20 jaar nicotine verwijderen. Tips?

16-11-2017 15:42 36 berichten
Mijn schoonouders wonen nu 20 jaar in dit huis en hebben al die tijd gerookt. En dan ook echt gerookt. Shagbuil per dag per persoon. Uiteraard is het nog nooit gereinigd of geverfd 😥
Nu ligt schoonvader in het ziekenhuis na een longkanker operatie, dus willen we de muren reinigen en verven zodat hij in een fris huis terug komt. Vooral het schoonmaken wordt wel zo'n gigantische klus dat ik nu bijna niet weet waar we moeten beginnen.
We hebben al een stoomreiniger te leen aangeboden gekregen, maar dan?
Wie heeft ervaring? Wat hebben we nodig en wat is de beste aanpak?
HaPu schreef:
16-11-2017 16:27
Mijn schoonouders vallen in de categorie 'simpel volk'. Ze gaan dat initiatief zelf niet nemen en het bespaarde geld kan meteen naar schuldeisers. Dan kun je denken, laat maar, je hebt het zelf zover laten komen, maar het is familie.
Weet je dan wel zeker dat ze stoppen met roken? Anders heb je straks al die moeite gedaan, roken ze het kot weer blauw.
Ik ken iemand die na 2 openhart operaties met tig omleidingen weer stug is begonnen met roken.
redbulletje schreef:
16-11-2017 16:29
Weet je dan wel zeker dat ze stoppen met roken? Anders heb je straks al die moeite gedaan, roken ze het kot weer blauw.
Ik ken iemand die na 2 openhart operaties met tig omleidingen weer stug is begonnen met roken.
Ik sluit het niet uit, maar ik wil ze wel een echte kans geven. En als schoonvader thuis komt in een huis wat druipt van de nicotine is het 100% zeker dat hij dan de drang niet kan weerstaan..
Maar laten we het in topic houden, want we gaan het sowieso doorzetten.
Nog meer tips?
Zou me er niet te druk over maken en 't aan je man over laten. Zijn ouders tenslotte en gezien je beschrijving acht ik de kans dat je stank voor dank gaat krijgen vrij hoog in.
Zet zo'n geurding weg met anti-rook. Een buuf van mij gebruikt dat ook en ik moet zeggen dat ik als niet-roker in haar huis weinig overlast ervaar.
Alle reacties Link kopieren
Niet opnieuw stucen en overschilderen! Nicotineaanslag trekt zo weer door het stucwerk heen, zonde van je geld.

Wat wel helpt: Porex2000. Een primer die je over het schilderwerk (bijv. latex op plafonds en muren) aanbrengt zodat je de vlekken isoleert. Daarna kan je gewoon witten zonder dat de nicotineaanslag er doorheen trekt. Scheelt ook een boel poetswerk met ammoniak en dat soort troep.
...
@redbulletje, vind het nogal makkelijk om te zeggen dat ik niets voor ze doe, omdat het mijn ouders niet zijn. Het zijn wel de ouders van mijn vriend en de grootouders van mijn kinderen. En om dan mijn handen overal van af te trekken omdat we geen DNA delen vind ik behoorlijk egoïstisch. Alle broers en zussen helpen mee. Alleen ben ik toevallig degene die hier de vraag stelt
Tuurlijk kun je wel iets voor ze doen, maar ik zou de kar niet trekken als je niet teleurgesteld wilt worden.
Alle reacties Link kopieren
De goedkoopste manier is zoals catootje zegt, amoniak, water en afwasmiddel in een spuitfles doen. Zou dan wel zorgen voor voldoende frisse lucht.
@redbulletje: mijn vriend is kartrekker. Dat vind ik dan idd wel weer iets voor eigen kinderen. Heb ook gezegd dat ik alleen mee doe als broer en zus ook actief deelnemen.
En als ze idd weer aan het roken gaan leven ze toch niet meer lang genoeg om het helemaal te verpesten. Scheelt ons tegen die tijd bij oplevering weer een hoop werk :-O$
Ik heb St Marc-poeder gebruikt voor mijn nicotine-gele muren. Werkte als een tiet en ruikt veel prettiger dan ammoniak. Succes!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 15:54
De boel opnieuw laten stucen en schilderen.
Slecht advies; nicotinevlekken trekken bij het sauzen door de nieuwe stuc laag heen. Beter advies is een paar keer schoonmaken met een sterke ontvetter (st.marcs, groene zeep,enz) en daarna eerst verven met een isoleerverf. Daarna opnieuw sauzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven