Wie heeft abonnement Basic fit?

01-10-2025 17:19 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vraagje; mijn dochter van bijna 14 zit thuis van school en is weer aan het opbouwen. Ze heeft inmiddels weer wat ruimte in haar hoofd om wat te gaan ondernemen, gelukkig! En ze heeft bedacht dat ze weer wat conditie wil opbouwen omdat ze straks toch weer naar school moet gaan fietsen en de thuiszitkilo’s wil kwijtraken. Hartstikke goed vind ik dat. Ze zit al op een sport maar dat is maar 1x per week.

Nu zijn we vandaag samen bij de Basic fit gaat sporten en dat vond ze leuk. Het plan was om een abonnement voor haar af te sluiten waarbij ze 1x per week iemand kan meenemen, dat zou ik dan zijn. Maar zelf wil ze dan nog 2x per week gaan. Maar nu zie ik dat ik voor haar geen abonnement kan afsluiten. Kan pas vanaf 16 jaar en kinderen van 14 en 15 mogen alleen onder begeleiding.

Ze heeft vaker gesport in een andere sportschool en weet hoe de apparaten werken en wat voor haar goed is. Ze ziet er sowieso uit als 16 of ouder, fysiek is ze echt ver vooruit op haar leeftijd. Ik weet 100% zeker dat ze daar rustig en verantwoord gaat sporten.

Maar nu mijn vraag; is zo’n abonnement met een pas met een foto erop? En wordt er ooit op leeftijd gecontroleerd? Wat gebeurt er als ik een abonnement afsluit en haar leeftijd verander. Liegen dus…. Niet netjes maar ik gun haar het sporten, ben allang blij dat er weer wat initiatief in haar zit.
Ik sport zelf bij de basic fit en ik log gewoon in met mijn eigen account. Het is een app waar je op bent ingelogd, daar zit een QR code in en die scan je om het poortje in te kunnen. Ik ga 4x per week al ruim een half jaar en er heeft nog nooit iemand gecontroleerd of ik wel echt de persoon ben met het abonnement.
Wij hebben een Basic Fit-pas voor het werk. Alle teamleden gebruiken de pas (icm app voor de code) als het zo uitkomt om met een client te kunnen gaan sporten.
Pasje gebruiken we om door het poortje te gaan. Komt geen mens aan te pas om iets te controleren.
Ze heeft vaker gesport in een andere sportschool en weet hoe de apparaten werken en wat voor haar goed is. Ze ziet er sowieso uit als 16 of ouder, fysiek is ze echt ver vooruit op haar leeftijd. Ik weet 100% zeker dat ze daar rustig en verantwoord gaat sporten.

Ze is 13. De kans dat ze toch een inschattingsfout maakt is aanwezig. Gewoon niet doen.

En sowieso, ik vind Basic Fit geen fijne plek voor zo'n jonkie alleen.
star⁴ wijzigde dit bericht op 01-10-2025 17:28
8.63% gewijzigd
Ik had een basic fit abonnement vanuit mijn werk (bedrijfsfitness).
Ik ging nooit. Mijn man en dochter van 14 gingen altijd.
Mijn man heeft een abonnement. In praktijk gaat mijn zoon altijd. Heeft echt nog nooit iemand naar gekeken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Het is natuurlijk niet voor niks he, dat dertienjarigen niet zelfstandig worden losgelaten in een sportschool. En dat je dochter er uitziet als een zestienjarige is al helemaal een belachelijk argument.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 01-10-2025 18:39
0.25% gewijzigd
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik zou zelf een abo afsluiten en dan inloggen op haar telefoon met jouw account. Het gaat idd via een app, maar je kunt maar met 1 telefoon inloggen. Dus op deze manier is het jou abonnement, die zij gebruikt(en dan neemt ze jou dus af en toe mee)
Ik vind het ook een beetje gek. Er zijn redenen waarom kinderen zo jong niet naar de sportschool mogen. En dat is óók omdat ze niet goed weten hoe de apparaten werken (dat weten veel volwassenen al niet) en je kunt die paar instructeurs daar niet ook verantwoordelijk voor maken. Sowieso is een sportschool, zeker de Basic Fit, niet echt een plek voor zulke jonge meisjes (of jongens, maar ik weet van mijn - oudere - stiefdochters dat ze ook weleens zijn aangesproken door jongens in de sportschool). Ik snap dat je het misschien niet zo helder ziet, uit opluchting dat je dochter weer iets wil en kan, maar dit lijkt me echt geen goed idee.
Mijn zoon (20) is een fervente basic fit bezoeker maar hij is pas mogen starten op zijn 16de. Die lichamen zijn nog in volle groei zo jong, ze kunnen veel fout doen dan (en bij Basic Fit is geen begeleiding)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Heel toevallig dit gesprek vorige week nog gevoerd met mijn vijftienjarige zoon.
Hij wilde ook een andere geboortedatum doorgeven. En ik heb gewoon gezegd, gaan we niet doen.
Hij heeft zich nu ingeschreven bij een andere sportschool waar je wel met 15 mag starten.

Nu heeft hij trouwens per ongeluk alsnog een verkeerde geboortedatum doorgegeven. Hij is op de 20e geboren maar de teller stond automatisch op 28 omdat het de 28e september was. Dus hij heeft het jaartal wel goed ingevuld maar per ongeluk 28 in plaats van 20. Maar dat is verder geen opzettelijke misleiding geweest.

Dus mijn advies is nee, niet doen.
Bij de zwemvereniging van mijn kinderen mogen ze pas met 15 krachttraining doen en dan alleen nog met het eigen gewicht.

Met de krachtapparaten bouw je trouwens geen conditie op. Fietsen en lopen kun je zelf gratis, dus voor conditie opbouwen zou ik geen abonnement gaan nemen.

Maar met 13 al vaker gesport in een sportschool? Hoezo dat? Ik kan me niet voorstellen dat dat ergens wordt aangeraden.
Ik heb voor mijn thuiszittende zoon van 13 ook rondgevraagd/gezocht. Die leeftijdsgrens is er niet voor niets. En dan met name omdat je nog zo in de groei bent, dat je met krachttraining je lichaam onherstelbare schade aan kan doen. Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn..
Wat een vaag verhaal over haar ervaring in een andere sportschool en precies weten hoe alles werkt en wat goed voor haar is.
En dat ze eruit ziet als 16.
Ze is en blijft een guppie van 13.

Je komt hier eigenlijk vragen of je de regels makkelijk kunt omzeilen.
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen voor een kind van die leeftijd?
Mijn hemel… gaan we weer. Ze is allang niet meer in de groei, heeft het lijf van een volwassen vrouw. Is al meer dan een jaar met mij en onder begeleiding van een instructeur bij een andere sportschool geweest (waar ze het niet meer prettig vindt) en weet daardoor dus precies hoe de apparaten werken en wat ze moet doen en met welk gewicht, en sowieso wil ze weinig met gewichten doen maar meer cardio, wil op deze manier conditie opbouwen in plaats van in haar uppie buiten te gaan wandelen of fietsen, wat ik heel goed begrijp. Wil ook iets van een daginvulling hebben, wat ik toejuich. Dus ja, ik ben het eens met haar plan en zoek inderdaad naar tips of het mogelijk is om de regels te omzeilen. Bedankt voor de tips die ik heb gekregen.
Lente19251003- schreef:
01-10-2025 19:42
Mijn hemel… gaan we weer. Ze is allang niet meer in de groei, heeft het lijf van een volwassen vrouw. Is al meer dan een jaar met mij en onder begeleiding van een instructeur bij een andere sportschool geweest (waar ze het niet meer prettig vindt) en weet daardoor dus precies hoe de apparaten werken en wat ze moet doen en met welk gewicht, en sowieso wil ze weinig met gewichten doen maar meer cardio, wil op deze manier conditie opbouwen in plaats van in haar uppie buiten te gaan wandelen of fietsen, wat ik heel goed begrijp. Wil ook iets van een daginvulling hebben, wat ik toejuich. Dus ja, ik ben het eens met haar plan en zoek inderdaad naar tips of het mogelijk is om de regels te omzeilen. Bedankt voor de tips die ik heb gekregen.
Dan snap ik al helemaal niet dat je haar als 13-jarige naar de sportschool stuurt.
Nee ik kan haar beter in haar kamer opsluiten omdat ze de pech heeft dat ze een kont en tieten heeft…

Heel simpel, kind is dood- en doodongelukkig geweest, wilde liever dood zijn, was te moe om überhaupt haar kamer uit te komen laat staan iets te ondernemen. Nu wil ze zelf iets graag doen en daar wil ik dan alles aan doen om dat mogelijk te maken. Ik ken haar en ik weet dat ze dit verantwoord zal doen.
Waarom niet bij een atletiekvereniging dan wanneer het voornamelijk gaat om conditie opbouwen en cardio?

Krachttraining op de verkeerde manier kan echt funest zijn voor pezen en gewrichten. Zeker wanneer ze nog in de groei is.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lente19251003- schreef:
01-10-2025 19:51
Nee ik kan haar beter in haar kamer opsluiten omdat ze de pech heeft dat ze een kont en tieten heeft…

Heel simpel, kind is dood- en doodongelukkig geweest, wilde liever dood zijn, was te moe om überhaupt haar kamer uit te komen laat staan iets te ondernemen. Nu wil ze zelf iets graag doen en daar wil ik dan alles aan doen om dat mogelijk te maken. Ik ken haar en ik weet dat ze dit verantwoord zal doen.
Lees de post van Meisje eens.
Het mag niet van Basic Fit. Dus dan kan het niet.
Ik zou kijken naar een kleine sportschool waar ze veel begeleiding bieden. Mijn dochter heeft op zo'n plek vanaf ongeveer dezelfde leeftijd gesport, maar wel alleen in de daluren overdag en met begeleiding vlakbij (die ons kent, maar goed, dat is natuurlijk dorpscultuur). Zij belden ons ooit toen dochter dreigde flauw te vallen, bijvoorbeeld en lieten haar toen niet naar huis fietsen. Zulke hulp kun je van een Basic Fit-medewerker niet verwachten.
Si abra la puerta hay lobos.
Gelezen. Maar ook dat vind ik geen reden om haar thuis te houden. Van de week op klaarlichte dag is ze lastig gevallen door een engerd in een busje die stapvoets naast haar bleef rijden. Ze belde mij en een oudere man met z’n hond hoorde haar zeggen dat ze lastiggevallen werd en heeft haar geholpen door haar aan te spreken alsof ze elkaar kenden en is meegelopen tot aan huis. Dit was midden op de dag in een woonwijk.

Ze gaat, als ze daar weer aan toe is, op een cursus zelfverdediging. Maar ik kan haar niet opsluiten uit angst voor vieze kerels. Die zijn er helaas te veel en op allerlei plekken.
Lente19251003- schreef:
01-10-2025 19:59
Gelezen. Maar ook dat vind ik geen reden om haar thuis te houden. Van de week op klaarlichte dag is ze lastig gevallen door een engerd in een busje die stapvoets naast haar bleef rijden. Ze belde mij en een oudere man met z’n hond hoorde haar zeggen dat ze lastiggevallen werd en heeft haar geholpen door haar aan te spreken alsof ze elkaar kenden en is meegelopen tot aan huis. Dit was midden op de dag in een woonwijk.

Ze gaat, als ze daar weer aan toe is, op een cursus zelfverdediging. Maar ik kan haar niet opsluiten uit angst voor vieze kerels. Die zijn er helaas te veel en op allerlei plekken.
Op een sportschool als Basic Fit over het algemeen echt nog net iets meer. Dat is een soort testosteronkanon, zeg maar. Je hoeft het ook niet op te zoeken, toch?
Opsluiten is wat anders dan je aan de regels van een organisatie houden (die op zich ook gewoon ergens op gebaseerd zijn), toch?
Lente19251003- schreef:
01-10-2025 19:59

Maar er is toch nog veel meer dan alleen thuishouden en Basic Fit?
En inderdaad Basic Fit is goedkoop, dus daar komt allerlei volk op af en bovendien is er (omdat het goedkoop is) ook weinig toezicht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven