Altijd vanalles veranderen in de inrichting van de woonkamer

20-02-2010 17:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
quote:biol schreef op 20 februari 2010 @ 19:47:

zolang als ik hier woon heb ik niks veranderd ( op het stapelen van 2 kastjes na ivm het plaatsen van de box) Soms wel eens andere accessoires maar dat is meer omdat ik dan iets krijg ofzo.

Wel heb ik nu voor de 3e keer een volledig nieuwe inrichting gekocht. we gaan verhuizen en dit wordt ons 3e huis en daarbij dus de 3e inrichting... Ieder huis heeft zijn eigen inrichting nodig. En omdat de huizen ook zo anders zijn zou het ook niet mooi passen/staan!Dit herken ik helemaal niet. Zijn je huizen echt zo anders dat er totaal andere meubels in moeten staan? Ik heb een vrij constante smaak die ik steeds meer ontwikkel, maar die hangt niet of nauwelijks af van het huis waarin ik woon.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
ik ben dus toch niet de enige ik schuif echt 60 x per week

met mijn meubels. (ietsje minder...) maar bij mij is het ook dat ik onzeker word als mijn moeder bijv. zegt dat de bank niet leuk staat of zo.... daar zou ik me niks van aan moeten trekken...

heb namelijk een 'lounge-bank' die dus ook los in 2en kan.

ik vind het alleen fijner als ie tegen mekaar staat (lekker languit zitten, liggen enz.) los past alleen iets beter in mijn woonkamer (vierkang, 5 bij 5) heb hem nu weer aan mekaar,

dan is dus wel de hele muur vol, weinig ruimte naast de bank zeg maar...... (irri dat het mij niet lukt om foto's te plaatsen dan kan ik laten zien...) wat denken jullie?
quote:Dejavu schreef op 21 februari 2010 @ 09:46:

[...]

Dit herken ik helemaal niet. Zijn je huizen echt zo anders dat er totaal andere meubels in moeten staan? Ik heb een vrij constante smaak die ik steeds meer ontwikkel, maar die hangt niet of nauwelijks af van het huis waarin ik woon.

Ja, de huizen zijn idd zo verschillend. Mijn eerste huis had een hele grote woonkamer. Mijn meubels waren daar ook op gekocht. Ik had dus een heel groot breed en grof dressoir, een bank met 2 losse stoelen. Daarbij had ik toen kersenhout.

Mijn huidige huis is heel anders qua indeling. Een kleinere woonkamer en een jatoba houten vloer. Daarbij staan kersen houten meubels niet mooi en het zou ook nooit gepast hebben omdat, tenzij ik het redelijk opgepropt zou hebben.

Nu heb ik weer een nieuw huis gekocht. De indeling is zo anders dat mijn hoekbank de verkeerde hoek heeft en dus niet past tenzij ik hem heel gek in de woonkamer zou zetten. De eettafel die ik nu heb is perfect voor in mijn huidige woonkeuken, maar in het nieuwe huis zou hij niet praktisch zijn en dus heb ik ook weer een nieuwe eettafel gekocht. Ik heb nu een hocker die bij de bank hoort, aangezien ik de bank verkocht heb, met hocker, moet ik dus ook een nieuwe salontafel.

Mijn eetkamer stoelen horen qua formaat bij de eettafel. En zijn rood. Die kleur wil ik niet meer in mijn nieuwe huis en dus heb ik ook nieuwe stoelen voor bij de eettafel gekocht.

Dus ja, al met al zijn de huizen echt zo verschillend dat het niet meer past.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Overigens blijft de stijl wel redelijk gelijk met betrekking tot het huidige huis en het nieuwe huis. Maar toch is het een fractie anders!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nee, ik verander zelden iets. Ik maak wel steeds meer dingen af in huis (misschien moet jij ook gewoon een "onaf" huis hebben?). Dus dan weer dat muurtje behangen wat nog niet gedaan was, dan weer effe een ander muurtje kitten, dan daar weer een plintje lakken.

Maar schuiven met meubels? Nee. Dat kan toch ook niet? Ik bedoel, op een gegeven moment heb je toch wel zo'n beetje alle mogelijke opstellingen gehad en staat iets het beste in een bepaalde opstelling? Ik zou niet weten waarom mijn zithoek anders moet bijvoorbeeld. Dit is de meest gunstige opstelling met mijn meubels.
tip: neem vaste elementen. Misschien dat je het schuiven dan een beetje kunt laten?

Of zou je serieus echt elke paar weken alles opnieuw gaan vastschroeven, zoals planken e.d.

Bij mij zit de tv aan de muur (=vast element), heb ik een inbouwkast (=vast element) en zitten er op diverse plekken vaste planken tegen de muur. Als ik dat allemaal moet gaan verplaatsen, moet ik overal nieuwe gaten boren. Dat doet toch geen zinnig mens?

Toch??
Ik hou er ook van om regelmatig iets te veranderen in de woonkamer. Maar meer met kleine assecoires, zoals kussentjes, kaarsen, waxinelichtbakjes e.d. Daar heb ik dan ook héél veel van, zodat ik vaak af kan wisselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven