Aluminiumfolie over het gasfornuis.

16-02-2010 14:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien van het weekend veel mensen komen eten wil ik een keertje aluminiumfolie over het gasfornuis doen zodat ik dat na afloop niet hoef schoon te maken, maar alleen de folie kan weggooien.

De vraag is hoe dit werkt

Moet ik gaten knippen in het stuk aluminium voor de gaspitten? Of gewoon eroverheen? Ik snap het ff niet
@mylenevalerie Ik zei het expres, omdat een slimmerd zei je kunt ook alufolie gerbuiken. naja mosterd.

succes met je etentje TO
Ik heb laatst besloten mij niets meer aan te trekken van de brave-huisvrouwenmaffia, en mijn leven makkelijker te maken door aluminiumfolie op mijn fornuis te leggen. Ik heb een enorme hekel aan poetsen, en dit kan ik gewoon eens in de paar weken op een propje doen en weggooien. Geen geschrob meer, blije Delphi!
Maarreh...je moet toch sowieso een doekje over de tegeltjes halen, over het aanrecht en over de roosters op je fornuis (denk aan gespetter enz.)?
quote:jackie23 schreef op 16 februari 2010 @ 22:16:

Maarreh...je moet toch sowieso een doekje over de tegeltjes halen, over het aanrecht en over de roosters op je fornuis (denk aan gespetter enz.)?

Nee hoor, dat heb ik allemaal afgedekt met oude kranten

Zonder gekheid: ja inderdaad, maar die worden niet zo vies en vettig als mijn fornuis. Ik bak altijd in olijfolie, en mijn gaspitten kunnen helaas niet heel zachtjes (heb ik wel eens een topic over gehad). Dus het spettert altijd heel erg.
quote:delphicat schreef op 16 februari 2010 @ 22:18:

[...]

Nee hoor, dat heb ik allemaal afgedekt met oude kranten

Zonder gekheid: ja inderdaad, maar die worden niet zo vies en vettig als mijn fornuis. Ik bak altijd in olijfolie, en mijn gaspitten kunnen helaas niet heel zachtjes (heb ik wel eens een topic over gehad). Dus het spettert altijd heel erg.

Daar zijn andere oplossingen voor. Ook van aluminium:

quote:mylenevalerie schreef op 16 februari 2010 @ 14:47:

[...]

Nou als je een hele dag aan het koken bent en je krijgt eters, geloof mij maar dat je het aangekoekte van een dag niet in 1 minuut weg hebt en het folie wel.Ehhhmmm... ik wil je best geloven hoor, maar mijn ervaring is anders. Met het aangekoekte van een week, zeg maar. Of langer.
Echt serieus?

Als je na het koken je gasfornuis schoonmaakt hoeveel werk kan dat zijn?

Spuit spuit, veeg veeg, klaar!

Of ben ik nou gek.
Waarom zou je dat doen? Gewoon doekje eroverheen.

Zou het toch gevaarlijk vinden. Maar ik ben zelf niet de handigste.
Degene die hier met aluminiumfolie koken zijn junks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven