Sporten op naam van man

03-08-2017 22:09 211 berichten
Sinds kort sport ik 2x per week bij een sportschool hier in de buurt, wat behoorlijk prijzig is. Nu gaf de eigenaar, tijdens de aanmelding, aan dat ik via mijn werkgever misschien korting kan krijgen via het bedrijfsfitness plan. Maar helaas doet mijn werkgever hier niet aan mee, die van mijn man echter wel, maar hij sport niet. Zou het heel raar zijn om te vragen of het mogelijk is dat ik op zijn naam kan sporten? Dit scheelt echt aanzienlijk qua kosten!
anoniem_25781 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 22:12
2.80% gewijzigd
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 06:21
Heb ik al gedaan, maar helaas geldt het niet voor de overige gezinsleden. Ik heb een mailtje naar een onbekende sportschool gestuurd, ben benieuwd wat ze zeggen. Ook is er bij onze sportschool een gezinsabo mogelijk, dit kan natuurlijk wel op zijn naam. Maar dat moet ik volgens sommigen hier zeker ook eerst zijn werkgever bellen om te vragen of dat wel mag? :-? Maar volgens mij hadden we dat al bij de aanmelding bekeken en kon dat niet uit. Ik ga er nog eens achter aan. Ik vind fraude hier wel een groot woord, het is meer door de mazen der wet kruipen, mijn inziens. Maar gelukkig zijn jullie hier allemaal hele brave burgers met elkaar, die zoiets noooooit zouden doen. Stel je voor..
Wat heb je in die mail aan die onbekende sportschool gevraagd dan? Is mij niet duidelijk.
Je begrijpt natuurlijk zelf ook best dat een gezinsabonnement iets compleet anders is. Alleen de naam zegt het al.
Waarom ben je lid geworden van een sportschool die je te duur vindt?
Je kunt nu een beetje belachelijk doen over mensen die je hier oprecht advies geven, maar als je geen antwoorden wilt krijgen, die je niet wilt horen, kun je beter geen topic openen...
Alle reacties Link kopieren
Een werkgever wil betalen voor de gezondheid van zijn werknemer, daarom is het wel degelijk fraude als je zijn naam opgeeft om zelf lekker te gaan sporten. De werkgever van je man betaalt dan namelijk voor iemand anders zonder het zelf te weten. Dat is toch hartstikke asociaal? Het ergste vind ik nog dat je het zelf heel logisch vindt.

En natuurlijk interesseert het de sportschoolhouder niet, zolang hij zijn geld maar krijgt.
Alle reacties Link kopieren
En je blijft het ook maar proberen he, terwijl je dondersgoed weet dat het niet mag! Waarom heb je zo'n bord voor je kop? Je bent echt niet oké bezig en je probeert het nog goed te praten ook ("het is alleen maar kruipen door de mazen van de wet") - NEE. Het ís fraude en je spoort echt niet als je nog steeds denkt dat het oké is. Hou je gewoon aan de regels, wat begrijp je daar niet aan?? Ik heb zo'n ontzettende grafhekel aan van die eigenwijze mensen die denken dat de regels niet voor hen gelden. :nooo: Wie denk je wel niet dat je bent? Je bent niet belangrijk genoeg om een uitzondering te zijn hoor :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 06:21
Ik vind fraude hier wel een groot woord, het is meer door de mazen der wet kruipen, mijn inziens.
Het is wel degelijk misbruik.

En vindt je man dat allemaal ok? Dat jij zijn werkgever wil benadelen? Nog afgezien van de schade die hij ondervindt als het uitkomt?
aliva wijzigde dit bericht op 04-08-2017 07:23
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En als jij geen zin meer hebt, kan de buurvrouw misschien wel sporten op het abonnement van je man. Of je verkoopt het op Marktplaats. De werkgever heeft ten slotte toch belastingvoordeel
Ik vind frauderen echt tokkie. Sorry TO.
Als in de regels staat dat het niet van toepassing is op gezinsleden is het fraude, en je man kan er volgens mij op staande voet door worden ontslagen als werkgever erachter komt.

Jouw zienswijze doet niks af aan 't feit dat het gewoon frauderen is wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Het is uitdrukkelijk verboden in het reglement van het werk van je man. Dus zijn er geen mazen in de wet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
En doordat mensen dit soort dingen toch altijd weer gaan proberen komen zulke regelingen weer te vervallen.

Uiteindelijk bedonder je niet alleen de baas van je man maar ook al zijn collega's. En bedankt!
Ah joh, plaats hier een oproep om te vragen of je op naam van iemand hier mag sporten...
Misschien willen ze ook het abonnement voor je betalen met gespaard geld. Als ze er nu toch geen gebruik van maken, kunnen ze het wel aan jou geven.

Ongelooflijk jouw vraag én idee.
Als je geen cent te makken hebt ga je lekker rennen/wandelen/fietsen buiten/in je woonkamer oefeningen doen. Allemaal gratis!
Alle reacties Link kopieren
Jij doet een sport die eigenlijk te duur voor je is en je verwacht dat de werkgever van je man dat wel gaat (mee) betalen, maar hey, de werkgever heeft er wel fiscaal voordeel aan, die mag jou wel dankbaar zijn dan :facepalm:

Koop een paar sneakers en ga joggen, dat is ook sport en kost een fractie van die te dure sportschool.
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 06:21
Ik vind fraude hier wel een groot woord, het is meer door de mazen der wet kruipen, mijn inziens.

'Ik loop ook vaak zonder te betalen met boodschappen in mijn binnenzak de winkel uit. Ik vind diefstal wel een groot woord, het is meer door de mazen der wet kruipen, mijns inziens.' Als je zo redeneert kun je natuurlijk alles wat krom is rechtpraten.

Yenthe79 schreef:
04-08-2017 06:21
Maar gelukkig zijn jullie hier allemaal hele brave burgers met elkaar, die zoiets noooooit zouden doen. Stel je voor..

Gelukkig niet nee, ik heb iets teveel normen en waarden meegekregen in mijn opvoeding om te stelen en te frauderen. Ik betaal gewoon voor producten en diensten als dat van me verwacht wordt. En als ik iets te duur vind dan koop/gebruik ik het gewoon niet.
Ik vind het zorgelijk dat jij blijkbaar vindt dat 'een beetje fraude' maar moet kunnen. Dan ben je echt behoorlijk asociaal in mijn ogen en schort er echt iets aan je opvoeding en/of je moreel kompas.
verbijsterend
Alle reacties Link kopieren
TO ik vraag mij af, wat vind je man van dit idee?
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Gaat niet lukken.
Bij basic fit mag je je pasje doorgeven aan gezinsleden. Dat zou wel een optie zijn.
Is natuurlijk nog steeds fraude
Heb al bericht van de sportschool en het kan. Gebeurt ook vaker. Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit krankzinnige idee. Bedankt voor het meedenken ;-).
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:02
Heb al bericht van de sportschool en het kan. Gebeurt ook vaker. Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit krankzinnige idee. Bedankt voor het meedenken ;-).

Nee, het kan niet.
MonicaG schreef:
04-08-2017 08:20
Jij doet een sport die eigenlijk te duur voor je is en je verwacht dat de werkgever van je man dat wel gaat (mee) betalen, maar hey, de werkgever heeft er wel fiscaal voordeel aan, die mag jou wel dankbaar zijn dan :facepalm:

Koop een paar sneakers en ga joggen, dat is ook sport en kost een fractie van die te dure sportschool.
Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het gewoon zonde omdat hij er geen gebruik van maakt. Overigens loop ik ook hard, maar bedankt voor de tip.
Dus de sportschool vindt het ook normaal om te frauderen? Grote kans dat werkgever van je man de samenwerking met de sportschool stopt, als ze dit ontdekken. Dat gaan ze bij de sportschool aan hun inkomsten dan wel merken...
Ik denk niet dat ze het deden als het zoveel risico zou opleveren.
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:06
Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het gewoon zonde omdat hij er geen gebruik van maakt. Overigens loop ik ook hard, maar bedankt voor de tip.
:rofl:
Nee hoor; je probeert gewoon recht te praten wat krom is.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:02
Heb al bericht van de sportschool en het kan. Gebeurt ook vaker. Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit krankzinnige idee. Bedankt voor het meedenken ;-).
je moet het niet aan de sportschool vragen maar aan de werkgever van je man. maar laat me raden: dat doe je vast niet....
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:06
Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het gewoon zonde omdat hij er geen gebruik van maakt. Overigens loop ik ook hard, maar bedankt voor de tip.
je doet net alsof de werkgever dit geld al heeft uitgegeven, dat is niet zo. Ze gaan pas betalen als jij besluit ze op te lichten, want dat is het. Ik vind het erg opmerkelijk dat jij niet schijnt te snappen dat dit misdadig is. Je noemt het zelfs gebruik maken van de mazen van de wet. maar dat is onzin, de wet is heel duidelijk: frauderen mag niet. De regels van de werkgever zijn heel duidelijk: de regeling is bedoeld voor de werknemer. Waar zie jij die mazen?
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:02
Heb al bericht van de sportschool en het kan. Gebeurt ook vaker. Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit krankzinnige idee. Bedankt voor het meedenken ;-).
onzin
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
04-08-2017 10:02
Heb al bericht van de sportschool en het kan. Gebeurt ook vaker. Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit krankzinnige idee. Bedankt voor het meedenken ;-).

Zoals hier al gezegd: de sportschool heeft hier alleen maar voordeel bij.

Zolang je niet het akkoord van je mans werkgever hebt, ben je gewoon diefstal aan het goedpraten voor jezelf.
En de kans dat je mans reputatie om zeep is als je dit gaat vragen, laat staan zonder vragen gewoon doen, kan je weleens een pak duurder komen te staan dan die sport.

En dat het zo'n zonde is dat het niet gebruikt wordt, daar maak je een denkfout: in dit geval wordt er niet 'geproduceerd' wat er niet gebruikt wordt.
'Zonde want het wordt niet gebruikt' is vb. goeie kleding/voeding die wordt weggegooid ipv doorgegeven, want dat is al geproduceerd, heeft grondstoffen en energie gekost, dat is zonde om weg te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven