30 muizen gevangen in anderhalve dag

23-04-2021 15:13 97 berichten
Het krioelt in onze tuin! Echt verschrikkelijk.

Het nest (of nesten?) zit bij onze buren, maar ze willen er nog even niks aan doen want het is ‘natuur’ en ‘zielig’. Het is daar sowieso een beestenboel in de tuin. Ze gaan binnenkort ook een halfjaar weg met de camper en ‘zullen wel kijken als ze terug zijn’. Ik kan wel huilen!

Wat kan ik nog meer doen dan klemmetjes zetten? Gif kan niet, want er zitten konijnen aan de andere kant van de schutting en de buren hebben gevraagd om dat niet te doen. Help! Dweilen met de kraan open zo!
Volgens mij zijn er van die elektrische apparaatjes die een hoog geluid maken en muizen uit de buurt houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de 'last' van muizen in de tuin niet goed geloof ik?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik heb eigenlijk geen idee. Wat asociaal van die mensen.
Je zou kunnen bellen met de bestrijdingsdienst van de gemeente(?) om advies in te winnen. Als je muizennesten laat zitten dan wordt dat een steeds omvangrijker probleem, ook voor de bewoners in de weidse omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Buiten heb je toch geen last van muizen, als het nou binnen was.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat ze niet in huis kunnen komen. Gaatjes in je muur waardoor ze naar binnen kunnen komen dichtmaken met pannensponsjes.
Muizen in de tuin bestrijden is ondoenlijk, heeft echt geen nut om die in de tuin te gaan zitten vangen.
Oudblond schreef:
23-04-2021 15:16
Ik snap de 'last' van muizen in de tuin niet goed geloof ik?
Volgende stap is dat ze binnen komen, denk ik. Zeker als het er zo veel zijn. Ik zou er ook huiverig voor zijn.
Oudblond schreef:
23-04-2021 15:16
Ik snap de 'last' van muizen in de tuin niet goed geloof ik?
Ja, dat. Als ze in huis zitten snap ik het, maar in de tuin heb je er toch geen problemen van? Tuurlijk, ze vreten soms de plantenwortels op, maar verder?
Oudblond schreef:
23-04-2021 15:16
Ik snap de 'last' van muizen in de tuin niet goed geloof ik?
Het krioelt echt, ik heb maar een piepklein stadstuintje. En ik wil ze ook echt niet in huis.
LaFleurNoire schreef:
23-04-2021 15:19
Zorgen dat ze niet in huis kunnen komen. Gaatjes in je muur waardoor ze naar binnen kunnen komen dichtmaken met pannensponsjes.
Muizen in de tuin bestrijden is ondoenlijk, heeft echt geen nut om die in de tuin te gaan zitten vangen.
Ja dat, of rolletjes maken van kippengaas en die in de luchtgaten steken zodat ze er niet in kunnen. Als er een vinger in past, past er ook een muis door.
LaFleurNoire schreef:
23-04-2021 15:19
Zorgen dat ze niet in huis kunnen komen. Gaatjes in je muur waardoor ze naar binnen kunnen komen dichtmaken met pannensponsjes.
Muizen in de tuin bestrijden is ondoenlijk, heeft echt geen nut om die in de tuin te gaan zitten vangen.
Ik zou inderdaad zorgen dat ze op geen enkele manier je huis in kunnen, en daar hebben ze maar een heeeel klein gaatje voor nodig. Verder kan je er denk ik weinig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
23-04-2021 15:19
Het krioelt echt, ik heb maar een piepklein stadstuintje. En ik wil ze ook echt niet in huis.
Ah op die manier. Zorgen dat ze niet naar binnen kunnen en twee katten nemen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik maak ondertussen alvast een boodschappenlijstje op basis van jullie tips!
Waarom zijn deze buitenmuizen een probleem?


Heb je iemand in je vriendenkring met een Jack Russeltje, dat zijn top muizenvangers. Mijn ( rip ) Jack Russeltje heeft eens een mol gevangen die zich verder door niets anders liet vangen totdat 'ie mijn hond tegen kwam.
Heb je nou 30 muisjes vermoordt? Waar is dat in hemelsnaam goed voor?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2021 18:50
Reden: Dierenmishandeling
98.10% gewijzigd
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Straks blijken het onschuldige spitsmuisjes te zijn :(
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 15:23
Straks blijken het onschuldige spitsmuisjes te zijn :(
Of veldmuisjes. :|
Cateautje schreef:
23-04-2021 15:24
Of veldmuisjes. :|
Ja :(
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-04-2021 15:22
Ah op die manier. Zorgen dat ze niet naar binnen kunnen en twee katten nemen.
Of diervriendelijke vallen zetten. Ik vind die klemmen wanstaltig.
En een van die posts hierboven heb ik gestaft :sick:
eurus wijzigde dit bericht op 23-04-2021 15:29
10.98% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ze willen er zelf niks aan doen en gaan binnenkort weg. Lekker makkelijk. Ik zou zeggen dat ze de konijnen vast moeten zetten want dat ik gif ga strooien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 15:23
Straks blijken het onschuldige spitsmuisjes te zijn :(
Daarom zou ik de gemeente bellen. Die kunnen wellicht constateren om wat voor soort het gaat en of het schadelijk dan wel onschuldig is.
Alle reacties Link kopieren
neem een kat, dan kan het bij de buren vol zitten, jullie huis slaan ze over
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
23-04-2021 15:23
Maak een muizenval:

https://www.youtube.com/watch?v=6SIlYii ... ShawnWoods

Je kunt dit ook kopen op AliExpress, moet je alleen zelf voor een emmer zorgen.
Als ze ze dood wilt doe je water in de emmer.
Als je ze levend wilt vangen en 6 kilometer verder vrij wilt laten doe je er wat zaagsel in.
Schiet je niks mee op. Voor elke muis die je buiten vangt komen er tien terug. Buiten muizen gaan vangen is dweilen met de kraan open. Enige oplossing is zorgen dat ze je huis niet in kunnen.
Toen ik de titel zag dacht ik: Dat is een productieve kat.

Hoe bedoel je dat het sowieso een beestenboel is in de tuin van de buren? Komen de muizen op het voer van de konijnen af? Maar als buren een half jaar weg gaan zijn de huisdieren toch ook weg?

Ik vraag me ook af wat voor muizen het zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven