Argghhh, steekvliegen!

02-07-2010 14:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mopperen hoor....

Naast spinnen heb ik namelijk twee andere grote angsten op insectengebied; wespen en steekvliegen. Gelukkig nog weinig wespen gezien in de tuin dit jaar, en bovendien zijn ze (nog) niet zo vervelend.

Maar sinds vanmiddag kan ik niet meer lekker onder m'n parasol zitten zonder belaagd te worden door steekvliegen.

En ik vind ze doodeng!

Zodra ik buiten ben, zoemt er een om m'n hoofd en probeert op me te gaan zitten, de krengen kennende waarschijnlijk om me heel hard en pijnlijk te steken.

Ik ren dus al een paar uur hysterisch door de tuin en ben uit frustratie nu maar binnen gaan zitten.

Jullie hier ook zo'n last van?

En kan ik er wat tegen doen? (behalve niet meer buiten zitten )

Voor wespen werken die wespenvangers op zich wel goed, maar werkt dit ook voor steekvliegen?

Ik krijg ze maar niet gemept, want ze zijn heel sneaky.

Graag hoor ik tips en natuurlijk zijn forummers die mijn angst delen ook van harte welkom om eventuele frustraties te uiten
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Nee, horzels zijn zeker niet hetzelfde. Een horzel lijkt eigenlijk best veel op een gewone huisvlieg, alleen dan 10 keer zo groot met grotere ogen, en hij stekt dus héél gemeen. Ook vliegt hij met meer herrie.

Een daas in een redelijk kleine soor driehoekige vlieg, met felle kleuren (groen, geelachtig) ze zijn vliegensvlug en steken heel erg gemeen.

Voor horzels hoef je in je tuin niet direct bang te zijn

Hoewel....we hadden er eens 1 binnen. Onze kat vangt altijd bromvliegen dus deze gigantische joekel van een 'brom'vlieg moest er ook aan geloven, de kat ging na de vangst schuimbekkend door de kamer, en vloog tegen de ramen aan. Was wel eng. Overigens helemaal vanzelf goed gekomen na ene paar minuten.
Voor de mensen die er nog nooit eentje gezien hebben: dit is een steekvlieg

Ben er toen ik jong was ooit door eentje te grazen genomen, die zat op me en ik dacht: stil blijven zitten, dan gaat 'ie wel weg.

Mooi niet dus, die bitches steken toch wel.

Heb van de week een irritante vlieg vermoord met de electrische vliegenmepper, ik ergerde me aan z'n duikvluchten langs m'n hoofd. Ben normaal niet zo van de diertjes vermoorden maar dit werd me te gek. Na electrocutie zag ik pas dat het een steekvlieg was, brrrr. Ik vind ze walgelijk, hij viel na het roosteren per ongeluk op me, ben nog nooit zo gauw achteruit gesprongen.
quote:TheEmpress schreef op 02 juli 2010 @ 22:53:

Nee, horzels zijn zeker niet hetzelfde. Een horzel lijkt eigenlijk best veel op een gewone huisvlieg, alleen dan 10 keer zo groot met grotere ogen, en hij stekt dus héél gemeen. Ook vliegt hij met meer herrie.

Een daas in een redelijk kleine soor driehoekige vlieg, met felle kleuren (groen, geelachtig) ze zijn vliegensvlug en steken heel erg gemeen.

Volgens wiki bijt een horzel niet. Ze doen iets ranzigs met larven enzo, maar bijten of steken niet.

Dazen bijten, steekvliegen achtervolgen je en steken dan...

brrrr.... ik haat stekebeesten. Vind het wel jammer dat de rare grote enge vliegen niet meteen op wiki staan. Geen idee dus of ze steken of niet. (Jullie een idee? Mega-vlieg (zeker 2 1/2 cm groot) met een goud-kleurig/lichtbruinig achterlijf. Vleugels zijn egaal grijzig. )
Zo eentje, Thilalia?

Da's een wapenvlieg
quote:Soulcats schreef op 02 juli 2010 @ 15:10:

[...]

Waar woon jij dan SD, onder de grond?!

da's inderdaad vast een heel grappig gezicht, maar het is veel te warm om heen en weer te rennen! hahahaha

Gewoon in een stad....je weet wel, die achter de duinen

Maar verder dan een verdwaalde hommel of wesp komen wij hier niet hoor

(vandaag trouwens prima ik ren weg voor steekvliegen weer vindt je niet)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Na grondige inspectie van je foto MM kan ik concluderen dat ik echt nog NOOIT een steekvlieg of een wapenvlieg heb gezien!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 05 juli 2010 @ 20:55:

[...]

Gewoon in een stad....je weet wel, die achter de duinen

Maar verder dan een verdwaalde hommel of wesp komen wij hier niet hoor

(vandaag trouwens prima ik ren weg voor steekvliegen weer vindt je niet) ik hou zo van je als je zo heerlijk sarcastisch bent SD!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ieuw, wat een eng topic is dit geworden met al die griezel foto's
Ik ben uitvoerig dierenliefhebber maar voor de zekerheid help ik al het vliegend gebroed om zeep.

Kijk ik later op internet wel na of het een steekbeest is/was
MM!

Da's mijn instelling.

Alhoewel ik o.a. vlinders, bijen, hommels, lieveheersbeestjes en libelle's met liefde in leven laat. Het hangt bij mij dus af van hoe eng, hoe irritant en welk steekgehalte
Bij mij ook hoor SC. Spul waarvan ik zeker weet dat het niet steekt (libelles, (nacht)vlindertjes, lieveheersbeestjes, langpootmuggen) laat ik allemaal in leven. De rest krijgt het nadeel van de twijfel.

Oh, behalve hommels, trouwens. Die kunnen ook steken, dat weet ik, maar die hebben hun mollige wollige uiterlijk mee, want ik zet ze altijd braaf buiten.

En bromvliegen waarschuw ik altijd eerst. "Als je nú niet ergens anders gaat zoemen, dan..." Tja, wie niet horen wil moet maar voelen 'n Beetje rond m'n hoofd vuvuzelaën, wie denk je wel dat je bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven