Andijve: Stofzuiger gezocht

19-03-2023 22:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier al vaker goede tips tegengekomen dus hopelijk kunnen jullie mij nu ook helpen.

We hebben beneden PVC en boven vloerbedekking en pvc. Ik ben toe aan een nieuwe stofzuiger, de huidige doet het gewoon niet goed genoeg meer. De vloerbedekking boven is nog maar een jaartje oud maar nu al smoezelig, ik krijg het niet goed gezogen + wat vlekken (baby en peuter..... ahum....). We hebben nu een zakloze met snoer en een opgevoerde kruimeldief/steelstofzuiger, de steelstofzuiger doet het prima voor de dagelijkse beurt beneden dus die blijft. De grote logge met snoer gaat eruit en ik wil een echt goede stofzuiger ervoor in de plaats. Bij voorkeur 1 die echt geschikt is voor vloerbedekking. Budget geen idee, wil er wel wat voor neerleggen als het kreng dan ook echt goed werk levert en langer dan twee jaar meegaat.

Overige tips om de vloerbedekking (ook nog crémekleur gekozen......) schoon te maken en houden zijn ook zeeeer welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben superblij met mijn Dyson, niet te zwaar, doet al 13 jaar zijn werk. Ik stofzuig bijna elke dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben blij met deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-900 ... 4UQAvD_BwE

Op vol vermogen zuigt hij eigenlijk bijna te hard maar gelukkig kan je gemakkelijk zelf de sterkte regelen via de steel. Hij heeft een roterende borstel die juist voor tapijt heel erg geschikt is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een Dyson v11 absolute extra steelstofzuiger. Die zuigt op de normale stand de vloerbedekking boven gewoon mee op, moet hem op de eco-stand zetten daar. De deurmat zuigt hij ook echt goed schoon, zand hoor je er gewoon uit komen. Ik wil nooit meer een andere, ook voor de trap is hij handig en je pakt hem er snel even bij. Accu gaat ook goed lang mee. Wel aan de prijs, maar hij is het waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
Consumentenbond al gecheckt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de miele C2 jubilee, aangeschaft destijds omdat dit ding maar bleef zuigen na 3 verbouwingen bij mijn moeder. Prijs hield me even tegen maar ik was het ook zat na 3 stofzuigers die het iedere keer na 2/2.5 jaar begaven.

Heb er wel een andere zuigmond bij omdat deze zich niet zo vast zuigt (want al die kracht heeft dus ook nadelen :D) . Niet speciaal gekocht, maar overgebleven van een Philips die het inderdaad zoals je in de OP al beschrijft het na 2,5 jaar (net buiten de garantie) heeft begeven.

Deze miele heb ik vanaf is 2018 en moeders heeft hem al vanaf 2012/2013.

Wij hebben pvc op alle verdiepingen.
Voor vlekken zou je kunnen overwegen eens in de zoveel tijd een stoomreiniger te huren. Ikzelf heb een bissell tapijtreiniger (stofzuiger model) waarop een slang aangesloten kan worden op de voet van de stofzuiger zodat je ook enkel vlekken of de autostoelen schoon kunt maken met de hand.
Dyson!
Goede zuigkracht en zeer goede service. De puber heeft de voet gebroken en dat kun je dus gewoon nabestellen tegen redelijke prijs.

Ben nu aan mijn tweede bezig. De eerste had helaas niet zo een heel lang leven. (brandde door nadat de huishoudelijke hulp er de badkamer mee had gezogen en vermoedelijk water had opgezogen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben helemaal in love met Dyson. Ik heb een hoogpolig vloerkleed en verder pvc en over dat kleed gaat hij net zo makkelijk als over het pvc. Veel geld maar niet duur voor de kwaliteit en het gemak wat hij levert
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
20-03-2023 07:36
Dyson!
Goede zuigkracht en zeer goede service. De puber heeft de voet gebroken en dat kun je dus gewoon nabestellen tegen redelijke prijs.

Ben nu aan mijn tweede bezig. De eerste had helaas niet zo een heel lang leven. (brandde door nadat de huishoudelijke hulp er de badkamer mee had gezogen en vermoedelijk water had opgezogen)
De service ben ik dan weer niet zo over te spreken. De onze heeft een defect in het scherm als het filter vervangen moet worden. Filmpje wat dan afspeelt, krijgt allemaal strepen erdoor enz. Filmpje gemaakt, Dyson naar de fabriek terug samen met mijn filmpje bij de klacht. Er was ook nog een probleem met de accu, die ging er niet meer goed in. Accu is gemaakt, de rest hebben ze niks mee gedaan zeggen ze. Nu moet ik dus weer wachten tot dat filter vol is om te zien of dat filmpje nog steeds zo vast loopt. Maar dat duurt altijd heel lang en de garantie loopt niet meer zo lang. Zal je net zien dat dat buiten de garantie dus pas gebeurt weer. Vind dit heel irritant, want dan ben ik hem weer een paar weken kwijt straks…
Irregular_Choice schreef:
19-03-2023 23:04
Hier een Dyson v11 absolute extra steelstofzuiger. Die zuigt op de normale stand de vloerbedekking boven gewoon mee op, moet hem op de eco-stand zetten daar. De deurmat zuigt hij ook echt goed schoon, zand hoor je er gewoon uit komen. Ik wil nooit meer een andere, ook voor de trap is hij handig en je pakt hem er snel even bij. Accu gaat ook goed lang mee. Wel aan de prijs, maar hij is het waard!
Hier hetzelfde. De eerste keer dat ik daarmee de vloerbedekking deed was echt schrikken, ik kon bezig blijven.
Ben er heel blij mee en heb geen normale stofzuiger meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-03-2023 23:04
Hier een Dyson v11 absolute extra steelstofzuiger. Die zuigt op de normale stand de vloerbedekking boven gewoon mee op, moet hem op de eco-stand zetten daar. De deurmat zuigt hij ook echt goed schoon, zand hoor je er gewoon uit komen. Ik wil nooit meer een andere, ook voor de trap is hij handig en je pakt hem er snel even bij. Accu gaat ook goed lang mee. Wel aan de prijs, maar hij is het waard!
Ja, hier ook. Ik vind stofzuigen nu bijna leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen zo enthousiast is over Dyson, ik heb 2 Dysons gebruikt in mijn vorige baan en ik vond allebei niet zo geweldig, zowel qua zuigkracht als verdere prestaties. Zeker voor zo'n prijs snap ik dat niet.
Zelf heb ik een Bosch GL20, niet zo'n hele dure maar zuigt als een malle.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar slaat dat 'andijvie' op? Ik bedoel, in een pijler die gaat over alles in en rondom thuis zijn de topics meestal een beetje saai/oubollig/huiselijk. Dus zullen we stoppen met dat andijvie gedoe?
PoesMinoes schreef:
20-03-2023 12:55
Waar slaat dat 'andijvie' op? Ik bedoel, in een pijler die gaat over alles in en rondom thuis zijn de topics meestal een beetje saai/oubollig/huiselijk. Dus zullen we stoppen met dat andijvie gedoe?

Beter gebruiken we gewoon helemaal geen humor meer. Daar wordt niemand blij van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
20-03-2023 12:29
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen zo enthousiast is over Dyson, ik heb 2 Dysons gebruikt in mijn vorige baan en ik vond allebei niet zo geweldig, zowel qua zuigkracht als verdere prestaties. Zeker voor zo'n prijs snap ik dat niet.
Zelf heb ik een Bosch GL20, niet zo'n hele dure maar zuigt als een malle.
Hier 1 met echt goede zuigkracht. Familie heeft de V8 en die is minder qua zuigkracht. Ligt dus ook aan het model. Ik wil in ieder geval geen andere meer. Ga nooit meer met een slede slepen.
Cochise schreef:
20-03-2023 12:29
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen zo enthousiast is over Dyson, ik heb 2 Dysons gebruikt in mijn vorige baan en ik vond allebei niet zo geweldig, zowel qua zuigkracht als verdere prestaties. Zeker voor zo'n prijs snap ik dat niet.
Zelf heb ik een Bosch GL20, niet zo'n hele dure maar zuigt als een malle.

Ik heb bij Dyson altijd het idee dat je moet zeggen dat het goed is omdat het zo hip is. Het zuigt inderdaad voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
20-03-2023 12:57
Beter gebruiken we gewoon helemaal geen humor meer. Daar wordt niemand blij van.
Nou dat. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
20-03-2023 13:16
Ik heb bij Dyson altijd het idee dat je moet zeggen dat het goed is omdat het zo hip is. Het zuigt inderdaad voor geen meter.
Oh, en dat ook
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
19-03-2023 22:29
Ik ben blij met deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-900 ... 4UQAvD_BwE

Op vol vermogen zuigt hij eigenlijk bijna te hard maar gelukkig kan je gemakkelijk zelf de sterkte regelen via de steel. Hij heeft een roterende borstel die juist voor tapijt heel erg geschikt is.
Die gaat er hier dus uit. We starten volgende week met een verbouwing, als die is afgesloten gaat deze stofzuiger weg. Er gaat veel te veel stof door de opvangbak, ik moet dan ook twee keer per week het filter uitkloppen en uitwassen. En dat vind ik een smerig klusje.
De volgende wordt een numatic. Gewoon een lekker praktische stofzuiger zonder fratsen (dus geen filmpje dat de zak vol is). Waarvan de onderdelen nog jaaaaaren na te bestellen zijn. Het liefste zou ik de George willen, die kan ook sproeien en nat opzuigen. Maar allemaal die losse stangen, slangen en snoeren vind ik niks. Dus dan maar een Henry.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
20-03-2023 13:16
Ik heb bij Dyson altijd het idee dat je moet zeggen dat het goed is omdat het zo hip is. Het zuigt inderdaad voor geen meter.
Ja, ik zit inderdaad te liegen over een stofzuiger hier :bonk: sorry hoor, maar ik ben er gewoon echt tevreden over. Alleen dus niet over de service helaas. Hij zuigt prima, zelfs te hard op de vloerbedekking in de normale stand. Waarom zou ik daar over liegen? Als hij echt voor geen meter had gezogen, had ik al lang een andere gehad hoor. En dan had ik die hier getipt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
20-03-2023 00:35
Consumentenbond al gecheckt?
Ach, goeie! Helemaal niet bij nagedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
20-03-2023 12:55
Waar slaat dat 'andijvie' op? Ik bedoel, in een pijler die gaat over alles in en rondom thuis zijn de topics meestal een beetje saai/oubollig/huiselijk. Dus zullen we stoppen met dat andijvie gedoe?
Nou sorry hoor. Is een bekende uitspraak onder viva oud-gedienden. Maar idd, we laten voortaan alle humor wel achterwege. Nog andere wensen?
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
20-03-2023 14:04
Die gaat er hier dus uit. We starten volgende week met een verbouwing, als die is afgesloten gaat deze stofzuiger weg. Er gaat veel te veel stof door de opvangbak, ik moet dan ook twee keer per week het filter uitkloppen en uitwassen. En dat vind ik een smerig klusje.
De volgende wordt een numatic. Gewoon een lekker praktische stofzuiger zonder fratsen (dus geen filmpje dat de zak vol is). Waarvan de onderdelen nog jaaaaaren na te bestellen zijn. Het liefste zou ik de George willen, die kan ook sproeien en nat opzuigen. Maar allemaal die losse stangen, slangen en snoeren vind ik niks. Dus dan maar een Henry.
Numatic ziet er altijd wel leuk uit he. Maar ik zie zo op tegen zo'n ding te trap op en af zeulen. Al is een nat/droog functie misschien wel een goede voor de vloerbedekking. Of zou dat overkill zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Black_ schreef:
20-03-2023 05:13
Wij hebben de miele C2 jubilee, aangeschaft destijds omdat dit ding maar bleef zuigen na 3 verbouwingen bij mijn moeder. Prijs hield me even tegen maar ik was het ook zat na 3 stofzuigers die het iedere keer na 2/2.5 jaar begaven.

Heb er wel een andere zuigmond bij omdat deze zich niet zo vast zuigt (want al die kracht heeft dus ook nadelen :D) . Niet speciaal gekocht, maar overgebleven van een Philips die het inderdaad zoals je in de OP al beschrijft het na 2,5 jaar (net buiten de garantie) heeft begeven.

Deze miele heb ik vanaf is 2018 en moeders heeft hem al vanaf 2012/2013.

Wij hebben pvc op alle verdiepingen.
Voor vlekken zou je kunnen overwegen eens in de zoveel tijd een stoomreiniger te huren. Ikzelf heb een bissell tapijtreiniger (stofzuiger model) waarop een slang aangesloten kan worden op de voet van de stofzuiger zodat je ook enkel vlekken of de autostoelen schoon kunt maken met de hand.
Ik heb de stoomreiniger van mn moeder 1x geleend maar dat leek niet veel te doen voor de vlekken. Of ik moet iets verkeerd gedaan hebben. Ik ga die Bissell tapijtreiniger ook eens googlen.


Oh en sorry aan iedereen, het lukt mij niet om meerdere quotes in 1x te doen. :-$
Voor de smoezelig:
Van de zomer midden in de hittegolf een tapijtreiniger huren bij de bouwmarkt. Fles sop erbij.
Werk als een soort sop-stofzuiger.

Mocht je een stoffen bank hebben, kan je die er ook meteen mee doen.

Alles blijft wel vochtig als je klaar bent, vandaar dat ik het altijd net warme dagen doe. Dan is de boel zo weer gedroogd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven