Aankoop donsen dekbed. Iemand consumentengidds?

20-10-2020 22:17 19 berichten
We gaan donsen dekbed kopen maaae liefst niet dier onvriendelijk en goede kwaliteit. Beste keuzevdus bij Consumentenbond. Hebben we echter geen abo op. Hier iemand wel?
Bedankt
Je kunt 3 maanden ofzo gratis abo afsluiten en voor die tijd weer opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in diervriendelijk dons in een dekbed.
Ok minste dieronvriendelijke dan...
Blóm schreef:
20-10-2020 22:20
Je kunt 3 maanden ofzo gratis abo afsluiten en voor die tijd weer opzeggen.

Goeie... ik ga kijken
Dit is trouwens een webwinkel met duurzame producten, verkoopt ook dons:
https://www.greenjump.nl/Categorie/Slap ... ekbed-dons
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gekocht van merk yumeko, zij beweren biologisch en Fairtrade te zijn. Zie gelijknamige website.
Alle reacties Link kopieren
Blóm schreef:
20-10-2020 22:25
Dit is trouwens een webwinkel met duurzame producten, verkoopt ook dons:
https://www.greenjump.nl/Categorie/Slap ... ekbed-dons
Yumeko heeft ook een eigen website. Goed spul. Ik heb ervaring met hun producten, mooie kwaliteit.
Mermedina schreef:
20-10-2020 22:43
Yumeko heeft ook een eigen website. Goed spul. Ik heb ervaring met hun producten, mooie kwaliteit.
Ik had niet eens naar het merk gekeken. Ik kijk altijd bij Greenjump als ik iets nodig heb, hoef ik het uitzoekwerk niet zelf te doen :$
Alle reacties Link kopieren
Is het dan slachtdons? Of worden de diertjes letterlijk kaalgeplukt?, levend!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Mintel88. Dons in een dekbed is niet oké. Zijn zoveel andere opties die ook warm zijn.
Mmmm
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-10-2020 22:49
Is het dan slachtdons? Of worden de diertjes letterlijk kaalgeplukt?, levend!
Dat laatste.
Wel eens fragmenten gezien van producenten van duurzaam dons. Die zeiden lachend van "de mensen geloven echt dat wij de dieren geen pijn doen, maar we plukken gewoon hahahaha".
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
23-10-2020 07:32
Dat laatste.
Wel eens fragmenten gezien van producenten van duurzaam dons. Die zeiden lachend van "de mensen geloven echt dat wij de dieren geen pijn doen, maar we plukken gewoon hahahaha".

Ja, ik heb zulke beelden ook wel eens gezin.
Afschuwelijk hoe die diertjes worden mishandeld.
Eenmaal kaal geplukt (wat erg hardhandig gebeurt) zaten ze bebloed en bibberend in een hoekje. Je zag echt dat ze veel pijn leden.
Het enige 'duurzame' is dat het dons weer teruggroeid en het dus weer overnieuw geplukt kan worden. En daarna weer, en weer...
Voor deze dieren die hiervoor gebruikt worden, zal uiteindelijk de dood een verlossing zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
23-10-2020 08:42
Ja, ik heb zulke beelden ook wel eens gezin.
Afschuwelijk hoe die diertjes worden mishandeld.
Eenmaal kaal geplukt (wat erg hardhandig gebeurt) zaten ze bebloed en bibberend in een hoekje. Je zag echt dat ze veel pijn leden.
Het enige 'duurzame' is dat het dons weer teruggroeid en het dus weer overnieuw geplukt kan worden. En daarna weer, en weer...
Voor deze dieren die hiervoor gebruikt worden, zal uiteindelijk de dood een verlossing zijn.
Ja het is niet een industrie die ik zou willen steunen.
Soms als ik onder een donzen dekbed lig denk ik wel van wow dit ligt heel lekker, maar nee, ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen.
De meeste mensen hebben geen idee hoe erg dieren worden mishandeld (en dat geldt niet alleen voor dons).
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-10-2020 22:49
Is het dan slachtdons? Of worden de diertjes letterlijk kaalgeplukt?, levend!
Yumeko zegt dat het slachtdons is.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
23-10-2020 17:12
Yumeko zegt dat het slachtdons is.

Maar de ganzen die eenmalig geplukt worden (dus na de slacht), zijn dan dus weer de foie gras ganzen, toch??
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
23-10-2020 17:31
Maar de ganzen die eenmalig geplukt worden (dus na de slacht), zijn dan dus weer de foie gras ganzen, toch??
Ze zeggen zelf van niet.

https://www.yumeko.nl/blog/verantwoorde-dons-yumeko/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven