2 honden op het balkon, al sinds gisterenochtend. Wat doen?

02-10-2010 10:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisterenochtend zitten er 2 honden op het balkon van een appartement in een flat bij ons in de straat. Het is te hoog om te zien of ze wel water hebben en ik vind het zielig. De deuren zijn dicht en het huis ziet er verlaten uit. Ik heb net geprobeerd de dierenbescherming te bellen maar die zijn niet bereikbaar in het weekend.

Kan ik hiervoor de politie bellen? Wat kan ik het beste doen? Ik wil voorkomen dat ze het hele weekend op het balkon blijven zitten.
Tuurlijk kan je de politie bellen.
Zou ik wel doen, politie bellen.
vind ik wel ja.

Dat doe je gewoon niet je hond opsluiten op je balkon

Ook al hebben ze water en eten.........is iets minder erg.

Maar kan nog steeds niet

En politie weet vast wel wat te doen in deze situatie.

Kan me hier zo boos om maken! Neem dan geen dieren als je er niet altijd voor wilt zorgen.

Soms kan iets niet omdat je geen opvang hebt voor je dier. Is dus pech voor de dierenbezitter. Klaar!
Ik heb dat ook eens gedaan (dierenbescherming). De buren hadden een kooi in de tuin, daar zat een puppy hele dagen alleen (in de hete zon!) en ik hoorde dan steeds dat hij met zijn waterbak heen en weer schoof (leeg). Ik gaf hem wel eens (honden)voer door de schutting heen, dan was hij toch blij...

Dierenbescherming is wel geweest, buurvrouw beweerde uiteraard dat dit niet zo was, maar toch werd er daarna veel meer aandacht aan de hond besteed! Nu zijn ze verhuisd, dus hopelijk zorgen ze nu beter voor hem of hebben weer een attente buurvrouw!
Ik zou zeker bellen ja.
Yep, politie voor bellen. Heb ik ook wel eens gehad, honden die met -12 buiten zaten te janken. Waarschijnlijk onwetendheid van de eigenaars, maar not done. Politie is er naartoe gegaan en later zaten ze binnen. (was op het kamp, dus ik durfde zelf niet).

Maar ik kreeg dierenbescherming of het aparte nummer dat ervoor is ook niet te pakken (antwoordapparaat) en heb politie gebeld.

Goede actie van je!
Ga voor de zekerheid even langs de deur en vraag anders de buren of ze een mobiel nr. hebben.

Ik woon ook in een flat en heb een hondje. Een tijd geleden heeft de(nieuwe) buurvrouw de politie gebeld, omdat ons hondje op het balkon zat. Wij waren niet thuis en hadden blijkbaar de balkondeur niet goed afgesloten. De hond heeft die opengedrukt en die is vervolgens achter hem dicht gevallen. Ik zou mijn hond nooit bewust buiten opsluiten en was teleurgesteld dat ze wel de moeite nam om de politie(die hier overigens niet voor kwam) en de huismeester te bellen, maar niet even bij een van de andere buren aanbelde om te vragen of die ons tel. nr. hebben. Ik voelde mij natuurlijk ontzettend schuldig en rot, maar het was geen opzet.

Hoewel dit scenario bij twee honden al wat minder voor de hand ligt zou ik niet gelijk conclusies trekken.

Mochten ze nou niet thuis zijn en ook de buren geen idee hebben(of zeggen dat dit vaker voorkomt) hoe ze te bereiken zijn, dan denk ik dat het wel verstandig is om de politie o.i.d. in te schakelen.
I choose happy!
Die honden zitten er al sinds gisterenochtend zegt ze..
0900-8844 bellen en de situatie uitleggen.

Zij kunnen contact opnemen met de dierenbescherming.
Ik heb de politie al gebeld en ik heb daarstraks aangebeld. Er werd niet open gedaan. De wijkpolitie gaan zometeen polshoogte nemen. Ik loop zo even met een trap langs om te kijken of ze wel drinken hebben.

Essential, wat jij vertelt kan natuurlijk gebeuren maar deze honden zitten er al sinds gisterenochtend 9 uur dus er moet iets anders aan de hand zijn.
Ja, dat is dan het vreemde aan het verhaal. Ik denk alleen dat als je de moeite neemt om de politie te bellen dan kan je ook de moeite nemen om even bij het huis te kijken. Voor hetzelfde geldt ligt de baas dood in de woonkamer. Je weet het niet, dat is alles wat ik wil zeggen.

Ik vind het trouwens wel heel lief dat TO de situatie wil oplossen, laat daar geen misverstand over bestaan.
I choose happy!
Goed van je, TO!
Zit mij wel nu te bedenken dat in dat scenario het ook wel handig zou zijn om de politie te bellen.

TO, ik heb niets gezegd. Denk dat je wel goed gehandeld hebt.
I choose happy!
Ben benieuwd. Wat oplettend van je. Goed zo!
Wat goed van je TO, dat je dit uitzoekt. Hoe kan het nou dat iemand zijn honden zo lang alleen achterlaat? Weet je zeker dat ze er in de tussentijd ook niet af geweest zijn, om uitgelaten te worden bijvoorbeeld?
114, red een dier!
Zolang ze geen lawaai maken en er geen stank van 't balkon afkomt, niet mee bemoeien. Wellicht wordt er gewoon elke dag water/voer weggezet en zolang ze niet voor overlast zorgen is het niet jouw probleem.

Misschien is de eigenaar 'n weekend weg en had geen andere oplossing. Op 't balkon kunnen ze hun behoefte doen zonder dat ze 't binnenshuis bevuilen.
emmelie, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik heb daar niet al die uren gestaan. Ik weet wel dat ze er gisterenochtend zaten, gisterenmiddag, mijn vriend zei dat ze gisterenavond rond 21.00 ook op het balkon zaten en vanmorgen ook. Ik heb een bak met water neergezet, ik kon niet zien of er een bak met water stond want het was te hoog maar één van de honden had wel flinke dorst.

Ik heb nog 2 buren aangesproken en die weten verder niets.

Voor de rest is het maar afwachten tot de politie komt.
quote:elninjoo schreef op 02 oktober 2010 @ 11:02:

Zolang ze geen lawaai maken en er geen stank van 't balkon afkomt, niet mee bemoeien. Wellicht wordt er gewoon elke dag water/voer weggezet en zolang ze niet voor overlast zorgen is het niet jouw probleem.

Misschien is de eigenaar 'n weekend weg en had geen andere oplossing. Op 't balkon kunnen ze hun behoefte doen zonder dat ze 't binnenshuis bevuilen.Ik weet dat er mensen zijn die hun dieren dumpen als ze op vakantie gaan, en dat er ook mensen zijn die hun dieren maar op het balkon dumpen terwijl ze een weekend de hort op zijn maar me er niet mee bemoeien en meerdere malen per dag aanzien hoe die stumperds op het balkon staan (ik heb zelf ook een hond die ik daar uitlaat) zonder actie te ondernemen,dat kan ik niet.

Misschien is de eigenaar 'n weekend weg en had geen andere oplossing. Op 't balkon kunnen ze hun behoefte doen zonder dat ze 't binnenshuis bevuilen.Als ik de eigenaar was geweest zou ik er als oplossing voor gekozen hebben om dat weekend niet weg te gaan. En mocht het zo zijn dat ik echt, echt weg zou moeten dan zou mijn hond naar een pension gaan oid. Ik wil niet dat mijn hond de dupe wordt omdat ik geen oplossing kan verzinnen voor mijn problemen.
Ja gewoon doen. Ik ging op een zondag eens naar ons winkelcentrum en parkeerde mijn auto naast een andere en daar zat een klein hondje in. Ramen dicht, het was warm buiten, maar hier nog wel redelijk koel, overdekte garage. Ik vond het wel heel raar. Ik was binnen een kwartier weer terug en de auto stond er nog steeds. Toen heb ik inderdaad 0800 - 'tuig' gebeld (0800-8844) en uitgelegd dat ik me zorgen maakte. Heb de garage doorgegeven, auto, kenteken en de hond omschreven. De hond had overigens nergens last van, was niet wild of suf, maar toch, ik maakte me gewoon zorgen.

Misschien is de eigenaar 'n weekend weg en had geen andere oplossing. Op 't balkon kunnen ze hun behoefte doen zonder dat ze 't binnenshuis bevuilen.

Niet acceptabel!!!

Ik weet niet wat voor honden het zijn, maar je kan 2 honden niet hele dagen op een balkon laten zitten. Die beesten hebben bewegingsvrijheid nodig.

En voor een weekend weg terwijl je geen oppas hebt --> hondenpension???
of er is iets met het baasje aan de hand, misschien heeft hij een beroerte gehad?
quote:triaspolitica schreef op 02 oktober 2010 @ 11:34:

of er is iets met het baasje aan de hand, misschien heeft hij een beroerte gehad?Des te meer reden om de politie te bellen dus, misschien wordt er en passant ook nog een leven gered..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven