Airco kopen, waar op te letten?

31-05-2009 21:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een airco kopen voor mijn studentenkamer. Het is een kamer van 22m2 op het zuiden met 1 kant van mijn kamer helemaal glas en onder een plat dak. Het is hier regelmatig boven de 35 graden op mijn kamer.

Maar goed, waar moet ik op letten bij het kopen van een airco?

Ik wil een zo goedkoop mogelijke, wie heeft er tips voor me?
@toffifee, heb je de airco gekocht die in het krantje staat? Van het merk Alaska. Ik wilde ook gaan kijken of deze geen slang heeft, maar als we het over dezelfde hebben dan hoeft dat dus niet meer.

Mij lijkt het ook niks eentje met een slang. Heeft iemand nog een tip, wat betreft een mobiele arico zonder slang?
Die van de makto kochten wij verleden jaar

niks waard, hebben hem terug gebracht

toen een van de karwei, koelde niet lekker

toen hebben we via mp een airco gekocht met unit aan het huis vast

savonds voordat we gaan slapen ffe aan zodat we in slapen

maakt wel kabaal maar niet zo erg dat de buurt er last van heeft
Ik geloof dat ik dit topic ook maar even in de gaten hou. Mijn vader wil binnenkort een airco kopen (voor zijn woning) en ik na enkele maanden ook (in mijn eigen woning). Maar ik doe dat na de verhuizing en als de warmte voorbij is. Airco's lijken mij nu op dit moment lastig te krijgen, omdat er door de extreme hitte enorme vraag naar is. Dat geldt volgens mij ook voor ventilators.

Als de warmte voorgoed verdwenen is is de vraag naar airco's kleiner, dus ik denk dat het dan wat gemakkelijker is om er een te krijgen.

Ik zit trouwens wel met het volgende. Ik hoor weleens verhalen dat mensen niet tegen de airco kunnen, ziek ervan worden, en dat dat verergerd zou worden als men astma heeft. Ik heb astma, maar ik krijg nooit last in een omgeving waar een airco wordt gebruikt. Hoe zit dat nou precies?
World of Warcraft: Legion
Hans, een vriendin van mij heeft een mobiele airco en is zwaar astmatisch, ze heeft ook COPD, zij heeft juist erg veel baat bij een airco. Belangrijk is hoe je hem gebruikt. Filter moet regelmatig schoongemaakt worden. Die mobiele airco van haar ontvochtigt de lucht en eigenlijk is dat hetgeen waar zij zo'n baat bij heeft, voor haar is deze vochtige warmte gewoon niet meer te doen zonder zo'n airco. O ja, belangrijk is ook dat je de airco niet te laag zet, dus niet teveel temperatuurverschil met de buitenlucht, daar worden mensen vaak wel ziek van. Dan is het buiten 35 graden en dan zetten ze de airco op 19 graden, dat is niet goed.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Bedankt, Prima. Mijn vader heeft mij een soortgelijk verhaal verteld: "Je krijgt problemen als het temperatuurverschil te groot is." Puur lichamelijk gezien kan ik wel tegen de vochtige warmte, maar het veroorzaakt bij mij zo'n grote ergernis, dat ik voor een paar honderd euro ervan verlost wil zijn.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven