwens regelmatig mensen nordic walken.
In een ver verleden ooit een teamuitje nordic walking gehad. Opvallende vond ik toen dat ik er hoger tempo in wandelen had.
zondag 28 juli 2024 05:54
Doe inderdaad een cursus.Rozebottel schreef: ↑28-07-2024 05:12Ik zou een cursus zoeken. Dan leer je de techniek en krijg je advies over welke stokken en lengte je nodig hebt.
De stokken moeten zorgen voor meer snelheid. Je moet jezelf ermee vooruit duwen, dus wijzen de stokken naar achteren. Je moet ze niet loodrecht in de grond prikken.
zondag 28 juli 2024 07:44
Stokken voor in de bergen zijn wel andere stokken dan voor nordic walking. Die voor nordic walking zijn langer en bedoeld voor vlak terrein.Graze schreef: ↑28-07-2024 00:03Ik zie het heel af en toe ouderen nog doen, met name in het park. Ik heb het tig jaar geleden gedaan op vakantie door bergachtig gebied en toen vond ik die stokken wel meerwaarde hebben voor meer balans enzo. In Nederland zie ik het voordeel er niet van in, wellicht alleen in zuid Limburg waar het wat heuvelachtiger is of wellicht op het strand door de duinen. Maar die extra beweging die je maakt met de stokken zorgt natuurlijk wel dat je iets actiever bent.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in