Asielhond

25-03-2015 16:31 56 berichten
Hoi, ik had graag jullie visie en hopenlijk jullie tips en advies over het volgende:

Sinds 3 maanden hebben we een hond uit het asiel. Ze is nu 11 maanden. Voor ze in het asiel terecht kwam woonde ze ergens waar veel plek was en verbleef ze in een ren. Dat was dan ook een voorwaarde voor de plaatsting, dat er voldoende ruimte zou zijn. Het is een grote hond, kruising Mechelse herder x Hollandse herder. Bij ons zit ze meestal ook in de ren. Ze krijgt voldoende beweging, meestal 2 keer per dag een flinke wandeling en tijdens elke wandeling poept (en plast) ze meestal 2 keer. Tussendoor gaat ze nog de tuin in. Ze krijgt voer voor werkhonden, maar daar ga ik waarschijnlijk van afwijken.

Na het wandelen kan het namelijk heel goed zijn dat ze in haar ren poept. Plassen doet ze er sowieso. Niet meteen, maar tussen 2 wandelingen is het meestal wel raak. Vandaag zelfs bovenop haar nachthok, wat normaal een ligplaats voor haar is. En ze gaat er gerust vol in liggen. Ik heb mijn hele leven al honden gehad maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind het zo ontzettend goor. En ik denk niet dat het medisch is, tijdens het wandelen wacht ze meestal netjes tot we bij de bosrand zijn met poepen en de ontlasting ziet er normaal uit.

Ik straf haar overigens niet maar ik denk wel dat ze weet dat ik er niet blij mee ben, tijdens het schrobben van de ren kan het best zijn dat ik af en toe vloek
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 26 maart 2015 @ 20:18:

[...]

Wat is er mis met een hond in een ren? Is het wezenlijk anders dat als je weg bent de hond in een ruime ren zit ipv alleen in een woonkamer. Behalve dan de voordelen van een ren die ik zo op kan noemen (gezonde buitenlucht, afleiding door dingen die buiten gebeuren, ruimte om te rennen).

Kippen in een ren, dat is pas zielig, dus de deur van de kippen ren staat overdag altijd open.

JA HOOR, zie je het al voor je ?

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Maar dat is toch ook geen ren? Dat is een 'nachthok'
quote:Eindeloos schreef op 26 maart 2015 @ 21:11:

[...]

JA HOOR, zie je het al voor je ?

[img]http://www.hannelore.be/fotos/subfoto1_179009.jpg[/img]Hier loopt de ren over de hele lengte van de tuin kun je aardige sprintjes trekken hoor. Het plaatje is inderdaad een nachthok/kennel, niet iets wat ik onder een ren versta in ieder geval.
quote:baukje schreef op 26 maart 2015 @ 20:18:

[...]

Wat is er mis met een hond in een ren? Is het wezenlijk anders dat als je weg bent de hond in een ruime ren zit ipv alleen in een woonkamer. Behalve dan de voordelen van een ren die ik zo op kan noemen (gezonde buitenlucht, afleiding door dingen die buiten gebeuren, ruimte om te rennen).

Kippen in een ren, dat is pas zielig, dus de deur van de kippen ren staat overdag altijd open.

??????????????????????????? Jij vindt kippen in een ren zielig en een hond in de ren niet zielig?

Hoe groot de ren ook is, het is en blijft een prikkelarme omgeving voor een energiek en intelligent dier als een hond.

zo raar he. Katten in eigen huis en tuin houden vinden mensen zielig, maar een hond opsluiten niet. Snap er niets van.

quote:Summerdance schreef op 26 maart 2015 @ 18:46:

[...]

Mijn hart breekt als ik dat soort verhalen hoor

Voor mij is dit ook niet de ideale situatie hoor, al vindt hij het fantastisch

Ik heb heb zwaar mishandeld in huis genomen, en het was of een spuitje of een mooie tijd bij mij

Heb de beslissing genomen om hem bij me te houden om heb te laten zien dat er ook lieve mensen zijn

Maar toen ik ineens na een relatie breuk weer alleen was was het wel ineens goed bedenken wat ik wil

Hem herplaatsen, of een hele goeie oplossing zoeken

En ik denk, en dat denk ik echt, dat hij mij mij het allergelukkigst is

Het is voor mij ook niet leuk om te zien hoe ze met haar hond om gaat. Ik heb haar diverse malen er op aangesproken maar ze is stronteigenwijs en wil nog van God niets aannemen. Je doet er niets aan.

quote:baukje schreef op 26 maart 2015 @ 21:43:

[...]

Hier loopt de ren over de hele lengte van de tuin kun je aardige sprintjes trekken hoor. Het plaatje is inderdaad een nachthok/kennel, niet iets wat ik onder een ren versta in ieder geval.Ik denk dat de ren over de hele lengte van de tuin zoals jij hebt niet algemeen is. Dat plaatje is zoals de meeste rennen zijn. En daarbij, de meeste mensen hebben een tuin die niet echt veel ruimte biedt voor een ruim ren omdat de tuin al niet erg ruim is. Postzegelformaat, weet je wel.
TO, oprechte vraag want ik ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

Waarom heb je eigenlijk een hond genomen?

Voor de gezelligheid, voor het bewaken van het erf?

Want in beide gevallen snap ik dan de ren niet

Voor de gezelligheid haal je hem toch juist in huis

En voor bewaking moet hij toch juist los en niet in de ren?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nog even voor de goede orde, ik ben niet per definitie tegen het houden van een hond in een ren maar de meeste honden die in een ren verblijven, zitten er veel te lang en te veel in opgesloten. Meestal wordt het niet gecompenseerd.

Een hond moet je als een hond behandelen, cq een hond laten zijn. Een roedeldier, dat energiek is en afwisseling nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven