2 dezelfde schilderijen kopen

11-10-2019 20:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag een schilderij gekocht bij een gallery en deze hangt nu in mijn woonkamer, maar vind een ander schilderij eigenlijk ook heel mooi. Punt is dat het qua stijl, kleuren etc. eigenlijk dezelfde schilderijen zijn, maar dan net wat anders vormgegeven. Is het zonde om 2 dezelfde schilderijen te kopen?
Als jij er blij van wordt niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee hoor! Zolang jij ze maar mooi vindt
Zoals ze hierboven ook schrijven, ligt dat helemaal aan jou..
Als jij het mooi vind, is het helemaal prima toch?! :)
Een kunstenaar schildert toch altijd in zijn eigen stijl die een schilderij kenmerkend maakt als zijnde van kunstenaar x.

En dat er dezelfde kleuren worden gebruikt kan juist een mooie eenheid geven in je huis.

Ze zijn toch niet exact het zelfde dus als je ze allebei mooi vindt zie ik geen reden om ze niet allebei te kopen.
Je hebt wel kans dat de schilderijpolitie op je stoep staat.
Boter op je kont smeren en droog brood eten is zonde.

Als jij er blij van wordt, gewoon doen :)
Ik heb ook 2 schilderijen van dezelfde kunstschilder, ook hetzelfde onderwerp, iets andere kleuren en model. Ik vind het mooi, dus dan is het goed.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dromertje87 schreef:
11-10-2019 20:01
Punt is dat het qua stijl, kleuren etc. eigenlijk dezelfde schilderijen zijn, maar dan net wat anders vormgegeven.
Wat bedoel je hiermee? Moet je dan denken aan de Marilyn Monroe van Andy Warhol en dan een in roze en 1 in groen ofzo? Of juist twee schilderijen van een koe en dan de ene van opzij en de ander van voren ofzo?
Am Yisrael Chai!
zijn het vervalsingen?
Bedankt voor de reacties. Het zijn abstracte schilderijen. De één heeft meer wit en net wat andere vormen dan de ander. En nee, het zijn geen vervalsingen??
Is het van dezelfde schilder? Dan kan het wel. Leuk juist.
Ja van dezelfde schilder inderdaad.
Ik zou het de galeriehouder vragen. Als die antwoordt dat het echt helemaal niet zonde is maar juist een heel goed idee koop je de tweede ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven