Alleen dekbedovertrek verschonen drama
maandag 7 juni 2010 om 22:12
Ja hoor net was het weer zover. Man is er niet en het bed moest verschoond worden. We hebben een groot dekbed (2.4x2.2. ) en als ik het alleen moet doen is het een groot drama. Ik eindig in de hoes om de hoekjes goed te doen en nog is het resultaat niet zoals ik wil.
Dit moet toch anders kunnen. hoe doen jullie dat?
Dit moet toch anders kunnen. hoe doen jullie dat?
maandag 7 juni 2010 om 22:15
quote:miss_understood schreef op 07 juni 2010 @ 22:13:
Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden! Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.
Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden! Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.
maandag 7 juni 2010 om 22:16
Dekbedhoes op het bed leggen, zodat hoekjes van links en rechts wel op het bed liggen en niet erover heen hangen. Beetje de onderkant opstropen naar de bovenkant. Dekbed bij de bovenste hoeken pakken en eerst de ene en dan de andere hoek goed doen. Dan voorzichtig de hoes over het dekbed heen stropen. En daarna uitkloppen, zowel in de lengte, als in de breedte.
Ik heb ook wel eens mensen de dedbedhoes binnenstebuiten zien keren en dan je armen in de hoes, punten pakken en daarmee de punten van het dekbed en zo de hoes erover heen laten glijden.
Nou, het klinkt vast als abacadabra, kan het niet duidelijker omschrijven.
Trouwens, ik zou gewoon wachten tot je man weer thuis is.
Ik heb ook wel eens mensen de dedbedhoes binnenstebuiten zien keren en dan je armen in de hoes, punten pakken en daarmee de punten van het dekbed en zo de hoes erover heen laten glijden.
Nou, het klinkt vast als abacadabra, kan het niet duidelijker omschrijven.
Trouwens, ik zou gewoon wachten tot je man weer thuis is.
maandag 7 juni 2010 om 22:17
quote:klazienaveen schreef op 07 juni 2010 @ 22:15:
[...]
Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.Ik schud hem tot hij er redelijk overheen zit, leg hem dan op bed, stop de hoeken aan de andere kant er goed en schud dan de andere kant op. En inderdaad ook het middenstuk even vasthouden.
[...]
Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.Ik schud hem tot hij er redelijk overheen zit, leg hem dan op bed, stop de hoeken aan de andere kant er goed en schud dan de andere kant op. En inderdaad ook het middenstuk even vasthouden.
maandag 7 juni 2010 om 22:18
Nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben dezelfde maat als jullie.
Ik leg het dekbedovetrek op het bed met de opening nara me toe. Het dekbed zelf heb ik vast. Ik begin met de linker hoek, die doe ik in het dekbedovertrek. Als die hoek goed zit leg ik die op bed en zet ik mijn knie op die hoek. Dan ga ik de andere hoek doen. Als die er ook inzit pak ik beide hoeken en schud ik het dekbedovertrek zoveel mogelijk naar beneden over het dekbed heen en gooi ik het gelijk daarna op het bed. Dan leg ik het goed en stop ik de onderste hoeken ook in de dekbedovetrek, even opschudden en klaar.
Heel simpel, maar mijn man kan het ook niet, die is een uur in gevecht met het dekbedovertrek en dekbed, terwijl ik het in 3 minuten doe. Het is een foefje.
Wij hebben dezelfde maat als jullie.
Ik leg het dekbedovetrek op het bed met de opening nara me toe. Het dekbed zelf heb ik vast. Ik begin met de linker hoek, die doe ik in het dekbedovertrek. Als die hoek goed zit leg ik die op bed en zet ik mijn knie op die hoek. Dan ga ik de andere hoek doen. Als die er ook inzit pak ik beide hoeken en schud ik het dekbedovertrek zoveel mogelijk naar beneden over het dekbed heen en gooi ik het gelijk daarna op het bed. Dan leg ik het goed en stop ik de onderste hoeken ook in de dekbedovetrek, even opschudden en klaar.
Heel simpel, maar mijn man kan het ook niet, die is een uur in gevecht met het dekbedovertrek en dekbed, terwijl ik het in 3 minuten doe. Het is een foefje.
maandag 7 juni 2010 om 22:18
maandag 7 juni 2010 om 22:25
maandag 7 juni 2010 om 22:27
Maar waarom moet je op het bed gaan staan dan? Ik doe die twee punten in de hoes (die ik binnenstebuiten heb), dan frutsel is de hoes om het dekbed heen (leg het dekbed gewoon op het bed) en zorg dat die hoeken aan de onderkant er ook goed inzitten. Dan pak ik het dekbed aan de onderkant vast en schud ik flink.
Peas on earth!