2e keer op hetzelfde woning bieden?
zondag 16 april 2017 om 22:36
Mijn man en ik hebben afgelopen maand een woning bezichtigd en een paar dagen later een openingsbod bod van 139.000 gedaan. De vraagprijs is 159.000. We hebben onze bod uiteraard onderbouwd adhv de verkoopcijfers van huizen in deze straat de afgelopen 2 jaren (gemiddelde verkoopprijs en de verkoopprijs van de laatste woning in deze straat). De woning die vorig jaar in deze straat is verkocht was instapklaar en ging weg voor 139k. Waar wij erop hebben geboden is niks bijzonders en ziet er zeker niet beter uit dan deze woning.
Verder is er sprake van houtrot, voor een deel enkelglas en worden bepaalde inbouwkeukenapparatuur ter overname aangeboden. Wij willen niks overnemen.... dus zit je met een halve keuken.
Na 4 dagen in spanning kregen we van de verkoopmakelaar te horen dat er een 2e bieder is en deze een hoger bod heeft gedaan. De verkoper gaat dus in onderhandeling met deze bieder. Nu, 6 weken later staat de woning nog steeds te koop..... of nog steeds aan het onderhandelen??? Het huis staat inmiddels leeg, verkopers liggen in scheiding.
Wij hebben nog steeds interesse in deze woning. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken als de woning nog steeds beschikbaar is?
Verder is er sprake van houtrot, voor een deel enkelglas en worden bepaalde inbouwkeukenapparatuur ter overname aangeboden. Wij willen niks overnemen.... dus zit je met een halve keuken.
Na 4 dagen in spanning kregen we van de verkoopmakelaar te horen dat er een 2e bieder is en deze een hoger bod heeft gedaan. De verkoper gaat dus in onderhandeling met deze bieder. Nu, 6 weken later staat de woning nog steeds te koop..... of nog steeds aan het onderhandelen??? Het huis staat inmiddels leeg, verkopers liggen in scheiding.
Wij hebben nog steeds interesse in deze woning. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken als de woning nog steeds beschikbaar is?
zondag 16 april 2017 om 22:40
zondag 16 april 2017 om 22:41
quote:Kumiko schreef op 16 april 2017 @ 22:39:
Waar kun je in hemelsnaam een woning kopen voor 139k?
Hier kan het wel.
Maar dan heb je wel een zowat volledig te verbouwen klein krot.
Met in 't beste geval nog een koertje van 2 op 2 waar net een terrastafel en 2 stoelen op passen.
Als opstartster dus spreekt van houtrot en enkele beglazing en een halve keuken ...
Waar kun je in hemelsnaam een woning kopen voor 139k?
Hier kan het wel.
Maar dan heb je wel een zowat volledig te verbouwen klein krot.
Met in 't beste geval nog een koertje van 2 op 2 waar net een terrastafel en 2 stoelen op passen.
Als opstartster dus spreekt van houtrot en enkele beglazing en een halve keuken ...
zondag 16 april 2017 om 22:42
Je kan de waarde van het huis wat vorig jaar is verkocht wel gebruiken om de waarde te vergelijken, echter kan je niet verlangen dat de verkopers hun huis voor hetzelfde bedrag verkopen. Jullie hebben procentueel gezien ook wel heel veel minder geboden, op zo'n bedrag mag je blij zijn met 5000 euro minder.
zondag 16 april 2017 om 22:49
Makelaar bellen. En goed nagaan hoe het zit met de inbouwapparatuur in de keuken. Toen ik mijn huis verkocht, viel de inbouwapparatuur buiten de koop, omdat de koper de keuken er uit ging slopen. Anders had de apparatuur bij het huis gehoord en had ik dat er niet uit kunnen halen.
En houtrot: misschien is een bouwkundige keuring ook geen overbodige luxe.
En houtrot: misschien is een bouwkundige keuring ook geen overbodige luxe.
zondag 16 april 2017 om 22:56
Waarom bied je zo hoog op een huis waar zoveel mis mee is, terwijl er betere huizen voor dezelfde prijs gaan? Wellicht zijn die andere mensen toch afgehaakt of konden de financiering niet rondkrijgen. Je kunt altijd bellen en vragen of het huis nog op de markt is. En dan 139.000 als eindbod doen. Of lager.
zondag 16 april 2017 om 23:00
Inderdaad de makelaar bellen. Een huis is soms al lang verkocht maar is het op Funda niet aangegeven. Het kan ook zijn dat de kopers extra tijd nodig hebben ivm de financiering. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de koper is afgehaakt.
Overigens zou ik nooit een halve keuken accepteren, zeker niet als het inbouw betreft. Je bod is incl volledige keuken ander trek je je bod gewoon in.
Overigens zou ik nooit een halve keuken accepteren, zeker niet als het inbouw betreft. Je bod is incl volledige keuken ander trek je je bod gewoon in.
zondag 16 april 2017 om 23:06
quote:minnimouse schreef op 16 april 2017 @ 23:02:
De keuken eruit slopen? Raar.
Als ik een huis koop, dan is dat inclusief keuken en anders hoef ik hem niet. Dan zie je later wel of je die keuken er ooit nog eens zelf uitsloopt en vervangt.
Hangt er ook weer vanaf hoe "ingebouwd" een ingebouwde keuken is en welke elementen ze willen meenemen / slopen.
En of het enige waarde heeft of het rotzooi is die je er de eerste dag zelf al uitgooit.
In dat laatste geval ... bespaart het je nog een ritje naar 't stort als zij het er zelf uitgooien of meenemen.
Neem dat het kookvuur los staat en zij willen het absoluut mee en ik wil toch een inductie-vuur ... laat maar meenemen.
Of een onbetrouwbaar rotversleten gasvuur ... Meenemen die handel.
De keuken eruit slopen? Raar.
Als ik een huis koop, dan is dat inclusief keuken en anders hoef ik hem niet. Dan zie je later wel of je die keuken er ooit nog eens zelf uitsloopt en vervangt.
Hangt er ook weer vanaf hoe "ingebouwd" een ingebouwde keuken is en welke elementen ze willen meenemen / slopen.
En of het enige waarde heeft of het rotzooi is die je er de eerste dag zelf al uitgooit.
In dat laatste geval ... bespaart het je nog een ritje naar 't stort als zij het er zelf uitgooien of meenemen.
Neem dat het kookvuur los staat en zij willen het absoluut mee en ik wil toch een inductie-vuur ... laat maar meenemen.
Of een onbetrouwbaar rotversleten gasvuur ... Meenemen die handel.
zondag 16 april 2017 om 23:35
Bedankt voor de reacties!
Het is inderdaad een woning in het hoge noorden. Zowel op funda als op de website van de verkoopmakelaar is de status van de woning nog steeds "beschikbaar" (we zijn gewend dat de status vrij snel gewijzigd wordt in verkocht onder voorbehoud). Het gaat hier in het noorden ook heel snel met de woningverkoop.
Dinsdag gaan we met de verkoopmakelaar bellen en weten dan meer. Verder kijken naar huizen wat aan onze wensen voldoen is al een dagtaak.
Het is inderdaad een woning in het hoge noorden. Zowel op funda als op de website van de verkoopmakelaar is de status van de woning nog steeds "beschikbaar" (we zijn gewend dat de status vrij snel gewijzigd wordt in verkocht onder voorbehoud). Het gaat hier in het noorden ook heel snel met de woningverkoop.
Dinsdag gaan we met de verkoopmakelaar bellen en weten dan meer. Verder kijken naar huizen wat aan onze wensen voldoen is al een dagtaak.
zondag 16 april 2017 om 23:38
quote:Kumiko schreef op 16 april 2017 @ 22:43:
Oh Friesland en Groningen.
Tja, ik kom uit de hoofdstad, hier vind je niet eens een schuur voor 139k.
Oh ja, typisch zo'n reactie van iemand uit de hoofdstad, die niet verder kijkt dan de ring.
Hier Zuid West NL kun je ook voor 139.000 een klein huis kopen. Geen krot, wel klein en oud.
Oh Friesland en Groningen.
Tja, ik kom uit de hoofdstad, hier vind je niet eens een schuur voor 139k.
Oh ja, typisch zo'n reactie van iemand uit de hoofdstad, die niet verder kijkt dan de ring.
Hier Zuid West NL kun je ook voor 139.000 een klein huis kopen. Geen krot, wel klein en oud.
zondag 16 april 2017 om 23:40