Alleen dekbedovertrek verschonen drama

07-06-2010 22:12 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor net was het weer zover. Man is er niet en het bed moest verschoond worden. We hebben een groot dekbed (2.4x2.2. ) en als ik het alleen moet doen is het een groot drama. Ik eindig in de hoes om de hoekjes goed te doen en nog is het resultaat niet zoals ik wil.

Dit moet toch anders kunnen. hoe doen jullie dat?
ik verschoon het bed pas, als man thuis is

Hier hetzelfde probleem dus.
Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden!
quote:miss_understood schreef op 07 juni 2010 @ 22:13:

Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden! Dat was ook altijd mijn tactiek, maar bij deze enorme hoezen, krijg ik het niet meer voor elkaar.
quote:bambino schreef op 07 juni 2010 @ 22:13:

ik verschoon het bed pas, als man thuis is

Hier hetzelfde probleem dus.Ik normaal ook, maar man is nog zeker 3 weken weg dus vond ik niet echt een optie
Hier zelfde manier als miss_understood.

Niks moeilijks aan, al krijg ik er wel lamme armen van.
quote:klazienaveen schreef op 07 juni 2010 @ 22:14:

[...]

Ik normaal ook, maar man is nog zeker 3 weken weg dus vond ik niet echt een optie Dat is niet echt een optie inderdaad. Kan hij niet even terugkomen?
Je moet hem nog in het midden pakken en naar beneden schudden.

Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden! Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.
Maar lastig is het wel idd. Ik vond het ook zo zielig voor de kraamhulp
Waar woon je klazienaveen? In je Nick?

Das iets te ver voor me
quote:bambino schreef op 07 juni 2010 @ 22:15:

[...]

Dat is niet echt een optie inderdaad. Kan hij niet even terugkomen? Zou een reisverzekering dat dekken?
Dekbedhoes op het bed leggen, zodat hoekjes van links en rechts wel op het bed liggen en niet erover heen hangen. Beetje de onderkant opstropen naar de bovenkant. Dekbed bij de bovenste hoeken pakken en eerst de ene en dan de andere hoek goed doen. Dan voorzichtig de hoes over het dekbed heen stropen. En daarna uitkloppen, zowel in de lengte, als in de breedte.

Ik heb ook wel eens mensen de dedbedhoes binnenstebuiten zien keren en dan je armen in de hoes, punten pakken en daarmee de punten van het dekbed en zo de hoes erover heen laten glijden.

Nou, het klinkt vast als abacadabra, kan het niet duidelijker omschrijven.

Trouwens, ik zou gewoon wachten tot je man weer thuis is.
quote:klazienaveen schreef op 07 juni 2010 @ 22:15:

[...]

Hoe doe je dat dan bij zo'n grote hoes? Ik ben nog geen 1.70 en mijn dekbedovertrek is 2.20 ik kan hem niet zo hoog houden dat ik kan schudden en als dat al zou lukken was de breedte weer een probleem.Ik schud hem tot hij er redelijk overheen zit, leg hem dan op bed, stop de hoeken aan de andere kant er goed en schud dan de andere kant op. En inderdaad ook het middenstuk even vasthouden.

Hoes binnenstebuiten, hoeken dekbed pakken en eroverheen schudden! Hier zelfde truuk. Werkt prima, en ik heb het grootste dekbed (240x220).
Peas on earth!
Gewoon eerst de bovenste helft en dan de onderste helft.

Ben wel iets langer dan jij
Bovenaan de trap:)
Schudden lukt mij ook niet goed. Ik parkeer hem op bed om de hoes er verder omheen te trekken en dan midden pakken en "uitkloppen". Desnoods terwijl je op bed staat (heb je zo 30 cm extra )
Nog nooit problemen mee gehad.

Wij hebben dezelfde maat als jullie.

Ik leg het dekbedovetrek op het bed met de opening nara me toe. Het dekbed zelf heb ik vast. Ik begin met de linker hoek, die doe ik in het dekbedovertrek. Als die hoek goed zit leg ik die op bed en zet ik mijn knie op die hoek. Dan ga ik de andere hoek doen. Als die er ook inzit pak ik beide hoeken en schud ik het dekbedovertrek zoveel mogelijk naar beneden over het dekbed heen en gooi ik het gelijk daarna op het bed. Dan leg ik het goed en stop ik de onderste hoeken ook in de dekbedovetrek, even opschudden en klaar.

Heel simpel, maar mijn man kan het ook niet, die is een uur in gevecht met het dekbedovertrek en dekbed, terwijl ik het in 3 minuten doe. Het is een foefje.
Ik zal wel onhandig zijn ofzo, maar krijg het met schudden bijna niet voor elkaar. Net stond ik op het bed om wat meer lengte te hebben, maar uiteindelijk hoes op bed gegooid en erin gekropen om de punten goed te doen.

Vast leuk voor de buren om te zien haha
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juni 2010 @ 22:17:

[...]

Hier zelfde truuk. Werkt prima, en ik heb het grootste dekbed (240x220).Let maar op, echt zielig voor de kraamhulp!
quote:Mac123 schreef op 07 juni 2010 @ 22:17:

Bovenaan de trap:)He das ook ook wel een slimme. Kan hem zo over de "ballustrade" gooien dan maakt het niet uit dat ik maar 1.05 ben
quote:Suze2 schreef op 07 juni 2010 @ 22:19:

[...]

Let maar op, echt zielig voor de kraamhulp!
Peas on earth!
Inderdaad, binnenste buiten de punten pakken. Op het bed gaan staan en schudden zodat de hoes er goed overheen valt. Dekbed neerleggen en de onderste punten erin doen. Van die kant vasthouden en vanaf het bed uitschudden. Kwartslag draaien en de laatste schudsessie doen. Klaar is kees.
Maar waarom moet je op het bed gaan staan dan? Ik doe die twee punten in de hoes (die ik binnenstebuiten heb), dan frutsel is de hoes om het dekbed heen (leg het dekbed gewoon op het bed) en zorg dat die hoeken aan de onderkant er ook goed inzitten. Dan pak ik het dekbed aan de onderkant vast en schud ik flink.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven