Sporten met Youtube

02-04-2020 20:29 24 berichten
Ik moet wat meer gaan bewegen en ik ben op zoek naar leuke youtube kanalen voor o.a. yoga, fitness etc. Maar ik zie tussen alle bomen het bos niet meer.

En ik heb ook maar beperkt ruimte voor m'n tv dus het zou fijn zijn als de oefeningen niet veel ruimte vragen om goed uit te kunnen voeren.

Heeft iemand tips?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 22:07
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de workouts van Optima Vita erg fijn, voor zowel beginner als gevorderd
De judo leraar van mijn zoon doet ipv lessen nu iets op youtube. https://www.youtube.com/channel/UCJi1fa ... YTifXEJ0nQ

geen idee of het wat voor jou is maar wat Tycho doet lijkt simpel maar is supergoed voor de spieren. Hij heeft letterlijk verlamde mensen laten lopen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tot nu toe optima vita ook het beste te doen (beginner). Heb ook popsugar geprobeerd, maar dat was mij the chaotisch.
Kijk eens in dit topic±
sport/makkelijke-dans-work-out-online/l ... ges/459787
strings-attached schreef:
02-04-2020 20:41
De judo leraar van mijn zoon doet ipv lessen nu iets op youtube. https://www.youtube.com/channel/UCJi1fa ... YTifXEJ0nQ

geen idee of het wat voor jou is maar wat Tycho doet lijkt simpel maar is supergoed voor de spieren. Hij heeft letterlijk verlamde mensen laten lopen :)
Leuk.

Dit is mijn favoriet (wel van Popsugar maar niet chaotisch):

https://www.youtube.com/watch?v=s3F6R92s6_o

Edit: een beetje ruimte heb je wel nodig
Bedankt voor de tips. Zal morgen eens het een en ander gaan uitproberen :)

En dansen op de muziek doe ik al (incl. mee blèren) maar ook die topic zal ik eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Ben zelf ook zoekende hierin
Yoga with adriene is leuk, wat voor yoga zou je willen doen?
Van haar heb ik volgens mij wel eens gehoord. Qua yoga heb ik geen ervaring maar ik ben niet al te lenig en hou niet van dat hele zweverige. Wil wel iets waar je lekker bij kan ontspannen maar volgens mij is dat bij alle yoga.
TsumTsum schreef:
02-04-2020 22:54
Van haar heb ik volgens mij wel eens gehoord. Qua yoga heb ik geen ervaring maar ik ben niet al te lenig en hou niet van dat hele zweverige. Wil wel iets waar je lekker bij kan ontspannen maar volgens mij is dat bij alle yoga.
Nou niet alle yoga is om te ontspannen. Als je beginner bent heeft Adriene heel goede tutorials en lesjes speciaal voor beginners.
SallySpectra* schreef:
02-04-2020 23:00
Nou niet alle yoga is om te ontspannen. Als je beginner bent heeft Adriene heel goede tutorials en lesjes speciaal voor beginners.
Aha, okee. Daar moet ik me dan nog even wat meer in verdiepen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp, moet met m’n luie kont van de bank af komen :)
..
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 21:54
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fitnessblender, een combi van yoga, krachttraining, hit enz.
thistle schreef:
02-04-2020 23:17
Fitnessblender, een combi van yoga, krachttraining, hit enz.
Ja deze, vind t ook fijn dat je makkelijk kan zoeken op wat voor soort oefeningen je wil doen en de tijdsduur ( 15 min of 40 bv).
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Fitnessblender.
Life is short. Eat dessert first.
Yoga with Adrienne idd.
Dan komt YouTube zelf met leuke andere suggesties en kun je van alles uitproberen. Ik doe het nu ook thuis, kind van 2 doet soms mee :)
Ik ben op Facebook recent een groep begonnen waar ik iedere dag gratis workouts en workout tips plaats. Voel je vrij om je toe te voegen daar, het heet "Kanessa's Online Gym".
Heb vandaag even een halve fitness video gedaan en was echt helemaal kapot. Moet echt wat aan mijn conditie gaan doen. Misschien voor ik ga slapen nog een lesje Hatha yoga proberen want dat lijkt me ook wel wat.
TsumTsum schreef:
03-04-2020 19:07
Heb vandaag even een halve fitness video gedaan en was echt helemaal kapot. Moet echt wat aan mijn conditie gaan doen. Misschien voor ik ga slapen nog een lesje Hatha yoga proberen want dat lijkt me ook wel wat.
Als je echt ontspannen yoga wil doen, moet je eens kijken naar yin yoga. Hatha kan nog best inspannend zijn. Van yin word ik echt slaperig.
Bij Yin yoga houdt je de posities nog langer vast dan bij Hatha yoga. Zelf vind ik dat minder prettig, omdat het dan meer op je gewrichten aankomt in plaats van op je spieren. En Yin yoga is ook meer meditatief, dus ik weet niet of je dat misschien te zweverig vindt.
Kwestie van uitproberen wat het beste bij je past.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 21:52
0.78% gewijzigd
Inmiddels ook wat Yoga gedaan met Adriene gedaan. Wat ook wel fijn maar sommige poses vond ik niet zo prettig dus die heb ik overgeslagen maar de rest was fijn.

Voelt goed om toch nog iets aan sport te doen. Doe eigenlijk niet aan sport maar mijn goede voornemen dit jaar is sporten en inschrijven bij een sportschool. Was er alleen nog niet aan toegekomen.
Goed bezig!
Het gaat er niet om de dingen die je niet meedoet, het gaat juist om de dingen die je wel meedoet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven